3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ساخت لینک شما

بیایید با آن روبرو شویم ، ساختمان پیوند آسان نیست.

اما بدون معیارهای مناسب ، حتی سخت تر می شود.

اگر می خواهید در این کار بهتر شوید ، باید کارهایی را که قبلاً درست انجام می دهید مشخص کنید و از کجا می توانید از پیشرفت استفاده کنید.

به سادگی تعداد پیوندها را قطع نمی کنید ، بنابراین به معیارهای موفقیت دیگری نیز نیاز دارید.

ندانستن چه معیارهایی برای اندازه گیری راندمان ساختمان پیوند شما استفاده می کند ، دستیابی به نتایج مطلوب را بسیار دشوار می کند.

مهمتر از این ، همیشه خوب است بدانید که چگونه می خواهید پیش از شروع ساختن پیوندها ، اقدام به ایجاد پیوند در ایجاد لینک کنید.

این به شما کمک می کند تا ضمن تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت در روند رشد ترافیک ارگانیک خود ، اهداف واقع بینانه را تعیین کنید.

وقتی رشد ترافیک ارگانیک به میان می آید ، خوب است از همان ابتدا ذکر کنید که ساختمان پیوند فقط بخشی از روند پیچیده SEO است.

اگرچه پیوندها بسیار مهم هستند ، تعداد زیادی فاکتور دیگر نیز وجود دارند که می توانند در رتبه بندی سایت شما تأثیر بگذارند.

اگر همه موارد ناقص باشد ، در ساخت تعداد زیادی از پیوندهای با کیفیت عالی استفاده نمی شود ، درست است؟

این بدان معنی است که صفحات شما باید بهینه سازی شوند و به برخی موارد اساسی مانند عناوین و توضیحات متا ، دوستی با موبایل و غیره توجه کنند.

همچنین ، صفحاتی که قصد دارید از طریق لینک ها از آنها بپیوندید باید کلمات کلیدی را با حجم جستجوی مناسب و هدفمند تهیه کرده و از همه مهمتر ، نیاز به پشتیبانی از مطالب خوب نوشته شده داشته باشد.

پس از مراقبت از اصول اولیه SEO ، شما می توانید با ساختن لینک پیوند داده های محور ، رشد ارگانیک خود را به سطح بعدی برسانید.

در اینجا سه ​​معیار برتر که می توانید برای سنجش اثربخشی تلاش های ایجاد لینک خود استفاده کنید ، آورده شده است.

1. روند رشد دامنه های جدید مراجعه کننده

خوب ، ممکن است صحبت کاملی برای کاپیتان باشد ، اما اولین متریک که باید ردیابی کنید تعداد دامنه های ارجاع شده ماه به دست آمده در ماه است.

این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا ماشین سازی پیوند شما در جهت درست حرکت می کند یا خیر.

به خاطر داشته باشید که ایجاد پیوند و موفقیت یک شبه به ندرت دست به دست هم می دهند.

رشد یک سبد لینک قابل احترام فرآیندی است که نیاز به وقت و تلاش زیادی دارد.

مقاله پیشنهادی  ثبت نام های دامنه استراتژیک

به طور معمول ، شما چند ماه اول را صرف برقراری روابط و برقراری یک لینک یا دو در اینجا و آنجا می کنید.

فقط پس از آن دوره ، می توانید انتظار داشته باشید که پیوندها در خانه خود را بزنند.

به طور کلی ، ما برای ساختن تعداد زیادی پیوند برای سوله هایی که قبلاً با آنها کار نکرده ایم ، تقریباً 2-3 ماه زمان نیاز داریم. بنابراین بله ، ایجاد لینک زمان می برد!

اما هنگامی که شما در آنجا هستید ، مدت زیادی نخواهد بود که بتوانید تعداد دامنه های ارجاع شده را به صورت ماهانه دو برابر کنید. در حالت ایده آل ، شما باید یک روند مانند این را ببینید:

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

علاوه بر رشد نمایه بک لینک ، خوب است گاهی اوقات رشد دامنه های ارجاع شده رقبا را نیز بررسی کنید.

اگر تعداد تعداد سنبله ها را در تعداد دامنه های ارجاع دهنده آنها مشاهده می کنید ، این یک علامت مثبت است که آنها همچنین در ایجاد لینک هستند.

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

در حقیقت ، بررسی نمایه بک لینک های رقبای شما به صورت ماهانه ممکن است به یک منبع الهام بی پایان برای تلاش های ایجاد لینک شما تبدیل شود.

هنگامی که موتور ساخت پیوند خود را راه اندازی کردید ، به احتمال زیاد تغییراتی در رتبه بندی های Google مشاهده خواهید کرد. این ما را به دومین معیار مهم می رساند.

2. تغییرات مثبت در موقعیت های صفحه هدف در جستجوی Google

یکی از مهمترین اهدافی که ما با ایجاد لینک پیوند می خواهیم به آن دست یابیم ، بهبود رتبه بندی Google در صفحات خاص است.

در حالت ایده آل ، ما می خواهیم بهترین پست های خود را در یکی از 3 موقعیت برتر مشاهده کنیم ، اما کمترین چیزی که می خواهیم به آن برسیم این است که آن را برای کسب رتبه در صفحه 1 بدست آوریم.

به همین دلیل متریک بعدی که می خواهید پیگیری کنید باید موقعیت صفحات مورد نظر شما در نتایج جستجوی Google باشد.

حتی اگر کنسول جستجوی Google به نظر می رسد مکان آشکار برای ردیابی آن ، به خاطر داشته باشید که واقعاً اعداد دقیق بلکه یک موقعیت متوسط ​​را نشان نمی دهد.

بنابراین ، اگر می خواهید داده های دقیقی را برای این متریک بدست آورید ، باید از یک ابزار ردیابی موقعیت شخص ثالث استفاده کنید.

به شخصه ، من از SEMrush استفاده می کنم تا دقیقاً چگونه صفحات هدف من در Google SERPs نمایان می شوند.

برای تسهیل کل فرآیند ، من از ویژگی برچسب زدن برای برچسب زدن به جستجویهای مربوط به یک صفحه استفاده می کنم و به راحتی آنها را از بقیه کلمات کلیدی فیلتر می کنم.

مقاله پیشنهادی  11 فاکتور دامنه شما باید ارزیابی کنید

در تصویر زیر ، از SEMrush خواستم شرایط جستجوی برچسب زده شده با برچسب “دسترسی به ایمیل” و تغییرات آنها در موقعیت ها را در طی 30 روز گذشته به من نشان دهد:

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ساخت لینک شما

همانطور که می بینید ، کلید واژه اصلی “دسترسی به ایمیل” در همان وضعیت باقی مانده است و این چیزی است که زنگ را صدا می کند.

اگر با یک وضعیت مشابه روبرو هستید ، قدم بعدی یادگیری بیشتر و فهمیدن دلیل آن است.

برای یافتن جواب ، باید به ابزار Ahrefs Keyword Explorer بروید و کلید واژه خود را جستجو کنید.

بعد از انجام این کار ، خواهید دید که چه نوع صفحاتی در حال حاضر در صفحه اول Google برای آن جستجوی خاص رتبه بندی می شوند:

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ساختمان سازی لینک شما

نکته اصلی که باید در اینجا به آن توجه کنیم تعداد دامنه های ارجاع دهنده است.

شما باید تعداد دامنه های ارجاع شده در صفحه خود را با شماره صفحه هایی که در حال حاضر از شما خارج هستند مقایسه کنید.

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود ، رتبه بندی دامنه وب سایت (DR) است. چگونه DR شما با DR صفحاتی که رتبه بهتری دارند مقایسه می کند؟

در مورد ما ، دیجیتال Olympus فقط 61 DR دارد ، در حالی که بیشتر صفحات 10 نتیجه برتر بالای 70 است که برخی از آنها حتی دارای DR 90+ هستند.

این بدان معنی است که دیجیتال المپوس برای پیشی گرفتن از آن صفحات باید 4 بار پیوند بیشتری به صفحه ایجاد کند و به همین دلیل است که موقعیتهای ما واقعاً در ماه گذشته رو به رشد نبوده اند.

هرچه DR شما بالاتر باشد ، رتبه بندی صفحات شما راحت تر خواهد بود.

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ساختمان سازی لینک شما

دامنه های بیشتر مراجعه کننده و موقعیت های بهتر در جستجوی Google ، طبیعتاً به یک چیز منجر می شود – افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما.

3. رشد ترافیک آلی

از این گذشته ، رشد ترافیک ارگانیک دلیل اصلی ایجاد ارتباط در ساختمان است. به همین دلیل این سومین متریک اساسی است که باید ردیابی کنید.

رشد ترافیک آلی را می توان به راحتی مستقیم از حساب Google Analytics یا Google Search Console ردیابی کرد.

من ترجیح می دهم از کنسول جستجوی Google استفاده کنم زیرا این امکان را به من می دهد تا بررسی کنم که آیا تعداد برداشت ها و موقعیت های متوسط ​​برای صفحه خاصی در حال رشد است:

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

با این حال ، توجه به این نکته حائز اهمیت است که ممکن است مدتی طول بکشد تا گوگل بتواند سایت شما را مجددا ارزیابی کند و آن را در SERP ها بیشتر نمایان کند.

مقاله پیشنهادی  اپل سافاری برای جلوگیری از جمع آوری داده های Google Analytics

بسته به اینکه طاقچه شما چقدر رقابتی است ، ممکن است از زمان ایجاد پیوندها تا 3 ماه تا 12 ماه از زمان ایجاد ارتباط برای دیدن تغییرات قابل توجه ، در هر جایی طول بکشد.

برای درک بهتر چقدر طول می کشد تا شروع به رتبه بندی خوب و دریافت بهتر گردش ترافیکی ارگانیک کنید ، می توانید تاریخچه صفحات دارای رتبه های خوب متعلق به سایت های مشابه را در طاقچه خود تحلیل کنید.

یک مثال خوب برای نشان دادن بهتر صحبت کردن در اینجا:

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

همانطور که از نمودار بالا مشاهده می کنید ، آنها در ژانویه 2019 شروع به ساختن پیوندها به این صفحه کردند و تاکنون موفق به رشد 34 دامنه مرجع شدند.

و اینجا نمودار ترافیک ارگانیک آنها:

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

با مقایسه گزارش ترافیک ارگانیک آنها با نمایه بک لینک در بالا ، می بینیم که برای شروع ترافیک حدود 12 ماه زمان می برد.

بیایید به مثال دیگری از داده های جدید پیوند ساختمان بپردازیم.

تصویر زیر نشان می دهد که Tidio در ژانویه سال 2020 شروع به ساختن پیوندها به وبلاگ خود در مورد chatbots کرد.

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، آنها به سرعت موفق شده اند تا 60 دامنه مرجع را بدست آورند. اما این سرعت چقدر سریع تأثیر خود را بر ترافیک ارگانیک آنها گذاشت؟

گزارش SEMrush در زیر نشان می دهد که آنها اولین بازدید کنندگان ارگانیک خود را در ماه مارس انجام دادند. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که حدود 2 ماه طول کشید تا نتایج ساخت لینک شروع شود.

3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ایجاد لینک شما

نتیجه

همانطور که در مثالهای بالا مشاهده کردید ، ایجاد لینک زمان می برد.

اما پس از نمایش نتایج ، بلافاصله خواهید فهمید که ارزش انتظار را دارد.

بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد این است که ماه ها را صرف کار کردن در ایجاد پیوند و بدون نتیجه ملموس کنید.

برای جلوگیری از وقوع این امر ، ضروری است که با استفاده از سه معیار مهم ارائه شده در این پست ، روند پیشرفت در ایجاد لینک خود را پیگیری کنید.

اگر تعداد دامنه های جدید ارجاع را حساب می کنید ، تغییرات موقعیت نتیجه صفحه جستجو را پیگیری کنید و رشد کلی ترافیک ارگانیک را اندازه گیری کنید ، باید یک بررسی نسبتاً دقیق از اثربخشی ساخت لینک خود داشته باشید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: ایجاد شده توسط نویسنده ، مه 2020
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مه 2020