کدام یک برای سئو تجارت الکترونیکی بهتر است؟

وب سایت های تجارت الکترونیکی همیشه از این طریق شروع نمی شوند.

بعضی اوقات آنها فقط به عنوان سایتهای ساده و غیر معاملاتی شروع می شوند.

با پیشرفت رفتار مشتری ، خرید و فروش آنلاین بیشتر و بیشتر می شود ، به خصوص با توجه به شرایط کنونی همه گیر ، مشاغل که به عنوان ملات آجر و خمپاره شروع به فروش آنلاین می کنند.

این پست به مشاغل و تیم های بازاریابی در مواجهه با این وضعیت خاص می پردازد.

سفر از غیر تراکنش به معامله ای می تواند باعث شود متخصصان سئو سؤال کنند که آیا باید وب سایت تجارت الکترونیکی خود را در حوزه اصلی خود یا یک زیر دامنه راه اندازی کنند.

این پاسخ ممکن است در ابتدا واضح به نظر برسد ، اما مانند اکثر مباحث SEO می تواند به سرعت پیچیده شود.

متن وب سایت تجارت الکترونیکی خود را تعریف کنید

وب سایت های تجارت الکترونیکی برای انجام یک کار طراحی شده اند:

فروختن

بنابراین در نگاه اول ، تقریباً این بخش خلاصه می شود.

با این حال ، زمینه همه چیز در عملکرد وب سایت ، مهاجرت و تشخیص است.

برخی وب سایت ها متولد شده اند و در این حالت باید از یک دامنه root استفاده شود.

با این حال ، در مورد وب سایت غیر معامله ای موجود که جهش تجارت الکترونیک را در پی دارد ، داستان بیشتر است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، اگر وب سایت موجود غیر معامله ای دارای رتبه بندی ارگانیک قوی باشد ، ممکن است بخواهید آن آهنربای مشتری را دست نخورده نگه دارید.

برای صفحات تجارت الکترونیک هم فروش محصولات بسیار سخت تر خواهد بود و هم محتوای آن را که وب سایت های غیر معاملاتی تمایل به آن دارند ، نگه داشته شود.

در نتیجه ، بسیاری از مشاغل که بعد از مدتی فعالیت در تجارت شروع به فروش آنلاین کردند ، تصمیم گرفتند وب سایت های تجارت الکترونیکی خود را در زیر دامنه ها راه اندازی کنند.

اما چه چیزی برای SEO بهتر است؟

چه چیزی برای کاربران شما بهتر است؟

چه چیزی برای وضعیت تجارت الکترونیکی شما بهتر است؟

بیا بحث کنیم.

Subdomains می توانند کد را جدا کنند

هنگامی که شما “تجارت الکترونیکی SEO ، دامنه اصلی یا دامنه فرعی Google را” Google می کنید؟ ” یا ترکیبی دیگر از پرس و جو می توانید منابع بزرگی را در مورد اینکه آیا بهتر است از یک دامنه root یا یک دامنه فرعی به طور کلی استفاده کنید ، بدست آورید.

با این حال ، تجارت الکترونیک مجموعه ملاحظات خاص خود را دارد.

به عنوان مثال ، به جز حفظ رتبه بندی ، وب سایت های تجارت الکترونیک نیازهای کاملاً متفاوتی دارند و از مواردی استفاده می کنند که توسعه دهندگان باید برای زنده ماندن از آن استفاده کنند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

یک وب سایت معاملاتی علاوه بر ده ها مورد دیگر از تنظیمات منحصر به فرد ، باید دارای سبد خرید داخلی ، امنیت SSL اضافی و شریک پردازش کارت اعتباری باشد.

بسیاری از افراد وابسته هستند که تیم شما در کدام موتور تجارت الکترونیک را انتخاب می کند یا اینکه تصمیم به ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیکی سفارشی دارند.

به عنوان مثال ، پست ژورنال موتور جستجو را بررسی کنید ، و بیشترین استفاده را از بین URL های چندگانه داشته باشید.

با توجه به ملاحظات بسیار مختلف ، گاهی اوقات می توان رمزگذاری و راه اندازی تجارت الکترونیکی را در زیر دامنه ساده تر کرد.

مشاغل جدید برای خریداران به آگاهی از برند احتیاج دارند

به طور مشابه ، اگر شما یک تجارت جدید هستید ، وب سایت فعلی غیر معاملاتی شما ممکن است دارای اطلاعات مهمی باشد که مشتری شما برای کشف محصولات یا خدمات شما نیاز دارد و یاد می گیرد از شما اعتماد و خرید کند.

مقاله پیشنهادی  چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را برای سئو انجام دهیم: یک راهنمای ساده گام به گام

وب سایت تجارت الکترونیک شما ممکن است برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید از شما بیش از رقبای شما کافی نباشد.

اگر وب سایت موجود شما کار بسیار خوبی در از بین بردن مشتریان بالقوه قیف بازاریابی شما انجام داده است ، ممکن است شما تصمیم بگیرید آن را مانند گذشته نگه دارید و وب سایت جدید تجارت الکترونیک خود را در زیر دامنه قرار دهید.

Subdomains از خرید بین المللی پشتیبانی می کند

در صورت فروش به بازارهای بین المللی ، استفاده از زیر دامنه نیز ممکن است مطلوب تر باشد.

به عنوان مثال ، دامنه شما ممکن است قبلاً در دامنه های سطح کشور یا زیر دامنه ها خرد شود.

همچنین می توانید تغییر مسیرهایی در آن ایجاد کنید ، و تعداد ملاحظات پیچیده SEO و مؤلفه های آن مانند محتوای منحصر به فرد ، ترجمه ها و برچسب های هرفلنگ که برای تنظیم ماه ها طول کشیدند وجود دارد.

در این حالت ، پرتاب تجارت الکترونیکی خود را بر روی یک موتور که کاربران می توانند بر اساس مکان ، ارز و غیره فیلتر کنند ، ممکن است برای شما ساده تر و بهتر از اتصال الکترونیکی تجارت الکترونیکی به وب سایت های بین المللی به طور جداگانه باشد.

شما می بینید که همه اینها به این بستگی دارد که وضعیت شما به تجارت و وب سایت فعلی شما مربوط می شود.

بیایید کمی بیشتر به سمت سؤال SEO بیایند.

Root Versus Sub Ecomm SEO Showdown

از نظر سئو ، تقریباً همیشه بهتر است که تمام صفحات و ساختارهای خوب ساختار یافته خود را زیر یک چتر نگه دارید و آن را خراب نکنید.

این مگر اینکه شما دیزنی باشید ، که به طور موثر از زیر دامنه ای برای هر بازار استفاده می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

گوگل تقریباً همیشه زیر دامنه را جدا از ریشه درمان می کند ، حتی اگر بحث زیادی در این مورد وجود دارد.

اگر ساب دامنه دارید ، می توانید متوجه مراجعه به سایت شوید که از آن به ریشه شما می آید.

چوب به ریشه

با گروه بندی سایت اصلی و فروشگاه خود در یک زمینه اصلی ، شما از سود متقابل اختیار سایت فعلی خود و محتوای تازه ای که محصولات تجارت الکترونیکی می توانند به دست آورید ، بهره می گیرید.

اگر سایت اصلی شما در حال حاضر از ارگانیک ترافیک می کند ، فروشگاه جدید با حضور در بخشی از دامنه اصلی با اختیارات موجود ، شانس بسیار بهتری برای انجام کار از درآمد دریافت خواهد کرد.

به همین ترتیب ، با بزرگ شدن فروشگاه ، صفحات غیر معاملاتی شما را برای موتورهای جستجو بسیار جالب تر می کند زیرا محتوای تازه منجر به نمایه سازی بیشتر می شود.

البته این فرض می کند که وب سایت تجارت الکترونیک به درستی تنظیم شده و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو با سلسله مراتب مناسب صفحه ، مشکلات محصول کمی و یا اصلاً تکراری ندارد و لیست ادامه دارد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

طبق یک مطالعه موردی PinkCakeBox ، وقتی وبلاگ خود را از زیر دامنه به زیر پوشه منتقل کردند ، 40٪ افزایش در ترافیک ارگانیک داشتند.

اگر برعکس ، وقتی IWantMyName وبلاگ خود را از زیر پوشه به زیر دامنه منتقل کرد ، شاهد کاهش 47٪ در ترافیک ارگانیک بودند.

با این حال ، یک وبلاگ با یک وب سایت تجارت الکترونیکی متفاوت است.

مقاله پیشنهادی  تبلیغات دیجیتال حباب بعدی اینترنت نیست - در اینجا دلیل آن چیست

به عنوان مثال ، باید در نظر داشته باشید که آیا مزایای دامنه اصلی از خطرات داشتن هزاران محصول سرعت کلی سایت شما را کندتر می کند ، این امر بر عملکرد فعلی سئو شما تأثیر خواهد گذاشت.

به طور مشابه ، اگر مشكلات سئو كه در وب سايت هاي تجارت الكترونيكي مانند محتواي تقليدي معمول است ، بوجود آيد ، ممكن است بر كليه وب سايت تاثير گذارد.

اگر سر شما شروع به چرخش با جوانب مثبت و منفی می کند ، شما تنها نیستید.

وقتی این سؤال از Webmaster Stack Exchange پرسیده شد ، جامعه پاسخ داد:

“از آنجا که بیشتر موتورهای جستجوگر زیر دامنه ها را به عنوان یک سایت جدید می بینند ، همگام سازی دامنه اصلی و تجارت الکترونیکی شما ممکن است دشوار باشد. نگه داشتن ماژول های تجارت الکترونیکی در وب سایت اصلی شما را فراهم می کند [the ability] برای حفظ سایت خود و به راحتی SEO خود را بهبود بخشید. شما به راحتی می بینید که بیشتر شرکت های تجارت الکترونیکی حرفه ای ماژول های تجارت الکترونیکی خود را یکپارچه نگه می دارند. “

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این مشارکت دهنده در مورد نگه داشتن صفحات وب سایت شما در زیر یک سقف نکته خوبی می گذارد و بسیاری از فروشگاه های پیشرو تجارت الکترونیکی فروشگاه خود را در دامنه اصلی خود دارند.

نایک محصولاتی را در حوزه اصلی خود با منطقه بندی قابل مشاهده به فروش می رساند.

فروشگاه اینترنتی نایک در دامنه ریشه

1-800-گلها ، شغلی که با تماس های تلفنی متولد شده است ، تجارت الکترونیکی خود را نیز در حوزه اصلی خود نگه می دارد:

1800 فروشگاه گل در دامنه root

Staples که بعنوان یک خرده فروش لوازم اداری شروع به کار کرد ، اکنون فروشگاه آنلاین خود را در حوزه اصلی خود نگه می دارد:

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

فروشگاه اینترنتی استپلز در دامنه ریشه

نمونه های بارز دیگر از وب سایت هایی مانند والمارت آمده است.

و در حالی که ممکن است آمازون به عنوان نمونه بارز یک سایت تجارت الکترونیکی در یک دامنه root (حتی اگر آنها شروع به معامله کند) ، آنها شناخته شده اند که از subdomains برای بازی با مسیرهای ناوبری و محصولات پیشنهادی با کوکی های کاربر استفاده می کنند.

بنابراین ، اگر قصد دارید آزمایشات کاربران زیادی را در تجارت الکترونیکی ، تنظیمات برگزیده و سایر جازهای وب سایت فانتزی خود انجام دهید ، داشتن زیر دامنه ممکن است به شما امکان دهد بدون اینکه روی UI کاربران در سایت غیر تراکنش خود تأثیر بگذارد ، این کار را به راحتی انجام دهید.

داروخانه پیشرو در کانادا ، Shoppers Drug Mart ، نمونه بسیار خوبی از یک خرده فروش بزرگ است که تصمیم به فروش محصولات زیبایی را در یک زیر دامنه گرفت.

خریداران Drug Mart فروشگاه آنلاین در زیر دامنه

در مورد سایتهای معامله ای طاقچه ، مانند رستوران ها ، پیوند دادن به موتور سفارش دهنده / تراکنشی که برای وب سایتهایی مانند این غول پیاده روی کانادایی تایلندی کانادایی تایلند اکسپرس طراحی شده است ، ارزانتر است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این وب سایت معمولی آنهاست:

سایت اطلاع رسانی اکسپرس تایلند در دامنه ریشه

علیرغم اینکه عنوان در سایت اطلاع رسانی آنها در مورد سفارش آنلاین است ، وب سایت معاملاتی تایلند اکسپرس که حتی در یک دامنه یا زیر دامنه متعلق به آنها نیست ، بلکه در زیر دامنه Bon-app.ca است.

بستر سفارش سفارش Thai Express در زیر دامنه شخص ثالث

بنابراین کدام تنظیم بیشترین حس را برای شما ایجاد می کند؟

حکم؟

بنابراین شما باید در نظر بگیرید.

مؤلفه های وضعیت منحصر به فرد خود را بنویسید و ببینید که چگونه آنها به توصیه های زیر اعمال می شوند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

چه زمانی باید از دامنه Root در تجارت الکترونیکی استفاده کنیم؟

از دامنه root استفاده کنید و هرچه ممکن است محتوای تجارت الکترونیک را در زیر پوشه ها قرار دهید.

مقاله پیشنهادی  گروه های یاهو در 15 دسامبر سال 2020 کاملاً خاموش می شوند

این بهترین سناریو است و مزایای مختلفی دارد.

بیشتر موارد ذکر شده در بالا ، اما موردی که هنوز ارائه نشده است ، ردیابی و تجزیه و تحلیل است.

داشتن تمام مطالب شما در یک دامنه به بازاریابان کمک می کند تا یک تصویر واضح تر در تجزیه و تحلیل ها بکشند.

بسته به سناریوی شما و در انتظار اجرای صحیح ، نگه داشتن تجارت الکترونیکی در دامنه اصلی شما بیشترین حس را دارد.

با این حال ، استثنائات اندکی وجود دارد.

چه زمانی می توان از Subdomain در تجارت استفاده کرد؟

در صورت استفاده از زیر دامنه برای میزبانی محصولات یا خدماتی که می خواهید بصورت آنلاین بفروشید:

  • شما امروز یک وب سایت تثبیت شده با رتبه های ارگانیک دارید که باید آنها را حفظ کنیدبا یک تیم توسعه بی تجربه ، از یک زیر دامنه برای وب سایت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید. به این ترتیب اگر مشکل عمده ای روی آن ایجاد شود ، صفحات وب سایت موجود شما را بمباران نمی کند.
  • شما یک مجموعه وب سایت موجود وجود دارد که در بسیاری از مناطق ، با زبان های مختلف و برچسب های hreflang در خدمت بسیاری از مناطق است، از یک زیر دامنه برای وب سایت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید. ارائه خدمات موتورهای تجارت الکترونیکی به صورت جداگانه به وب سایت های هر منطقه ، در واقع ارائه خدمات به همه مناطق مختلف شما در یک موتور تجارت الکترونیکی در زیر دامنه آسان تر خواهد بود.
  • شما می خواهید تست های فانتزی زیادی درباره تنظیمات برگزیده کاربر و مسیرهای سفارشی انجام دهیدمانند گذشته آمازون با سایت buybox.amazon.com خود عمل می کرد.
  • شما یک تجارت کوچک هستید که می توانید از طریق یک پلت فرم تجارت الکترونیک شخص ثالث به تجارت آنلاین دسترسی پیدا کنید. در نظر گرفتن هزینه و راه اندازی سیستم عامل های تجارت الکترونیک شخص ثالث می تواند یک راه حل مقرون به صرفه تر باشد. تأیید این است که این ویژگیهای تجارت شخص ثالث به طور معمول کارآیی SEO را انجام نمی دهند. در این حالت کسب و کارهایی مانند رستوران ها تمرکز خود را برای گرفتن رتبه سایت اطلاعاتی خود اعلام می کنند و از طرف مثال به عنوان مثال Thai Express در بالا به ارائه دهنده تجارت شخص ثالث خود از آنجا پیوند می زنند.

نکات تنظیم دامنه

اگر تصمیم گرفتید وب سایت جدید تجارت الکترونیک خود را در حوزه اصلی خود قرار دهید ، به این دلیل است که این تصمیم صحیحی برای وضعیت شماست.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اطمینان حاصل کنید که صفحات معامله ای را تا حد امکان به دامنه root وارد کنید تا محصولات شما شانس بهتری برای رتبه بندی داشته باشند.

به یاد داشته باشید که یک مسیر ناوبری روشن به صفحات وب سایت شما که محصولات را می فروشند ، ارائه دهید.

اگر تصمیم گرفتید وب سایت جدید تجارت الکترونیک خود را در زیر دامنه جدید بگنجانید ، این نیز به این دلیل است که این تصمیم صحیحی برای وضعیت شماست.

اگر تصمیم به انجام این کار گرفتید زیرا سایت اطلاع رسانی فعلی شما واقعاً خوب است ، حتماً مسیرهای روشن و CTA را از آنجا به فروشگاه آنلاین خود وارد کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای راه اندازی دامنه خاص خود ، با بستر تجارت الکترونیکی و یا ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مه 2020