10 اشتباه برای جلوگیری از نوشتن توضیحات متا

آیا توصیفات متا هنوز در SEO مهم هستند؟

آره. اما شاید به دلایلی که در ابتدا فکر می کنید نیست.

از آنجا که شما هنوز هم به توصیف متا نیاز دارید ، بهترین روش هایی وجود دارد که باید هنگام ایجاد آنها دنبال کنید.

مطمئناً می توانیم بگوییم توضیحات متا عامل مهمی در رتبه بندی محتوای شما در Google نیست ، اما اگر Bing برای شما تمرکز داشته باشد ، از آنها پشتیبانی می کند و به آنها وزن بیشتری می دهد.

صرف نظر از این ، همه ما می دانیم که سئو فقط مربوط به رتبه نیست.

بهینه سازی موتور جستجو همچنین در مورد موارد زیر است:

  • ایجاد اقتدار.
  • جذب کره چشم.
  • تعامل با مخاطبان هدف از طریق محتوای غنی از کلمات کلیدی.
  • القا برخی اقدامات توسط جستجوگران.

توصیفات متا هنوز هم بسیار مهم هستند زیرا بخش قابل توجهی از محتوای نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو را تشکیل می دهند و یا به آن کمک می کنند.

وقتی به یک نتیجه جستجو نگاه می کنید ، چه چیزی می بینید؟

یک URL ، یک عنوان صفحه قابل کلیک به رنگ آبی و یک قطعه متن (گاهی اوقات توضیحات متایی که ایجاد کرده اید) ، که امیدوارم توضیحی در مورد آنچه در صورت کلیک / اگر خواهید دید ، ارائه می دهد.

توضیحات متا هنوز فرصتی برای صاحبان سایت برای “تبلیغ” یک صفحه و یا درج دعوت به عمل مستقیم در نتایج جستجو است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

توضیحات متا ممکن است شامل فراخوانی برای “برای یادگیری / خواندن / کشف موارد بیشتر کلیک کنید!” یا “برای خرید اکنون کلیک کنید!”

اگر وب سایت مشاغل محلی را مدیریت می کنید ، ممکن است بخواهید به کاربران خود دستور دهید “امروز با xxx-xxx-xxxx تماس بگیرند …”

با افزایش تعداد جستجوهای تلفن همراه ، این می تواند یک استراتژی م Thisثر باشد.

اگر شخصی که از طریق تلفن جستجو می کند لیستی از نتایج جستجو را می بیند و تنها مورد شما فقط تعدادی است که می تواند بدون نیاز به جستجوی بیشتر با آنها تماس بگیرد ، طبیعتاً احتمال برقراری تماس را افزایش داده اید.

طبق یک مطالعه اخیر ، Google تصمیم دارد بازنویسی و جایگزینی توضیحات متا را به میزان 70٪ از زمان نتایج نمایش داده شده در دستگاه های تلفن همراه و با درصد کمی کمتر روی رایانه های شخصی جایگزین کند.

با این حال ، این تکه های محتوای تولید شده توسط صاحبان سایت ، توسط اعتراف خود Google ، راهی عالی برای ارائه خلاصه ای از آنچه یک صفحه وب است است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و سپس Google می تواند و تصمیم خواهد گرفت که با این اطلاعات می خواهد چه کاری انجام دهد.

در 30٪ از مواقع ، آنها از آنچه شما ایجاد کرده اید استفاده خواهند کرد ، بنابراین ایجاد بهترین توصیفات متا برای شما منطقی است.

مقاله پیشنهادی  همین حالا تی شرت جستجوگر متادیتای خود را بخرید [September Only]

اشتباه 1: توضیحات متا که خیلی طولانی هستند

تنها فضای زیادی برای نتیجه جستجو وجود دارد ، مخصوصاً در دستگاه تلفن همراه.

قانون کلی برای حداکثر طول توضیحات متا 160 حرف برای دسک تاپ و 120 برای تلفن همراه است.

مثال توضیحات متا روی دسک تاپ

مثال توصیف متا با CTA

جالب است بدانید که Google هنگام نوشتن توضیحات ، کمی بیشتر به شخصیت ها اجازه می دهد.

بنابراین ، حتی اگر ایده آل ترین خلاصه صفحه ای را که تاکنون نوشته اید داشته باشید ، Google قصد دارد آن را کوتاه کند و به احتمال زیاد ، اگر بیش از این حد باشد ، آن را کاملاً بازنویسی کند.

توضیحات مختصر و روشن ، در عین حال جذاب کلیدی هستند.

سلام ، هیچ کس نگفت این مطالب آسان است.

اشتباه 2: توضیحات متا که خیلی کوتاه هستند

گرچه ایجاز مهم است ، اما دلیل آن این است که شما باید همچنان از فضای اختصاص یافته برای جمع بندی و تبلیغ مطالب خود بیشترین استفاده را کنید.

این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو توضیحات متای کوتاه را به دلیل کمبود ماده و در نتیجه کیفیت مشاهده کنند.

این هم می تواند به شما در داشتن رتبه صفحه آسیب برساند و هم مطمئناً توضیحات را با محتوای انتخابی Google جایگزین می کند.

با داشتن فقط 160 کاراکتر یا کمتر برای بازی و فراخوان برای ادغام ، واقعاً دلیلی برای این اتفاق وجود ندارد.

اشتباه 3: توضیحات متا با محتوای صفحه متناقض است

توضیحات متا برای خلاصه کردن صفحه ای است که با آن مرتبط هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، موارد زیادی وجود دارد ، چه به دلیل تنبلی یا کم توجهی به جزئیات ، که آنها موارد را در صفحه منعکس نمی کنند.

در این حالت ، نه تنها توصیف متا شما توسط موتور جستجو استفاده نمی شود ، بلکه ممکن است به شانس شما در فهرست بندی و رتبه بندی مناسب محتوای شما آسیب برساند.

اشتباه 4: کمبود کلمات کلیدی مرتبط

به توصیف متا به عنوان مکانی برای گسترش عنوان صفحه وب خود فکر کنید. اگر توانایی نوشتن عنوان طولانی تر را داشته باشید (که حتی محدودیت بیشتری نسبت به توصیف متا دارد) ، از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنید؟

اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط و موضوعی کافی برای سیگنال دهی به موتورهای جستجو و مخاطب مورد نظر خود به طور کامل با محتوای صفحه توصیف شده مطابقت دارند. Google بعضی اوقات کلمات کلیدی را که به ویژه مرتبط می داند برجسته می کند ، که این فقط شانس شما را برای توجه و درگیر شدن محتوای شما در SERP بیشتر می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اشتباه 5: توضیحات تکثیر

توضیحات تکراری متا که در چندین صفحه وب سایت ظاهر می شود ، معمولاً نتیجه تنبلی یا برش گوشه دار صاحب وب سایت است.

همه ما می دانیم که محتوای تکراری مورد پسند موتورهای جستجو قرار نگرفته است و همین امر در مورد توصیفات نیز صادق است. هر صفحه باید توصیف جذاب و منحصر به فرد خود را داشته باشد ، در غیر این صورت خزنده های موتور جستجو به همراه محتوایی که توصیف می کند می توانند از آن عبور کنند.

مقاله پیشنهادی  چرا و چگونه باید مفهوم رتبه های ملی را دوباره بررسی کنید

گاهی اوقات توضیحات متا به صورت خودکار توسط CMS یا افزونه تولید می شوند و سپس نادیده گرفته می شوند یا نادیده گرفته می شوند. با این حال ، بسیاری از افزونه ها نیز برای رفع آنها توصیه هایی ارائه می دهند. اگر این همه آشنا به نظر می رسد ، برای بررسی و بهینه سازی بر اساس این پیشنهادات وقت بگذارید.

اشتباه 6: پر کردن کلمات کلیدی

قرار دادن کلمات کلیدی یکسان یا بسیار مشابه در محتوای صفحه وب ، سئو منفی است که منعکس شده است و در توضیحات متا نیز همین امر صدق می کند.

برای سازگاری با عنوان صفحه و به طور بالقوه URL (خوب است که Google اغلب در نتیجه جستجو برجسته می کند) بهتر است که یک کلمه کلیدی یا عبارت اصلی را در توضیحات صفحه خود وارد کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما توصیه نمی شود و اگر چندین واژه کلیدی مشابه را در یک جمله 160 کاراکتری قرار دهید ، آشکار خواهد بود.

این احتمالاً همان اثر ناتوان کننده رتبه ای را دارد که توصیف های غیرهمتراز یا تکراری دارند.

اشتباه 7: توضیحات متای شما خسته کننده است

همانطور که گفته شد ، توصیفات متا نقش دوگانه ای در توصیف یک صفحه وب و جذب مخاطب مورد نظر شما از طریق نتایج موتور جستجو دارند.

به عبارت ساده ، توضیحات متا خسته کننده ایجاد نکنید جستجوگران بلافاصله نگاه می کنند.

به آنها دلیلی بدهید تا متوقف شوند ، بخوانند و شاید حتی کلیک کنند تا بیشتر بدانند.

متا خسته کننده شرح

من تعجب می کنم که چه چیلرهای خنک کننده با آب در فرآیند سرمایش استفاده می کنند؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اب؟

شما نمی گویید

فقط به من نگویید که چیست به من بگو چرا من به آن نیاز دارم و چگونه میتونم بخرمش

و لطفا خسته کننده نباشید.

و کدام یک جذاب ترین این دو نمونه است که برای “موارد آیفون” در SERP در کنار یکدیگر نمایش داده می شوند؟

من می دانم که از کدام یک بازدید می کنم و به احتمال زیاد تمایل به خرید دارم.

BestBuy شرح مورد آیفون iPhone

آیفون Case6 آیفون شرح meta

اشتباه 8: کنار گذاشتن دعوت به عمل

اگر می توانید محتوا و متن صفحه خود را به طور کامل توصیف کنید و هنوز فضای لازم برای افزودن فراخوان برای عمل را دارید ، باید این کار را انجام دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ممکن است جنجالی برای مشتری / مشتری شما کافی باشد تا بتواند به جای رقبای شما که ممکن است فاقد همان اعلامیه باشد ، روی پیوند شما کلیک کنند.

مقاله پیشنهادی  واقعاً چقدر خطرناک است که تاریخ مقاله خود را برای سئو تغییر دهید؟

مثال توصیف متا با CTA

روانشناسی اساسی در استفاده از دعوت به عمل وجود دارد که به موجب آن شما مصرف کننده خود را بر روی مزایا متمرکز می کنید ، خطر او را به حداقل می رسانید و یا احساس فوریت ایجاد می کنید.

چه کسی نمی خواهد “اکنون برای یک پیشنهاد رایگان و بدون تعهد کلیک کنید!”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

کلیک جستجوگران بر روی نتیجه شما راهی برای نشان دادن اقتدار شماست و می تواند منجر به بهبود موقعیت در نتایج جستجو شود.

پس چرا از هر وسیله ممکن برای بهبود شانس دریافت کلیک استفاده نمی کنید؟

اشتباه 9: اشتباه گرفتن “توصیفات متا” با “اسنیپت ها”

توصیف متا (کلماتی که می نویسید) و قطعه قطعه (کلماتی که موتورهای جستجو در SERP نمایش می دهند) یکسان نیستند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، Google ممکن است فقط در حدود 30٪ از اوقات از متا توضیحات شما استفاده کند.

شما می خواهید مطمئن باشید که هم توضیحات متای شما و هم بقیه محتوای صفحه شما برای گروه های کلیدی موضوعی و مبتنی بر قصد که می خواهید یافت شوید ، بهینه شده اند.

حتی اگر موتور جستجو از توضیحات شما استفاده نکند ، ممکن است بر قطعه نهایی نمایش داده شده تأثیر بگذارد.

انواع مختلفی از قطعه ها و بهترین روش ها برای ایجاد و بهینه سازی محتوای شما با در نظر گرفتن قطعه های برجسته وجود دارد.

اشتباه 10: نوشتن توضیحات متا به هیچ وجه

روی کاغذ چیزی نوشته نشده است

در حال حاضر ، لازم نیست این نکته بیان شود ، اما بررسی سریع بسیاری از وب سایت ها فقدان اساسی توصیفات متا را نشان می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

شاید شما (قبل از خواندن این مطلب) شنیده باشید و باور داشته باشید که توضیحات متا اصلاً مهم نیستند و نباید اولویت بندی شوند.

در زیر مثالی از اینکه چه اتفاقی می افتد می افتد وقتی شما هیچ توصیفی ، محتوای محدود ندارید و Google باید تصمیم بگیرد که چه چیز دیگری برای قرار دادن در آنجا وجود دارد.

در این حالت ، آنها فقط ناوبری را گرفتند ، که ارزش یا دلیل کمی برای کلیک را فراهم می کند.

بدون توصیف متا

امیدوارم متقاعد شوید متا توضیحات نقش مهمی در بهبود قابلیت مشاهده و پتانسیل کلیک محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو دارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

خلاصه

توضیحات متا انجام دادن هنوز مهم است

آنها نقش مهمی در کمک به شما دارند که هم قابلیت جستجوی ارگانیک خود را بهبود ببخشید و هم بازدید بیشتری از وب سایت را دریافت کنید.

همانند سایر موارد SEO ، بهترین روشهای ساده نیز وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن تأثیر آنها دنبال کنید.

کمی توجه به جزئیات می تواند کمک زیادی کند و شاید چند کره چشم را از بقیه سر و صدا بدزدد.

منابع بیشتر: