3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

این پستی است که توسط Supermetrics نوشته شده است. نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به طرف حامی است.

گزارش های سئو در اشکال و اندازه های مختلفی به چشم می خورد ، به همین دلیل مهم است که با ایجاد یک هدف مشخص در ذهن خود شروع به ساختن موارد خود کنید.

آیا می خواهید:

  • دید ارگانیک وب سایت خود را در SERP ها ردیابی کنید؟
  • ایده های محتوا را دریافت کنید؟
  • ایده های مربوط به کمپین های جستجو پولی را شناسایی کنید؟
  • بفهمید کدام روشهای ایجاد لینک بهترین نتایج را کسب کرده اند؟

در این پست ، ما شما را از طریق سه نوع گزارش SEO- ساختنی که به شما کمک می کنند در سال 2020 و بعد از آن رقابتی باشید ، طی خواهیم کرد.

گزارش شماره 1: حسابرسی بهداشت وب سایت

قبل از انجام هر کار دیگری ، می خواهید سلامت کلی وب سایت خود را از نظر SEO موجود در صفحه (داخلی) و دامنه های ارجاع (بیرونی) درک کنید.

این گزارش به عنوان پایه ای برای انواع گزارش های زیر عمل خواهد کرد.

نکته طرفدار: برای اجرای این ممیزی می توانید از اتصالات SEMrush ، Ahrefs یا Moz استفاده از Supermetrics استفاده کنید.

نمای کلی وب سایت (داخلی)

ابتدا یک صفحه گسترده جدید برای ردیابی تغییرات در دامنه و صفحه شما ایجاد کنید.

این به شما کمک می کند پیشرفت را در طول زمان مشاهده کنید.

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

در مرحله بعدی ، شکاف صفحات کلیدی و موقعیت های SERP آنها را ایجاد کنید.

این به شما کمک می کند صفحاتی را که نیاز به توجه دارند شناسایی کنید.

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

سرانجام ، می خواهید کلیه دامنه هایی را که اکنون به آنها پیوند دارید ، یک مرور کلی ایجاد کنید.

در اینجا ، ممکن است بخواهید معیارهای زیر را ردیابی کنید:

  • اقتدار دامنه
  • تعداد صفحات بی نظیر
  • نوع دامنه (به طور معمول بهتر است به عنوان منبع به حوزه های دولتی یا آموزش و پرورش پیوند دهید).
  • نوع پیوند (nofollow در مقابل dofollow و / یا متن در مقابل تصویر).

3 نوع گزارش گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

بعد از اینکه دامنه شخصی خود را حسابرسی کردید ، وقت آن است که به دامنه هایی که به شما پیوند می دهند نگاهی بیندازید.

بررسی اجمالی بک لینک (خارجی)

این گزارش به شما کمک می کند ببینید دامنه ها به وب سایت شما پیوند دارند.

از آنجا می توانید فرصت های برگشت به صفحه را مشخص کنید.

علاوه بر این ، خواهید دید که چه نوع محتوا سایتهای خارجی ارزشمندی پیدا می کنند و به شما امکان می دهد استراتژی محتوا خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

مقاله پیشنهادی  کمتر از 15٪ سایتها با معیارهای ملاقات می کنند

ابتدا تعداد کل دامنه های ارجاع شده ، صفحات و لینکهای برگشتی را برای هر یک از صفحات اصلی خود جمع کنید.

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

پس از آن ، تجزیه و تحلیل کنید که چند بک لینک را با گذشت زمان از دست داده یا به دست آورده اید ، و از کدام دامنه ها استفاده کنید.

همچنین می توانید ذرات بیشتری را در اینجا مشاهده کنید و یک لینک برای ایجاد لینک های دقیق ایجاد کنید تا URL های دقیق دامنه های خارجی را که به سایت شما پیوند دارند مشاهده کنید.

تفکیک مفید دیگر مراجعه به دامنه های کشور است که به شما کمک می کند مناطق جغرافیایی را که به سایت شما پیوند دارند مشاهده کنید.

در صورت مشاهده تعداد پیوندهای زیاد از یک مکان خاص (به عنوان مثال اسپانیا) ، ممکن است بخواهید برخی از مطالب را به زبان اسپانیایی ایجاد کنید یا فعالیتهای ارتباط بک لینک خود را به افراد و مشاغل اسپانیایی معطوف کنید.

علاوه بر این ، کشیدن متن لنگر پشت پرده های خود به شما کمک می کند تا زمینه های بک لینک های به دست آمده را بفهمید.

سرانجام ، خوب است که برای اولین / آخرین تاریخ دیده شده گزارش دهید تا بتوانید پیوندهای پشتی را تازه ببینید.

اگر در ماه گذشته هیچ کس روی آنها کلیک نکرده است ، شاید بتوانید بجای لینک بک لینک مناسب تری ارائه دهید؟

اطلاعات دقیق درباره صفحات وب سایت خود کسب کنید

برای تکمیل ممیزی بهداشت ، داده های بیشتری را در مورد صفحات وب سایت خود که دارای بک لینک هستند اضافه کنید.

ابتدا ، کنسول جستجوی Google را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها در Google ایندکس شده اند.

پس از آن ، URL های منبع را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها تغییر نکرده اند.

اگر URL ها تغییر کرده اند ، به کد پاسخ توجه کنید و در صورت لزوم تغییر مسیرها را تنظیم کنید.

در اینجا نمونه ای از آنچه ممکن است تجزیه بک لینک شما در صفحه های Google باشد به نظر می رسد:

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

گزارش شماره 2: جستجوی پرداخت شده و فرصتهای کلیدی کلیدی

پس از تحلیل عملکرد کلی وب سایت خود ، می توانید به گزارش بعدی بروید:

شناسایی فرصت های کلمه کلیدی برای SEO و SEM.

مقاله پیشنهادی  سئو تصدی چیست؟

SEMrush یکی از بهترین منابع داده برای این گزارش است.

حسابرسی با کلید واژه پرداخت شده را اجرا کنید

ابتدا بگذارید کلید واژه های کلیدی وب سایت شما را شناسایی کنیم ، بررسی کنیم که چه میزان ترافیکی به این کلمات کلیدی وارد شده است ، و بررسی کنید که به کدام صفحات وب سایت این کلمات کلیدی افراد منجر می شود.

در مرحله بعد ، بررسی کنید موقعیت های جستجوی پرداخت شده کلمات کلیدی شما چیست.

این به شما کمک می کند تا رقابت کلمات کلیدی فعلی خود را ارزیابی کنید.

اگر از SEMrush استفاده می کنید ، می توانید نسخه متنی تبلیغ خود و رقبا را همراه با عملکرد آگهی بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا توجه کنید:

  • کلمات کلیدی محبوب برای استفاده در تبلیغات جستجوی پولی.
  • حجم ترافیک این است که از طریق تبلیغات جستجوی پرداخت شده به وب سایت شما آورده می شود.

بر اساس این اطلاعات ، می توانید ببینید که آیا برخی از کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها سبقت بگیرید.

همچنین ممکن است بخواهید محتوا را در اطراف کلمات کلیدی با کارایی بالا شروع کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کنید.

اگر از کنسول جستجوی Google و Google Ads استفاده می کنید ، می توانید گزارشی بسازید که موارد زیر را برای هر کلمه کلیدی نشان می دهد:

  • جستجوی ارگانیک در مقابل کلیک های جستجوی پرداخت شده
  • CTR و مبلغ جستجوی پرداخت شده
  • رتبه بندی جستجوی ارگانیک.

این داده به شما کمک می کند تا ببینید که چقدر کلمه کلیدی / عبارت جستجو به SEM متکی است.

اگر میزان اعتماد به نفس زیاد است ، ممکن است بخواهید محتوا بیشتری را در اطراف این کلمات کلیدی ایجاد کنید تا ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری کسب کنید.

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

اگر می خواهید در مورد این گزارش اطلاعات بیشتری کسب کنید و یک الگوی عالی Google Sheets برای آن تهیه کنید ، به این پست بروید.

برای محتوای خود ایده های کلیدی بیشتری دریافت کنید

SEMrush ، Moz و Ahrefs همه ابزارهای خوبی برای یافتن ایده های جدید برای محتوای هستند.

ابتدا می توانید نتایج ارگانیکی و پرداخت شده کلمات کلیدی خود را به همراه دامنه ها و نشانی های اینترنتی مربوطه بکشید. این داده ها به تنهایی می توانند یک ایده ایده آل در مورد آنچه باید درباره آن بنویسند ، در اختیار شما قرار دهد.

اگر از SEMrush استفاده می کنید ، می توانید تاریخچه تبلیغات کلمه کلیدی را نیز مشاهده کنید تا ایده های بیشتری را برای محتوای خود و / یا کپی آگهی دریافت کنید.

مقاله پیشنهادی  4 دلیل اینکه سایت ها ممکن است رتبه های Google را از دست دهند

از طرف دیگر ، می توانید از یک رویکرد هدفمندتر در اینجا استفاده کنید.

به سادگی دامنه رقیب را انتخاب کنید و بررسی کنید که صفحات برتر رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چیست.

در مرحله بعد ، محتوای بهتر و جامع تری ایجاد کنید که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بهتری پیدا کند.

گزارش شماره 3: تجزیه و تحلیل رقبا SEO

ما در گزارش های قبلی نمونه هایی از تجزیه و تحلیل رقبا را پوشش داده ایم ، اما از آنجا که این یک منطقه مهم است ، احتمالاً شما باید با این داده ها گزارش جداگانه ایجاد کنید.

ابتدا با یک مرور کلی شروع کنید. اختیار دامنه رقبا ، اختیار صفحه و تعداد پیوندهای پشتیبان خود را بررسی کنید.

در اینجا نمونه ای از این گزارش با داده های Moz آورده شده است:

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید

می توانید این گزارش داده استودیو را به عنوان الگوی بصورت رایگان از گالری قالب Supermetrics دریافت کنید.

اگر می خواهید به صورت دانه ای بروید ، چند ایده دیگر در مورد آنچه در گزارش شما وجود دارد آورده شده است:

  • رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند؟
  • ترافیک و CPC برای هر کلمه کلیدی چیست؟
  • بک لینک های رقبا چیست و از کدام حوزه ها؟
  • کدام دامنه ها برای همان شرایطی که رتبه بندی می کنند رتبه بندی می کنند؟
  • چه شکاف محتوا / کلمه کلیدی بین شما و هر رقیب وجود دارد؟
  • کپی تبلیغاتی پرفروش ترین رقبای شما چیست؟
  • رقبای شما برای ایجاد رتبه بالا برای یک کلمه کلیدی خاص ، چه نوع محتوا ایجاد می کنند؟

ساخت گزارشات سئو را به صورت رایگان شروع کنید

همانطور که احتمالاً تاکنون متوجه شده اید ، یک گزارش عالی SEO باید شامل داده هایی از منابع مختلف باشد.

می توانید از Supermetrics استفاده کنید تا تمام داده های خود را از Moz ، SEMrush ، کنسول جستجوی Google ، Google Ads و هر منبع اطلاعات بازاریابی دیگری به یک صفحه گسترده ، Google Data Studio ، ابزار برو به BI یا انبار داده خود بکشید.

آزمایش آزمایشی 14 روزه Supermetrics را از امروز شروع کنید.

3 نوع گزارش SEO که باید در سال 2020 بسازید


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: تصویر توسط Supermetrics. با اجازه استفاده می شود
عکس در پست: تصاویر توسط Supermetrics. با اجازه استفاده می شود