11 فاکتور دامنه شما باید ارزیابی کنید

وقتی دامنه ای را برای سئو انتخاب می کنید ، این یکی از دلایل شما در وب خواهد بود.

شبیه انتخاب نام یک شرکت است ، بنابراین باید با تفکر و توجه زیادی انجام شود.

نه تنها می خواهید مطمئن شوید که نام دامنه شما متناسب با تجارت شما است ، بلکه می خواهید مطمئن شوید که متناسب با اهداف سئو شماست.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که یافتن آن آسان و تبلیغ آن از طریق بازاریابی اینترنتی آسان است.

شما نمی خواهید به دایرکتوری ای بروید که در آن فهرست دارای محدودیت شخصیت در نامهای دامنه باشد (باور کنید ، من این اتفاق را دیده ام).

ملاحظات دیگری نیز وجود دارد.

  • آیا می خواهید این دامنه کلمات کلیدی گسترده ، خاص یا حق بیمه را هدف قرار دهد؟
  • آیا قصد دارید از این دامنه برای یک پروژه SEO محلی استفاده کنید؟
  • آیا قصد دارید از این دامنه برای یک پروژه تجاری استفاده کنید؟
  • یا شاید شما از دامنه برای وبلاگ استفاده می کنید؟

شاید شما از دامنه برای ارزیابی اینکه می خواهید میکروسایت ساخته شوید یا نه ، استفاده می کنید و می خواهید دامنه را به گونه ای تنظیم کنید که منعکس کننده میکروسایت هایی باشد که می خواهید بسازید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در هر صورت ، ایجاد دامنه شما به گونه ای مهم است که افراد مستقیماً آن را با تجارت شما مرتبط کنند. این جایی است که فکر و اندیشه در می آیند.

1. نحوه انتخاب دامنه برای سئو

تایپ آن را آسان کنید

نام دامنه شما باید به راحتی تایپ شود و در قالب چاپ آسان باشد.

به دنبال دامنه فنی بسیار طولانی و طولانی مانند نباشید daddysfunwebsitetechnicalshopinaspen.com.

این به کسی کمک نمی کند ، و به سادگی همه چیز را برای کاربران شما گیج کننده می کند.

که ما را به نکته بعدی خود می رساند.

نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید

نام دامنه شما باید کوتاه و آسان برای انتقال به انواع رسانه ها مانند چاپ ، تی شرت ، لیوان ، لوازم التحریر ، ایمیل و غیره باشد.

به دنبال نام دامنه خیلی طولانی مانند موارد بالا نباشید. و از کلمات عامیانه استفاده نکنید.

استفاده از زبان عامیانه به جای دنیاهای واقعی ، درک مردم از حوزه شما و اینکه چه چیزی برای یافتن شما برای آنها اتفاق می افتد را دشوارتر می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

برای کاربران خود چیزی کاملاً پیچیده نکنید!

از اعداد و هیپنها خودداری کنید

اعداد و فرازها معمولاً با دامنه های اسپم مرتبط هستند. بسیار زیاد است که در تحلیل دامنه Moz Pro اعداد را به عنوان یک معیار دامنه اسپم ذکر می کنند.

دامنه های Spammy نمی خواهند با دامنه های اصلی سایت شرکت خود در ارتباط باشند ، بنابراین آنها هر کاری که می توانند انجام دهند برای جدا کردن از جمله اضافه کردن شماره ها و منافذ انجام می دهند.

همچنین ، hyphens یک تکنیک قدیمی سئو از روزهای گذشته برای جدا کردن کلمات کلیدی در دامنه است.

در حالی که آنها قبلاً 5 تا 10 سال قبل معتبر بودند ، دیگر نیازی به استفاده از پرده ها در دامنه نیست.

مگر اینکه سایتی با کیفیت پایین تر ایجاد کنید که امکان ارتباط با هرزنامه را داشته باشد ، این کار را نکنید.

نام دامنه خود را ایجاد کنید تا به یاد ماندنی باشد

نام دامنه شما باید به یاد ماندنی باشد. طریقه صدا ، ظاهر و احساس هنگام تایپ آن همه ویژگی های حوزه های به یاد ماندنی هستند.

از پایان عمیق خارج نشوید ، بلکه یک نام دامنه با صدای عالی ایجاد کنید که بسیار عالی به نظر می رسد ، از نظر نوع بسیار عالی است و برای افرادی که آن را می خوانند به یاد ماندنی است.

این جایی است که بازاریابی آنلاین واقعی و SEO وارد می شوند.

با احتیاط خود را با مجللین ، احراب و SEMrush انجام دهید

هنگام خرید دامنه ، نمی دانید دامنه شما بخشی از تاکتیک های ایجاد لینک سایه ، سایر تاکتیک های مربوط به جستجوگرهای ناخواسته SEO بوده است یا به عنوان بخشی از یک وبلاگ خصوصی استفاده شده است.

شما فقط نمی دانید

به همین دلیل ضروری است که با احتیاط خود را با برنامه هایی مانند Majestic ، Ahrefs و SEMrush انجام دهید.

اگر دامنه خود را به SEMrush وصل کنید و فهمیدید که هیچ اتفاق مهمی برای آن رخ نمی دهد (مانند مطلقاً بدون ترافیک ، بدون پیوند ، بدون PPC ، هر چیز دیگری) ، به احتمال زیاد پاک هستید و می توانید بدون توجه به خرید دامنه اقدام کنید. موضوعات مهم

همچنین باید دامنه خود را به Majestic و Ahrefs متصل کنید. اگر در هیچ کدام از این برنامه ها هیچ پیوندی وجود ندارد ، خوب است که بروید و می توانید در مورد خرید نام دامنه خود احساس خوبی داشته باشید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

برای اینکه مطمئن شوید که هیچ مشکلی عمده با این دامنه ندارید ، آن را به بایگانی.org وصل کنید.

مقاله پیشنهادی  10 تاکتیک مدرن کسب پیوند که کارساز هستند

در صورت تمایل ، این یک تاریخچه در زمان واقعی دامنه به شما نشان می دهد که به ده سال یا بیشتر باز می گردد. این واقعاً به شما نشان می دهد که دامنه ای تمیز دارید.

همچنین ، فراموش نکنید که یک سایت را انجام دهید: دامنه خود را در Google جستجو کنید ، فقط مطمئن شوید که هیچ مشکلی عمده ندارید.

Google گفته است که در گذشته موارد زیر را در مورد انجام احتیاط خود به این روش انجام داده و این هنوز هم امروز اعمال می شود:

وی گفت: “با انجام جستجوی سایت در Google برای نام دامنه ای که خریداری می کنید ، شروع کنید.

وی گفت: “اگر به هیچ وجه نتیجه ای برای آن دامنه حاصل نشده ، حتی اگر محتوای آن دامنه وجود داشته باشد ، این یک علامت بسیار بد است”. اگر دامنه پارک شده باشد ، ما سعی می کنیم دامنه هایی را از نتایج به دست بیاوریم که ممکن است چیزی را نشان ندهد. اما اگر سعی در انجام سایت دارید: و نتایج صفر را مشاهده کنید ، این اغلب نشانه بدی است. “

همچنین می توانید یک سایت انجام دهید: در نام بینگ در بینگ نیز جستجو کنید ، تا بتوانید ایده بهتری کسب کنید. بدیهی است اگر سایتی در بینگ نمایش داده می شود ، اما نه Google ، این یک پرچم قرمز بزرگ است. اما می توانید سایتی را نیز انجام دهید: در بینگ جستجو کنید و کلمات کلیدی اسپم معمولی را وصل کنید و ببینید چه چیزی نشان می دهد.

فقط کافیست نام دامنه یا نام دامنه منهای the.com را جستجو کنید ، یا برنامه افزودنی در انتها است. از آنجا که شما اغلب می توانید کمی در مورد اعتبار دامنه پیدا کنید. “

“بنابراین افراد بدون نام دامنه در حال اسپم بودند؟ آیا آنها به طرز بدی در مورد آن صحبت کرده اند ، “این مرد به من ایمیل غیرمجاز ارسال می کرد و نظر اسپم را در وبلاگ من می گذاشت؟” این یک روش واقعاً خوب برای فهمیدن آنچه اتفاق می افتد برای یک سایت یا آنچه در گذشته بود ، “واقع شده است.”

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

انجام دقت و احتیاط خود در این راه کاری است که شما را از خرید دامنه باز می دارد و 6 ماه را در این مورد می دانید که مجازات حمل شده را از صاحب قبلی دریافت کرده اید.

این یک وضعیت اساسی است که شما نمی خواهید خود را پیدا کنید.

این دقت کافی باید قبل از شروع هرگونه طراحی وب سایت یا راه اندازی کمپین SEO انجام شود.

2. چگونه می دانید وقتی دامنه بد دارید؟

هنگام خرید دامنه خود ، و دقت خود را انجام می دهید ، ممکن است ندانید که دامنه بدی دارید.

برخی از عواملی که می توان فهمید دامنه بد را تشکیل می دهد چیست؟

دامنه بد پیوندهای زیادی به آن نشان می دهد ، و شما این را نمی خواهید. اگر دامنه ای با سابقه دارید ، آن پیوندها را بررسی کنید.

همه آنها ممکن است پیوندهای هرزنامه باشند. یا ، آنها ممکن است پیوندهای خوبی باشند.

تا زمانی که ممیزی نمایه پیوند را انجام دهید ، همانطور که در این بخش توضیح داده شده است ، امکان گفتن وجود ندارد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

هنگامی که با دقت و احتیاط خود را با سایت انجام می دهید ، یک دامنه بد در نمایه Google نتایج صفر خواهد داشت: عملگر جستجو.

این امر به ویژه در مورد برخی از تاریخ ها در پشت دامنه صادق است و پیوندهایی وجود دارد.

اگر SEMrush سابقه ترافیک جستجوی ارگانیک را قبلاً نشان دهد ، و اکنون هیچ یک از آنها وجود ندارد ، ممکن است مشکلی ایجاد شود.

علاوه بر موارد فوق ، اگر در فهرست Google نیز هیچ نتیجه ای پیدا نکردید ، ممکن است در دامنه مشکلی ایجاد شود و ممکن است شما تمایل به خرید آن نداشته باشید.

در غیر این صورت ، اگر یک صفحه کاملاً خالی باشد ، انتظار می رود که در فهرست Google قرار نگیرد.

شما می خواهید بلافاصله آن را بکشید ، بنابراین می توانید یک کارزار SEO را از ابتدا شروع کنید.

به همین دلیل است که در انجام هرگونه دامنه ای که خریداری می کنید ، دقت و احتیاط خود را از این طریق انجام دهید.

به این ترتیب ، می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی در نهایت تکنیک های SEO خود را بر روی آن اعمال می کنید ، دامنه چه کاری انجام خواهد داد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چه چیزی را بررسی کنید

پیوندهای دامنه با شکوه

اگر نسبت مشکوک به Trust Flow و Citation Flow (یکی از آنها به طور قابل توجهی بیشتر از دیگری) باشد ، این بدان معنی است که شما یک وضعیت دارید که پیوندهای بسیاری از فقط از دو حوزه وجود دارد. این همچنین چیز خوبی نیست.

همچنین ، ماهیت ناخواسته پروفایل پیوند را بررسی کنید تا ببینید که آیا پیوندهای با کیفیت و در مقابل اسپم وجود دارد یا خیر.

پیوندهای مربوط به دامنه در اهورف

کیفیت لینک ها را در پروفایل پیوند خود بررسی کنید.

انجام یک دفن کامل داده از هر دو Majestic و Ahrefs بسیار مفید است ، بنابراین می توانید یک تصویر کامل از همه بک لینک به دامنه بدست آورید.

سپس می توانید تمام این پیوندها را بصورت جداگانه ارزیابی کنید.

3. سن دامنه

جان مولر اظهار داشته است كه سن دامنه نقشی در رتبه بندی موتورهای جستجو ندارد. وی در پاسخ به سؤالی در توییتر مبنی بر اینکه آیا آیا سن دامنه نقشی ایفا می کند یا خیر ، وی با صدای تند و تیز “نه” پاسخ داد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اگرچه اظهار داشتند که اینطور نیست ، این نشان می دهد گوگل حداقل به دلایل حداقل از آن به طریقی استفاده می کند.

اگر به سن هر دامنه ای کنجکاو هستید ، در اینجا روشی مناسب و ارزان برای بررسی آن استفاده می شود. در صورتی که به خصوص پرماجرا احساس می کنید می توانید از چکر WHOIS استفاده کنید.

نحوه بررسی

  1. برو به godaddy.com/whois.
  2. دامنه را تایپ کنید.
  3. سن دامنه را جستجو کنید.

ایجاد یک صفحه گسترده از دامنه هایی که برای فعالیت ویژه بازاریابی خود استفاده می کنید ، می تواند مفید باشد.

برای جستجوگرهای عمده WHOIS ، Bulk Whois Lookup ابزاری مناسب برای scrap کردن دامنه WHOIS و اطلاعات آنالیز وب است.

4- كليد واژه در دامنه سطح بالا ظاهر مي شود

تا همین اواخر توجه کنید که Google چگونه کلید واژه های کلیدی را که در نام دامنه ظاهر می شوند ، جسورانه کرده است؟

این اثبات منحصر به فرد نیست که از آن در رتبه بندی استفاده می شود ، اما منطقی است که داشتن کلمه کلیدی در دامنه یک سیگنال ارتباطی باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

از آنجا که دیگر این اتفاق نمی افتد ، احتمالاً این چیزی نیست که شما باید بیش از حد نگران آن باشید.

فقط هنگام خرید نام دامنه جدید ، آن را به خاطر بسپار. بیش از هر چیز دیگری از آن به عنوان یک سیگنال ارتباط استفاده کنید.

5. کلمه کلیدی به عنوان کلمه اول در دامنه

راهنمای نهایی Moz برای سئو در مورد آنچه در جستجوی کلمات کلیدی در دامنه و چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در دامنه است (لینک زیر) جستجو می کند.

اگرچه به نظر می رسد این دیگر یک عامل رتبه بندی با نفوذ بالا نیست ، اما ممکن است ارزش ایجاد یک سایت جدید را بررسی کند.

چه چیزی را بررسی کنید

فقط از چشمان خود استفاده کنید. Eyeball دامنه را ببینید که آیا یک کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه دامنه وجود دارد یا خیر.

احتمالاً این چیزی نیست که بر شما تأثیر منفی بگذارد.

6. طول ثبت دامنه

در حق ثبت اختراع Google موارد زیر درباره ثبت نام دامنه موارد زیر را بیان می کند:

دامنه های با ارزش (قانونی) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند ، در حالی که دامنه های نامشروع در درب به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین ، از داده هایی که دامنه در آینده منقضی می شود ، می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت دامنه استفاده شود. “

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چه چیزی را بررسی کنید

اگرچه این اثبات قطعی نیست که از مدت زمان ثبت دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود ، اما این یک بررسی نسبتاً سریع و بدون درد است که به شما امکان می دهد وضعیت رقابت در صنعت خود را بررسی کنید و به شما امکان می دهد استراتژی سئو خود را تنظیم کنید.

برای بررسی طول مدت ثبت دامنه ، از WHOIS GoDaddy استفاده کنید.

7. کلمه کلیدی به نام Subdomain

راهنمای نهایی Moz برای موافقت با شما موافق است که شما باید هنوز از کلمات کلیدی در زیر دامنه های خود استفاده کنید. آنها می نویسند:

“هنگام معقول از کلمات کلیدی استفاده کنید

اگر می توانید یک کلمه کلیدی را درج کنید که به شما کمک می کند تا آنچه را که تجارت شما در عین حفظ نام دامنه شما جذاب ، بی نظیر و با برند مناسب نگه می دارد ، واضح باشد ، به دنبال آن بروید. اما ، از نام دامنه هایی که ممکن است “غنی از کلمات کلیدی” یا “هدفمند با کلمات کلیدی” در نظر گرفته شوند ، دور بمانید (مانند بهترین-pancake-pans-for-pancakes.com یا old-eldercare-retirement-home-finder.com) این را قبلاً ذکر کردم ، اما بار دیگر ذکر این نکته ضروری است: در حالی که این نوع از نامهای دامنه یک بار وزن را به عنوان یک عامل رتبه بندی تحمل می کردند ، گرایش آنها به همراه بودن با محتوای کم کیفیت به معنای جستجوگرها (و موتورهای جستجو) ممکن است هم اکنون این نامهای دامنه کلمات کلیدی را مشاهده کنند با تعصب منفی

از این گذشته ، گوگل در سالهای اخیر تغییراتی را ایجاد کرده است که سایتهای دارای محرومیت را با دامنههای غنی از کلمات کلیدی که در غیر این صورت با کیفیت نیستند ، ایجاد کرده است. داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم می تواند مفید باشد ، اما می تواند به بررسی دقیق تر و یک اثر رتبه بندی منفی احتمالی از موتورهای جستجو منجر شود ، بنابراین با دقت حرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، کتاب راهنمای دقیق Domain Playbook: راهنمای و بهترین روشهای EMD را مطالعه کنید. “

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اگرچه ، این ایده خوبی است که برای تقویت اهمیت موضعی دامنه خود ، کلمه کلیدی را به نام زیر دامنه بررسی کنید.

8. تاریخچه دامنه

این احتمال وجود دارد که سایتی با سابقه دامنه بی ثبات در خرید این دامنه تأثیر منفی بگذارد.

هنگام خرید دامنه جدید ، عواملی مانند پروفایل پیوند آن ، صاحبان قبلی و فعالیت قبلی را بررسی کنید.

برای این بخش از حسابرسی به ابزارهای مختلفی احتیاج خواهیم داشت:

  • Whibse.com
  • HosterStats.com
  • و چندین ابزار بررسی لینک (مانند Ahrefs، Majestic و SEMrush).

نحوه بررسی

  1. با استفاده از Whibse.com می توانید وضعیت فعلی دامنه WHOIS را بررسی کنید.
  2. با استفاده از HosterStats.com می توانید سابقه مالکیت دامنه ، از جمله مواردی مانند تاریخ میزبانی دامنه ، تاریخ DNS و موارد دیگر را بررسی کنید. این اطلاعات مفیدی برای تعیین سابقه ثبت دامنه قبل از خرید آن هستند.
  3. با استفاده از Ahrefs ، Majestic و SEMrush می توانید نمایه پیوند دامنه را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تاریخچه پیوند دامنه اسپم نیست. هیچ چیز بدتر از خرید یک دامنه نیست و بعداً نمی دانید که در نتیجه شما نیاز به پاک سازی پیوند اضافی دارید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

همچنین ، گویی این کافی نیست ، اقتدار دامنه در سالهای اخیر تصویر را وارد کرده است. اما ، اصلاً این چیزی نیست که شما ممکن است فکر کنید.

قبل از بیرون آمدن و خرید دامنه بر اساس آن ، چند نکته مهم وجود دارد که باید درباره آن دامنه بدانید.

9. دامنه تطابق دقیق

در حالی که در گذشته داشتن یک دامنه مطابقت دقیق با کلمه کلیدی دقیقی که می خواهید از آن استفاده کنید یک عامل درجه بندی سنگین بود ، بروزرسانی EMD در سپتامبر 2012 راه اندازی شد.

هدف از این بروزرسانی جلوگیری از دستیابی به رتبه های بالاتر سایتهای با کیفیت پایین فقط به دلیل داشتن نام دامنه است که با کلمات کلیدی هدفمند اصلی آنها مطابقت دارد.

سایت هایی که دامنه مطابقت دقیقی دارند اما از یک سایت با کیفیت بالاتر هستند ، احتمالاً از این امر سود خواهند دید.

نحوه بررسی

به نام دامنه نگاه کنید. موارد زیر را از خود بپرسید:

  • آیا این دقیقاً مطابقت دارد؟
  • آیا سایر عوامل سایت از کیفیت کافی بالایی برخوردار هستند تا بتوانند ماهیت مطابقت دقیق دامنه را کاهش دهند؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اگر چنین است ، احتمالاً می توانید دامنه را تنها بگذارید. اگر اینطور نیست ، وقت آن است که در مورد تعمیرات اساسی یک نام دامنه فکر کنیم.

10. عمومی در مقابل WHOIS خصوصی

جان مولر گوگل اظهار داشته است که با استفاده از ثبت نام خصوصی به رتبه شما آسیب نمی رساند.

نحوه بررسی

از ابزار WHOIS مانند https://www.godaddy.com/whois استفاده کنید. بررسی کنید که WHOIS خود عمومی یا خصوصی است.

این می تواند در یافتن پیوندهای اسپم در نمایه لینک بد و تعیین شبکه های بلاگ اسپم مفید باشد ، بنابراین می تواند بعداً مورد استفاده خوبی باشد.

اما در این زمینه ، ثبت دامنه شما در مقابل WHOIS عمومی و عمومی فقط یک اولویت شخصی است و نباید بر رتبه های شما تأثیر بگذارد.

11. صاحب WHOIS مجازات شده است

اگر دامنه خریداری می کنید و علی رغم استفاده از شیوه های Google غیر spammy ، از آن سود زیادی می بینید ، ممکن است که سایت شما در گذشته توسط یک صاحب نامحسوس که تصمیم به دامن زدن به دامنه گرفت ، مجازات شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

از آنجا که شما صاحب دامنه هستید و به پروفایل های Google Analytics آن دسترسی دارید ، از ابزار Panguin به عنوان یک پوشش استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا شما در اثر تغییر عمده الگوریتم جریمه شده اید یا خیر.

نحوه بررسی

  1. با استفاده از ابزار Panguin ، دامنه ای را که خریداری کرده اید بررسی کنید و اینکه آیا بروزرسانی های الگوریتم مطابق با افت ترافیک شما در کنسول جستجوی Google است.
  2. به عنوان یک جایزه ، این ایده خوبی است که Google Analytics را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا همبستگی ها در آنجا وجود دارد یا خیر. اگر بررسی سه نقطه ای از همبستگی قطره های ترافیک نشان دهد ، به احتمال زیاد دامنه تحت تأثیر یک به روزرسانی الگوریتم قرار گرفته است ، و شما باید کارهای بیشتری برای سرعت بخشیدن به آن دامنه انجام دهید.

بعدی چیست؟

این 11 عامل دامنه فقط شروع حسابرسی SEO شما هستند.

در مرحله بعد: به نه عامل سطح صفحه خواهیم رسید تا بررسی کنیم – و چگونه آنها را ارزیابی کنیم.


اعتبار تصویر برجسته: پائولو بابیتا