کاوش در روانشناسی کپی آگهی PPC

مدت زیادی از دوران ماقبل تاریخ می گذرد ، اما آنچه تغییر نکرده است ، محرک های اولیه هستند که مردم را به اقدام الهام می دهند.

متخصصان PPC همیشه در تلاشند تا به این سؤال پاسخ دهند: “چه چیزی برای مشتریان جذاب است؟”

به نظر می رسد ، پاسخ درست در اینجا در تاریخچه رفتاری ما است.

برای جلسه SEJ eSummit ، پورنا ویرجی، مدیر ارشد مشارکت جهانی در مایکروسافت تبلیغات ، نشان داد که چگونه می توان اصول روانشناسی انسانی چند صد ساله را برای موفقیت اثبات شده با مشتریان جستجوی پولی امروز بازسازی کرد.

در اینجا خلاصه ای از ارائه وی است.

انگشترها و پرتقال های الماس چه چیزهای مشترکی دارند؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

هر دو محصولاتی هستند که در نتیجه فعالیت های تبلیغاتی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند.

در دوران رکود بزرگ ، دی بیرز در فروش الماس خود مشکل داشت. آژانس تبلیغاتی آنها با شعار معروف اکنون “الماس برای همیشه لطفا برای” همراه است – آن را با عشق ابدی همراه می کند.

اکنون حتی نسل های بعدی ، ما با حلقه های الماس پیشنهاد می کنیم.

در دهه 1900 ، تولید کنندگان نارنج در کالیفرنیا با یک مشکل بزرگ روبرو شدند.

آنها میوه های بیشتری را از آنچه می توانستند بفروشند می چیدند. آنها با مازاد چه کاری انجام می دهند؟

خوب ، آژانس تبلیغاتی دیگری با استفاده جدید از پرتقال – آب میوه – استفاده کرد.

آنقدر محبوب شد که آب پرتقال تا به امروز نوشیدنی خوشبو باقی مانده است.

هر دو این مثال به شما نشان می دهد که تبلیغات قدرتمند چقدر است و چرا مدت طولانی استفاده می شود.

اما هنوز هم ، در دنیای مدرن امروزه مردم به طور فزاینده ای ضد تبلیغ می شوند.

هر جا برویم مملو از تبلیغات می شود.

با این حال ، برخی از افراد ادعا می كنند كه امروزه توجه انسانها كمتر است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اینطور نیست

بهش فکر کن:

چه تعداد از افراد سریال Netflix را تماشا کرده اند یا هر شب به طور مرتب نمایش های پخش می کنند؟

حقیقت این است که طول توجه مسئله نیست.

مردم وقت خواهند گذاشت و به آنچه برایشان مهم است توجه خواهند کرد.

این کلید است.

آنچه مردم به آن اهمیت می دهند و آنچه آنها را به سمت عمل سوق می دهد ، از زمان غارنشینان ، به غیر از چماق و آتش سوزی ، واقعاً تغییری نکرده است.

چیزی که ثابت شده است در گذشته کار می کند ، حتی در اشکال کاملاً جدید نیز دوباره به کار خود ادامه می دهد.

همانطور که کلود هاپکینز ، نویسنده کتاب تبلیغات علمی ، اظهار داشت:

“طبیعت انسانی همیشگی است ، به این معنی که اصول روانشناسی ثابت و ماندگار است.”

بازاریابان باید این اصول ترغیب قدیمی را که همیشه یک ذره از طبیعت انسانی بوده اند ، در نظر بگیرند و آنها را برای مشتری متداول امروزی دوباره بسازند.

در اینجا چهار روش برای انجام این کار آورده شده است.

1. معامله ای را غیرقابل مقاومت کنید

از زمانی که غارنوردان معامله را یاد گرفتند ، یاد گرفتند که برگردند و به دنبال معاملات خوب باشند.

مقاله پیشنهادی  5 ابزار شگفت انگیز در تبلیغات Google شما باید استفاده کنید

اما جالب اینجاست که ما ارزان قیمت را دوست نداریم.

ما دوست داریم آنچه را که به عنوان معامله می بینیم بدست آوریم ، صرف نظر از اینکه هزینه واقعی آن چقدر است.

در اینجا مثالی از خطرات ارزان بودن را می توان فواید اصلی شما دانست.

در سال 2009 ، تاتا موتورز ، همان شرکتی که صاحب جگوار و لندرور است ، می خواست اتومبیلی را ایجاد کند که مخصوص بازار هند که یک کشور در حال توسعه است طراحی شده است.

مردم به طور فزاینده ای به دنبال راه هایی برای تحرک و جابجایی بیشتر هستند.

فکر می کنید داشتن ماشین با قیمت قیمتی کمتر از 1600 دلار ، که احتمالاً ارزانترین خودروی جهان است ، بسیار خوب است.

می دانیم که برای بسیاری ، داشتن ماشین با منزلت و اعتبار اجتماعی همراه است.

اما به جای راه اندازی یک کمپین بازاریابی که به اعتبار داشتن توانایی تولید اتومبیل جدید متمرکز است ، فعالیت های بازاریابی آنها فقط از بین رفته و بر روی چگونگی ارزان ترین اتومبیل در جهان تمرکز کردند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

همانطور که می توانید تصور کنید ، نتیجه معکوس داد.

هیچ کس نمی خواست راننده ارزان ترین اتومبیل در جهان باشد.

بنابراین چگونه می توانید پیشنهاد ویژه بعدی خود را به یک معامله غیرقابل مقاومت تبدیل کنید؟

آزمایش الن لانگر از دهه 1970 را در نظر بگیرید.

در دستگاه کپی یک صف است.

محققان از مردم خواسته اند تا از سه درخواست مختلف ، به طور خاص برای بیان خط استفاده کنند.

  • “ببخشید ، من پنج صفحه دارم. آیا می توانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم؟ “
  • “آیا می توانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم ، زیرا عجله دارم؟”
  • “آیا می توانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم ، زیرا مجبور به تهیه نسخه هستم؟”

در اینجا آمده است که چگونه این عبارت تأثیر می گذارد که آیا مردم به آنها اجازه می دهند خط را از هم جدا کنند.

  • “ببخشید ، من 5 صفحه دارم. آیا می توانم از دستگاه xerox استفاده کنم؟ “: 60٪ انطباق.
  • “ببخشید ، من 5 صفحه دارم. آیا می توانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم ، زیرا مجبور به تهیه نسخه هستم؟ “: 93٪ انطباق.
  • “ببخشید ، من 5 صفحه دارم. آیا می توانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم ، زیرا عجله دارم؟ “: مطابقت 94٪.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

همه چیز به قدرت کلمه “چون” رسید.

این آزمایش اساساً نشان می دهد که احتمالاً “بله” گفتن افراد وقتی به آنها دلیل ارائه می شود افزایش می یابد.

حالا این ارتباط چگونه با تبلیغات PPC دارد؟

اگر تبلیغ زیر را دیدید ، ابتدا چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟

معامله - مثال تبلیغات PPC

احتمالاً فکر می کنید که در این روابط مشکلی وجود دارد.

این معامله ممکن است برای درست بودن خیلی خوب باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چه اتفاقی می افتد که “چرا” را اضافه کنیم؟

معاملات - آگهی PPC مثال 2

این تبلیغ قابل اعتماد می شود و می تواند توجه افراد را بهتر از اولین تبلیغ جلب کند.

مقاله پیشنهادی  YouTube به طور رسمی ممنوعیت کسب درآمد را از محتوای COVID-19 برداشته است

غذای آماده

همه ما عادت کرده ایم که با فروش و تخفیف بمباران شویم.

افزودن دلیل برای آنها می تواند تبلیغات شما را بیشتر جذاب کند.

2. قدرت سورپرایز را مهار کنید

ممکن است فکر کنیم که مردم قبلاً بی روح و “کورکورانه” هستند.

این اصلاً درست نیست

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

مردم فقط از چیزهای معمول فروش خسته شده اند.

اما ما هنوز هم می توانیم آنها را غافلگیر کنیم.

غافلگیری قدرتمند است و می تواند احساسات مثبت ، منفی و دیگر احساسات را بیش از حد جبران کند.

بر روی موارد خوب تمرکز کنید تا احساسات مثبت را افزایش داده و مردم را به اقدام سوق دهد.

در اینجا مثالی است.

اگر در یک شرکت تغذیه ورزشی کار می کردید و می دانستید که اکثر مشتریان شما به طور متوسط ​​سه ماه طول می کشد تا جعبه شیک پروتئین را تمام کنند ، چه می کنید؟

بنابراین ماه دو ، شرکت شما می تواند تبلیغاتی مانند این را اجرا کند:

تبلیغات برای غارنشینان: کاوش در روانشناسی کپی آگهی PPC

وقتی مشتریان این را می بینند ، احتمالاً به فکر سفارش مجدد می افتند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این تبلیغ نه تنها در زمان مناسب به وجود آمد ، بلکه یک پیشنهاد قانع کننده نیز ارائه داد و آنها را با کمی عشق به وفاداری به آنها نشان داد.

این یک روش بالقوه تأثیرگذار برای افزایش مقادیر طول عمر مشتری است.

غذای آماده

در هر تلاش تبلیغاتی ، به این فکر کنید که چگونه می توانید غیر منتظره جستجوگران را شگفت زده و خوشحال کنید.

3. شخصیت خود را به نمایش بگذارید

شخصیت هایی که نظر مشتریان را جلب می کنند ، امروزه نیز کار می کنند.

آنها احساسات را به وجود آورده و باعث به یاد ماندنی تر شدن شرکت ها می شوند.

پس از همه ، ما احساسات را می خریم و با منطق توجیه می کنیم.

در این مرحله این تقریباً کلیشه است.

با این وجود تبلیغات برای مغز منطقی هنوز برای بسیاری پیش فرض است.

چرا؟

خوب ، زیرا دشوار است که هنگام ایجاد تبلیغات به خود فکر نکنیم.

اما بگذارید قدرت شخصیت را بررسی کنیم و اینکه چگونه می تواند به شما در ایستادگی کمک کند.

در اینجا یک مثال کلاسیک است.

چقدر دیوانه است

اکنون ، گلفروشی فقط می توانست دسته های مختلف ، قیمت ها ، چه گل هایی را بکار برد و غیره.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در عوض ، آنها با صحبت کردن در مورد وضعیت انسانی که بسیاری با آن روبرو شده اند ، شخصیت منحصر به فرد خود را آشکار می کنند.

با انجام این کار ، آنها هم امتیاز اعتماد و هم احتمال را کسب کردند – و ما می توانیم همین موضوع را در تبلیغات PPC خود بیاوریم.

چند سال پیش ، وقتی آیفون 6s برای اولین بار به بازار آمد ، سامسونگ مدل مشابهی با نام “S6” داشت.

و بنابراین آنها تصمیم گرفتند یک کمپین PPC را اجرا کنند.

هر بار که شخصی به جستجوی مارک آیفون می پرداخت ، این تبلیغ ظاهر می شد.

تبلیغات Samsung S6 ppc

آنها در اینجا متوقف نشده اند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چه زمانی آیفون رسوایی “bendgate” را داشت؟

مقاله پیشنهادی  8 چیزهایی که تبلیغ کنندگان می گویند در طول COVID-19 انجام می دهند

سامسونگ تبلیغاتی نیز داشت که به آن پاسخ می داد.

تبلیغات برای غارنشینان: کاوش در روانشناسی کپی آگهی PPC

غذای آماده

شخصیت علاوه بر این مفید است زیرا ارتباط عاطفی ایجاد می کند و به ایجاد اولویت تجاری کمک می کند.

به خاطر بسپارید که شخصیت شما درخشان است با مخاطبان خود ارتباط و دلبستگی برقرار کنید.

4. به عمد درج کنید

همه انسانها احساس نیاز به اتصال و شمول می کنند.

این امر در مورد تبلیغات و تلاشهای بازاریابی ما نیز صدق می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

بازاریابی فراگیر کلید وفاداری است ، خصوصاً برای بازاریابانی که مخاطبان هزاره و نسل Z را هدف قرار می دهند.

این آمار را بررسی کنید:

آمار بازاریابی فراگیر

تبلیغات فراگیر ، که به طور واقعی انجام می شود ، مانند ارتباط و خانواده احساس می شود.

احساس شادی و اعتماد ایجاد می کند.

بر اساس تحقیقات تبلیغات مایکروسافت ، مارک های نشان دهنده تنوع در تبلیغات معتبرتر و قابل اعتمادتر هستند.

بنابراین چگونه می توان این مورد را برای PPC اعمال کرد؟

هنگام ایجاد کمپین ها ، لیست کلمات کلیدی و کپی تبلیغات ، ما در معرض سوگیری ها / نقاط کور خود هستیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

ما باید به عنوان یک صنعت نور آن را روشن کنیم زیرا نقاط کور جمعی و تعصبات ناخودآگاه ما می تواند به این معنی باشد که تعداد زیادی از مشتریان ما ممکن است خدمات ارائه نشوند.

فقط به این نمونه از تبلیغات کم فکر فکر کنید.

تخفیف تلفن همراه برای ارتش

خوبی این است که فرصت های کم هزینه و کم رقابتی وجود دارد که همه ما برای چیدن انتخاب می کنیم.

به خصوص در چنین مواردی ، ما به دنبال راه هایی برای گسترش دسترسی ، گسترش مخاطبان و پیدا کردن بخش های جدید و جلب نظر رقبای خود هستیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به افرادی که تبلیغات خود را هدف قرار می دهند ، بیشتر نگاه کنید.

برای فهمیدن این موضوع ، می خواهید با شناسایی صدایی که در آن وجود ندارد شروع کنید.

به گروه های بالقوه ای فکر کنید که می توانند به طور تصادفی کنار گذاشته شوند. این از نظر تجاری متفاوت است ، اما اگر به گروه های سنتی فکر کنید ، این موارد عبارتند از:

  • جنسیت
  • سن.
  • زبان صحبت شده
  • گرایش جنسی.
  • مسابقه
  • توانایی
  • و غیره.

این نکات سریع را دنبال کنید:

  • برای کمک به استخراج کلمات کلیدی فراگیر از برنامه ریز کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • از تبلیغات جستجوی پویا برای کمک به شما در حذف موارد کلمات کلیدی و کپی آگهی استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که کمپین های خرید را نیز بهینه کنید.
    • عنوان شما باید اطلاعات مربوط به محصول را با مهمترین داده های اولیه (به عنوان مثال ، “تطبیقی” ، “اخلاقی” ، “پایدار” و غیره) درج کند.

غذای آماده

چند بهینه سازی ساده می تواند سود بزرگی به همراه داشته باشد و وفاداری را افزایش دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این ارائه را تماشا کنید

اکنون می توانید فیلم ارائه کامل ویرجی را از SEJ eSummit مشاهده کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=Hxr3uTlqPV4

تبلیغات برای غارنشینان: کاوش در روانشناسی کپی آگهی PPC

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر ویژه: پائولو بوبیتا
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، آگوست 2020