10 نکته برای تمیز کردن پس از تصاحب حساب Google Ads

تبریک می گویم ، شما یک حساب Google Ads جدید دریافت کرده اید! شما فروش را بسته اید و آماده کاوش در آن هستید.

اولین قدم شما برای پاکسازی پس از تصاحب حساب Google Ads باید حسابرسی کامل حساب باشد.

حتی اگر مشتری به اندازه کافی مهربان بود که به شما امکان دسترسی می دهد ، ممکن است شما حتی در مراحل فروش یک حسابرسی سریع انجام داده باشید.

اگرچه واقع بینانه است ، بیشتر مشتریان دسترسی به خدمات را تا زمان امضای قرارداد با آژانس جدید محدود می کنند. یکی دو روز اول شما در حساب جدید کاملاً باید در یک حسابرسی عمیق سپری شود.

به هر حال ، دلیلی وجود دارد که مشتری نمایندگی را تغییر داد.

بیایید 10 نکته برای تمیز کردن پس از تصاحب حساب Google Ads را بیان کنیم.

1. ابتدا صورتحساب و دسترسی به حساب را مرور کنید

ممکن است وسوسه شوید که بلافاصله وارد ساختار و تنظیمات حساب شوید – اما در مقابل این وسوسه مقاومت کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اطمینان از دقیق بودن تنظیمات صورتحساب و عدم دسترسی کسی به حساب کاربری بسیار مهم است.

هرگز باعث تعجب من نمی شود که چگونه بسیاری از حساب های جدید ما هنوز کاربران دارای دسترسی از دو و حتی سه آژانس پیشین را دارند. و من می دانم که ما هنوز به تعداد معدودی از حسابها دسترسی داریم که سالها مشتری نبوده اند.

بلافاصله این کار را تمیز کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که در مورد صورتحساب یا مسائل مربوط به عملکرد با سلف خود درگیر شوید.

2. تنظیمات حساب و کمپین را مرور کنید

تنظیمات حساب و کمپین جایی است که تصرف Google Ads می تواند به سرعت خراب شود.

تعجب خواهید کرد که چند مدیر PPC این تنظیمات سطح بالا را نادیده می گیرند یا تنظیم آنها را فراموش می کنند.

ابتدا تنظیمات حساب را بررسی کنید. اینجا جایی است که می توانید مواردی مانند برچسب گذاری خودکار ، الگوهای ردیابی و اقدامات ایمنی مارک مانند محتوای حساس را کنترل کنید.

برای اکثر حساب ها ، برچسب گذاری خودکار باید روشن باشد. با مشتری خود تماس بگیرید ، اما به ندرت است که برچسب گذاری خودکار را خاموش کنید ، حتی اگر مشتری از Google Analytics استفاده نمی کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بخش های موجودی و محتوای استثنا شده را به دقت بررسی کنید ، به خصوص اگر از تبلیغات شبکه نمایش Google یا YouTube استفاده می کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر نوع محتوایی را که می تواند برای نام تجاری شما مضر باشد حذف کرده اید.

پیشنهادات تبلیغات یکی دیگر از موارد مهم برای بررسی است.

اگر انتخاب نکرده اید تنظیم برای بررسی – اعمال خودکار نمی شود، گوگل تبلیغات جدیدی را که برای حساب شما ایجاد کرده اند به طور خودکار راه اندازی می کند ، حتی قبل از اینکه شما و مشتری خود فرصتی برای بررسی و تأیید آنها داشته باشید.

مقاله پیشنهادی  تبلیغات جستجوی پویا: کشف فرصت های کلمه کلیدی هدفمند

همانطور که می توانید تصور کنید ، راه اندازی تبلیغات تأیید نشده می تواند مشکلاتی ایجاد کند ، خصوصاً اگر تبلیغات توسط بخش حقوقی مشتری شما باید بررسی شود.

گزارش هایی از روشن شدن مرموز این تنظیمات گزارش شده است ، بنابراین از این مرحله صرف نظر نکنید!

بعد ، تنظیمات کمپین خود را مرور کنید. من دوست دارم برای این کار از Google Ads Editor استفاده کنم ، اما شما همچنین می توانید از رابط کاربری Google Ads استفاده کنید:

تنظیمات کمپین خود را مرور کنید.

بررسی کنید که همه مبارزات شما تنظیمات یکسانی دارند. در این مثال ، من یک کمپین را با استفاده از CPC بهبود یافته پیدا کردم ، در حالی که بقیه از CPC دستی استفاده می کنند.

آیا این کار عمدی است ، یا فقط یک نظارت است؟ مواردی وجود دارد که تنظیمات مختلفی را براساس اهداف کمپین می خواهید ، اما مطمئن شوید که این فقط یک اشتباه نیست.

با استفاده از Google Ads Editor می توانید تنظیمات کمپین و نقاط ضعف را ببینید:

تنظیمات کمپین در ویرایشگر تبلیغات google.

3. توزیع نوع مسابقه را مرور کنید

مرور انواع مطابقت روش خوبی برای درک چگونگی هدف قرار دادن حساب برای کلمات کلیدی است. آیا آنها از تطابق گسترده منظم یا همه مطابقت دقیق استفاده می کنند؟ و اگر چنین است ، آیا انتخاب منطقی است یا به نظر می رسد نظارتی باشد؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ما اخیراً حسابی را تحویل گرفتیم که با شرایط مسابقه گسترده مانند “rfp” پیشنهاد قیمت می داد. نیازی به گفتن نیست که آنها ترافیک بسیار بی هدف زیادی را بدست می آورند.

به همین ترتیب ، محدود کردن حساب به مطابقت دقیق به ندرت استراتژی درست است.

به کلمات کلیدی نگاه کنید و ببینید چند درصد از کلمات کلیدی در هر نوع مطابقت قرار دارد. من دوست دارم برای این مورد نیز از ویرایشگر استفاده کنم.

ابتدا ، در منوی سمت چپ ، تعداد کلمات کلیدی فعال خود را یادداشت کنید:

کلمات کلیدی فعال را یادداشت کنید - 10 نکته برای تمیز کردن پس از تصاحب حساب Google Ads

در این مثال ، 451 کلمه کلیدی فعال وجود دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بعد ، یک فیلتر برای کلمات کلیدی فعال بر اساس نوع مطابقت ایجاد کنید:

فیلتر نوع مسابقه.

فیلتر نوع مطابق با نوع مطابقت.

سپس دوباره منوی سمت چپ را بررسی کنید:

کلمات کلیدی مطابقت دقیق.

در این مثال ، از 451 کلمه کلیدی 162 مورد وجود دارد که دقیقاً مطابقت دارند ، یا 36٪.

همچنین از آنجا که مطابقت گسترده اصلاح شده از بین می رود ، می خواهید طرحی را برای تغییر کلمات کلیدی اصلاح شده مطابقت گسترده با عبارت منطبق تهیه کنید.

4- نمرات کیفیت کلمه کلیدی را مرور کنید

به ارث بردن یک حساب پر از کلمات کلیدی با نمره کیفیت 7 یا بالاتر با ارث بردن یک با امتیازات کیفیت زیر 3 بسیار متفاوت است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

از Google Ads Editor استفاده کنید تا بفهمید چند درصد از کلمات کلیدی دارای نمره کیفیت 6 یا بالاتر در مقابل زیر 6 هستند.

برای این کار ، دوباره از فیلترهای خود استفاده کنید ، این بار برای نمره کیفیت فیلتر کنید:

فیلتر نمره کیفیت.

نمره کیفیت 6 یا بالاتر - 10 نکته برای تمیز کردن پس از تصاحب حساب Google Ads

به دنبال چند کلمه کلیدی بزرگتر یا برابر با 6 در مقابل تعداد کلمات زیر باشید.

نکته ای در مورد نمره کیفیت: بعضی از صنایع سخت تر از سایر صنایع برای کسب نمرات با کیفیت هستند.

5- تعداد کلمات کلیدی را در هر گروه تبلیغات بررسی کنید

فکر می کنید که تاکنون ، تبلیغ کنندگان PPC می دانند که گروه های تبلیغاتی کوچک و با مضمون دقیق ، بهترین روش است.

اشتباه می کنید

ما اخیراً یک حساب با 283 کلمه کلیدی را در یک گروه تبلیغاتی به ارث برده ایم.

بله ، این هنوز اتفاق می افتد.

این یک مثال فوق العاده است ، اما ایده خوبی است که میانگین تعداد کلمات کلیدی در یک گروه تبلیغاتی را تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده از ویرایشگر ، این کار آسان است:

کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغات.

به سادگی تعداد کلمات کلیدی را بر تعداد گروه های تبلیغاتی تقسیم کنید. در این مثال ، آن 451/31 یا 14.5 است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نکته مهم 15-20 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی است ، اما البته استثناهایی نیز در این مورد وجود دارد.

در حالی که گروه های تبلیغاتی تک کلمه ای (SKAG) گاهی منطقی به نظر می رسند ، اما با توجه به روش کارکرد انواع مطابقت ، استفاده از آنها باید نادر باشد اما هنوز هم دلایل استفاده از آنها وجود دارد.

ممکن است دلایلی برای داشتن گروه های تبلیغاتی بزرگتر نیز وجود داشته باشد ، اگرچه یک حساب کاربری معمولاً می تواند از تقسیم بندی آنها بهره مند شود. از قضاوت خود استفاده کنید.

6. بررسی کنید که چند تبلیغ در هر گروه تبلیغاتی وجود دارد

این نکته ممکن است بحث برانگیز باشد ، اما من طرفدار استفاده بیش از سه تنوع تبلیغ در هر گروه تبلیغاتی هستم.

من می دانم که گوگل دوست دارد هر بار حداکثر از 9 آگهی استفاده کند ، اما من دیده ام که عملکرد از این تاکتیک آسیب دیده است.

من ترجیح می دهم دو یا سه تبلیغ را آزمایش کنم ، یک برنده پیدا کنم و سپس در یک تبلیغ جدید بچرخم.

صرف نظر از تاکتیک های شما ، خوب است بدانید که تعداد تبلیغات در یک گروه تبلیغاتی وجود دارد.

تبلیغات برای هر گروه تبلیغاتی.

در اینجا ، میانگین 2.9 است – درست در نقطه شیرین.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

7. مخاطبان و لیست های بازاریابی مجدد را مرور کنید

در اینجا ، می خواهید به دو مکان نگاه کنید: مخاطبان در Google Ads و هدف گذاری در ویرایشگر.

ابتدا مخاطبان بازاریابی مجدد خود را در Google Ads بررسی کنید:

مخاطبان بازاریابی مجدد.

ابتدا بر مخاطبان در حال استفاده تمرکز کنید. در این مثال ، یک مخاطب در حال استفاده است که 0 عضو دارد.

چرا؟ اشکالی ندارد یا اینکه یک کمپین به این مخاطبان بستگی دارد؟ وارد شوید و ببینید چه خبر است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سپس با همان لنز به مخاطبان سفارشی نگاه کنید.

اکنون ، به ویرایشگر بروید و به مخاطبانی که در گروه های تبلیغاتی یا کمپین ها اعمال می شوند ، نگاه کنید:

مخاطبان اعمال شدند.

نوع مخاطب (در بازار ، هدف گیری مجدد ، لیست مشتری) ، تعدیل پیشنهاد و تنظیمات هدف را بررسی کنید:

تنظیمات مخاطب.

آیا همه آنها منطقی هستند؟

آیا مخاطبی که برای مشاهده باید هدف گذاری شود یا بالعکس؟

آیا تعدیل قیمت پیشنهادی برای عملکرد مناسب است؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به هر چیزی که باید تغییر داده شود توجه کنید.

8. کدهای پیگیری حسابرسی در وب سایت

بهتر است برای اطمینان از نصب صحیح کدهای رهگیری ، وب سایت را حسابرسی کنید. احتمالاً باید در اینجا از کمک یک توسعه دهنده استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی  نکات حسابرسی پایان سال بازاریابی را جستجو کنید

اگر از ردیابی تبدیل Google Ads استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که کدها به درستی نصب شده اند. ممکن است بخواهید کدها را برای کانال های دیگر نیز کنترل کنید.

اما حداقل اطمینان حاصل کنید که کدهای Google Ads همانطور که باید کار می کنند.

در حین حسابرسی ، همچنین از طریق سیستم عامل های قدیمی مدیریت پیشنهاد که ممکن است طولانی باشد مانند Marin ، Kenshoo یا SA360 ، ردیابی را بررسی کنید.

مطمئن شوید که به هر آنچه در حال حاضر استفاده می کنید به روز کنید.

9. کنوانسیون ها و برچسب های نامگذاری را مرور کنید

قراردادهای نامگذاری برای حفظ سلامت روان مدیر PPC بسیار مهم است. در حساب های دارای بیش از چند کمپین ، می خواهید قراردادهای نامگذاری داشته باشید که به شما کمک می کند تا سریع مرتب و فیلتر شوید.

در بسیاری از حسابهای بزرگ کنوانسیون نامگذاری تأسیس شده است. آن را مرور کنید و مطمئن شوید که منطقی است – ممکن است لازم باشد در آن تجدید نظر کنید یا اسامی را که به درستی اعمال نشده اند اصلاح کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در صورت نیاز به ایجاد کنوانسیون نامگذاری ، این مقاله مفید است.

همچنین ، برچسب های موجود در حساب را مرور کنید. برچسب ها همچنین برای فیلتر کردن و گزارش دهی مفید هستند و می توانند فراتر از یک قرارداد نامگذاری باشند.

به کتابخانه مشترک در ویرایشگر نگاه کنید به آنچه در حال حاضر وجود دارد:

برچسب ها در حساب.

این مثال دارای برچسب های مشترک است: Non Brand ، Brand ، RLSA. احتمالاً برچسب های خاص مشتری دیگری نیز خواهید داشت که می خواهید استفاده کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

10. لیستی از برنده های سریع را برای مشتری خود تهیه کنید

پس از طی نه مرحله اول ، یافته های خود را در یک سند “برنده های سریع” که می توانید با مشتری خود به اشتراک بگذارید خلاصه کنید.

ما از یک صفحه گسترده ساده استفاده می کنیم:

برنده های سریع.

شروع با نکات مثبت ، آنچه در حساب درست است ، روش خوبی برای اطمینان مشتری است. هر حسابی حرف خوبی دارد که می توانید بگویید.

تمرکز بر نکات مثبت در ابتدا نشان می دهد که شما سعی ندارید به آژانس قبلی یا مدیر حساب آنها اشاره کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ما می خواهیم توصیه ها را به “بهبود مورد نیاز” و “میوه کم آویز” تقسیم کنیم. میوه کم آویز شامل رفع سریع است ، معمولاً مربوط به تنظیمات یا ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت پیشنهاد و بهینه سازی مانند Optmyzr یا Adalysis است.

“بهسازی مورد نیاز” ممکن است شامل مواردی مانند ایجاد نسخه تبلیغاتی جدید یا مخاطبان یا ایجاد یک کنوانسیون نامگذاری باشد.

ایجاد یک چارچوب زمانی برای اجرا نیز ایده خوبی است. واقع بین باشید و انتظارات منطقی از زمان انجام کار و افرادی که باید در آن شرکت کنند ، تعیین کنید.

خودشه! شما آن را خرد کرده اید!

پیروی از این 10 نکته در صورت پاکسازی پس از تصاحب حساب Google Ads ، شما را برای موفقیت آماده می کند.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، آوریل 2021