Google در حال خلبانی یک سیستم جدید برای دارندگان سایت است تا به موقع مشکلات و مشکلات امنیتی را گزارش دهند.
روند اخبار برای ارسال گزارش ها ابتدا برای موضوعات امنیتی تنظیم شده و پشتیبانی از سایر اشکالات نیز دنبال می شود.
Google مکانیسم های پشتیبانی بسیاری را ارائه می دهد ، اما ما تشخیص می دهیم که شرایطی وجود دارد که صاحبان سایت بخواهند به موقع اشکالات فوری یا سایر موارد را گزارش دهند. برای کمک به ما ، در حال خلبان یک سیستم گزارش دهی جدید هستیم که از مسائل امنیتی شروع می شود.
– Google Webmaster (googlewmc) 26 آگوست 2020
روش جدید Google برای گزارش مسائل امنیتی و رفع آنها ، با مشورت صفحات راهنمای کنسول جستجو شروع می شود.
در پایین صفحه یک دکمه “گزارش یک مسئله امنیتی” وجود دارد که صاحبان سایت می توانند از آنها برای گزارش مثبت احتمالی کاذب یا درخواست مجدد بررسی مجدد استفاده کنند.
برای استفاده از دکمه “گزارش یک مسئله امنیتی” باید صاحبان سایت به سیستم کنسول وارد شوند.
فرآیند گزارش دهی جدید تنها زمانی قابل استفاده است که سایت ها با مشکل امنیتی در کنسول پرچم دار شده اند.
اگر مشکل با سازوکارهای پشتیبانی موجود Google قابل حل نیست ، می توان از روش گزارش جدید استفاده کرد.
صاحبان سایت نباید از این ابزار گزارشگری جدید به عنوان اولین گزینه خود استفاده کنند.
اگر بلافاصله با استفاده از دکمه “گزارش یک مسئله امنیتی” پرش کنید ، بدون استفاده از هیچ یک از روش های موجود ، Google شما را به سمت منابع عمومی هدایت می کند.
این ابزار گزارشگری در حال حاضر فقط در صفحات راهنمای انگلیسی زبان موجود است. در صورت اثبات موفقیت آمیز بودن این ابزار ، ممکن است در آینده از زبانهای بیشتری پشتیبانی شود.
اشکالات دیگر ، فراتر از مسائل امنیتی ، ممکن است در آینده نیز پشتیبانی شود. باز هم ، این بستگی به موفقیت برنامه آزمایشی دارد.
صفحات راهنمای کنسول جستجوی Google ، جایی که دکمه جدید “گزارش یک مسئله امنیتی” یافت می شود ، در اینجا قرار دارد.