Google اکنون نشان “دارای مجوز” را در نتایج جستجوی تصویر در عکس هایی که برای استفاده قانونی در وب سایت های دیگر قابل خریداری است ، نمایش می دهد.
“… با تعداد ظاهرا بی نهایت عکس آنلاین ، یافتن تصویر مناسب برای استفاده و دانستن نحوه استفاده مسئولانه از آن تصویر ، همیشه یک کار ساده نیست.
پس از همکاری نزدیک با خالقان تصویر ، ارائه دهندگان تصاویر سهام و انجمن های محتوای دیجیتال ، چندین ویژگی جدید در Google Images برای رفع این نیاز راه اندازی کرده ایم. “
پس از انتخاب تصویری با نشان “دارای مجوز” ، Google پیوندی به جزئیات مجوز تصویر نشان می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به شرطی که ارائه دهنده اطلاعاتی را منتشر کرده باشد ، Google پیوندی به محل خرید یا مجوز تصویر نیز نمایش می دهد.
توانایی Google در نمایش جزئیات مجوز تصویر کاملاً به ناشر بستگی دارد تا اطلاعات را با استفاده از نشانه گذاری داده های ساختاری ارائه دهد.
Google می گوید: این تغییر برای ارتقا use استفاده مسئولانه از تصاویر در وب در حال انجام است.
“ما معتقدیم که این گامی در جهت کمک به مردم است تا بتوانند ماهیت محتوایی را که در تصاویر Google مشاهده می کنند درک کنند و اینکه چگونه می توانند با مسئولیت پذیری از آن استفاده کنند.”
مجوز تصویر علامت گذاری ساختار یافته داده
گوگل اعلام کرد که در حال آزمایش بتا اطلاعات صدور مجوز تصویر در نتایج جستجو در ماه فوریه است – 6 ماه کامل قبل از اینکه به طور رسمی ارائه شود.
این به روزرسانی از قبل اعلام شده بود تا به صاحبان سایت فرصت داده شود تا با علامت گذاری آن با داده های ساختاریافته ، محتوای خود را آماده کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای اینکه تصاویر بتوانند اطلاعات مجوز را در نتایج جستجو نشان دهند ، سایتی که تصویر در آن منتشر می شود باید از داده های ساختاری مجوز تصویر استفاده کند.
دارندگان سایت می توانند علامت گذاری مورد نیاز را با داده های ساختاریافته یا فراداده عکس IPTC اضافه کنند.
دستورالعمل های بیشتر و قطعه کد دقیق را می توان در سند رسمی توسعه دهنده Google یافت.
فراداده باید به هر تصویر دارای اجازه در یک سایت اضافه شود.
دارندگان سایت با استفاده از Google Search Console و همچنین ابزار Rich Results می توانند تأیید کنند که نشانه گذاری به درستی پیاده سازی شده است.
پشتیبانی از آزمایش داده های ساختاریافته مجوز تصویر در پایان ماه جولای به هر دو ابزار اضافه شد.
خوشحالیم که علاوه بر ابزار Rich Results Test ، از پشتیبانی از Image مجوز داده های ساختاریافته در کنسول جستجو نیز خبر می دهیم. اطلاعات بیشتر در مورد مجوز تصویر را در https://t.co/aqMap8bEby و درباره گزارش کنسول جستجو در https://t.co/8pVYPCW6Oy pic.twitter.com/rJ8Huh33Kp
– Google Webmasters (googlewmc) 30 جولای 2020
نحوه یافتن تصاویر دارای مجوز
اگر در جستجوی تصاویر دارای مجوز در نتایج جستجو هستید ، Google یافتن آنها را آسان تر می کند.
اکنون می توانید نتایج جستجوی تصویر را فیلتر کنید تا فقط تصاویر دارای اطلاعات مجوز را شامل شود.
می توانید یا تصویری را که دارای مجوز Creative Commons هستند ، یا آنهایی را که دارای مجوز تجاری یا سایر مجوزها هستند انتخاب کنید.
فیلتر جستجوی جدید را می توانید در فهرست کشویی حقوق استفاده در تصاویر Google پیدا کنید.
یک مثال زیر را ببینید:
مربوط: Google گزینه های “برچسب گذاری شده برای استفاده مجدد” را از ابزار جستجوی تصویر حذف می کند
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هیچ تاثیری در رتبه بندی جستجو ندارد
استفاده از داده های ساختاریافته مجوز تصویر کاملاً اختیاری است.
تصمیم به استفاده از آن یا عدم استفاده از آن تاثیری در رتبه بندی جستجو نخواهد داشت.
جان مولر از گوگل به صاحبان سایت در ماه فوریه اطمینان داده است:
نه ، این مربوط به SEO / رتبه بندی نیست. اسناد توسعه دهنده پیوند دارای اطلاعات بیشتری است.
– 🍌 جان 🍌 (JohnMu) 20 فوریه 2020
دنی سالیوان از گوگل در ماه فوریه نیز در این باره اظهار نظر کرد و گفت این نشانه گذاری فقط برای اجازه دادن به صاحبان سایت برای برجسته کردن اطلاعات مجوز است. هیچ چیز دیگری از آن وجود ندارد
این درمورد این است که به صاحبان سایت اجازه دهید اطلاعات مجوز را برجسته کنند.
– دنی سالیوان (dannysullivan) 20 فوریه 2020
بنابراین این یک چیز اضافی است که می توانید اضافه کنید اگر می خواهید ، یا اگر قابل اجرا نیست یا کارهای مهمتری در زمینه SEO دارید ، آن را نادیده بگیرید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منبع: گوگل