3 بینش استراتژیک SEO و مشاوره تاکتیکی برای 2021

برای پیشکسوتان صنعت ، سال 2020 “یک مخوف وحشتناک” بوده است.

ما به جای اشتراک بینش استراتژیک با مشتری در جلسات حضوری و مشاوره تاکتیکی با شرکت کنندگان در کنفرانس های صنعت ، فقط به ارائه مفاهیم و فنون پیشرفته SEO از طریق زوم محدود شده ایم.

ما نتوانستیم مانع از کاهش بودجه SEO خود در مواقع حساس امسال در مشتری شویم.

و ما این گروه از چشم اندازها را متقاعد نکرده ایم که خدمات SEO ، آموزش یا مشاوره همچنان بهترین بازده سرمایه گذاری بازاریابی (ROMI) را فراهم می کنند.

اما ، این زمانی است که ما باید قبل از تلاش مضاعف ، اهداف خود را دوباره متمرکز کنیم.

آلن تیگسن ، رئیس قاره آمریکا در Google ، اخیراً مقاله ای با عنوان Rethink Ready Ready: How to Reading Your Business For Next

او گفت:

“سال 2020 یک سال بر خلاف سالهای دیگر بوده است. همه گیری ای که زندگی روزمره و کارهای روزمره را پشت سر می گذارد. اخلال اقتصادی در سراسر جهان. عدم اطمینان جهانی در مورد دقیقاً آنچه در ادامه می آید. همه ما در یک منطقه واقعاً ثبت نشده سفر می کنیم. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و همچنین لازم است به خود یادآوری کنیم که Sowmya Subramanian ، مدیر مهندسی جستجو در اکوسیستم ، در ماه مه در وبلاگ مرکزی مدیر وب سایت رسمی Google ارسال مقاله ای تحت عنوان ارزیابی تجربه صفحه برای وب بهتر.

او گفت:

“ما می دانیم که بسیاری از دارندگان سایت به درستی تمرکز خود را بر پاسخگویی به اثرات COVID-19 گذاشته اند. تغییرات رتبه بندی توصیف شده در این پست قبل از سال آینده اتفاق نخواهد افتاد و ما حداقل شش ماه قبل از انتشار آنها اخطار می دهیم. “

خوب ، “سال آینده” درست در گوشه و کنار است.

و ، متخصصان سئو در حال حاضر هفت ماه فرصت دارند تا خود را با “شرایط عادی جدید” سازگار کنند.

بنابراین ، زمان آن فرا رسیده است که همه ما راهکارهای SEO خود را برای پاسخگویی به تغییرات چشمگیر در قصد مصرف کننده ناشی از همه گیری و همچنین آماده سازی برای به روزرسانی Google Page Page 2021 در سال 2021 راه اندازی مجدد راه حل خود کنیم.

این مراحل SEO سه مرحله اساسی دارد:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و در اینجا یک هشدار اسپویلر وجود دارد:

بودجه سئو آخرین چیزی است که باید کاهش یابد و خدمات پیشرفته سئو ، آموزش و مشاوره همچنان بهترین ROMI را ارائه می دهند.

1. از Google Analytics & Search Console برای ارزیابی حضور فعلی سایت خود در Google استفاده کنید

اکنون ، گفتن طرفداران SEO برای استفاده از Google Analytics و Search Console برای ارزیابی حضور فعلی سایت شما در Google ، به اندازه یادآوری متخصصان مراقبت های بهداشتی برای شستن دست ها و ماسک های صورت جراحی ضروری به نظر می رسد.

اما از زمانی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که بیماری نوین کرونا ویروس ، COVID-19 ، در 11 مارس 2020 بیماری همه گیر است ، متخصصان سئو مشغول انجام تریاژ هستند.

بنابراین ، برای تعیین اهداف استراتژیک و اهداف بازاریابی برای سال 2021 ، باید وقت اضافی را صرف مقایسه حضور فعلی سایت خود در Google با سال گذشته و معیارهای رقابتی کنیم.

و ما همچنین باید از توصیه های حکیمانه رئیس و مربی قدیمی من ، ویلیام بی. زیف ، جونیور ، که بیش از یک نسل پیش مشاهده کرد ، استفاده کنیم ، “ما بیش از حد به وقایع توجه می کنیم و به اندازه کافی برای روندها نیستیم.”

بنابراین ، من از حساب آزمایشی Google Analytics به عنوان نمونه استفاده خواهم کرد تا به شما نشان دهم که به دنبال چه چیزی بگردید.

همانطور که قبلاً می دانید ، داده های موجود در حساب آزمایشی Google Analytics از فروشگاه Google Merchandise است ، یک سایت تجارت الکترونیکی معمولی که کالاهای تجاری با مارک Google را به فروش می رساند.

ما باید با مقایسه تمام بازدید سایت از 1 مارس تا 30 سپتامبر 2020 ، با همان هفت ماه در سال 2019 شروع کنیم.

این به ما امکان می دهد تا از مقایسه داده های ماه فوریه که 29 روز در سال جاری داشت ، اما در سال گذشته فقط 28 روز بود ، جلوگیری کنیم.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، تعداد کاربران سایت 11.7٪ و درآمد 8.5٪ کاهش یافته است.

اما ، اگر فقط به کانال جستجوی ارگانیک نگاه کنید ، تعداد کاربران 23.0٪ کاهش دارد ، اما درآمد تنها 7.3٪ کاهش دارد.

بنابراین ، برخی از جوانب مثبت سئو ممکن است بخواهند در سال آینده 23.0٪ از میزان جستجوی ارگانیک را افزایش دهند ، اما بیشتر مدیرانی که گزارش می دهند بیشترین بازپرداخت 7.3٪ درآمد را دارند.

در مرحله بعدی ، بیایید از معیار استفاده کنیم تا در مقایسه با رقابت خود بدانیم که چگونه کار می کنیم.

این زمینه ارزشمندی را فراهم می کند ، به ما کمک می کند تا داده های خود را با داده های صنعت جمع شده از شرکت های دیگر – حداقل آنهایی که داده های آنها را به اشتراک می گذارد – مقایسه کنیم و از روندهای صنعت ما بینشی کسب کنیم.

همانطور که با مشاهده داده های جستجوی ارگانیک مشاهده می کنید ، فروشگاه Google Merchandise یک سال پیش در جلسات و کاربران جدید عملکرد بهتری نسبت به سایت های مشابه داشته است ، اما امسال عملکرد کمتری نسبت به همین رقبا دارد.

به اشتراک گذاشتن این بینش استراتژیک با مدیران شجاعت خواهد داشت ، اما ممکن است این بهترین روش برای دستیابی به بودجه بزرگتر SEO در سال 2021 نسبت به سال 2020 باشد.

همچنین این سsال پیش می آید: رقابت شما چیست که نیستید؟

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

اکنون بیایید به داده های Search Console برای حساب آزمایشی Google Analytics نگاهی بیندازیم ، که جمع آوری آن از 24 مه 2019 آغاز شد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین ، برای مقایسه سیب با سیب ، باید 1 ژوئن تا 30 سپتامبر 2020 را با همان دوره چهار ماهه 2019 مقایسه کنید.

این به ما نشان می دهد که کلیک بر روی 1،804 اصطلاحات جستجوگر تنها 0.6٪ کاهش دارد حتی اگر برداشت ها 5.1٪ کاهش داشته باشد.

و نرخ کلیک (CTR) 4.8٪ افزایش یافته و میانگین موقعیت اکنون 22 است که برای مدت مشابه یک سال قبل 23 بود.

همچنین لازم به ذکر است که دو عبارت برتر جستجو از نظر کلیک عبارتند از: “کالاهای YouTube” که 31.9٪ رشد دارد و “YouTube mercha” که 15.3٪ افزایش دارد.

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

سپس ، اجازه دهید داده ها را برای تبدیل های کمکی از اول اکتبر 2019 تا 30 سپتامبر 2020 تجزیه و تحلیل کنیم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ما باید بر روی داده هایی تمرکز کنیم که نشان می دهد جستجوی ارگانیک نه تنها 38.1٪ از مقدار تبدیل آخرین کلیک را نشان می دهد ، بلکه 48.2٪ از مقدار تبدیل کمکی را نیز شامل می شود.

در حقیقت ، اگر نگاهی به مسیرهای بالای تبدیل بیندازیم ، می بینیم که این “جستجوی ارگانیک” و پس از آن “مستقیم” است.

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

بنابراین ، چگونه متخصصان SEO می توانند این بینش های استراتژیک را به یک مورد تجاری ترغیب کننده برای افزایش بودجه خود در سال 2021 تبدیل کنند؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

پاسخ این است که از فرمول محاسبه بازده سرمایه گذاری در بازاریابی عقب باشید.

ROMI = [Incremental Revenue Attributable to Marketing ($) * Contribution Margin (%) – Marketing Spending ($)] / هزینه بازاریابی ($).

بنابراین ، برای استدلال ، بگذارید بگوییم حاشیه سود اقلام فروخته شده در فروشگاه کالاهای Google 60٪ و هزینه کالاهای فروخته شده 40٪ است.

سپس 61،160 دلار درآمد افزایشی منتسب به بازاریابی ضربدر 60٪ سود 36،696 دلاری را کسب می کند.

بنابراین ، اگر 12،232 دلار برای بازاریابی هزینه می کردیم ، به ازای هر 1 دلار صرف بازاریابی ، 2 دلار سود ایجاد می کردیم.

ما قهرمان خواهیم بود.

این ممکن است به عنوان یک بودجه بازاریابی متوسط ​​به نظر برسد ، اما یک بودجه سودآور است.

و براساس سهم ارزش تبدیل آن ، 58.5٪ از این بودجه متوسط ​​بازاریابی باید صرف سئو می شد.

به همین دلیل این آخرین بودجه ای است که باید کاهش یابد.

اکنون ، وب سایت های مختلف در صنعت های مختلف عمودی با اهداف مختلف و رقبای مختلف ، بودجه های مختلف بازاریابی خواهند داشت.

اما ، اگر محاسبات مشابهی انجام دهید و کشف کنید که سهم شیر از آن بودجه ها نیز باید برای SEO هزینه شود ، تعجب نکنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

2. دور جدیدی از تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا بفهمید مردم امروز به دنبال چه چیزی هستند

مرحله دوم در این فرآیند ، انجام دور جدیدی از تحقیقات کلمات کلیدی است تا بفهمد مردم امروز به دنبال چه چیزی هستند.

من قبلاً مقاله ای در این باره نوشتم ، 7 ابزار Google برای استفاده از آنها در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی امروز.

از آن زمان ، گوگل هشتمین ابزار را معرفی کرده است که متخصصان سئو باید از آن برای ارزیابی وب سایت های خرده فروشی خود در یک محیط همیشه در حال تغییر استفاده کنند.

آن را Grow My Store می نامند.

اگرچه پیشنهادهای کلمات کلیدی را ارائه نمی دهد ، اما به شما امکان می دهد روندهای رو به رشد صنعت را بررسی کنید و تجارت خود را با خرده فروشان دیگر مقایسه کنید.

به عنوان مثال ، من URL فروشگاه Google Merchandise را وارد کردم و خوشحال شدم که می بینم میانگین امتیاز وب سایت در صنعت پوشاک 69٪ است.

گزارش من اضافه کرد ، “هنگام ارائه یک تجربه عالی مشتری ، وب سایت شما جعبه های زیادی را انتخاب می کند ، اما ما چند پیشنهاد داریم که آن را به” بهترین در کلاس “برسانیم.”

مقاله پیشنهادی  کاربران اکنون قادر به مسدود کردن تبلیغات سیاسی در فیس بوک و اینستاگرام هستند

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

در بخشی از گزارش ، اطلاعات مربوط به محصول بررسی شده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در آن گفته شده بود ، “ما به راحتی نمی توانستیم رتبه بندی و بررسی را پیدا کنیم. این موارد را برجسته کنید تا مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید از شما کنید. “

و افزود: “36٪ از خرده فروشان پوشاک این قسمت از گزارش را تصویب می کنند.”

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

بخش دیگری از این گزارش از نظر انعطاف پذیری بررسی شده است.

در آن آمده بود ، “گزینه تحویل روز بعد را برجسته کنید. جزئیات اضافی هزینه را اضافه کنید ، بنابراین مشتریان می توانند آگاهانه تصمیم بگیرند. “

و اضافه کرد ، “شما این قسمت از آزمون را قبول نکرده اید ، اما تنها نیستید. به طور متوسط ​​، بیشتر خرده فروشان پوشاک شکست می خورند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در این قسمت از گزارش همچنین آمده است: “داشتن یک سیاست بازگشت رایگان که به راحتی در سایت پیدا می شود به شما در صرفه جویی در استرس مشتریان کمک می کند.”

و افزود: “25٪ از خرده فروشان پوشاک این قسمت از گزارش را تصویب می کنند.”

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

قسمت سوم این گزارش خدمات مشتری را بررسی کرد.

در آن گفته شده است ، “شامل جعبه گپ به مشتریان این امکان را می دهد که در صورت نیاز سوالات اضافی را بپرسند. ما نتوانستیم یکی را در سایت شما پیدا کنیم. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و اضافه کرد ، “شما این قسمت از آزمون را قبول نکرده اید ، اما تنها نیستید. به طور متوسط ​​، بیشتر خرده فروشان پوشاک شکست می خورند. “

در این قسمت از گزارش همچنین آمده است: “به مشتریان کمک کنید از طریق کانالهای مختلف با شما ارتباط برقرار کنند – حداقل دو حساب فعال در شبکه های اجتماعی در سایت خود داشته باشید.”

همچنین افزود: “91٪ از خرده فروشان پوشاک این قسمت از گزارش را تصویب می کنند.”

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

قسمت چهارم این گزارش ، چگونگی موبایل پسند بودن وب سایت را مورد بررسی قرار داده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در آن آمده بود ، “طبق آزمایش ما ، سرعت بارگیری صفحه شما کمی کند به نظر می رسد.” و اضافه کرد ، “شما این قسمت از آزمون را قبول نکرده اید ، اما تنها نیستید. به طور متوسط ​​، بیشتر خرده فروشان پوشاک شکست می خورند. “

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

اکنون ، اطلاعات و توصیه های تولید شده توسط این ابزار فقط به عنوان راهنما در نظر گرفته شده اند.

اما ، آنها بر روی مواردی که ممکن است در ممیزی SEO پوشش داده شود تمرکز می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و اولویت بندی مناسب ترین موارد ممکن است به متخصصان جستجوگرها کمک کند تا تجربه کاربری وب سایت خود را بهبود ببخشند ، که با شروع به روزرسانی صفحه تجربه خود در سال 2021 ، اهمیت این امر حتی بیشتر خواهد شد.

3. محتوای با کیفیت بالا در صفحات خود ارائه دهید تا اطلاعاتی را که بازدیدکنندگان از آنها جستجو می کنند ارائه دهید

به گفته گوگل ، سومین و آخرین مرحله در این فرآیند پیشرفته جستجوگرها “تهیه محتوای با کیفیت بالا در صفحات ، به ویژه صفحه اصلی” است. “این تنها مهمترین کاری است که باید انجام شود.”

این موتور جستجو می افزاید: “اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد ، محتوای آنها بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند و مدیران سایت ها را مجاب می کند تا به سایت شما پیوند دهند.”

هوم ، باشه

بنابراین ، بازاریابان و متخصصان سئو چگونه این کار را انجام می دهند؟

خوب ، در سطح استراتژیک ، همه ما باید توجه بیشتری به روندها داشته باشیم و کمتر به رویدادها توجه کنیم.

به عبارت دیگر ، باید زمان کمتری را صرف تلاش برای دیدن چیزهای موجود در حالت واقعی و پرسیدن “چرا؟” و بیشتر وقت خواب دیدن چیزهایی را که هرگز نبوده اند ، می پرسند ، “چرا که نه؟”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر آنها این بینش استراتژیک را در فروشگاه Google Merchandise اعمال کنند ، در نتیجه خواهیم فهمید که چرا دیگر هیچ کس به دنبال مواردی مانند “بسته Google fanny pack” نیست ، خواب کمتری خواهیم داشت.

درعوض ، ما می خواهیم هر ساعت بیداری را برای دیدن رویاهای جدیدی از کالاها مانند:

  • تقویم Google و برنامه ریز برای به روزرسانی الگوریتم.
  • Google Cardboard آستین و زیر لیوانی فنجان قهوه.
  • کلاس Google ماسک صورت و ضد عفونی کننده دست
  • Google Cloud ست بارانی و چتر مخصوص بچه ها.
  • Google Gnome برای زندگی در حیاط خلوت فعال شده با صدا.
  • نقشه های گوگل و دکوراسیون دیواری برای دفتر خانه.
  • گوگل پاندا و پنگوئن حیوانات غول پیکر پر شده
  • Google Sheets و روبالشتی برای اتاق مهمان.
  • Google Workspace قلم ها ، نوت بوک ها و ظروف آشامیدنی.
  • شورت YouTube و جگرهای تک جنسیتی برای جلسات آنلاین.
مقاله پیشنهادی  خصوصیات قیف بازاریابی محتوای برتر [SEMrush Survey Stats]

در سطح تاکتیکی ، برای Google Merchandise Store یافتن نمونه هایی از وب سایت هایی که محتوای با کیفیت بالا در صفحات خود ارائه می دهند و همچنین اطلاعات مورد نظر بازدیدکنندگان را ارائه می دهند ، کار سختی نخواهد بود.

در حقیقت ، آنها در دید ساده پنهان شده اند.

به عنوان مثال ، وقتی به صفحه راهنمای Google Analytics درباره “شروع کار با Analytics” نگاه می کنید ، چه می بینید؟

شما یک ویدیوی جاسازی شده YouTube را مشاهده می کنید با عنوان ، Google Analytics: اولین قدم ها.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

https://www.youtube.com/watch؟v=lZf3YYkIg8w

حالا ، وقتی به پایین صفحه درباره ابزارهای جستجوی Google Search بروید ، چه چیزی می بینید؟

چهار فیلم YouTube در مورد آموزش وجود دارد که دارای پیوند زیر آنها برای حتی “فیلم های بیشتر” است.

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

اکنون ، به بالای صفحه در مرکز راهنمایی Search Console درباره راهنماهای مدیر وب سایت نگاه کنید و آنچه را می بینید به من بگویید.

این یک ویدیوی YouTube جاسازی شده به نام Webspam Contents Violence است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

https://www.youtube.com/watch؟v=yFxNda5Z4eE

به پایین صفحه بروید و دومین ویدیوی جاسازی شده YouTube را مشاهده خواهید کرد تحت عنوان ، آیا Google در مورد هرزنامه به صورت دستی اقدام می کند؟

https://www.youtube.com/watch؟v=2oPj5_9WxpA

اگرچه اکثریت قریب به اتفاق متخصصان جستجوگرها احتمالاً قبلاً از این صفحات بازدید کرده اند ، اما اکثر آنها هنوز محتوای ویدئویی با کیفیت بالا را در صفحات وب سایت های خود جاسازی نکرده اند تا به بازدید کنندگان اطلاعات مرتبط و مفیدی را که می خواهند جستجو کنند.

بنابراین ، به نظر می رسد فیلم های YouTube جاسازی شده Google در دید ساده پنهان است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و اگر فکر می کنید که من این نمونه ها را گیلاس انتخاب کرده ام ، لازم به ذکر است که Google و YouTube 51 کانال مختلف YouTube دارند و آنها فقط 90 روز گذشته 906 ویدیو را بارگذاری کرده اند.

همانطور که طرفداران SEO در حال آماده سازی برای به روزرسانی Google Experience Page در سال 2021 هستند ، که جنبه هایی از نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب را اندازه گیری می کند ، لازم است بدانید که انواع مختلفی از فیلم ها وجود دارد که می توانند در یک صفحه جاسازی شوند.

این شامل:

  • توصیفات مشتری.
  • اطلاعیه های محصول
  • نحوه آموزش
  • فیلم های نمایه اجرایی.
  • فیلم های رویداد
  • نکات مربوط به شبکه های اجتماعی
  • مکمل های انتشار مطبوعات

حتی برای یک سایت تجارت الکترونیکی معمول مانند Google Merchandise Store ، نمایش محصولات در یک محیط – مانند یک مهندس که کیف گوگل حمل می کند یا یک تأثیرگذار که تی شرت YouTube پوشیده است – ممکن است جایزه بیشتری داشته باشد تا فقط عکس دیگری از یک محصول خاص.

فهمیدم که اینها موارد معمولی نیستند که متخصصان فنی SEO در سال 2001 با آنها دست و پنجه نرم کردند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما اینها مفاهیم و تکنیک های پیشرفته SEO هستند که کار آنها را در سال 2021 ایجاد می کند یا می شکند.

و گوگل را به دلیل ایجاد زندگی در زمان های جالب سرزنش نکنید.

اگر به نظر دوم نیاز دارید ، فقط فیلم را ببینید ، “همه چیز کار از خانه” – اپل.

در 13 ژوئن 2020 در یوتیوب بارگذاری شده است ، در حال حاضر بیش از 27.9 میلیون بازدید و 165000 تعامل دارد.

https://www.youtube.com/watch؟v=6_pru8U2RmM

بله ، سال 2020 غیر از یک سال دیگر بوده است.

اما ، این روند قبل از آمار همه گیر جهانی ذکر شده در مقاله ، YouTube’s Organic Visibility Tops Wikipedia in Google SERPs را تأکید می کند.

“YouTube طی دو سال گذشته به طور پیوسته (و به طور یواشکی) قابلیت مشاهده ارگانیک خود را در SERPs Google افزایش داده و اخیراً از جایگاه شماره 1 از ویکی پدیا پیشی گرفته است.”

بنابراین ، من عبارت “کل کار در خانه” را گوگل کردم و فیلم های زیادی را در SERP دیدم ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ویدیوی Apple نه تنها در چرخ فلک ویدیویی در بالای صفحه نشان داده می شود ، بلکه شماره 1 نتیجه جستجوی ارگانیک است – همراه با یک تصویر کوچک از فیلم Apple.

3 بینش استراتژیک SEO & # 038؛ مشاوره تاکتیکی برای 2021

این مثال دیگری است که چرا ما باید بیشتر به روندها توجه کنیم و کمتر به رویدادها توجه کنیم.

اگر فکر می کنید امسال زندگی روزمره و زندگی روزمره ما را پشت سر گذاشته است ، منتظر بمانید تا آینده را ببینید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همه ما در یک منطقه واقعاً ثبت نشده سفر می کنیم.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، اکتبر 2020