13 گزینه های هدف گذاری در فیس بوک که باید درباره آنها بدانید

هنگام تنظیم مخاطبان فیس بوک ، با لیست قریب به اتفاق گزینه های هدف گذاری روبرو هستید.

  • از کجا شروع می کنید؟
  • چگونه تعیین می کنید که مخاطبان بیشترین حس را برای برند شما دارند؟

گزینه های مخاطبان فیس بوک

برای کمک به شما در انتخاب همه گزینه ها ، این مقاله به طور خلاصه انواع هدف گذاری شما می توانید در بخش مخاطبان ایجاد کنید.

1. بازاریابی وب سایت

بازاریابی وب سایت احتمالاً آشناترین گزینه است.

به عنوان نقطه شروع برای هر استراتژی تبلیغاتی در فیس بوک ، شما باید پیکسل ردیابی را در وب سایت خود نصب کرده و مخاطبان اصلی retargeting را تنظیم کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اما فکر کنید فراتر از این است که هرکسی را که از سایت شما بازدید می کند ، هدف قرار دهید و مخاطبان را بر اساس صفحاتی که مشاهده کرده اند ، هدف قرار دهید.

به عنوان مثال ، شما می توانید بر اساس دسته بندی خاصی از خدمات مورد نظر خود ، کاربران را هدف قرار دهید.

مخاطب سفارشی وب سایت

فیس بوک همچنین به شما امکان می دهد افرادی را که بیشترین وقت خود را صرف سایت خود می کنند (5٪ ، 10٪ یا 25٪ برتر) هدف قرار دهید.

این ویژگی می تواند به باریک کردن لیست های شما برای کسانی که بیشترین علاقه به جستجو در فهرست محصولات یا خواندن مقاله های وبلاگ را دارند ، کمک کند.

فراموش نکنید که از استفاده مجدد برای استثناء نیز فراموش نکنید.

شما می توانید برای افرادی که پس از ارسال فرم و تکمیل خرید ، به صفحات “تشکر” می رسند ، ایجاد کنید ، به استثنای این افراد ، به این ترتیب آنها ادامه نمی دهند.

2. بازخورد نمایش فیلم

همراه با خلاقیت ویدیویی جامد ، بازپرداخت نمایش ویدیویی راهی عالی برای تقسیم بندی افرادی که قصد بیشتری دارند از هدفگذاری بالای قیف ارائه می دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

می توانید افرادی را که ویدئوهای خاصی را مشاهده کرده اند ، و همچنین باریک کردن لیست ها براساس زمان و درصد تماشای خود ، به عقب بیندازید.

نمایش جذاب ترین تماشاگران تبلیغات تبلیغاتی مربوط به نسل سرب یا خرید می تواند با شناسایی نخستین کسانی که علاقه مند به برند شما هستند ، به افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

3. بازاریابی فرم سرب

اگر تبلیغات Facebook را در Facebook اجرا می کنید ، می توانید برای افرادی که با فرم ها در تعامل هستند مخاطبان ایجاد کنید تا بعداً آنها را پس بگیرید.

می توانید فرم های خاصی را برای گزینش انتخاب کنید و تعاریف مخاطب به شرح زیر است:

  • همه افرادی که فرم ها را باز کردند.
  • افرادی که باز کردند و ارسال نکردند.
  • افرادی که باز و ارسال کردند
مقاله پیشنهادی  فقط آگهی های تماس Google اکنون گزینه پیوند را شامل می شوند

شما می توانید افرادی را که باز کرده اند و به عنوان چشم انداز افرادی که به پیشنهاد شما توجه کرده اند ، تقسیم نکنید.

ارسال کنندگان فرم می توانند از این رو مستثنا شوند ، بنابراین شما همچنان به آنها دسترسی نخواهید داشت ، و همچنین می توانید با پیشنهادهای قیف کمتری همچنان به هدف قرار دادن این افراد ادامه دهید.

4. هدف گذاری لیست مشتری

می توانید لیستی از افراد را بارگیری کنید تا اطلاعات خود را در برابر پروفایل های موجود برای هدف گذاری منطبق کنید ، یا لیستی را با یک CRM سازگار همگام کنید.

تا زمانی که این افراد از دریافت پیام های بازاریابی از نام تجاری شما تصمیم گرفته اند ، این لیست می تواند شامل همه موارد از مشترکین خبرنامه تا هدایت های CRM شما باشد.

لیست مشتریان

هدف قرار دادن لیست مشتری می تواند برای نمایش پیشنهادهایی به افرادی که در قیف فروش شما هستند اما هنوز به فروش نهایی تبدیل نشده اند ، مناسب باشد.

شما همچنین می توانید از لیست ها برای استثنائات استفاده کنید ، مانند اطمینان از اینکه شما مشتریان فعلی را در کمپین ها هدف قرار نمی دهید.

5. نامزدی صفحه فیس بوک

مخاطبان مبتنی بر نامزدی به شما این امکان را می دهند تا هرکسی را که با صفحه فیسبوک شما در تعامل بوده است هدف قرار دهید.

این گزینه می تواند راهی مناسب برای دستیابی به افرادی باشد که به وب سایت شما مراجعه نکرده اند اما به عنوان مثال با دوست داشتن عکسی از یکی از محصولات شما به برند شما علاقه نشان داده اند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

گزینه های مخاطب شامل موارد زیر است:

  • همه کسانی که با صفحه شما درگیر هستند.
  • هر کسی که از صفحه شما بازدید کرده است
  • افرادی که با هر پست یا تبلیغی مشغول اند.
  • افرادی که روی هر دکمه تماس با عمل کلیک کردند.
  • افرادی که پیامی را به صفحه شما ارسال کردند.
  • افرادی که صفحه شما یا هر پستی را ذخیره کردند.

6. نامزدی اینستاگرام

اینستاگرام را فراموش نکنید!

همچنین می توانید افرادی را که با نمایه تجاری اینستاگرام شما تعامل داشته اند ، هدف قرار دهید و به آنها در فیس بوک یا اینستاگرام برسید.

گزینه های اینجا عبارتند از:

  • هرکسی که مشغول تجارت شما باشد.
  • هر کسی که از نمایه تجاری شما بازدید کرده است.
  • افرادی که با هر پست یا تبلیغی مشغول اند.
  • افرادی که پیامی را به نمایه تجاری شما ارسال کردند.
  • افرادی که هرگونه پست یا تبلیغ را ذخیره کردند.
مقاله پیشنهادی  توییتر توییت های صوتی را معرفی می کند

7. فعالیت برنامه

مارک هایی که برنامه ای در سکوی Facebook دارند ، می توانند افرادی را که با آن تعامل داشته اند ، عقب بیندازند.

این گزینه می تواند برای بازی ها برای حفظ جذابیت بازیکنان بسیار مفید باشد.

گزینه های اینجا عبارتند از:

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

  • هر کسی که برنامه را باز کرد
  • اکثر کاربران فعال (5٪ برتر ، 10٪ یا 25٪ برتر).
  • کاربران براساس مبلغ خرید (5٪ برتر ، 10٪ یا 25٪).
  • کاربران براساس بخش.

8. فعالیت آفلاین

مخاطبان فعالیت آفلاین

اگر ردیابی رویداد آفلاین را برای Facebook تنظیم کرده اید ، می توانید بر اساس اقداماتی که انجام می دهند افراد را عقب نگه دارید.

رویدادهای آفلاین ممکن است شامل خریدهای داخلی فیزیکی باشد که می تواند با کاربران خاص ، تماسهای تلفنی یا داده های سرب واجد شرایط از افرادی که توسط کارمندان فروش شما بررسی شده اند ، گره خورده باشد.

9. نامزدی رویداد

اگر هر نوع رویدادی را در صفحه فیس بوک خود تبلیغ کرده اید (اعم از رویدادهای بدنی یا مجازی) ، می توانید مخاطبان را بر اساس تعامل آنها با صفحه رویداد بسازید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این نوع هدف گذاری می تواند قدرتمند باشد تا شرکت کنندگان قبلی نسبت به دور دیگری از یک رویداد تکرار شونده یا تبلیغ محصولات برای افرادی که در یک رویداد مربوطه آگاهی دارند ، آگاه باشند.

همچنین می توانید افرادی را که یک صفحه رویداد را مشاهده کرده اند ، هدف قرار دهید و هنوز قصد آمدن را نشان نداده اید.

گزینه ها عبارتند از:

  • افرادی که به Going یا علاقه مندی پاسخ دادند.
  • افرادی که به Going پاسخ دادند.
  • افرادی که پاسخ دادند علاقه مند هستند
  • افرادی که از صفحه رویداد بازدید کرده اند.
  • افرادی که درگیر شده اند.
  • افرادی که با بلیط کار کرده اند.
  • افرادی که بلیط خریداری کرده اند.
  • افرادی که قصد خرید بلیط (رهاکنندگان سبد خرید) را داشتند.

10. مشارکت در تجربه فوری

یک فوریت تجربه یک آگهی تمام صفحه است که می تواند تصاویر ، ویدئو و کپی کردن را با گزینه هایی برای کاربر در تعامل و کش رفتن از طریق خلاق در اختیار کاربر قرار دهد.

می توانید افرادی را که با فوریت های مختلف در فیس بوک یا اینستاگرام درگیر شده اند ، عقب بکشید.

گزینه ها عبارتند از:

  • افرادی که تجربه فوری را باز کرده اند.
  • افرادی که روی هر پیوند کلیک کرده اند.

11. خرید

مخاطبان خرید به شما امکان می دهند از هر کسی که با فیس بوک و فروشگاه اینستاگرام شما در تعامل است عقب نشینی کنید.

می توانید افرادی را مشاهده کنید که محصولات را مشاهده کرده اند ، محصولات را به سبد خرید خود اضافه کرده یا کالاهایی را خریداری کرده اند.

همچنین می توانید با هدف قرار دادن افرادی که محصول را اضافه می کنند ضمن اینکه خرید را حذف نمی کنید ، مخاطبان ترک سبد خرید را ایجاد کنید.

12. بازار

اگر محصولاتی در Facebook Marketplace ذکر شده اید ، می توانید افرادی را که در مورد محصولات مشاهده کرده یا پیام داده اند ، عقب نگه دارید.

اگر این لیست را در بازار شما بیابید ، می تواند به افراد کمک کند تا مستقیماً به وب سایت شما بیایند.

13. مخاطبان ظاهری

در حالی که مخاطبان ظاهراً از مطالب کافی برای مقاله خود برخوردار نیستند ، توجه داشته باشید که می توانید مخاطبان ظاهری را بر اساس هر یک از انواع مخاطب فوق ایجاد کنید.

فیس بوک از ثروت اطلاعات دموگرافیک خود برای یافتن کاربرانی با خصوصیات مشابه با مخاطبان فعلی شما استفاده خواهد کرد.

به عنوان مثال ، شما می توانید بر اساس لیست مشتری فعلی خود ، یا افرادی که اقدام به خرید کرده اند ، یک شکل ظاهری ایجاد کنید تا سایر کاربران را با مشخصات مشابهی پیدا کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

مخاطبان ظاهری

توجه داشته باشید که می توانید درصد مخاطبان را نیز انتخاب کنید.

نگاه 1٪ ظاهری شبیه ترین به مخاطب اصلی خواهد بود ، در حالی که درصد بالاتری افراد بیشتری را به دنبال خواهد داشت اما در هدف گذاری نیز گسترده تر خواهد بود.

شروع به هدف گیری کنید!

امیدوارم این مقاله ایده های جدیدی را برای مخاطبان به شما ارائه دهد که بتوانید در کمپین های خود آزمایش کنید.

مدتی را مرور کنید تا از طریق گزینه های مخاطبان در حسابهایی که مدیریت می کنید ، مرور کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک از این برندها بیشترین اهمیت را با نام تجاری دارند و کدام یک را می توانید هدف گذاری کنید.

اجرای مجموعه های تبلیغاتی را با مخاطبان جدید شروع کنید و داده ها را تماشا کنید تا ببینید چه عملکردی دارد!

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه خواندن زیر


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئن 2020