White Hat در مقابل Black Hat در مقابل Grey Hat SEO: تفاوت چیست؟

از کلاه های سیاه و کلاه های سفید در دهه 1920 در فیلم های غربی استفاده می شد. آنها راهی آسان برای تماشاگران بودند تا تفاوت قهرمان و شرور را بگویند.

قهرمان کلاه سفید پوشید.

شرور کلاه سیاه پوشید.

این اصطلاحات طی سالها در صنایع مختلف به تصویب رسیده است ، به ویژه امنیت.

کلاه های سیاه و کلاه های سفید راهی برای توصیف هکرهای مخرب و اخلاقی است.

صنعت سئو در رابطه با فعالیت سئو همان عبارت را تصویب کرده است.

  • سئو کلاه سفید.
  • SEO کلاه سیاه.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به معنای پیروی از “قوانین” است. به سادگی ، شما فقط از تاکتیک های اخلاقی استفاده می کنید و دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال می کنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

SEO کلاه سیاه به معنای استفاده از روشهای خطرناک است. شما از تاکتیکی استفاده می کنید که می تواند کار کند (و صادقانه بگویم). تا زمانی که این موارد شامل استفاده از تاکتیک هایی است که در برابر دستورالعمل های موتورهای جستجو تا فعالیت های خطرناک تر (که می تواند به اقدامات دستی منجر شود) خلاف است.

اما ، می گوید کی؟

این یک مسئله حقوقی نیست. پیروی از دستورالعمل های Google غیرقانونی نیست. اگر اگر گرفتار برخی از روشهای بسیار ناخوشایند SEO (مانند هک شدن) شوید ، می توانید با مشکلات قانونی روبرو شوید.

هیچ نهاد حاکمی وجود ندارد که آنچه را که در عملکرد SEO اخلاقی وجود دارد تعیین کند.

این صرفاً براساس رهنمودهای ارائه شده توسط نزدیکترین سازمانهایی که به یک هیئت حاکمه داریم ، یک اجماع عمومی در بین متخصصان سئو است.

موتورهای جستجو

عملکرد خوب و بد در سئو چیست؟

تنها قوانینی که باید در SEO جستجو کنیم ، قوانینی هستند که موتورهای جستجو به ما داده اند.

در پایان روز ، این بستر آنهاست.

موتورهای جستجو تصمیم می گیرند چه شرایطی را باید ارائه دهند تا بتوانند روی آن قرار بگیرند.

الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جستجوگر اصلی در طی سالیان متمادی برای مقابله با دستکاری آشکار و غیرمجاز نتایج جستجو ایجاد شده اند.

آنها در آنجا هستند تا وب سایت هایی را بگیرند که مخالف روح سیستم های رتبه بندی هستند.

موتورهای جستجو مشخص می کنند که بازی منصفانه چیست و چه رفتار غیرقانونی است.

دستورالعمل های Google

گوگل به دلیل داشتن دستورالعملهای کاملاً واضح از وب مستر که توسط متخصصان سئو استفاده می شود برای شناسایی آنچه در صورت کشف یک وب سایت در آب گرم می تواند مشهور باشد شناخته شده است.

گوگل توجه ما را به “رهنمودهای كیفیت” ، آنهایی كه “متداول ترین انواع رفتار فریبنده یا دستكار” هستند ، فرا می خواند.

در این رهنمودها ، ما به فعالیتهایی مانند “پنهان کاری” ، “صفحه درهای درب” و “محتوای خراشیده شده” می بینیم.

دستورالعملها به طور مستقیم به تغییرات الگوریتم های Google در طی سال ها مربوط می شوند.

Penguin ، Panda و Payday همه اقداماتی را برای کاهش حضور وب سایت ها در SERP هایی که از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند ، شامل شده اند.

تفاوت بین کلاه سیاه و کلاه سفید

تفاوت اصلی بین کلاه سیاه و SEO کلاه سفید در این است که آیا شما با روحیه دستورالعمل های موتورهای جستجو کار می کنید.

ممکن است تفاوت هایی در دستورالعمل ها وجود داشته باشد که می دانید نامشخص است ، اما آیا شما در تلاش هستید تا دستورالعمل ها را رعایت کنید یا آنها را راهنمایی کنید؟

مقاله پیشنهادی  آسیب پذیری افزونه وردپرس نینجا را شکل می دهد

سئو کلاه خاکستری چیست؟

مانند بسیاری از سئو ، نظرات مختلفی در مورد اینکه SEO کلاه خاکستری چیست چیست.

صفحه اول نتایج Google را با عنوان “SEO کلاه خاکستری چیست” نگاهی بیندازید و مقالاتی را با ترکیبی از تعاریف مشاهده خواهید کرد که به طور گسترده در دسته بندی ها قرار می گیرند:

  • این ترکیبی از تکنیک های کلاه سفید و کلاه سیاه است.
  • این یک تاکتیک است که در حال حاضر یا کلاه سفید یا سیاه است اما با تغییر روش کار موتورهای جستجو می تواند در آینده برعکس شود.

هر دو تعریف دارای یک مشترک هستند.

SEO کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید بلکه چیزی در وسط است.

یا انتقال بین این دو ، یا ترکیبی از آن دو.

این یک خط مبهم است

چیزی نیست که بخواهید Google را که انجام می دهید آگاه کنید.

نه چیزی که باید به طور خودکار برای آن مجازات شوید.

این لزوماً یک تمرین بد نیست ، اما با هدف پیشروی در رده بندی انجام می شود.

چرا این تعاریف اهمیت دارند؟

اساساً استفاده از اصطلاحات کلاه سفید ، سیاه و خاکستری خودسرانه است.

آنچه قابل بحث است انجام می شود کمک به نگه داشتن پزشکان سئو هنگام کار در وب سایت هایی که متعلق به آنها نیست.

تکنیک های کلاه سیاه ، آنهایی که عمداً مخالف دستورالعمل های موتور جستجو هستند ، خطراتی را به همراه دارند.

به این ترتیب ، وب سایتهایی که مخالف دستورالعمل ها هستند با یک ممنوعیت صریح یا جزئی از موتور جستجو مجازات می شوند.

این بسیار جدی است اگر وب سایت شخصی شما نباشد.

اگر دیگر نتوانید از طریق منبع اصلی ارگانیک آن پیدا شوید ممکن است یک کسب و کار بزرگترین منبع درآمد خود را از دست دهد.

در غیاب هیئت مدیره ، مشتری های جوانب حرفه ای SEO کارهای زیادی برای این کار ندارند ، جز:

“آیا شما فقط از تکنیک های کلاه سفید استفاده می کنید؟”

سوالی که شنیده ام از مشتری های آینده نگر است.

مثال ها

فعالیتهایی که می توانید در دسته کلاه های سیاه ، سفید و خاکستری داشته باشید چیست؟

ساختمان پیوند

دستورالعملهای Webmaster Google بیان شده است:

“هر پیوندی که برای دستکاری پیج رنک یا رتبه سایت در نتایج جستجوی Google در نظر گرفته شود ، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل های مدیر وب گوگل در نظر گرفته شود.”

کلاه سفید

ایجاد محتوای با ارزش برای کاربران با هدف آموزش ، اطلاع رسانی یا لذت بردن از آنها.

به همین ترتیب اتفاق می افتد که محتوا آنقدر خوب است که سایر سایت ها می خواهند به عنوان منبع به آن لینک شوند.

کلاه سیاه

شبکه های خصوصی وبلاگ (PBN) ، پیوند وب سایت خود را به هر نظر وبلاگ شما می توانید اضافه کنید ، و هزینه های پرداخت را برای آن پرداخت می کنید.

همه اینها به وضوح خلاف دستورالعمل های مدیر وب و گوگل و بینگ است.

کلاه خاکستری

ایجاد محتوا صرفاً به منظور دستیابی به پیوند می تواند با تعریفی که در بالا ذکر شد ، در برابر دستورالعمل های Google در نظر گرفته شود.

با این حال ، اگر آن محتوا برای بازدید کنندگان سایت واقعا مرتبط و ارزشمند باشد ، آیا واقعاً با روح راهنمایی مخالف است؟ یک منطقه خاکستری.

کیفیت محتوا

دستورالعمل بینگ در مورد محتوای وب سایت به وضوح سطح کیفیت مورد نیاز برای رتبه بندی خوب را نشان می دهد:

وی گفت: “وب سایت هایی که از نظر محتوا نازک هستند ، عمدتا تبلیغات یا پیوندهای وابسته نشان می دهند ، یا در غیر این صورت بازدید کنندگان را به سمت سایت های دیگر هدایت می کنند ، به سرعت تمایل به رتبه خوبی در بینگ ندارند. محتوای شما باید به راحتی پیمایش شود ، باید غنی و جذاب برای بازدید کننده وب سایت باشد و اطلاعات مورد نظر خود را ارائه دهد. “

توصیه های Google مشابه است. کیفیت محتوا برای رتبه بندی خوب مهم است.

مقاله پیشنهادی  Google هر روز بیش از 25 میلیارد صفحه Spammy را پیدا می کند

هنوز مناطقی خاکستری وجود دارد.

کلاه سفید

محتوا برای کمک به ناوبری کاربر ، پاسخ به سؤالات پاسخ داده و کاربر را خوشحال می کند.

این رتبه بندی به دلیل اینکه مرتبط و مفید است ، بهینه شده است تا به مخاطب مناسب کمک کند تا آن را در موتورهای جستجو پیدا کند.

ابتدا مطالب با نیاز کاربران نوشته شده است.

کلاه سیاه

محتوا به طور خاص یک صفحه درگاه است ، بدون اضافه کردن ارزش اضافی ، از وب سایت های دیگر رد می شود یا حاوی اسپم کلمه کلیدی است.

این نسخه صرفاً برای موتورهای جستجو وجود دارد.

کلاه خاکستری

مطالب صرفاً به منظور رتبه بندی صفحه به خوبی نوشته شده است. این فقط کلمات کلیدی کافی برای هدایت بازدید کنندگان به صفحه دارد اما واقعاً ارزش زیادی ندارد.

این صفحه بدون متن به همان اندازه برای بازدید کننده مفید است اما از آن بهتر است. یک عمل مشترک SEO.

آیا این امر طبق روال دستورالعمل است یا خلاف آنها پیش می رود؟

راه هایی که آنها متفاوت هستند

این فقط در تعریف آنها نیست که تکنیک های کلاه سیاه ، سفید و خاکستری متفاوت هستند. این در معرض خطر و پاداش آنها نیز هست.

خطر

اجرای تکنیک های کلاه سیاه ، سفید یا خاکستری همه خطراتی را به همراه دارد.

تکنیک های کلاه سیاه خطر واضح از اقدامات دستی دارند.

اگر در برابر دستورالعمل های موتور جستجو گرفتار باشید ، ممکن است توسط برخی یا تمام محتوای وب سایت خود از شاخص های جستجو جریمه شوید.

تکنیک های کلاه سفید خطر عدم کارکردن را در پی دارد.

اگر هر وب سایتی که طبق قوانین موتورهای جستجو بازی می کند ، وب ممکن است مکان بهتری باشد ، اما اینگونه نیست.

به همین ترتیب ، اگر نام تجاری شما در یک صنعت بسیار رقابتی قرار دارد ، ممکن است نتوانید در برابر رقابت که از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کند ، رتبه کسب کنید.

PBN ها و دیگر طرح های پیوندی می توانند بسیار مؤثر باشند. اگر تصمیم دارید طبق قوانین بازی کنید ، ممکن است در بعضی موارد رتبه های عالی را قربانی کنید.

تکنیک های کلاه خاکستری خطر جریمه شدن در آینده را دارند.

اگر فعالیتی که انجام می دهید خط مرزی با دستورالعمل ها است ، بنابراین نمی دانید موتور جستجو چه زمانی ممکن است الگوریتم ها را برای سرکوب آن سفت کند.

طول عمر

تکنیک های کلاه سیاه ممکن است در کوتاه مدت موثر باشد.

اما اگر آنها به سرعت توسط موتورهای جستجو کشف شوند ، ممکن است اثرات آن کوتاه مدت باشد.

سرمایه گذاری وقت و پول برای ساختن یک شبکه خصوصی وبلاگ که کشف می شود و پیوندها از بین می روند ممکن است یک هدر باشد.

تکنیک های کلاه سفید شانس بیشتری برای ایستادن در آزمون زمان دارند.

اگر رهنمودهای موتور جستجو برای ارتقاء کیفیت در اینترنت وجود داشته باشد ، بعید به نظر می رسد که تعریف کیفیت به اندازه کافی تغییر کند برای چیزی که زمانی مطابق با دستورالعمل ها در نظر گرفته می شد ناگهان در خارج از آنها قرار نگیرد.

مقاله پیشنهادی  سندیکا بودن محتوا چگونه بر عملکرد محتوای اصلی شما تأثیر می گذارد

تکنیک های کلاه خاکستری ممکن است به مرور زمان مورد بررسی بیشتر موتورهای جستجو قرار گیرند که می تواند اثربخشی آنها را کاهش دهد.

مطالعات موردی

اگر از کارهای موجود خود برای کمک به جلب مشتری جدید یا تأمین امنیت تبلیغات بعدی استفاده می کنید ، روش شما بسیار مهم است.

صحبت در مورد طرح PBN نمی تواند جایزه جستجوی بعدی خود را به شما جلب کند.

همچنین ممکن است باعث شود که مراجعین در معرض خطر بسیار عصبی شوند.

اکثر کارفرمایان اگر اطلاعات زیادی در مورد سئو داشته باشند ، مایل نیستند کسی را که علناً موفقیت خود را با مزارع محتوا لاف می کند ، ریسک کنند.

فنون سئو کلاه سفید ، که با موفقیت مورد استفاده قرار می گیرد ، مهارت بسیار خوبی را نشان می دهد.

بازی توسط آیین نامه های موتور جستجو می تواند روند کندتر و ناامید کننده تر از SEO کلاه سیاه باشد.

اگر بدون بریدن گوشه ها موفق باشید ، این چیزی است که قطعاً باید فریاد بزنید.

در حقیقت ، SEO کلاه خاکستری بخش بزرگی از هرگونه فعالیت SEO را تشکیل می دهد. به همین ترتیب ، در جامعه سئو کاملاً مورد قبول است.

اگرچه آنها به دلیل قصد دستکاری در نتایج جستجو ، تقسیم کلاه سفید و کلاه سیاه را به هم می زنند ، آنها سود سهام را پرداخت می کنند و آشکارا نقض دستورالعمل های مدیر وب نیست.

بسیاری از افراد که این مقاله را می خوانند ، احتمالاً درمورد چه فعالیت کلاه سفید یا خاکستری نظرات متفاوتی خواهند داشت.

به همین ترتیب ، این فعالیت واقعاً تابو نیست. کمپین های نوآوری در ایجاد لینک برنده جوایز می شوند.

بحث در مورد یک برنامه استراتژیک محتوا که برای بالاتر بردن صفحات رده شما ایجاد می شود ، در مصاحبه چشمگیر خواهد بود

نتیجه

سئو کلاه سفید و SEO کلاه سیاه ممکن است به راحتی به نظر برسد که روی سطح آن تعریف شود ، اما در حقیقت ، به نظر می رسد که بیشتر SEO در منطقه خاکستری قرار دارد.

سئو کلاه سیاه خطرات قابل توجهی را به همراه دارد.

اگر وب سایتی که در آن کار می کنید خود شما نیستید و صاحب خطرات را نمی فهمد ، پس از آن است هرگز قابل قبول تا سایت را در معرض آن خطرات قرار دهد.

اگر می خواهید بدانید که بالاتر از سرزنش هستید ، سئو کلاه سفید ممکن است راه واضح به نظر برسد.

آیا این به اندازه کافی رقابتی شما را رقم خواهد زد؟

سئو کلاه خاکستری در جایی وسط قرار دارد.

به نظر این نویسنده ، SEO کلاه سفید و با دقت در نظر گرفته SEO کلاه خاکستری به احتمال زیاد امن ترین مسیر شماست.

منابع بیشتر:

سؤالات متداول

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به معنای پیروی از «قوانین» است. به سادگی ، شما فقط از تاکتیک های اخلاقی استفاده می کنید و دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال می کنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به معنای استفاده از روشهای خطرناک است. این موارد شامل استفاده از تاکتیک هایی است که در برابر دستورالعمل های موتورهای جستجو تا فعالیت های خطرناک تر (که می تواند به اقدامات دستی منجر شود) خلاف است.