10 سؤالی که هنگام سوء استفاده از مشتری محتوای SEO می توانید بپرسید

من به عنوان یک نویسنده محتوای سئو ، وقتی صحبت از استراتژی محتوای SEO خود است ، با تناوب کسب و کارهایی که دارای درجه های مختلف تجربه و آمادگی هستند ، تعامل دارم.

برخی از مارکها در زمینه خرید و فروش کلمات کلیدی تحقیق خوبی را انجام داده اند ، در حالی که برخی دیگر اصلاً استراتژی وبلاگ نویسی ندارند و تصوری روشن از مخاطبان مورد نظر خود ندارند.

نه این که افراد در طبقه دوم “اشتباه” هستند – به عنوان متخصصان سئو ، کار ما این است که داده ها را خالی کنیم و محتوای بهینه سازی شده ای را ایجاد کنیم که با مخاطب هدف آنها صحبت کند.

این بدان معنی است که کار ما با داشتن یک فرآیند واضح در ورود به سیستم مشتری آسانتر می شود که به ما کمک می کند تا درک بهتری از تجارت و انواع افرادی که برای دستیابی به آنها می توانیم درک بهتری کسب کنیم.

آنچه در ادامه می آید 10 سؤالی است که من هنگام پیاده کردن به مشتریان محتوای سئو برای کمک به نوشتن مطالب مناسب SEO و مخاطب متناسب با هر مارک به من کمک می کنم.

1. ‘چگونه تجارت را برای کسی که با شرکت ناآشنا است توصیف می کنید؟

این سؤال به مشتریان این فرصت را می دهد که به قول خودشان ، کار خود را توضیح دهند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

برای برخی از مارک ها ، این پاسخ ممکن است ساده باشد.

برای دیگران ، این پیچیده تر است و توضیحی را با “اصطلاحات غیرمستقیم” می بخشد.

در نظر بگیرید که مخاطبان هدف یک برند معمولاً به سطح برند و در سطح پایین تر تجربه و درک نزدیک می شوند.

استفاده از “بازاریابی” یا “صنعت” برای توضیح آنچه در یک تجارت انجام می شود باعث می شود بسیاری از مشتریهای آینده دچار سردرگمی شوند.

این سوال به شما و مشتری شما کمک می کند تا تجارت را با ساده ترین شرایط تعریف کنید.

2. “مأموریت برند شما چیست؟”

برخی از مارک ها ممکن است بیانیه ماموریت کاملاً فکری داشته باشند در حالی که برخی دیگر اصلاً بیانیه ماموریت ندارند.

شایسته است که این سؤال را بپرسید ، زیرا اگر آنها گزارشی از مأموریت دارند ، احتمالاً در پایان به محتوای این سئو در این مورد اشاره می کنید.

همچنین این امکان را به مشتری می دهد تا در مورد ایجاد یک بیانیه ماموریت فکر کند ، که می تواند از لحاظ تعریف آنچه که آنها را منحصر به فرد می کند ، یک دارایی سودمند برای برند آنها باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این کار برای کمک به برند – و محتوای آنها – از رقابت خارج است.

مقاله پیشنهادی  جان مولر گوگل: "جستجو یک علم نیست" از طریقMattGSouthern

3. Tag چه نشانه های کلیدی ، کلمات یا عبارات استفاده می شوند و با این مارک مرتبط هستند؟

هر مارک “ایسم” های خاص خود را دارد که آنها را با مارک های دیگر متفاوت می کند. ممکن است کلمات یا عباراتی از آنها استفاده شود که کاراکتر را به محتوای آنها اضافه می کند.

به عنوان یک سازنده محتوای SEO ، شما می خواهید یاد بگیرید که این “اسلحه ها” چیست تا بتوانید از آنها در کل محتوای آنها استفاده کنید.

4. “بعضی از چیزهایی که در شرکت خود نمی گویید چیست؟”

به همین ترتیب عباراتی وجود خواهد داشت که مشتری شما نمی گوید.

اغلب اوقات به این دلیل است که آنها نمی خواهند با اصطلاحات خاصی (مانند “ارزان” یا “مقرون به صرفه” همراه شوند) ، سعی می کنند خود را از این رقابت جدا کنند (“مشاوران بازاریابی” در مقابل “آژانس بازاریابی”) ، یا می خواهیم نوع خاصی از مخاطبان را از بین ببریم (توسعه عمومی وب در مقابل “توسعه وب WordPress”).

در عین حال ، ممکن است عباراتی وجود داشته باشد که شما به عنوان بازاریاب با آنها ناآشنا باشید و نمی خواهید به درستی از محتوای آنها استفاده کنید.

از آنجا که می خواهید مشتری شما به عنوان یک مقام در طاقچه خود دیده شود ، باید به مشتری خود اعتماد کنید تا به شما بگوید از کدام اصطلاحات استفاده کند و از کدام موارد جلوگیری کنید.

5. “هدف این محتوا چیست؟”

پاسخ به این سؤال ممکن است واضح به نظر برسد (“البته رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتر!”) اما همیشه اینطور نیست.

هرگز فرض نکنید اهداف مشتری شما چیست زیرا ممکن است شما را غافلگیر کند و این مطمئناً می تواند بر استراتژی محتوای شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال ، می توانم تصور كنم كه مشتری های من رتبه گوگل بالاتری را می خواهند ، اما بعد از بررسی مخاطبان هدفم ، فهمیدم كه آنچه می خواستند “سازگار” و “جذاب” بودن محتوا بود كه منجر به ایجاد كسب و كار برای آنها شد.

اگر من به رتبه بندی توجه می کردم ، وقتی می توانم آنچه را که مشتریانم واقعاً با محتوای خود می خواهند به آن دست یابند ، این مارک را از دست بدهم.

6. Prop پیشنهاد فروش بی نظیر شما (USP) چیست؟ چه چیزی شما را از رقبای خود جدا می کند؟ “

تعجب خواهید کرد که بسیاری از مشاغل پاسخی به این سؤال ندارند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

به همین دلیل است که درخواست آن بسیار مهم است.

اگر یک مارک تجاری نتواند آنچه را از رقابت خود متمایز می کند تعریف کنید ، به عنوان یک متخصص محتوای سئو برای شما دشوار خواهد بود که محتوا ایجاد کنید که مشتریان آینده نگر را روی آنچه مشتری شما به جدول می آورد بفروشد.

مقاله پیشنهادی  تغییر بازی با R&D در SEO فنی

بسیاری از مارک ها با جمله هایی مانند “ما 10+ سال تجربه داریم” یا “ما یک شرکت خانوادگی هستیم” پاسخ خواهند داد اما اینها به خصوص قانع کننده نیستند.

ببینید آیا می توانید آنچه را که مشتری شما واقعاً منحصر به فرد است و اینکه ارتباط آن با مخاطبان مورد نظرشان چیست ، کشف کنید.

7. ‘چه محصولات / خدمات ارائه می دهید؟ لطفا توضیحات مربوط به هر یک را ارائه دهید. “

بسیاری از نویسندگان و متخصصان محتوای SEO بدون اینکه کاملاً درک کنند که یک مارک برای ارائه یا محصولات آنها چیست ، مقصر هستند.

این نه تنها می تواند برای مشتری ناامید کننده باشد بلکه می تواند برای مشتری های آینده آنها گیج کننده باشد.

در پرسیدن این سؤال ، شما دوباره به مشتریان خود فرصتی می دهید تا پیشنهاد خود را به قول خودشان توضیح دهند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

  • این به شما کمک می کند تا بدانید:
  • چه کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن در رابطه با پیشنهاد (های) آنها.
  • چگونه به روشی بنویسیم که مزایا و ویژگیهای منحصر به فرد آنها را برای مخاطبان خود برجسته کند.

8. “مخاطب فوکوس کیست و چه کسانی دوست دارند؟”

مجدداً فرض نکنید که مخاطبان هدف آنها را بشناسید.

همیشه از آنها سؤال کنید.

مشتری ایده آل آنها ممکن است بسیار متفاوت از آنچه شما در ذهن دارید یا حتی با آنچه در وب سایت خود نشان می دهد محتوای آنها باشد.

در اکثر اوقات ، مشتریان به دلیل اینکه می خواهند محتوای خود را بهبود بخشند ، به دنبال شما هستند ، بنابراین ممکن است محتوای موجود آنها نشانه خوبی از کارهایی که انجام می دهند یا افرادی را که هدف قرار داده اند ، نشود.

بنابراین ، حتما از مشتری خود که می خواهید به آنها برسید بپرسید و از آنها بخواهید تا حد امکان توصیف کنند.

9. the مشکلی که مخاطب با آن روبرو است چیست و چگونه این محتوا راه حل این مشکل را ارائه می دهد؟

دقیقاً همانطور که مشتری شما وقتی به محتوای خود می رسد اهداف دارد ، مخاطبان خودشان نیز وقتی می خواهند آن محتوا را جستجو کنند ، اهدافی دارند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

در حالی که ممکن است شما روی بهبود رتبه بندی مشتری ، ترافیک و غیره متمرکز شوید ، باید سعی کنید هنگام جستجو و خواندن آن محتوا متوجه شوید که مخاطبان هدف آنها چه می توانند پیدا کنند.

مشتری شما باید بتواند به شما بگوید که نقاط اصلی درد و اهداف مخاطب آنها چیست ، بنابراین می توانید این موارد را در محتوای سئو کار کنید.

مقاله پیشنهادی  YouTube اجازه می دهد تا سازندگان ظاهر و احساس کانال های خود را سفارشی کنند

این به شما کمک می کند تا محتوا را متناسب با کاربر بنویسید (فکر کنید: قصد جستجو) و اطلاعاتی را فراهم می کند که می خواهد یک بازدید کننده را وادار به تبدیل به مشتری کند.

10. ‘چه نوع تبدیل هایی را می خواهیم از طریق محتوا انجام دهیم (مثلاً” مشاوره رایگان “، فرم تماس با ما ، به صفحه محصول ، و غیره مراجعه کنید؟)

بسیاری از سازندگان محتوای SEO با این کار تنبلی می کنند و فقط فرض می کنند که آنها باید کاربران را به صفحه اصلی تماس یا برنامه مشاوره رایگان هدایت کنند ، اما همیشه این طور نیست.

مشتری شما ممکن است یک نقطه تبدیل خاص ، آهنربای سرب ، محصول یا خدمات را در ذهن داشته باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

هنگامی که می دانید هدف نهایی چیست ، بهتر می توانید این کار را در محتوا انجام دهید.

بنابراین ، اگر به عنوان مثال ، آنها می خواهند خوانندگان به کتاب “10 راز بازاریابی دیجیتال” خود هدایت شوند ، شما می توانید با استناد به استراتژی های ناشناخته بازاریابی دیجیتال و اینکه چرا به آنها احتیاج دارید ، خوانندگان را “گرم” کنید ، نه اینکه فقط به آنها پیوند دهید. صفحه تماس مشتری.

سؤال های اضافی برای پرسیدن هنگام سوار کردن یک مشتری جدید برای مطالب

من به عنوان یک نویسنده محتوای سئو ، خودم یک پرسشنامه مشتری در زمینه سئو دارم که شامل بیش از 20 سؤال است که به من کمک می کند تا از مارک ، مخاطب و اهداف مشتری خود درک بهتری داشته باشم.

اگر قصد ایجاد یک فرآیند سوار شدن برای شرکت خود را دارید ، توصیه می کنم به مرور زمان به این سؤالات بیفزایید ، و آنها را متناسب با نیازهای مشتریان بی نظیر خود قرار دهید.

به گفته این ، در اینجا چند سؤال اضافی وجود دارد که ممکن است بخواهید در فرآیند ورود به سیستم خود گنجانید:

  • “برای شرکت خود برای رتبه بندی کدام شرکت های کلیدی را می خواهید؟”
  • “1 داستان چیست که به عنوان نماینده خوبی از نام تجاری شما عمل می کند؟”
  • “3 رقبای برتر شما کی هستند؟”
  • “در یک دنیای عالی ، مشتری / مشتری / خواننده ایده آل شما چگونه خواهد بود؟”

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگر واقعاً می خواهید برای مشتری های خود محتواهای متمرکز بر مخاطبان ایجاد کنید ، لازم است می دانم نام تجاری آنها و فهمیدن مخاطبان هدف آنها

یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار ، کار کردن این سؤال ها در فرآیند ورود به سیستم است تا بتوانید بهترین محتوای SEO آنها را تا کنون ایجاد کنید.

منابع بیشتر: