18 روش ایمن برای تهیه و بهینه سازی وب سایت خود برای تعطیلات

فصل تعطیلات در راه است.

در این زمان از سال ، خیلی دیر است که تغییرات اساسی در وب سایت خود ایجاد کنید یا حتی روی کارهایی که باعث بهبود رتبه بندی موتور جستجو می شوند ، کار کنید.

به هر حال ، شما نمی خواهید کاری انجام دهید که به طور بالقوه به بازدید یا رتبه بندی وب سایت شما آسیب برساند.

انجام ممیزی SEO از وب سایت خود ، تغییر محتوا ، کار بر روی ساختار سایت خود و افزودن محتوای جدید بسیار بهتر است “در خارج از فصل” ، به اصطلاح انجام شود.

با این حال ، مواردی وجود دارد که هم اکنون می توانید انجام دهید که زمان زیادی را صرف نمی کند ، که می تواند منجر به بازدید و فروش بیشتر شود و از وب سایت و نام دامنه شما محافظت کند.

اینها کارهایی است که من فکر می کنم انجام آنها در این زمان از سال ، درست قبل از فصل شلوغ تعطیلات ، “ایمن” باشد.

من همه این موارد را بررسی خواهم کرد ، چه مدت طول می کشد و به شما می گویم که چرا انجام این کار “ایمن” است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اولویت در اینجا ، با همه این کارها یا پروژه های کوچک ، این است که مطمئن شوید هیچ یک از آنها منجر به از دست دادن ترافیک نمی شود.

آنها منجر به از دست دادن رتبه بندی موتورهای جستجو و دید آنها نمی شوند و به نوعی از شما محافظت می کنند.

اینها لزوماً از لحاظ ترتیب اهمیت ندارند.

به طور کلی چهار نوع کار وجود دارد که من می خواهم اینها را در آن قرار دهم:

  • شناسایی و رفع خطاها و مشکلات.
  • بازیابی ترافیک و پیوندهای از دست رفته.
  • بهبود قابلیت تحویل ایمیل.
  • محافظت از وب سایت و نام دامنه شما.

شناسایی و رفع خطاها و مشکلات

یک کار ایمن خوب این است که برای رفع خطاها و مشکلات وب سایت خود کار کنید.

به طور کلی ، شما می خواهید با یک خزیدن در وب سایت خود با استفاده از یک خزنده وب سایت شروع کنید.

فقط می توانید از OnCrawl ، Siteliner ، Deep Crawl ، Screaming Frog SEO Spider یا Sitebulb استفاده کنید.

هر یک از این موارد به شناسایی انواع خاصی از موضوعات کمک می کند و بسیاری از آنها با انواع مختلف یکسان مواجه می شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به این وظایف به عنوان نگهداری عمومی سایت فکر کنید.

وب سایت شما فقط باید کار کند.

نباید پر از خطا ، اشتباه تایپی یا پیوندها و تصاویر خراب باشد.

این فقط یک تجربه کاربری بد است و به بهبود رتبه بندی کمک نمی کند.

1. به دنبال خطاهای موجود در سایت باشید ، مانند خطاهای 404 ، تغییر مسیرها ، محتوای تکراری و اشتباهات دستوری

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار امن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد ، شما در حال بهبود تجربه کاربر در وب سایت هستید.

برای یافتن خطاهای رایج در وب سایت از یک خزنده استفاده کنید.

هر یک از این موارد به ذکر معمولاً مشکلات و خطاهای موجود در وب سایت کمک می کند.

مثلا:

  • آیا در چندین صفحه برچسب عنوان یکسانی دارید؟
  • آیا چندین برچسب H1 در صفحات دارید؟
  • آیا برچسب های عنوان شما خیلی طولانی است؟

تعمیر و نگهداری سایت از این قبیل چیز خوبی است و طی 20 سال گذشته که SEO کار می کردم ، هنوز شاهد از دست دادن بازدید نبودم ، زیرا یک عنوان عنوان تکراری بازنویسی شده است ، بنابراین منحصر به فرد است.

2. به دنبال خطا در Google Search Console & Bing Webmaster Tools باشید

درجه سختی در اجرا: متوسط ​​تا سخت

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد. اگر یک موتور جستجو خطایی را نشان دهد ، رفع آن احتمالاً ایمن است.

موارد مختلف موجود در Google Search Console و Bing Webmaster Tools را مرور کرده و خطاهایی را که به آن اشاره می کنند برطرف کنید.

اخیراً اشتباهات داده ای ساختاری زیادی دیده ام و رفع آنها بعضی اوقات آسان نیست.

اگر شامل صفحات زیادی باشد یا داده ها از یک پایگاه داده خارج شوند ، به یک توسعه دهنده وب نیاز دارید تا بتواند در رفع مشکلات ساختاری داده کمک کند.

اگر کدی باشد که از یک مولد داده های ساختاری کپی و جای گذاری کرده اید ، رفع آن کمی آسان تر است.

رفع خطاهایی که موتورهای جستجو به آن اشاره می کنند انجام آن ایمن است و در واقع فقط می تواند به سایت کمک کند.

اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید ، بخصوص در رفع مشکلات داده های ساختاریافته پیشگام خواهم بود ، زیرا این موارد می توانند بر روی دید (و احتمالاً رتبه بندی) تأثیر بگذارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این خطاها را برطرف کنید و فروش بیشتری خواهید داشت.

اگر خطاهایی دارید و آنها را برطرف می کنید ، فقط به سایت کمک می کند – به هیچ وجه به آن آسیب نمی رساند.

3. رفع خطاها و موارد حذف شده در سایت ، سایت را به لیست قبل از بارگذاری HSTS اضافه کنید

درجه سختی در اجرا: دشوار

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد. رفع خطاها به طور کلی به سایت آسیب نمی رساند.

HSTS Pre-load list لیستی از نام دامنه ها است که باید از طریق HTTP بارگذاری شود و نه از طریق HTTP.

اگر متعهد شده اید که HTTP کامل را در وب سایت خود وارد کنید (و باید این کار را انجام دهید) ، پس باید در لیست HSTS Pre-load باشید.

مرورگرهای وب این لیست را در کد مرورگر خود تعبیه کرده اند.

بنابراین ، اگر سایت شما در این لیست باشد احتمالاً “اعتماد” بیشتری در آنجا وجود دارد.

همچنین به شما کمک می کند خطاها و موارد حذف داده ها را برطرف کنید ، زیرا تنها درصورتی که سایت خود را به درستی تنظیم کرده باشید می توانید واجد شرایط شوید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به HSTSPreload.org بروید و نام دامنه خود را وارد کنید.

وضعیت و شرایط خود را بررسی کنید. اگر سایت شما واجد شرایط باشد ، عالی است.

اما اکثر آنها ، اولین بار که آن را بررسی می کنید ،

خطاها را برطرف کرده و دامنه خود را برای لیست شدن ارسال کنید.

این خطاها ممکن است گیج کننده باشند و اگر همه کارها را به صورت دستی در وب سرور انجام دهید ، پیاده سازی آن دشوار است.

با این حال ، اگر سایت شما از Cloudflare استفاده می کند ، تغییر تنظیمات به گونه ای که سایت شما صلاحیت داشته باشد نسبتاً آسان است.

در داشبورد Cloudflare ، صفحه HSTS را بررسی کرده و آن را روشن کنید.

سپس تنظیمات دیگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده اند.

سپس ، دامنه را در سایت HSTSPreload.org دوباره بررسی کنید تا سبز شود و بگوید دامنه شما واجد شرایط است.

بهبود قابلیت تحویل ایمیل

تحویل پذیری ایمیل در اصل این است که آیا ایمیل ها ، هنگامی که از نام دامنه شما ارسال می شوند ، در واقع به گیرندگان تحویل می شوند.

هنگام ارسال ایمیل به مشتری یا مشتری احتمالی (یا شخصی که در لیست ایمیل شماست) ، می خواهید از دریافت ایمیل اطمینان حاصل کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر آن را در صندوق ورودی خود دریافت نکنند ، نمی توانند ایمیل شما را باز کنند و آن را بخوانند.

بنابراین ، تحویل ایمیل مهم است.

تنظیماتی وجود دارد که می توانید همین حالا بررسی کنید تا همه کارها به درستی انجام شود.

به دلیل محتوای ایمیل ، ممکن است یک ایمیل همچنان به عنوان “تبلیغاتی” علامت گذاری شود ، اما ابتدا باید مطمئن شوید که همه تنظیمات به درستی تنظیم شده اند.

من با .. صحبت کردم کریس لنگ، یک متخصص تحویل ایمیل از Better Call Chris Lang.

وی این نکات را ارائه داد:

“اول ، من مطمئن می شوم که DMARC را روی نام دامنه خود تنظیم کرده باشید. جعل کننده های ایمیل (کلاهبرداران) و اسپمرها در آنجا فعالانه به دنبال دامنه های با کیفیت و لیستی از آدرس های ایمیل هستند که به درستی محافظت نشده و توسط ابزارهای DMARC و سیاست های امنیتی بالا کنترل نمی شوند. تنظیم DMARC روی نام دامنه شما می تواند شما را در برابر این مشکلات محافظت کند.

همچنین ، اگر لیست ایمیل دارید ، حداقل هفته ای یک بار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید. به این ترتیب شما همچنان “از بین بردن” مشترکین بی کیفیت استفاده می کنید. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این موضوع من را به نکته بعدی می رساند ، این که مطمئن شوید تنظیمات ایمیل نام دامنه شما به درستی تنظیم شده است.

مقاله پیشنهادی  راهنمای دریافت موفقیت

4- اطمینان حاصل کنید که تنظیمات ایمیل نام دامنه شما به درستی تنظیم شده است

درجه سختی در اجرا: متوسط ​​تا سخت

درجه ایمنی: بسیار امن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ چیز واقعاً بدی برای دید کلی اتفاق نمی افتد ، شما قابلیت تحویل ایمیل ها را بهبود می بخشید.

تنظیماتی وجود دارد ، بیایید آنها را تنظیمات دامنه بنامیم ، تنظیمات DNS (سیستم نام دامنه) است.

تنظیمات DNS دارای “ورودی” های خاص به نام “سوابق” است که به ترافیک اینترنت می گوید چه کاری انجام دهد.

به عنوان مثال ، وقتی درخواستی برای بارگیری وب سایت وجود دارد ، DNS به آن ترافیک می گوید تا به آدرس IP محلی که وب سایت در آن قرار دارد بروید.

برای ایمیل ، آدرس یا آدرس IP جداگانه ای وجود دارد (اگرچه می تواند همان وب سرور وب سایت باشد).

همچنین سوابق نوع “امنیتی” مانند رکورد DMARC ، DKIM و SPF وجود دارد که باید اضافه شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

هنوز ایمیل نخواهید داشت بدون اینکه این سوابق به DNS نام دامنه شما اضافه شود ، اما اگر این سوابق برای دیگران ارسال شود ، در صورت تنظیم شدن ، “بیشتر” اعتماد می شود.

بنابراین ، احتمال بیشتری وجود دارد که ایمیل به گیرنده آن تحویل داده شود و به طور خودکار به فیلتر هرزنامه وی نرود.

و برخی از نام های دامنه اگر سابقه ارسال هرزنامه را داشته باشند مسدود می شوند.

این بدان معناست که هر ایمیلی از نام دامنه شما ارسال شود به گیرندگان آن نمی رسد.

اگر در حال ارسال نامه الکترونیکی به مشتریان یا لیست خبرنامه هستید ، باید مطمئن شوید که همه این موارد تنظیم شده است.

ساده ترین راه برای بررسی وجود مشکلات تحویل ایمیل و یا ثبت سوابق مناسب بر روی نام دامنه شما ، استفاده از سرویس رایگان DNProtect.com است.

نام دامنه خود را وارد کنید و یک بررسی از سرویس های مختلف انجام می شود.

این شامل بررسی سوابق DNS برای DMARC است ، اما همچنین شامل چک لیست های سیاه ایمیل است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

5. بررسی کنید دامنه شما در لیست های سیاه ایمیل قرار دارد یا خیر

درجه سختی در اجرا: آسان

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد – شما فقط امکان حذف دامنه خود را از لیست سیاه دارید ، که می تواند باعث شود گیرندگان ایمیل های شما آنها را دریافت نکنند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، شما می توانید برای بررسی مشکلات متعدد با نام دامنه خود از سرویس هایی مانند DNProtect.com استفاده کنید.

اگر آن سرویس نشان داد که سایت در لیست سیاه ایمیل قرار دارد ، پس می خواهید بدانید که در کدام یک قرار دارد.

برای بررسی اینکه نام دامنه شما در کدام لیست ایمیل ها قرار دارد می توانید از ابزار رایگان MXToolbox استفاده کنید.

نام دامنه را وارد کنید و همه لیست ها را بررسی می کند.

از “Blacklist Check” آنها استفاده کنید تا در صورت وجود نام دامنه شما در کدام یک قرار گیرد.

اگر نام دامنه شما در یک لیست است ، سپس نام لیست را جستجو کرده و Spamhaus DBL را “حذف” کنید ، سپس “spamhaus DBL remove” یا “spamhaus DBL حذف لیست سیاه” را در Google جستجو کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنها دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه ارسال برای حذف نام دامنه شما از لیست سیاه خود دارند.

در بعضی موارد ، آنها به شما خواهند گفت که چرا نام دامنه شما در لیست سیاه است تا بتوانید قبل از درخواست حذف ، آن را برطرف کنید.

بازیابی ترافیک و پیوندهای از دست رفته

یکی از مطمئن ترین کارهایی که می توانید انجام دهید و تاثیری منفی بر میزان بازدید یا رتبه بندی موتور جستجو نخواهد گذاشت ، بازیابی ترافیک از دست رفته است.

من این موارد را فرصتی می دانم که می توانید در وب سایت خود تغییراتی ایجاد کنید که باعث بهبود بازدید شود و به طور کلی هیچ تأثیر منفی نخواهد داشت.

6. صفحات قدیمی را از گذشته پیدا کرده و دوباره احیا کنید یا 301 تغییر مسیر به صفحه هایی که هم اکنون زنده هستند تنظیم کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار امن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: اگر صفحات سایت شما پیوندهای بدی به آنها نشان دهند ، ممکن است رتبه بندی تحت تأثیر قرار گیرد.

من این کار را کاملاً ایمن علامت گذاری می کنم ، زیرا شما می خواهید صفحات وب سایت خود را که قبلا در آن سایت بودند شناسایی کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ایده اینجا این است که شما می خواهید صفحاتی را پیدا کنید که قبلاً دارای ترافیک بودند یا صفحاتی با 404 صفحه که دارای پیوند هستند.

یک مثال خوب در این مورد صفحاتی است که مربوط به جمعه سیاه و دوشنبه سایبری است.

به خصوص که جمعه سیاه و دوشنبه سایبری به زودی در راه است.

من پرسیدم دیو رورر ، مدیر اصلی Northside Metrics ، در مورد کاری که اکنون می توانید انجام دهید تا برای این دو روز آماده شوید.

“اگر تو داری نه هنوز یک صفحه فرود برای آنها تنظیم کرده اید ، اکنون باید این کار را انجام دهید. اگر در گذشته صفحات فرود را برای جمعه سیاه و دوشنبه سایبری تنظیم کرده اید ، بهتر است تا حد امکان از این صفحات فرود استفاده کنید.

اغلب وب سایت ها صفحاتی را در وب سایت خود با URL مانند theirdomain.com/2019-black-friday/ یا theirdomain.com/CM-2018/ ایجاد می کنند و سپس برای سال آینده یک صفحه جدید ایجاد می کنند.

اگر این کار را انجام داده اید ، همه آن صفحه های مقصد را پیدا کرده و آنها را به صفحه مقصد اخیر هدایت کنید. یا صفحه فرود جدیدی که دیگر هرگز تغییر نمی دهید. هدف باید استفاده از URL یکسان در هر سال باشد. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

صفحات قدیمی ، مانند صفحات جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری مربوط به سال گذشته (یا چندین سال پیش) به احتمال زیاد صفحات زنده وب سایت شما نیستند.

شما احتمالاً در وب سایت به آنها پیوند نمی دهید و آنها را تبلیغ نمی کنید.

بنابراین ، URL ها ممکن است منجر به خطاهای 404 شوند.

اما ، این URL ها ممکن است در واقع برخی از پیوندها را به آنها نشان دهند.

این پیوندها معمولاً پیوندهای خوبی برای احیای مجدد هستند.

اما ، در برخی موارد نادر ، ممکن است پیوندهای “بد” یا “سمی” داشته باشند که از وب سایت های دیگر به آنها اشاره می شود.

بنابراین ، قبل از احیای مجدد آن صفحات و / یا هدایت مجدد آنها به صفحه جدید ، می خواهید از Majestic ، Ahrefs یا Moz برای مرور آن پیوندها استفاده کنید.

7. صفحات یتیمی را که هنوز رتبه بندی می شوند و به آنها پیوند دارند در ساختار سایت پیدا کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط ​​تا سخت

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

ایده در اینجا یافتن صفحاتی در وب سایت شما است که قبلاً در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی شده اند و در حال حاضر در ساختار سایت پیوند ندارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر صفحه قبلاً نمایه شده و دارای بازدید است اما از ساختار سایت پیوندی ندارد ، پیوند دادن به آن از جایی در وب سایت فقط به صفحه کمک می کند.

این واقعاً نمی تواند صدمه ای به آن وارد کند یا باعث افت رتبه سایت شود.

بگذارید بگوییم که شما در گذشته وب سایت (در مقطعی) را دوباره طراحی کرده اید.

به دلایلی ، یک صفحه (یا چند صفحه) وجود دارد که هنوز در وب سرور است اما از وب سایت فعلی هیچ پیوندی به این صفحات وجود ندارد.

شاید شما فراموش کرده اید که آنها را ذکر کنید.

شاید آنها مقالات قدیمی یا حتی یک صفحه فرود باشند که یک صفحه فرود PPC بود.

مقاله پیشنهادی  10 تاکتیک مدرن کسب پیوند که کارساز هستند

به هر دلیلی ، این صفحه هنوز فهرست بندی شده و دارای ترافیک است (مطابق Google Search Console و / یا Google Analytics).

صفحه مشکلی ندارد ، زیرا دارای رتبه بندی است و دارای بازدید است.

اما ، این یک پیوند (یا پیوند) از وب سایت فعلی ندارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

برای تقویت صفحه می توانید دو کار انجام دهید:

  • از چند صفحه به آن پیوند دهید (یا اگر مناسب است آن را در ناوبری قرار دهید).
  • یا اگر دیگر آن سرویس را ارائه نمی دهید یا موضوع صفحه دیگر برای سایت شما مناسب نیست ، می توانید آن را به صفحه دیگری در سایت هدایت کنید.

چند روش برای یافتن صفحات یتیم (در صورت وجود) در وب سایت شما وجود دارد.

من متوجه شده ام که اگر وب سایت مدتی در آن حضور داشته باشد و وب سایت را دوباره طراحی کرده باشد ، اکثر وب سایت ها حداقل چند صفحه یتیم دارند.

خزنده هایی مانند OnCrawl و SiteBulb وجود دارند که به شما کمک می کنند آن صفحات یتیم را پیدا کنید.

قبل از جستجوی وب سایت با استفاده از این ابزارها ، باید Google Search Console و Google Analytics را متصل کنید.

گزینه دیگر انجام این کار به صورت “دستی” است.

برای جستجوی وب سایت از یک خزنده مانند Screaming Frog SEO Spider استفاده کنید.

صادر کردن لیستی از همه URL ها از خزیدن.

سپس لیستی از کلیه URL های “رتبه بندی” را در کنسول جستجوی Google صادر کنید ، هر دو لیست را در صفحه گسترده قرار دهید و نتایج را مقایسه کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر صفحاتی در حال رتبه بندی هستند که از طریق خزنده در لیست URL نیستند ، این یک صفحه یتیم است.

روش دیگر برای انجام این کار مقایسه لیست URL های رتبه بندی از Google Search Console با یک لیست صادر شده از URL های Google Analytics است (در صورت نیاز تاریخ را چند سال قبل تنظیم کنید).

باز هم ، لیست URL ها را مقایسه کنید و به دنبال صفحاتی باشید که در لیست URL های رتبه بندی نیستند.

اگر واقعاً ماجراجو هستید و می خواهید کاملاً دقیق باشید ، لیست URL های موجود در پرونده های ورود به سیستم وب را با داده های خزیدن ، Google Analytics و کنسول جستجوی Google مقایسه کنید تا لیستی از URL های یتیم دریافت کنید.

هنگامی که لیستی از URL های یتیم را بدست آوردید ، باید تصمیم بگیرید که آیا باید صفحات را از بقیه سایت پیوند دهید ، آن صفحات را هدایت کنید یا به معنای واقعی کلمه فقط آن صفحات را حذف کنید.

این تماس شماست و باید براساس محتوای صفحات یتیم باشد ، این که آیا هنوز می خواهید رتبه بندی و بازدیدکننده داشته باشند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

8- 404 صفحه خطا را پیدا کنید ، محتوای آن را دوباره در آن صفحات قرار دهید یا آنها را به صفحات موجود هدایت کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: به طور معمول هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

برای جستجوی وب سایت از یک خزنده استفاده کنید و به دنبال صفحاتی باشید که دارای 404 خطا هستند.

تصمیم بگیرید که با آنها چه کاری انجام دهید: از مطالب پشتیبان تهیه کنید ، صفحات را به صفحه دیگری در سایت هدایت کنید یا پیوندهایی را که به آن صفحات اشاره دارند ، اصلاح کنید.

اگر در سایت صفحاتی وجود دارد که به آنها پیوند داخلی می دهید ، این پیوندها را برطرف کنید.

بعضی اوقات پیوند فقط “با انگشت چربی” بود و به یک URL که غلط املایی است پیوند می دهد.

آن را به هجی کردن درست URL پیوند دهید و برطرف خواهد شد.

یا شاید این صفحه ای باشد که از سایت حذف شده باشد.

به سادگی پیوند مربوط به آن صفحه را بردارید.

یا شاید خطای 404 روی یک تصویر یا یک فایل PDF باشد.

آن خطاها را برطرف کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر این یک تصویر شکسته در یک صفحه باشد ، متوجه شده ام که موتورهای جستجو ممکن است افراد را از فهرست خارج کنند یا اگر صفحه را فهرست بندی کنند ، رتبه خوبی نخواهد داشت.

پیوندهای خراب را برطرف کنید.

9. پیوندهای وب سایت خود را مرور کنید ، پیوندهایی را پیدا کنید که به صفحاتی در سایت شما اشاره دارند که وجود ندارند و آنها را احیا نمی کنند یا آنها را به صفحات فعلی سایت هدایت می کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بی خطر

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: به طور معمول هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

به پیوندهای وب سایت خود نگاهی بیندازید.

من ترجیح می دهم از یک ابزار خزنده لینک مانند Majestic استفاده کنم (پس از دریافت تمام پیوندهای سایت خود به گزارش Pages آنها نگاه کنید).

آنها صفحاتی را که پیوندهایی با 404 خطا دارند گزارش می دهند.

معمولاً یافتن این صفحات فقط چند دقیقه طول می کشد ، اما شما باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن است که آن صفحات را احیا کنید ، آنها را به صفحات فعلی هدایت کنید یا فقط اجازه دهید خطای 404 داشته باشند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر می توانید صفحات را احیا کنید ، بسیار عالی است.

آنها را در ساختار سایت نیز پیوند دهید.

اگر محتوای قدیمی است ، ممکن است بخواهید آن URL ها را به صفحات دیگر هدایت کنید.

به کیفیت پیوندها نگاه کنید.

اگر کیفیت سایت های لینک دهنده به صفحات آنچنان عالی نباشد (مثل اینکه دارای Zero Trust Flow و تعداد استناد بالایی است) ، ممکن است تصمیم بگیرید که صفحه را احیا نکنید یا آن URL ها را هدایت نکنید.

این نکته برای یافتن پیوندها واقعاً به یک ابزار خارجی مانند Majestic.com یا Ahrefs یا Moz.com نیاز دارد.

10. تغییر مسیرهای داخلی سایت خود را در نسخه های مختلف سایت خود بررسی کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

بررسی کنید که مطمئن شوید به درستی از نسخه HTTP سایت خود به نسخه HTTP سایت خود هدایت می شوید.

از یک ابزار بررسی سرور سرور استفاده کنید (اگر “جستجوی سرور سرور” را جستجو کنید بسیاری از موارد رایگان وجود دارد).

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نسخه های HTTP سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که 301 از HTTP به HTTP هدایت می کنید.

به عنوان مثال ، HTTP: // www را بررسی کنید که به نسخه HTTP هایی که استفاده می کنید هدایت می شود ، مانند HTTP: // www.

برای دریافت جایزه اضافی ، اطمینان حاصل کنید که هدایت نمی شوید و باعث ایجاد “هاپ” های متعدد به نسخه نهایی نمی شوید.

به عنوان مثال ، وقتی http: // را تایپ می کنید ، آیا به http: // www هدایت می شود و سپس به https: // www تغییر مسیر می یابد یا فقط از http: // به https: // www می رود.

قبل از رسیدن به مقصد نهایی ، تعداد “هاپ” هایی را که باید انجام دهد کاهش دهید.

محافظت از وب سایت و نام دامنه شما

بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد از دست دادن وب سایت یا نام دامنه شما در ابتدای فصل شلوغ تعطیلات یا حتی در آن است.

این مسائل مربوط به قابلیت مشاهده آنلاین و میزان بازدید و رتبه بندی نیستند.

خوب ، آنها عبارتند از: اگر وب سایت شما خراب شود یا نام دامنه خود را از دست بدهید ، دیگر هیچ دید آنلاین نخواهید داشت.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

هیچ ترافیکی وجود نخواهد داشت.

شما تضمین می کنید که رتبه بندی موتور جستجو را از دست می دهید.

و فروش و درآمد خود را از دست خواهید داد.

این نکات به شما کمک می کند از وب سایت و نام دامنه خود محافظت کنید.

11. از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید

درجه سختی در اجرا: آسان تا متوسط

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

اطمینان حاصل کنید که به طور منظم از وب سایت خود پشتیبان تهیه می کنید.

در حالت ایده آل ، حداقل باید روزی یک بار از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید.

این می تواند خودکار باشد و پلاگین هایی برای وردپرس وجود دارد که این کار را به صورت خودکار انجام می دهد (تنظیم کنید و فراموش کنید).

مقاله پیشنهادی  راهنمای قطعی برای بازاریابان

به عنوان مثال ، UpDraftPlus و همچنین CodeGuard یکی از محبوب ترین ها است.

Code Guard نه تنها از وب سایت شما پشتیبان تهیه می کند ، بلکه در صورت تغییر در هر یک از کدهای وب سایت شما به شما اطلاع می دهد.

این مفید است زیرا در صورت تغییر کد می توانید از آن مطلع شوید (مانند شخصی که وارد سایت شود و سایت را هک کند).

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

حتی اگر پشتیبان گیری خودکار انجام شده باشد ، من هنوز لزوماً کاملاً به آنها اعتماد ندارم.

بنابراین ، من معمولاً وارد می شوم و یک نسخه پشتیبان تهیه می کنم ، و سپس آن را در یک هارد دیسک جداگانه بارگیری می کنم.

گزینه نهایی نیز تهیه نسخه پشتیبان کامل از cPanel است.

cPanel اغلب در بسیاری از میزبانان وب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آنها پشتیبان تهیه می شود.

12. افزونه ها و مضامین را به روز نگه دارید – آخرین نسخه ها را نصب کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید؟

از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید و سپس مطمئن شوید که آخرین به روزرسانی های افزونه ها و مضامین را داشته اید.

اغلب این به روزرسانی ها برای اهداف امنیتی است ، زیرا افزونه یا حتی موضوع (یا صفحه ساز) وب سایت شما هک می شود یا نویسنده پلاگین یا موضوع در حال حل یک مسئله امنیتی است.

حتی سازندگان صفحه مانند Elementor نیز ممکن است گاهی هک شوند ، بنابراین در صورت بروزرسانی ، می خواهید آن به روزرسانی را انجام دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

13. وب سایت خود را از نظر ویروس یا بدافزار بررسی کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد مگر اینکه سایت شما بدافزار داشته باشد و شما آن را برطرف نکنید.

من توصیه می کنم وب سایت خود را برای مشکلات امنیتی و بدافزار اسکن کنید.

به عنوان مثال Sucuri دارای یک اسکنر بدافزار رایگان است که می توانید آن را در وب سایت خود اجرا کنید.

آن را اجرا کنید و ببینید آیا مشکلی وجود دارد.

اگر مشکلی وجود دارد ، با میزبان وب خود تماس بگیرید ، آنها می توانند کمک کنند.

اگر وب سایت شما دارای بدافزار باشد ، در آخر اخطار بدافزار در لیست موتور جستجوی خود دریافت می کنید و ممکن است مرورگرهای وب بازدید کنندگان را مسدود کنند.

بنابراین ، شما باید وب سایت را تمیز کنید.

در بهترین حالت ، سایت شما تقریباً یک روز یا بیشتر بازدید خود را از دست می دهد. اگر مسائل پیچیده تری وجود داشته باشد ، طولانی تر می شود.

اگر مشکلی یا امنیتی وجود دارد ، به احتمال زیاد در Google Search Console نمایش داده می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

14. یک CDN & DDOS Solution اضافه کنید

درجه سختی در اجرا: متوسط

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: با اجرای این امر هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد.

اگر از CDN (شبکه تحویل محتوا) در وب سایت خود استفاده نمی کنید ، در صورت بروز حمله DDOS (انکار سرویس) به وب سایت شما ، راه حل هایی برای پوشش دادن خود را از دست می دهید.

این موارد می توانند اغلب در فصل تعطیلات رخ دهند.

استفاده از CDN می تواند به بارگیری سریعتر صفحات شما کمک کند ، اما همچنین در صورت حمله به وب سایت شما نیز کمک می کند.

Cloudflare و Bitmitigate دو گزینه محبوب هستند.

15. WHOIS دامنه خود را بررسی کنید و آن را برای چند سال دیگر ثبت کنید

درجه سختی در اجرا: آسان

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد. به جز اگر نام دامنه خود را تمدید نکنید.

WHOIS نام دامنه خود را به صورت دستی بررسی کنید.

من توصیه می کنم به طور خاص به تاریخ انقضا نام دامنه نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید تا سال آینده منقضی نمی شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما ، اگر می خواهید از خطاهای مدیریتی محافظت بیشتری داشته باشید یا نام دامنه خود را تمدید نکنید ، توصیه می کنم نام دامنه را چند سال قبل ثبت کنید.

در مورد نام دامنه هایی که برایم مهم است ، حداقل برای 5-10 سال پیش آنها را ثبت می کنم.

16. اطمینان حاصل کنید که تمام داده های WHOIS صحیح هستند

درجه سختی در اجرا: آسان

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد. اگر مالکیت دامنه خود را از دست دهید فقط اتفاقات بدی رخ می دهد.

اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات تماس با نام دامنه شما صحیح است.

ICANN نیاز دارد که نام دامنه شما اطلاعات صحیحی داشته باشد ، در غیر این صورت می توانید مالکیت نام دامنه خود را از دست دهید.

در صورت نادرست بودن اطلاعات ، کسی می تواند شکایت درستی از WHOIS ارائه دهد.

17. DNSSEC را روی دامنه خود پیاده سازی کنید

درجه سختی در اجرا: آسان

درجه ایمنی: بسیار ایمن

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: هیچ اتفاق بدی نمی تواند رخ دهد. DNS شما هک نخواهد شد.

پیاده سازی DNSSEC مهم است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اطلاعات DNS ، همانطور که قبلاً در نکته شماره 3 ذکر کردم ، هنگامی که DNSSEC برای نام دامنه شما روشن است ، از طریق یک روش ایمن از طریق اینترنت ارسال می شود.

هنگام راه اندازی HTTP در وب سایت خود ، در حال رمزگذاری بخشی از سایت خود هستید.

اما اطلاعات DNS رمزگذاری نشده است مگر اینکه DNSSEC را روی نام دامنه خود روشن کنید.

ثبت کننده شما باید این ویژگی را روشن کند و فقط چند ثبت کننده نام دامنه به طور پیش فرض این کار را انجام می دهند.

این کاری است که شما باید از آنها بخواهید انجام دهند.

بیشتر ثبت کنندگان برای روشن کردن هزینه ای دریافت نمی کنند.

با این حال ، هر زمان که از ثبت کننده بخواهم آن را روشن کند ، مجبور شدم برای انجام این کار بلیط پشتیبانی ارائه دهم.

18. روی سرعت صفحه سایت خود کار کنید

درجه سختی: متوسط ​​تا سخت

درجه ایمنی: بی خطر

چه اتفاقی می تواند رخ دهد: واقعاً هیچ اتفاقی نمی افتد. صفحه شما سریعتر از قبل بارگیری می شود و باعث خوشحالی موتورهای جستجو و کاربران شما می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ایجاد تغییرات در وب سایت خود برای بارگذاری سریعتر صفحات نسبت به صفحه فعلی ، به کاربران کمک می کند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.

همچنین از موتورهای جستجو خوشحال خواهد شد ، زیرا به طور بالقوه می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند.

من بدیهی است که توصیه می کنم ، هرگونه تغییر ایجاد شده در واقع مربوط به هیچگونه طراحی صفحه وب یا تغییرات عمده در طراحی نباشد.

در عوض ، بهینه سازی تصاویر ، انتقال سایت به یک ارائه دهنده CDN (مانند آنچه قبلاً اشاره کردم) و ذخیره صفحات می تواند کمک کند.

اگر کاربر پیشرفته ای هستید یا یک توسعه دهنده وب در کارمندان خود دارید ، باید بهینه سازی سایت را برای Core Web Vital ها در نظر بگیرید.

همه این نکات ایمن هستند

همه این نکات معمولاً “ایمن” هستند ، زیرا معمولاً وظایفی هستند که باعث ایمنی بیشتر وب سایت شما می شوند یا مواردی هستند که به شما کمک می کنند ترافیک از دست رفته خود را “بازیابی” کنید که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهید.

من می دانم که زمان مناسبی از سال نیست (درست قبل از فصل شلوغ تعطیلات) که تغییرات زیادی را در وب سایت خود ایجاد کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

درست بعد از پایان فصل تعطیلات ، بهترین زمان برای انجام ممیزی SEO و ایجاد تغییرات در سایت است.

در این زمان بهتر است که بر امنیت وب سایت خود ، محافظت از نام دامنه خود تمرکز کنید تا وب سایت خراب نشود.

اگر در یک احتمال غیرمترقبه ، مشکلی در وب سایت شما وجود دارد ، مطمئن شوید که در موقعیتی هستید که بتوانید به سرعت بهبود پیدا کنید.

منابع بیشتر: