Google ممکن است در برخی موارد با متضاد مترادف رفتار کند

Google’s Gary Illyes مواردی را توضیح می دهد که در هنگام بازگشت نتایج جستجو ، کلمه ای که به معنای مخالف است ممکن است به عنوان مترادف کم وزن تلقی شود.

مثالی که وی از آن بحث می کند جستجوی “خرید اتومبیل” است که در آن کلمه “فروش” مترادف تلقی می شود.

“خرید” و “فروش” متضاد متضاد هستند – پس چرا وقتی کاربر به دنبال اطلاعات خرید آن است ، Google صفحات مربوط به فروش اتومبیل را برمی گرداند؟

برای پاسخ به این س letال ، بیایید به مکالمه بین ایلیس و جان مولر از گوگل بپردازیم ، که در قسمت 19 از خارج از رکورد جستجو کنید پادکست

این قسمت به بازیابی اطلاعات و چگونگی تجزیه و تحلیل Google برای بازگرداندن نتایج جستجو متمرکز است. بحث آنها به مترادف و چگونگی اصطلاحی مانند “خرید اتومبیل” یک سیگنال کم وزن برای اصطلاح “خرید ماشین” است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مولر سپس س followingال زیر را می پرسد:

“یکی از مواردی که متوجه شدم ، شما در مورد” خرید ماشین “و” خرید اتومبیل “صحبت می کردید و همه این موارد ، آیا ما نیز” فروش “را مترادف” خرید “می دانیم؟

به تعبیری ، مثل اینکه اگر من در جستجوی “خرید ماشین” هستم ، آیا می گوییم ، خوب ، ما به دنبال صفحاتی هستیم که می گویند “فروش ماشین”؟

حتی بعضی اوقات مولر باید در مورد جستجو س questionsال کند. پاسخ Illyes در اینجا است.

مقاله پیشنهادی  گوگل از تجربه صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی و اخبار بازاریابی دیجیتال این هفته استفاده می کند [PODCAST]

متضاد به عنوان مترادف کم وزن

ایلیس با پاسخ قطعی پاسخ می دهد آره. در حقیقت وقتی کاربر در جستجوی “خرید ماشین” است ، گوگل به دنبال صفحاتی می رود که در آنها “فروش اتومبیل” ذکر شده باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

او تصریح می کند که “فروش” سیگنال وزن کمتری نسبت به “خرید” است ، اما هنوز هم مربوط به درخواست کاربر است.

“آره. شما موضوعی را لمس می کنید که از منظر بازیابی اطلاعات بسیار جالب است … اما بله ، ما این را مترادف کم وزن می دانیم. بنابراین “خرید” و “فروش” از منظر بازیابی اطلاعات نوعی مترادف است ، که البته می تواند باعث سردرگمی شود. از این رو ، چرا وزن دهی معرفی شد. “

مولر با پرسیدن اینکه آیا این چیزی است که صاحبان سایت باید هنگام نوشتن محتوا مورد توجه قرار دهند ، این موضوع را پیگیری می کند.

مقاله پیشنهادی  اپل سافاری ردیابی Google Analytics را مسدود نخواهد کرد

با استفاده از همان مثال – اگر یک مالک سایت در حال ایجاد صفحه ای در مورد فروش اتومبیل است ، آیا باید سعی کند اصطلاح “خرید ماشین” را ذکر کند؟

ایلیس خلاف این استراتژی را توصیه می کند و می گوید: محتوا را بر روی مخاطب هدف و آنچه می خواهید بعد از خواندن نسخه آن انجام دهند ، متمرکز نگه دارید.

“من فکر نمی کنم ، زیرا اگر شما فقط یک سایت برای کاربر ایجاد می کنید و در حال بارگیری صفحه با محتوای مربوط به آنچه کاربر می تواند در آن صفحه انجام دهد ، مانند خرید اتومبیل ، به عنوان مثال ، آیا نمی خواهید آن صفحه را با اصطلاح “فروش” بیش از حد بارگذاری کنید زیرا هدف اصلی شما این است که کاربر از طریق وب سایت شما یک ماشین را خریداری کند ، درست است؟

و سپس یک بخش از کاربران وجود دارد که مایلند ماشین خود را نیز بفروشند. اما آنها مخاطب هدف شما نیستند. هدف شما این است که کاربر را مجبور به خرید ماشین کند.

… و تا آنجا که من از کلاسهای بازاریابی خود به یاد می آورم از uni این است که شما مجبورید – خوب ، نه کلاسهای بازاریابی بلکه کلاسهای نوشتن – این است که به شخصی که مطالب را میخواند بگویید که شما از آنها چه می خواهید … “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این مثال خوبی از تفاوت نوشتن برای کاربران در مقایسه با نوشتن برای موتورهای جستجو است.

مقاله پیشنهادی  Google Ads از پیشرفت های افزونه های فرم سرب رونمایی می کند

وقتی کاربر به دنبال “خرید اتومبیل” است ، ممکن است Google صفحاتی را بازگو کند که “فروش اتومبیل” را نشان دهند ، اما این بدان معنا نیست که شما باید برای هر دو اصطلاح صفحه بهینه سازی کنید

مانند یک بازاریاب فکر کنید و صفحه را روی عملی که می خواهید کاربران پس از مطالعه مطالب انجام دهند ، متمرکز کنید.

برای جزئیات بیشتر فنی در مورد روند بازیابی اطلاعات Google ، به قسمت کامل پادکست گوش دهید.