3 نکته برای استاد یک طراحی وب مینیمالیستی

جهان گرایش به مینیمالیسم دارد.

بسیار ، آن جنبه زندگی ما را مورد بررسی قرار می دهد – چه سبک زندگی ما ، چه خانه هایی که در آن زندگی می کنیم ، یا کالاهایی که مصرف می کنیم – مینیمالیسم در همه جنبه ها وجود دارد.

حتی تلفن های هوشمند موجود در جیب ما ثابت می کند که طراحی مینیمالیستی چیزی بیش از آنکه به چشم بیاید.

چرا مینیمالیسم؟

مفهوم مینیمالیسم که اغلب با سادگی اشتباه گرفته می شود ، باعث کاهش همه عناصر می شود و فقط شامل موارد ضروری است.

این بدان معنی است که اگرچه مینیمالیسم ساده است ، سادگی یا استفاده از اشکال ساده ، لزوماً به مینیمالیسم ترجمه نمی شود.

در دنیای طراحی از مینیمالیسم برای انتقال مستقیم پیام بدون سر و صدای غیرضروری و انسداد تمرکز ناشی از سایر عناصر منحرف استفاده می شود.

با مشاهده مزایای استفاده از مینیمالیسم برای انتقال سریع و موثر پیام ، رویکرد حداقلی در بسیاری از شاخه های طراحی ریشه گرفته است.

از نقاشی و مجسمه ها گرفته تا طراحی محصول دیجیتال و طراحی وب ، مینیمالیسم توانسته است خودش را ریشه یابی کند و به همین روش قابل درک است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

با طراحی مینیمالیسم ، محصولات دیجیتال و طراحی وب کم اهمیت نیستند.

مارک اپل یکی از بهترین نمونه های داشتن رویکرد مینیمالیستی در طراحی محصولات است.

Apple iPhone SE

طراحی خود تمیز و براق است و هر جنبه ای از تجربه مشتری را به خود می گیرد – از اولین لحظه ای که بسته بندی آیفون را در دست خود نگه می دارید ، پوست آن را لایه برداری می کنید تا در نهایت از تلفن هوشمند استفاده کنید.

طرح های مینیمالیستی از نظر بصری جذاب و کاربر پسند هستند ، بنابراین واقعاً جای تعجب ندارد که بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند از طراحی وب مینیمالیستی برخوردار باشند ، زیرا این امر به آنها در تقویت رده پایین شرکت خود کمک می کند.

رویکرد حداقلی به طراحی وب

وب سایت شرکت شما بهترین کارت ویزیت شما است.

این به مشتریان شما می گوید همه چیزهایی که باید در مورد شغل شما بدانند – از کجا شما را پیدا کنند تا کسب و کار در مورد چیست.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

وب سایت هایی که کاربردی نیستند ، مدت طولانی برای بارگذاری آن طول می کشد ، تعداد زیادی عنصر پریشان و یا کاربرپسند نیستند ، باعث می شود مشتریان بالقوه شما در ضربان قلب گزاف گویی کنند.

در واقع ، وب سایت یک کسب و کار به مشتریان می گوید همه اطلاعات لازم در مورد این شرکت را دارند ، اما اگر بازدید کنندگان شما به اندازه کافی به این موضوع نپیوندند که بدانند شما چه کسی هستید یا چه کاری انجام می دهید ، آنها در واقع شما را نمی شناسند یا درک نمی کنند. آنچه شما باید ارائه دهید

در طراحی مینیمالیستی ، gestalt بر همه چیز برتر است.

این بدان معنی است که عناصر متصل به هم باید نزدیک یکدیگر باشند ، در حالی که عناصر فاقد اتصال باید از هم جدا شوند.

هر عنصر در وب سایت شما که در هدایت کاربر بسیار مهم است باید بزرگتر ، جسورانه و یا دارای رنگ های قوی باشد.

از این اصول ساده ، شما کلیه قوانین دیگر رویکرد مینیمالیستی را در طراحی وب ترسیم می کنید ، چه تایپوگرافی ، فضای منفی ، عناصر بصری و یا ازدحام جمعیت.

به جای اینکه بیش از اندازه وب سایت خود را با عناصری که لازم نیست ، بیش از حد شلوغ کنید ، فقط مهمترین آنها را معرفی کنید.

به این ترتیب ، مهمترین اطلاعات به سرعت توجه کاربران را به خود جلب می کند و به آنها امکان می دهد تا مشکلات خود را به راحتی حل کنند.

مقاله پیشنهادی  39 نمونه الهام بخش صفحه تماس با ما

انتخاب یک رویکرد حداقلی برای طراحی وب سایت شرکت شما به معنای تصمیم گیری آگاهانه درباره طرح وب سایت است.

این بدان معنی است که شما باید هر تصمیم طراحی را زیر سوال برده و کاربر را در اولویت قرار دهید.

از خودت بپرس:

  • آیا تایپوگرافی انتخابی برای کاربران خیلی خسته کننده خواهد بود؟
  • آیا تایپوگرافی به راحتی قابل خواندن است؟
  • آیا عنصر انتخاب شده کاربر را از مسیر خود منحرف می کند؟
  • آیا تصاویر زیادی در صفحه وجود دارد؟
  • آیا رنگ بندی مناسب است؟
  • آیا رنگهای زیادی استفاده می شود؟

طراحی وب جستجوگرها و مینیمالیستی

وب سایتهای دوستانه SEO از ترافیک بیشتری برخوردار هستند

این بدان معنی است که هنگام طراحی وب سایت ، شما باید هم کاربران و هم موتورهای جستجو را در ذهن داشته باشید.

سؤالاتی درباره نحوه ایجاد بهترین تجربه کاربری باید شما را در شب بیدار کند.

Google گفت که هنگام طراحی وب سایت ، شما باید هدف خود را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران خود قرار دهید … اما کاربران محدود به مصرف کنندگان نمی شوند – شما باید موتورهای جستجو را نیز در نظر بگیرید.

همه ما می دانیم که رقابت شدید است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا کاربران هنگام مراجعه به وب سایت در مسیر خود قرار بگیرند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

همه ما می خواهیم وب سایت های ما به سرعت بارگذاری شوند و طراحی مینیمالیستی شامل ویژگی های کمتری است ، به این معنی که بارگیری کمتر خواهد شد.

با این حال ، حتی اگر یک تصویر واحد در صفحه وب خود دارید ، بهینه سازی آن هنوز هم مهم است.

تجربه عالی و به یاد ماندنی کاربر اساس رویکرد حداقلی است.

این هدف تنها جذابیت بصری نیست بلکه مهمترین چیز برای کاربر برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند و بدون هرج و مرج غیر ضروری در اطراف آن است.

بنابراین ، به جای از دست دادن مشتریان خود در وب سایت بد طراحی شده ، یک رویکرد حداقلی را امتحان کنید و تجربه ای را در سایت خود ایجاد کنید که ساده باشد ، اما یکی از آنها نیست که به سرعت فراموش می شوند.

طراحی وب مینیمالیستی در عمل

وقتی نوبت به ایجاد برنامه ای برای طراحی وب مینیمالیستی می رسد ، در اینجا سه ​​حوزه تمرکز وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

1. عناصر بصری

هر جزئیات باید قابل توجه باشد.

این باید عملکردی باشد و در خدمت هدف باشد.

بنابراین هنگام طراحی هر عنصر را در نظر بگیرید ، متوقف شوید و از خود بپرسید: آیا این جزئیات عملکردی را ارائه می دهد یا فقط بصری است؟

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگر فقط بصری است ، پس باید عقب بروید و تصمیم بگیرید که آیا در صفحه وب شما تعلق دارد یا اینکه آن را به هم ریخته است.

عناصر گرافیکی

همه عناصر گرافیکی باید قابل استفاده باشند.

به هدفی که عنصر اضافه شده در خدمت شما باشد فکر کنید.

  • آیا نقش تقسیم کننده شکل را دارد؟
  • آیا این چشم را به خود اختصاص می دهد ، به این معنی که به کاربر کمک می کند تا به راحتی حرکت کند؟
  • یا آیا اطلاعاتی را که باید فوراً مورد توجه کاربر قرار گیرد ، برجسته می کند؟

اگر به هدف شما خدمت نمی کند ، از استفاده از آن خودداری کنید.

بله ، جزئیات تصویری ممکن است برای چشم جذاب باشد.

با این حال ، هر عنصر باید با یک هدف در ذهن اضافه شود.

این امر در مورد انواع عناصر بصری ، تصاویر ، تصاویر و شکل ها صدق می کند.

نمونه ای عالی از نحوه ترکیب عناصر گرافیکی با مینیمالیسم را می توان در سایت plus63 یافت:

مقاله پیشنهادی  6 روش استفاده از Google Analytics که فکرش را هم نکرده اید

وب سایت plus63

تصاویر و فیلم ها

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

داشتن یک تصویر واحد در یک صفحه اصلی ممکن است یکنواخت به نظر برسد ، اما به عنوان برجسته کردن یک نکته فکر کنید.

مثالی از Measponte ، وب سایتی که کفش می فروشد ، در اینجا آورده شده است که یک تصویر ساده از یک کفش با کپی پوشیده را نشان می دهد:

Measponte

به جای تصویر ، می توانید برای اولین بار از یک فیلم یا انیمیشن استفاده کنید.

وب سایت شما هنوز هم می تواند تمیز به نظر برسد و دارای حداقل نسخه باشد ، اما همچنین تعاملی باشد و آنچه را که باید بداند به کاربر اطلاع دهد.

اگرچه بعضی اوقات از طرف “سنگین” بودن تصور می شود ، فیلم ها – مانند تصاویر – می توانند بهینه شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ وقت به بارگیری صفحه شما آسیب نمی رساند.

به وب سایت من در سوئیس نگاه کنید ، آنها یک کار عالی انجام داده اند:

سوئیس

برجسته ترین نوع طراحی وب مینیمالیستی بر داشتن یک تصویر قهرمان و متن قهرمان در کانون توجه ، تمام عناصر دیگر ، اعم از بصری یا نوشتاری در صفحات دیگر نمایش داده می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

تصاویر در مقابل کلمات

یک عنصر کلیدی که باید در نظر داشته باشید میزان کپی از صفحه وب شماست.

کلمات سریعترین و مطمئن ترین راه برای پی بردن به پیام شما هستند.

با این حال ، آنها می توانند بزرگترین دشمن ما باشند.

اگر کاربر در یک صفحه اصلی با یک تن از کپی کردن صفحه خود ، آنها را متوقف و خواندن بعید است.

اتفاقی که بیشتر اتفاق می افتد این است که مصرف کنندگان سایت شما را گزاف گویی می کنند و اطلاعات دیگری را در جاهای دیگر جستجو می کنند.

بنابراین ، به عنوان یک قانون کوچک ، اجازه ندهید که کلمات در صفحه وب غلبه کنند. تا حد امکان استفاده کنید و فقط شامل اطلاعات ضروری شوید.

به صفحات ناوبری در سایت خود اجازه دهید تا برای توصیف یک محصول ، خدمات و یا مأموریت ها ، دارای نسخه بیشتری از صفحه اصلی خود باشند.

تصویر پس زمینه

انتخاب تصویر پس زمینه مناسب مهم است.

در بعضی مواقع ، تصویر پس زمینه ممکن است تنها عنصر بصری در صفحه باشد که روی آن متن قهرمان نمایش داده می شود ، مشابه کاری که KickPush انجام داد:

Kickpush

دقیقاً مانند سایر عناصر مینیمالیسم ، طراحی و بافتهای مسطح در تصویر پس زمینه نشان داده شده است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

با استفاده از طراحی مسطح ، می توانید از یک مفهوم سلب استفاده کنید ، به گونه ای که آنچه در صفحه باقی مانده است مورد تاکید قرار نمی گیرد و به کاربران امکان می دهد به مهمترین اطلاعات در صفحه وب توجه کنند.

2. رنگ ها و تضادها

در طراحی مینیمالیستی ، باید از رنگها با خرد استفاده کرد.

رنگها باید ضمن ایجاد توجه و توجه کاربران ، به طریقی که نیازی به عناصر یا گرافیک اضافی نباشد ، باعث ایجاد علاقه بصری شوند.

استفاده از رنگ ها باید محدود باشد – به همین دلیل در وب سایت های موفق ، رنگ های تک رنگ یا استفاده از دو یا سه رنگ اصلی را در یک وب سایت مشاهده خواهید کرد.

پالت رنگی تک رنگ (که از چندین سایه یک رنگ استفاده می شود) معمولاً باعث تسکین چشم و سایه انداختن جزئیات مهم نمی شود.

با این حال ، تضادها هنوز هم در طراحی وب مینیمالیستی دارای ارزش هستند ، و بسیاری از طراحان وب از رنگ سفید استفاده می کنند ، زیرا تمایل به تضاد خوبی با سایر عناصر موجود در صفحه دارد.

مقاله پیشنهادی  Google Lightning Talks: HTTPS توضیح داده شده است

به یاد داشته باشید که رنگ اهداف بسیاری دارد.

این می تواند به عنوان یک پس زمینه از صفحه وب ، شبیه به طرحی باشد که ما از شما پذیرایی کرده ایم.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

ما شما هستیم

اما ، می تواند ویژگیهای مهم را در صفحه وب شما برجسته کند ، و به عنوان یک عنصر کاربردی عمل می کند.

اگر می خواهید محصول خود را برجسته کنید ، ممکن است این کار به بهترین شکل با رنگی انجام شود که با قسمت دیگر پالت تضاد دارد.

این عاقلانه است که جنبه های روانشناختی رنگها را در ذهن داشته باشید.

هدف وب سایت خود و پیامی را که می خواهید برای بازدید کنندگان خود ارسال کنید در نظر بگیرید.

برای ایجاد روحیه ای که با تجارت شما هماهنگ است ، بهترین رنگ برای استفاده کدام است؟

به عنوان مثال ، انتخاب رنگ هانتینگتون را در نظر بگیرید.

وب سایت هانتینگتون

آنها یک شرکت مالی هستند ، بنابراین آنها از رنگ های مختلف سبز استفاده می کنند ، که از نظر روانی نشان دهنده پول است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

رنگ های آبی و بنفش می توانند آرام بخش باشند ، در حالی که زرد ، نارنج و قرمز می تواند گرم یا هیجان انگیز باشد – همه چیزهایی که هنگام انتخاب رنگ در سایت خود باید در نظر بگیرید.

3. فضای سفید

معمولاً به این فضای منفی گفته می شود ، این ویژگی می تواند قدرتمندترین فریب آستین طراح وب باشد.

فضای سفید یا منفی تمایل به باز کردن “اتاق” دارد و به آن اجازه می دهد نفس بکشد ، و کاملاً مغایر با آشفتگی بصری است که در بسیاری از وب سایت ها وجود دارد.

از فضای سفید می تواند به نفع شما استفاده شود تا توجه کاربر را هدایت کند.

با افزایش فضای منفی پیرامون اطلاعاتی که می خواهید کاربر بر آن متمرکز شود ، می توانید عناصر خاص خاصی را مورد توجه قرار دهید.

فضای سفید این توانایی را دارد که به طور طبیعی چشم کاربر را به سمت محتوای اصلی هدایت کند.

اگر می خواهید از فضای سفید استفاده کنید ، مطمئن شوید که از داشتن چندین نقطه کانونی در یک صفحه جداً خودداری می کنید.

به خاطر داشته باشید که کاربران از تمرکز آسیب پذیر برخوردار هستند و توجه آنها به راحتی می تواند از یک چیز به چیز دیگر سوق پیدا کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

در صورت مواجهه با گزینه های بسیار زیاد ، ممکن است کاربران تشخیص دهند که روی چه چیزی باید تمرکز کنند.

خلاصه

طراحی وب مینیمالیستی موقعیتی برای برد و برد را برای مشاغل و مشتریان ایجاد می کند.

طراحی تمیز و غیر مانع با نقاط تمرکز روشن ، به کاربران امکان می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را سریع پیدا کنند ، ضمن اینکه به کسب و کار این امکان را می دهد تا مشتریان را با ارائه سریع پاسخ سؤالات کلیدی مشتری درباره اینکه شغل آنها چیست و چه کاری انجام می دهند ، راضی نگه دارند.

دستیابی به روش “کمتر بیشتر است” ساده به نظر می رسد ، اما عناصر بسیاری وجود دارد که باید در فرایند خلاق مورد توجه قرار گیرند.

همه ما با لحظات دشواری روبرو شده ایم که تمام اطلاعات بسیار گرانبها می شوند تا از کار بروند و از بین بروند.

از انتخاب رنگ ها و عناصر بصری تا تصمیم گیری درمورد مقدار متنی که باید در هر صفحه و هر صفحه نمایش دهید ، مهم است که یک مورد اصلی را در خاطر داشته باشید:

هدف از اطلاعات چیست؟

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگر نمی توانید به آن پاسخ دهید ، نباید در یک طراحی وب مینیمالیستی قرار بگیرد.

منابع بیشتر: