14 استراتژی بازاریابی مجدد فیس بوک برای آزمایش

فیس بوک روش های زیادی برای دستیابی به چشم اندازها از طریق روش های منحصر به فرد و مقرون به صرفه ارائه می دهد که کمترین آنها بازاریابی مجدد نیست! نکته جالب در مورد بازاریابی مجدد فیس بوک این است که فوق العاده همه کاره است.

تقریباً هر شرکتی می تواند راهی پیدا کند که از طریق بازاریابی مجدد مجدداً چشم انداز خود را جذب کند ، حتی اگر فیس بوک را به عنوان اصلی ترین سوراخ آبیاری شخص خود نبیند.

چند روش عالی برای کاهش تمرکز وجود دارد و موجودی کالا اغلب ارزان است. ناگفته نماند ، الگوریتم های پیشنهاد فیس بوک بدون شک برخی از بهترین ها را در چشم انداز PPC رقابت می کند.

معنای آن این است – حتی اگر از فیس بوک برای فعالیت های آینده نگری استفاده نکنید ، احتمالاً میوه های کم آویز برای بازاریابی مجدد برای شما وجود دارد.

بیایید در مورد برخی از راه های استفاده از Facebook برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود صحبت کنیم.

1. بازاریابی مجدد بازدید کنندگان صفحه

ساده ترین و بارزترین استراتژی بازاریابی مجدد ایجاد لیست های بازاریابی مجدد از بازدید کنندگان صفحه است.

بعضی اوقات ، اگر مخاطبان کمی دارید ، شروع کار با بازاریابی مجدد تمام بازدیدکنندگان بهترین است. این به این دلیل است که تقسیم بندی اضافی ممکن است لیست ها را برای خارج شدن از مرحله یادگیری بسیار کوچک کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر مخاطب شما به اندازه کافی بزرگ است ، ایجاد مخاطب بر اساس بازدید از صفحاتی که هدف را نشان می دهند ایده آل است – مانند افرادی که برای ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان یا درخواست نسخه ی نمایشی از یک صفحه بازدید کرده اند اما درخواست را تکمیل نکرده اند.

ایجاد مخاطبان از پارامترهای URL

برای برداشتن بازاریابی مجدد بازدیدکنندگان صفحه ، یک قدم جلوتر ، می توانید از هر قسمت رشته URL مخاطبان ایجاد کنید ، حتی اگر بخشی از صفحه نباشد.

به زبان ساده: شما می توانید مخاطبان را از پارامترهای URL و همچنین زیر پوشه ها ایجاد کنید.

اگر بخواهید بازدیدکنندگان منبع خاصی را جدا از مخاطبان دیگر خود بازاریابی کنید ، این کار مفید خواهد بود.

به عنوان مثال ، اگر در Linkedin کمپینی را برای هدف گیری گروهها یا مهارتهای خاص Linkedin اجرا می کردید ، ممکن است تصمیم بگیرید که از Facebook بعنوان یک منبع بازاریابی مجدد اضافی استفاده کنید زیرا اغلب مقرون به صرفه است.

سپس می توانید از برچسب های UTM خود استفاده کنید و فقط از آن کمپین خاص مخاطبان فقط افرادی را ایجاد کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به این ترتیب ، شما می دانید که افراد آن مخاطبان مجموعه خاصی از مهارت ها را داشتند یا در گروه های خاصی درگیر بودند. به شما امکان می دهد در تبلیغات خود مستقیماً با آن علایق صحبت کنید.

بازدید کنندگان توسط Time Spent

با انتخاب تقسیم بندی بر اساس زمان صرف شده ، می توانید مخاطبان URL-محور خود را تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال می توانید افراد را با 25٪ ، 10٪ یا 5٪ بیشتر وقت صرف کنید.

این می تواند یک روش مفید برای تلاش برای صفر بردن از افراد با بیشترین میزان درگیری باشد.

2. رویدادهای تبدیل بازاریابی مجدد

اگر بازدید از صفحه بازاریابی مجدد به شما امکان ایجاد مخاطب مورد نیاز شما را نمی دهد ، فیس بوک همچنین امکان ایجاد مخاطب را از رویدادهایی که برای ردیابی تبدیل ایجاد کرده اید ، ارائه می دهد.

این می تواند برای هدف قرار دادن مخاطبان شما مفید باشد تا آنها را به مرحله بعدی در قیف هدایت کند.

همچنین برای استثناها مفید است ، اطمینان حاصل کنید که افرادی را که قبلاً اقدام خاصی را انجام داده اند هدف قرار نمی دهید – حتی اگر فیس بوک منبعی برای اقدام نبوده باشد.

3. بازاریابی مجدد فعالیت های آفلاین خود را

فیس بوک همچنین بازاریابی مجدد فعالیت های آفلاین را آسان می کند ، که واقعاً جالب است! برای انجام این کار دو روش وجود دارد: از طریق لیست مخاطبان و رویدادهای آفلاین.

بیایید در هر یک فرو برویم!

در حال بارگذاری لیست مخاطبان

یکی از معروف ترین روش ها برای بازاریابی مجدد فعالیت های آفلاین ، بارگذاری لیست های کاربران است.

تعداد زیادی روش مختلف برای تقسیم بندی این داده ها وجود دارد.

شما می توانید مشتریان فعلی یا هدایایی را که زمانی گرم بوده اند اما هرگز تبدیل نشده اند یا افرادی که اکنون در حال تولید هستند را هدف قرار دهید. همچنین می توانید افرادی را که یک فعالیت با قیف بالا انجام داده اند ، مجدداً بازاریابی کنید تا آنها را وادار به انجام یک عمل با قیف کم کند.

بازاریابی مجدد رویدادهای آفلاین

اگر رویدادهای آفلاین را ردیابی می کنید ، می توانید افراد را از مجموعه رویدادهای آفلاین خود بازاریابی کنید.

بنابراین اگر به عنوان مثال رویدادهایی را برای پیام های متنی وارد می کنید ، می توانید با بازاریابی مجدد آنها را به مرحله بعدی در قیف برسانید – شاید به آنها بگویید که از فروش برخی محصولات خاص آگاه هستند.

مقاله پیشنهادی  10 مزیت برتر بازاریابی فیس بوک برای تجارت شما

اگر به ردیابی بازدید از فروشگاه دسترسی دارید و حداقل 10 فروشگاه قابل اندازه گیری راه اندازی کرده اید ، همچنین این توانایی را دارید که از بازدید از فروشگاه مخاطبان ایجاد کنید – که فرصت های زیادی برای آجر و ملات ایجاد می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

4. بازاریابی مجدد فعالیتهای فیس بوک

شما همچنین گزینه بازاریابی مجدد تعامل در فیس بوک را دارید ، که مجموعه ای کامل از روش هایی را به شما ارائه می دهد که می توانید مخاطبان خود را هنگام سفر به مشتری درگیر کرده و مجدداً درگیر آنها کنید.

تعامل بازاریابی در فیس بوک یا اینستاگرام

یک روش فوق العاده آسان برای ایجاد مخاطب از طریق تعامل ، بازاریابی مجدد افرادی است که با نام تجاری شما در فیس بوک یا اینستاگرام درگیر شده اند.

متأسفانه ، شما نمی توانید یک پست خاص را انتخاب کنید (اگرچه روش هایی وجود دارد که با دسته های زیر کمی دقیق تر شوید) اما می توانید بازاریابی مجدد را انتخاب کنید:

  • افرادی که با محتوای شما درگیر شده اند.
  • افرادی که از صفحه شما بازدید کرده اند.
  • افرادی که روی CTA (فقط در فیس بوک) کلیک کرده اند.
  • افرادی که برای شما پیامی ارسال کردند.
  • افرادی که صفحه یا پست های شما را ذخیره کردند.
  • همه کسانی که با صفحه شما درگیر شده اند (که شامل همه موارد فوق می شود).

بازاریابی مجدد نمایش ویدیو

روشی که می توانید مخاطبان تعامل خود را صفر کنید ، بازاریابی مجدد بازدیدهای ویدئو است.

با بازاریابی مجدد مشاهده ویدیو ، از نظر فنی نمی توانید پست دقیق را انتخاب کنید اما می توانید مخاطبان فقط ویدیوهای خاص یا همه ویدیوها را ایجاد کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

می توانید تعیین کنید که بازدید از ویدئوها باید 3 ثانیه ، 10 ثانیه ، 15 ثانیه باشد (یا اگر کمتر از 15 ثانیه باشد از طریق بازی انجام می شود). متناوباً ، می توانید افرادی را انتخاب کنید که حداقل 20٪ ، 50٪ ، 75٪ یا 90٪ فیلم را تماشا کرده باشند.

به عنوان مثال ، ممکن است از یک کمپین بالاتر برای تبلیغ ویدیوها استفاده کنید و سپس می توانید افرادی را که حداقل 50٪ از ویدیو را تماشا کرده اند ، دوباره بازاریابی کنید.

بازاریابی مجدد فرم های سرب

با بازاریابی مجدد فرم تولید سرب ، می توانید افرادی را که فرم را باز کرده اند ، باز کرده اند اما فرم را ارسال نکرده اند ، یا افرادی را که فرم را باز کرده و ارسال کرده اند ، بازاریابی مجدد کنید. می توانید فرم (های) مورد نظر را برای انتخاب لیست انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر کسی فرم محتوای سرب را برای بخشی از محتوا پر کرده باشد و بخواهید برای رسیدن به نسخه آزمایشی مجدداً به او بازاریابی کنید ، می توانید مخاطب ارسالی فرم را برای آن قسمت از محتوا ایجاد و بازاریابی کنید.

یا اگر دو فرم مختلف را برای همان اقدام در حال آزمایش بودید ، می خواهید موارد ارسالی فرم دیگر را در این آزمون حذف کنید تا برای افرادی که قبلاً فرم را ارسال کرده اند هزینه پرداخت یا دریافت دید غیرضروری را نداشته باشید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

یا اگر می خواستید افرادی را که فرم را باز کرده اند بازاریابی کنید اما آن را ارسال نکرده اید ، می توانید این کار را نیز انجام دهید.

از آنجا که فرم به طور خودکار باز نمی شود ، افرادی که فرم را باز کرده اند سیگنال های قصد را نشان می دهند.

5. افرادی که با رویدادهای شما درگیر شدند

اگر رویدادهایی را در فیس بوک ایجاد کنید ، گزینه های بازاریابی مجدد زیادی دارید.

شما می توانید افرادی که دارای موارد زیر هستند را مجدداً بازاریابی کنید.

  • پاسخ داد که آنها قصد رفتن دارند.
  • اظهار داشت که علاقه مند به شرکت در آن است.
  • از این رویداد بازدید کرده یا با آن درگیر شده اید (حتی اگر RSVP را قبول نکرده باشند).
  • شروع به خرید بلیط کرد اما مراحل خرید را رها کرد.
  • مراحل خرید بلیط را انجام داد.

به عنوان مثال ، اگر تصمیم دارید در آینده رویداد دیگری را میزبانی کنید ، ممکن است بخواهید افراد RSVP یا فقط افرادی را که بلیط خریداری کرده اند بازاریابی کنید.

یا ممکن است بخواهید چنین لیست هایی ایجاد کنید و از آنها به عنوان دانه های زیبایی استفاده کنید!

6. بازاریابی مجدد تجارب فوری و فروشگاه فیس بوک شما

من در اینجا برخی از گزینه ها را با هم گروه بندی می کنم اما اگر تجارت الکترونیکی هستید ، تعداد زیادی گزینه مختلف برای بازاریابی مجدد در سیستم عامل دارید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه فیس بوک دارید ، می توانید افراد را مجدداً بازاریابی کنید که:

  • مغازه خود را مشاهده کردید
  • محصولات مشاهده شده (یا می توانید با هدف قرار دادن افرادی که وب سایت شما را مشاهده و کلیک کرده اند) واجد شرایط شوید.
  • محصولات ذخیره شده
  • به سبد خرید اضافه شد
  • و بیشتر.
مقاله پیشنهادی  44 آمار و حقایق اینستاگرام برای سال 2021 به روز شده است

همچنین می توانید با تجارب فوری خود تعامل مجدد داشته باشید – کسانی که این تجربه فوری را باز می کنند یا با هدف قرار دادن افرادی که در این تجربه فوری روی پیوندها کلیک کرده اند ، شرایط بیشتری کسب می کنند.

7. اگر مخاطب طاقچه دارید و یا می دانید بازاریابی مجدد به درستی تبدیل نمی شود ، مقدماتی لایه بندی را امتحان کنید.

اگر واقعاً مخاطب خوبی دارید و می دانید بازاریابی مجدد به درستی کار نمی کند ، می توانید سایر علایق و اطلاعات جمعیتی را نیز طبقه بندی کنید تا فهرست شما بهتر شود.

به دلایل مختلفی ممکن است لازم باشد این کار را انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر اخیراً یک منبع ترافیک با قیف جدید به وب سایت خود اضافه کرده اید که به نظر نمی رسد عملکردی داشته باشد ، می تواند مخاطبان شما را از بین ببرد زیرا اکنون بازاریابی مجدد از آن بازدید بی کیفیت (آه) را انجام خواهید داد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

افزودن علاقه مندی یا شرایط دموگرافیک می تواند به پاک کردن لیست مخاطبان کمک کند تا افراد صحیح را صفر کند.

به خاطر داشته باشید که انجام این کار باعث می شود تا میزان مخاطبان شما کاملاً کاهش یابد. شما باید واقعاً در نظر بگیرید که آیا برای شما منطقی است. بخوانید: آیا می توانید با مخاطبی به این اندازه از مرحله یادگیری خارج شوید؟

8. بازاریابی مجدد پویا

با استفاده از هدف کاتالوگ ، می توانید برخی از کمپین های بازاریابی بسیار جالب را پیکربندی کنید. گزینه های بسیاری وجود دارد.

محبوب ترین قالب بازاریابی مجدد برای افرادی است که محصولات شما را مشاهده کرده و خریداری نکرده اند ، و با ارسال آگهی افرادی را که دقیقاً به آنها علاقه مند هستند دنبال می کنند.

فقط با هدف قرار دادن افرادی که به سبد خرید اضافه شده و خرید را کامل نکرده اند ، می توانید افراد دیگر را واجد شرایط کنید.

یا می توانید افرادی را که خریداری کرده اند هدف قرار دهید اما برای مدت زمان مشخصی استثنا را اضافه کنید – مثلاً افرادی را که 30 روز پیش خریداری کرده اند اما از آن زمان به بعد خرید نکرده اند ، هدف قرار دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این امر خصوصاً برای مشاغل فروش کالاهایی که خریدهای مکرر زیادی انجام می دهند بسیار ارزشمند است (فکر کنید محصولاتی که از بین می روند). می توانید محصولاتی را که انجام می دهید یا نمی خواهید در مجموعه محصولات خود قرار دهید فیلتر کنید.

به عنوان مثال اگر شما یک شرکت تولید کفش هستید و همچنین بند کفش می فروشد ، احتمالاً نمی خواهید افرادی را که به بند می بندند دوباره بازاریابی کنید زیرا دریافت ROAS خوب در این زمینه دشوار است.

همچنین ممکن است بخواهید مجموعه های مختلف آگهی برای انواع مختلف کفش ایجاد کنید تا بتوانید از مرتبط بودن نسخه تبلیغ مطمئن شوید. اگر کسی به کفش های تنیس و کفش های لباس نگاه می کرد ، می توانستید یک نسخه تبلیغاتی بسازید که ارزش هر یک را بدون نیاز به عمومی بودن بسیار بالا ببرد.

اما اگر مخاطبان شما کم هستند ، می توانید آنها را در یک گروه قرار دهید تا همه داده ها را با هم جمع کنید.

فروش پویا و فروش متقابل

هدف کاتالوگ برای فروش و فروش متقابل نیز عالی است. بنابراین می توانید افرادی را که چیزهای خاصی را خریداری کرده اند با لوازم جانبی یا موارد دیگری که ممکن است دوست داشته باشند ، هدف قرار دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به عنوان مثال ، یکی از مشتریان من یک محصول غذایی محبوب را می فروشد. ما خریداران اخیر را با خرید کتاب آشپزی مجدداً بازاریابی می کنیم ، درصورتی که در ابتدای خرید این ماده غذایی آن را خریداری نکرده اند.

9. لیست های مبتنی بر اخیر – اگر اطلاعات کافی دارید

اگر داده کافی برای تقسیم بندی بیشتر آن را داشته باشید ، مخاطبان خود را بر اساس آخرین تقسیم بندی می کنید.

به این فکر کنید – اگر از فروشگاهی بازدید کردید و یک جفت کفش به سبد خرید خود اضافه کردید اما فراموش نکردید که اتاق را چک کنید ، احتمالاً اگر روز گذشته یا چند روز آینده معامله را یادآوری کنید ، احتمال دارد معامله را کامل کنید 30 روز بعد به شما یادآوری می شود

ممکن است تا 30 روز بعد ، نظر خود را تغییر داده باشید یا چیز دیگری خریداری کرده باشید.

هک ، اگر می خواستید کفش ها را برای یک مراسم بخرید ، حتی ممکن است از قبل گذشته باشد.

مانند همه تقسیم بندی مخاطبان ، باید مراقب باشید که فیلترهای اضافی مخاطبان را برای هدایت جمع آوری داده های معنی دار خیلی کوچک نمی کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

10. ایجاد مخاطبان خارج از فعالیت برنامه

اگر برنامه دارید ، می توانید مخاطبان خود را بر اساس پایگاه کاربر برنامه خود ایجاد کنید.

شما می توانید برای هر کسی که برنامه را باز کرده است ، فعال ترین کاربران شما ، کاربران را با مقدار خرید و کاربران را برای هر بخش ، مخاطبان ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی  دسته بندی های خاص ممنوعیت Google برای تبلیغات اشتغال ، مسکن و اعتبار

شما همچنین می توانید رویدادهای برنامه را هدف قرار دهید اما به خاطر داشته باشید که برنامه شما نیاز به اندازه گیری رویدادهای برنامه دارد تا مخاطب سفارشی از آن ایجاد کند. رویدادهای برنامه ای که برنامه شما برای اندازه گیری تنظیم شده است ، به طور خودکار در منوی کشویی ظاهر می شود.

11. اشتراک مخاطب

فیس بوک همچنین توانایی به اشتراک گذاشتن مخاطبان با شرکای خود را دارد. چند مورد مختلف وجود دارد که این منطقی است.

برای یکی ، گاهی اوقات منطقی است که شرکت های خواهر مخاطبان خود را به اشتراک بگذارند (اگر افراد مشابهی را هدف قرار دهند).

و دو ، اگر با شرکای تبلیغات متقابل کار می کنید ، می توانید مخاطبان را بین مدیران کسب و کار به اشتراک بگذارید تا بتوانید مخاطبان یکدیگر را هدف قرار دهید.

امتیاز اضافی به اشتراک گذاری مخاطبان در مورد مخاطبان سفارشی این است که مشاغل مشترک لیست می توانند هر آدرس ایمیل را در مدیر کسب و کار خود بارگذاری کنند و سپس آن را برای شرکای خود به اشتراک بگذارند بدون اینکه آدرس های ایمیل واقعی را خود به اشتراک بگذارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

12. سفر خریدار خود را دنبال کنید

بازاریابی مجدد یک راه عالی برای حمایت از قیف شماست. شما دقیقاً می دانید افراد چه اقداماتی انجام داده اند ، از چه صفحاتی بازدید کرده اند – بنابراین می توانید با ادامه مراحل ، این اقدامات را ردیابی کرده و مجدداً بازاریابی کنید.

سفر مشتری شما می تواند چندین مرحله باشد که مخاطبان بازاریابی مجدد متعددی کارها را به جلو منتقل می کنند (و همیشه مخاطبان با قیف پایین را از مجموعه آگهی های قیف بالاتر خارج می کنیم تا کارها را در مسیر درست پیش ببریم) یا فقط چند مرحله است.

حتی اگر سفر خریدار شما طولانی نیست ، می توانید به سفر خود نگاهی بیندازید که مردم در آنجا رها می شوند و سپس برای بازگرداندن آنها از بازاریابی مجدد استفاده کنید.

به عنوان مثال ، بازاریابی مجدد افرادی که به سبد خرید اضافه می شوند اما خرید خود را کامل نمی کنند یا افرادی که برای یک نسخه آزمایشی ثبت نام می کنند اما پس از آن شرکت نمی کنند و غیره.

13. برنامه ریزی لیست های خود در مورد سایر فعالیت های بازاریابی

روش جالب دیگر برای استفاده از لیست های بازاریابی مجدد ، کمک به برنامه ریزی برای فعالیت های خود در مورد سایر فعالیت های بازاریابی است – معمولاً از طریق ایمیل.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین بگذارید بگوییم بعد از اینکه شخصی خرید کرد ، ممکن است بخواهید گزینه های فروش متقابل / فروش را برای او تبلیغ کنید.

بگذارید بگوییم قبل از انجام این کار ، شما نگاهی به تصویر بزرگتر از سایر فرصت های بازاریابی می اندازید و می بینید که ایمیل با یک فرصت فروش متقابل یا فروش بالا ، 24 ساعت پس از فروش به طور خودکار پس از خرید ارسال می شود.

شرکت شما قبلاً هزینه بستر بازاریابی ایمیل را پرداخت کرده است ، بنابراین احمقانه است که بخواهید از طریق PPC فروش هایی را که می توانستید از طریق ایمیل بدست آورید بدست آورید.

برای کار با آن ایمیل ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برای خریدارانی که در 1 یا شاید 2 روز گذشته (برای ایمن بودن) خریدی انجام داده اند ، یک محرومیت اضافه کنید. به این ترتیب تبلیغات شما پس از فرصتی که ایمیل موجب فروش آن می شود ، شروع می شود.

این فقط لازم نیست که برای فروش متقابل / فروش بالا استفاده شود ، این را می توان برای هر قسمت از قیف که ایمیل در آن برنامه های خودکار فعال کرده است ، از جمله ایمیل های پس از تبدیل های کوچک ، استفاده می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

14. اهداف مختلف کمپین را آزمایش کنید

همچنین می تواند ارزش آزمایش اهداف مختلف با بازاریابی مجدد را داشته باشد. غالباً ، افراد به سمت بازاریابی مجدد تبدیل گرایش پیدا می کنند اما ، همانطور که در بالا ذکر کردم ، کاملاً منطقی است که اگر یک تجارت الکترونیکی هستید ، هدف کاتالوگ را آزمایش کنید ، زیرا عملکرد آن اغلب حتی بهتر است.

همچنین اگر شما تنظیم شده باشید تا بتوانید ارسالهای ارسالی را از طریق فیس بوک بپذیرید یا می خواهید تماس برقرار کنید ، آزمایش هدف Lead Gen نیز منطقی است!

اگرچه حتی فراتر از این ، از آنجا که لیست های بازاریابی مجدد اغلب بسیار گرم هستند ، آزمایش آزمایش آگاهی ، دسترسی ، بازدید و حتی مشاهده فیلم می تواند منطقی باشد تا ببینید آیا می توانید به هزینه کمتری برای خرید دست یابید زیرا CPM ها معمولاً ارزان تر هستند.

الگوریتم پیشنهادات فیس بوک همیشه بهتر و بهتر می شود ، بنابراین ممکن است مبارزات انتخاباتی شما را هدف قرار ندهد – اما ارزش آزمایش دارد.


اعتبار تصویر: پائولو بوبیتا