چگونه SEO را برای Niche Markets انجام دهیم

یک محصول یا خدمات برای همه وجود دارد.

اما ، برخی می توانند آنقدر خاص باشند که بازار هدف آنها یک هشتم از اندازه صنعت مصرف کننده بزرگ باشد.

گرچه مزایای بسیاری برای پذیرایی از مخاطبان بی نظیر وجود دارد ، اگر نمی دانید چگونه به آنها برسید ، چالش برانگیز است.

از آنجا که یک بازار طاقچه بسیار کوچک است ، دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق روش های سنتی تقریباً غیرممکن است.

با این حال ، اینترنت در صورت بازاریابی صحیح از بازار ، حتی بی نظیرترین مشاغل را باز می کند.

از تولید تبلیغات هدفمند گرفته تا حضور در رسانه های اجتماعی ستاره ای ، آنلاین بودن برای هر بازار طاقچه ضروری است.

هنگام توسعه کمپین بازاریابی دیجیتال ، SEO ضروری است.

اگرچه می تواند مدتی طول بکشد تا سئو به نتیجه برسد ، بهینه سازی صحیح می تواند تجارت شما را به کلی تغییر دهد.

چگونه Niche Markets از SEO سود می برد

فقط به این دلیل که شما چیزی فوق العاده غیرمعمول می فروشید ، به این معنی نیست که شما تنها کسی هستید که در جهان آنرا ارائه می دهید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

رقبای شما آنلاین هستند و تنها راه تضمین مشتریان بالقوه برای اولین بار از طریق یک کمپین SEO قوی می باشد.

اولین هدف شما در جستجوگرها باید رتبه بالایی در جستجوهای وب باشد.

پس از پرش از روی این مانع ، شانس بسیار بهتری برای دستیابی به اهداف جدید تجاری ، مانند تبدیل بیشتر ، تعامل بیشتر مصرف کننده و تمایز برند دارید.

اگر نمی دانید چه SEO با کیفیت بالا و مؤثر برای بازار طاقچه شما به وجود می آید ، در زیر پنج مرحله وجود دارد که باید در استراتژی خود دنبال کنید.

1. حجم جستجوی عمومی صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید

یک مورد که باید فوراً به آن نگاه کنید ، حجم جستجوی اصطلاحات مربوط به صنعت شما است.

آیا افراد واقعاً در جستجوی محصول شما هستند یا آیا عبارات خاص تری وجود دارند که باید آنها را هدف قرار دهید؟

اگر تلاش می کنید برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید که حجم جستجوی آن ها کم و زیاد باشد ، ممکن است یک بار که در موقعیت برتر قرار گرفتید ، ترافیک را وارد کنید.

چند روش وجود دارد که می توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی خود را بررسی کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

برنامه کلیدی کلیدی Google ابزاری عالی برای تحقیق در معیارهای جستجوی داده ها و داده های تاریخی با شرایط شما است.

همچنین می توانید از Keyword Planner برای تولید ایده ها بر اساس کلید واژه دیگر یا صفحه فرود استفاده کنید.

این به شما کمک می کند تا در مورد محصولات یا خدمات شما ایده ای راجع به آنچه در واقع کاربران جستجو می کنند ، به دست آورید.

همچنین می توانید از افزونه Chrome به نام کلید واژه ها در همه جا استفاده کنید ، که حجم جستجو ، کلمات کلیدی مرتبط و سایر داده ها را مستقیماً در جستجوی جستجو نشان می دهد.

گزینه عالی دیگر ، ابزار مرور کلمه کلیدی SEMrush است. این به شما امکان می دهد وب سایت یا صفحه فرود خود را وصل کنید و ببینید که در چه شرایطی رتبه بندی می کنید.

این می تواند بسیار مفید باشد برای دیدن نحوه عملکرد سایت شما در حال حاضر.

برای اطمینان از اینکه در رتبه بندی عبارات مربوطه قرار دارید ، حتماً از لیست جستجو کرده و از هر عبارتی که فکر می کنید باید از نظر رتبه بالاتر باشد ، یادداشت کنید.

رقابت خود را تحلیل کنید

اگرچه مشاغل طاقچه معمولاً رقابت کمتری نسبت به بازارهای عمده دارند ، اما شما هنوز هم می خواهید آنچه رقبا را انجام می دهند را تحلیل کنید.

دانستن اینکه از چه استراتژی استفاده می کنند و چقدر خوب کار می کند ، برای ساختن خود ضروری است.

این به معنای کپی کردن از رقبا نیست. درعوض ، آنچه را که انجام می دهند بگیرید ، و این کار را ده برابر بهتر انجام دهید.

دریابید که رقبای شما چقدر خوب عمل می کنند و از طریق محتوای با کیفیت و بهینه سازی SEO از آنها پیشی می گیرید.

ابزار Keyword Gap SEMrush یک راه عالی برای دیدن مشترکات شما و رقبای شما است.

همچنین این امکان را به شما می دهد تا ببینید که چه چیزی را برای آنها رتبه بندی نمی کنید.

این یک روش عالی برای کمک به تعیین کلمات کلیدی اصلی شما باید در محتوای خود باشید تا آنها را در نتایج جستجو ضرب و شتم کنید.

SERP ها را معدن کنید

روش دیگر برای تجزیه و تحلیل صنعت طاقچه شما از طریق استخراج SERP ها است.

این همان تجزیه و تحلیل است که شما باید خود به خود انجام دهید ، زیرا هیچ ابزاری وجود ندارد که بتواند از مغز خود بهتر عمل کند.

بهترین راه برای انجام تجزیه و تحلیل SERP نوشتن کلمه کلیدی شما و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از صفحه اول است. شما می خواهید به موارد زیر توجه کنید:

  • ویژگی های SERP.
  • قصد جستجوگر
  • نوع محتوا.

ویژگی های SERP شامل هر چیزی در صفحه نتایج جستجو است که یکی از ده پیوند ارگانیک نیست. برخی از رایج ترین ویژگی های SERP عبارتند از:

  • اماکن: نقشه ای که دارای سه بسته مکان است.
  • نمودار دانش: اطلاعات مربوط به درخواستهای جستجوی شما ، مانند اطلاعات تغذیه ای یا زمان فیلم.
  • پاسخ ها: قطعه اطلاعاتی که به درخواست شما در بند ، لیست یا فرم جدول پاسخ می دهد.
  • مردم نیز می پرسند: سوالات مشابه با پرس و جو اصلی شما.
  • اخبار: مقالات مرتبط از منابع خبری شناخته شده.
  • تصاویر: یک ردیف ، بلوک یا چرخ فلک تصاویر مربوط به جستجوی شما.

ویژگی های SERP نه تنها برای کاربر مفید است؛ آنها همچنین در تعیین قصد جستجوگر کمک می کنند.

با بررسی اینکه Google چه ویژگی هایی را نشان می دهد ، می توانید حدس بزنید که آیا محتوای آن به صورت پیمایش ، اطلاع رسانی یا معامله ای است یا خیر.

درک هدف جستجوگر و مشخص کردن شرایط شما ، در تعیین نوع محتوا بهترین عملکرد برای آن سؤال ضروری است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

  • ناوبری: یک جستجوگر می داند چه می خواهد ، اما برای رسیدن به آنجا ، مانند جستجوی مارک ، به کمک نیاز دارد.
  • اطلاعاتی: شخصی در حال جستجو برای یافتن پاسخ یا اطلاعاتی در مورد یک موضوع است که اغلب از کلمات کلیدی خاص بلند مدت یا جستجوی صوتی استفاده می کند.
  • معاملاتی: جستجو در نام یا نوع محصول با هدف خرید آن.

آخرین مرحله برای تحلیل نتایج SERP ، حفر درون محتوا است.

با شروع از صفحات رتبه بندی برتر ، در صفحه نتایج جستجو برای جستجوی خود کلیک کنید.

  • قالب بندی مطالب چگونه است؟
  • آیا این یک راهنمای 101 یا تعریف واژه نامه است؟
  • در مورد یک فیلم یا صفحه چگونه؟

یادداشت برداری کنید و هنگام توسعه خود ، همین نوع مواد را درج کنید.

همچنین می خواهید بررسی کنید که آیا این محتوا از دستورالعمل های E-A-T Google استفاده می کند یا خیر.

اگرچه E-A-T (تخصص ، اعتبار و قابلیت اطمینان) یک عامل رتبه بندی واقعی نیست ، اما گوگل به شدت به این دستورالعمل ها اعتماد می کند تا از نتایج آنها با محتوای با کیفیت پر شود.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

2. تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل برای جستجوگرهای طاقچه است.

این امکان را به شما می دهد تا درک کنید که چگونه مردم محصولات شما را توصیف و جستجو می کنند ، بنابراین می توانید سایت خود را برای تأمین نیازهای خود بهینه کنید.

همچنین تضمین می کند رتبه کسب و کار شما در نتایج جستجو بالاتر باشد و باعث می شود مشتریان بالقوه شما را راحت تر پیدا کنند.

اگرچه ممکن است شما اصطلاحات تخصصی خاصی را برای بازار طاقچه خود داشته باشید ، ممکن است این چیزی نیست که مشتریان از آنها استفاده می کنند تا آنچه را که ارائه می دهید جستجو کنند.

بیایید بگوییم شما تعمیر و نگهداری روی قایقهای بادبانی عتیقه را انجام می دهید. رتبه بندی با عنوان “تعمیر قایق بادبانی عتیقه” علیرغم عدم جستجوی حجم ، آسان خواهد بود.

با این حال ، تحقیقات کلمات کلیدی ممکن است نشان دهد که اصطلاح ترمیم قایق بادبانی در بین کاربران رواج بیشتری دارد.

همانطور که در بخش 1 ذکر شد ، شما می خواهید به شدت در اهداف شرایط خود تمرکز کنید. اگر می خواهید مردم محصول یا خدمات شما را خریداری کنند ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما قصد تراکنش دارند.

بسته به صنعت شما عباراتی را شامل کنید که شامل «برای فروش» ، «خرید» یا «معاملات» هستند و آنها را به صفحات و محصولات مناسب در سایت خود اختصاص دهید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

کلمات کلیدی مناسب می تواند با موفقیت کسانی را که احتمالاً به دنبال شما هستند ، هدف قرار دهد.

گرچه می خواهید روی هدف معاملاتی متمرکز شوید ، اما نباید از کلمات کلیدی با حجم کم و دم بلند مرتبط با تجارت خود چشم پوشی کنید.

آنها می توانند در وبلاگها یا منابع اضافی گنجانده شوند تا به کاربران کمک کند و کلمه را در مورد برند شما پخش کند.

3. کلمات کلیدی در وب سایت خود گنجانید

پس از تعریف لیست کلمات کلیدی خود ، می خواهید شروع به ترکیب آنها در وب سایت خود کنید.

بخش 2 با استفاده از کلید واژه های دم بلند خود برای وبلاگ ها و منابع به طور خلاصه ذکر شد ، اما این تنها به شما کمک نمی کند تا در کسب و کار طاقچه شما در Google رتبه بندی شود.

شما می خواهید کل وب سایت خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید ، و مکان های بیشماری وجود دارد که می توانید انجام دهید.

برای افزایش شانس رتبه بندی ، می خواهید عبارات کلیدی خود را در نقاط زیر در وب سایت خود قرار دهید.

عنوان صفحه

یکی از مهمترین مکان برای بیان کلمه کلیدی شما عنوان صفحه است. این یکی از اولین مواردی است که Google به آن نگاه می کند ، و کاربران در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

Google فقط در این نقطه حدود 65 نویسه را به نمایش می گذارد ، بنابراین می خواهید اطمینان حاصل کنید که می توانید به طور موثری از آن استفاده کنید.

در حالت ایده آل ، عنوان صفحه باید شبیه باشد ، “کلمه کلیدی | نام تجاری یا URL. “

توضیحات متا

گرچه توضیحات متا شما بر موقعیت جستجو تأثیر نمی گذارد ، اما می تواند بر کلیک تأثیر بگذارد.

این متن در نتایج جستجو با عنوان صفحه نمایش داده می شود و اغلب اولین و آخرین فرصت شما برای بازاریابی به مشتریان است.

همچنین شما فقط باید حدود 165 کاراکتر برای کار با آنها داشته باشید ، بنابراین می خواهید پیام خود را ، و عبارت کلمه کلیدی اطمینان حاصل کنید ، واضح و جذاب است.

محتوای بدن

محتوای بدنه یک صفحه برای جنبه های مختلف SEO بسیار باورنکردنی است.

در مورد کلمات کلیدی ، Google به طور مداوم به دنبال متن است تا مشخص کند صفحه در مورد چیست.

هنگام تهیه محتوای خود ، مطمئن شوید که آموزنده است و به طور طبیعی خوانده می شود. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که کلمات کلیدی را در هر جمله قرار دهید.

Google به اندازه کافی هوشمند است تا بتواند این تاکتیک اسپم را تشخیص دهد و این روی سئو شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

برچسب های هدر

گرچه کلمات کلیدی در محتوای بدن شما مهم هستند ، اما مهمترین نقطه برای قرار دادن یک کلمه کلیدی ، برچسب H1 است.

فقط در هر صفحه باید یک H1 وجود داشته باشد ، و از آنجا که مستقیماً در بالا قرار دارد ، از جمله کلید واژه اصلی شما یک ضروری است.

همچنین می توانید کلمات کلیدی را در برچسب های زیرنویس مانند H2 ، H3 ، H4 و غیره اضافه کنید.

آدرس اینترنتی

اضافه کردن کلید واژه اصلی خود به URL آن صفحه یک تاکتیک SEO مؤثر است که بسیاری از مشاغل از آن غافل هستند.

نه تنها به ساختار سایت شما کمک می کند تا به شکلی مؤثر عمل کند ، بلکه یک نکته دیگر برای گفتن صفحه شما در مورد Google است.

به عنوان مثال ، اگر شما به عنوان بخشی از خدمات خود “ترمیم قایق بادبانی” را هدف قرار می دهید ، URL صفحه شما باید شبیه به این موارد باشد: www.example.com/service/sailboat-restoration/

گرافیک

گرافیک وب سایت شما یکی دیگر از نقاط عالی برای درج کلمات کلیدی در صورت کاربرد است.

متن alt alt ، که در درجه اول برای کاربران کم بینایی منظور شده است ، توسط Google نیز اسکن شده است تا به درک آنچه در مورد یک صفحه است کمک کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگر می توانید یک کلمه کلیدی را در این فضا گنجانید ، یک فرصت دیگر برای اثبات اعتبار خود در Google است.

4- محتوای عالی ایجاد کنید

مهم نیست که بازار شما چقدر طاقچه یا اصلی باشد ، محتوای عالی تمرکز مهمی برای سئو است.

محتوای با کیفیت محرک برای رتبه های بالا است ، و می خواهید وب سایت شما پر از آن باشد.

از مطالب آموزنده در صفحات اصلی خود گرفته تا یک وبلاگ در سایت یا نحوه راهنمایی ، محتوا به شما کمک می کند تا خوانندگان خود را درگیر کنید و مارک تجاری خود را از آنجا خارج کنید.

هنگام ایجاد محتوای خود ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که مخاطب مورد نظر شما را در خود جای می دهد.

وقتی به افراد صحیح می نویسید ، به روشی صحیح ، رتبه شما بالا می رود.

تحقیقاتی که شما از بخش 1 انجام داده اید باید به شما کمک کند تا تعیین کنید که مصرف کنندگان بالقوه محتوا به دنبال چه چیزی هستند.

شما می خواهید یک تمرکز جدی روی خوانایی داشته باشید ، جایی که می توانید همه برچسب های هدر با تمرکز بر کلمات کلیدی خود را بازی کنید.

هدف این است که افراد بتوانند در صفحه شما بمانند و آنچه در آن است را بخوانند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این به Google علامت می دهد که به جستجوی جستجوی موردنظر مربوط است و همچنان در آینده صفحه شما را برای جستجو کنندگان ادامه می دهد.

هنگام نوشتن موضوعاتی که بازار طاقچه شما به دنبال آن است ، تا آنجا که می توانید در این موضوع بکشید.

تحقیقات گسترده ای انجام دهید ، زوایای مختلف یک موضوع را کاوش کنید و راهنماهای نهایی را بنویسید.

این به گوگل (و خوانندگان) ثابت خواهد کرد که شما یک منبع معتبر در صنعت خود هستید. مطمئن باشید که حقایق زیادی را در بر می گیرد و در صورت لزوم به منابع خود استناد کنید.

حتی با قالب بندی مناسب هدر ، محتوای فرم طولانی شما نباید فقط یک دیوار متن باشد. عناصر بصری را در محتوای خود مانند تصاویر و فیلم های مربوطه گنجانید تا جذاب تر شود.

اگر شما در حال نوشتن راهنمای چگونه هستید ، آن را با یک فیلم آموزشی اضافه کنید. انجام این کار بیشتر به موتورهای جستجو و کاربران اثبات می کند که شما به آنها منبع اعتماد دارید ، می باشد.

مقاله پیشنهادی  نحوه تسلط تجارت الکترونیکی در سال 2020 [SEJ eSummit Webinar]

سرانجام ، اطمینان حاصل کنید که مطالب شما به درستی برای جستجو بهینه شده است ، در بخش های 1-3 همه چیزهایی را که تاکنون آموخته اید استفاده کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

شما می خواهید Google بتواند تمام عناصری را که برای ایجاد آنها سخت کار کرده اید ، پیدا کند. این می تواند تفاوت زیادی بین گم شدن بازار طاقچه شما در نتایج و قرار گرفتن در 10 کشور برتر ایجاد کند.

5- SEO فنی را انجام دهید

سئو فنی شامل قابلیت ها و قابلیت استفاده وب سایت شماست و برای تمرکز بر روی هر تجارت تجاری بسیار ضروری است.

از آنجا که وب سایت شما بیشتر از محتوای بهینه شده شما استفاده می کند ، باید اطمینان حاصل کنید که این امر برای مصرف کنندگان قابل کنترل است.

این شامل عناصر متنوعی از قبیل سرعت صفحه ، دوستی با موبایل ، نقشه سایت XML و موارد دیگر می باشد.

همچنین می خواهید از وب سایت خود ردیابی برای اطمینان از پیشرفت مناسب خود اطمینان حاصل کنید.

ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console برای اطمینان از عملکرد وب سایت شما ضروری هستند.

اگر مطمئن نیستید که از کجا باید SEO فنی خود را شروع کنید ، در اینجا چهار بخش اصلی است که ابتدا باید روی آنها تمرکز کنید.

حسابرسی سایت

هنگام انجام سئو فنی ، اولین قدم شما باید انجام ممیزی در سایت شما باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

Screaming Frog ابزاری عالی برای این کار است ، زیرا اطلاعات مربوط به همه چیز را از صفحات شکسته و پروتکل های مختلط گرفته تا مسائل مربوط به داده های متا در اختیار شما قرار می دهد.

SEMrush همچنین یک ابزار حسابرسی سایت ارائه می دهد ، که داده های مشابهی را با گزارش Screaming Frog ارائه می دهد ، اما به روشی قابل هضم تر.

به آنچه باید مورد توجه قرار گیرد توجه کنید و پاکسازی وب سایت خود را شروع کنید.

دوستی با موبایل

ترافیک تلفن همراه به طور رسمی بر موتورهای جستجو حاکم شده است ، به این معنی که بیشتر افراد به جای رایانه رومیزی جستجوهایی را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود انجام می دهند.

این بدان معنی است که وب سایت شما باید برای موفقیت در این دستگاه ها بهینه شود. یکی از ساده ترین راه ها برای این کار اطمینان از استفاده سایت شما از طراحی پاسخگو است.

یک وب سایت پاسخگو به طور خودکار تغییر می کند تا اندازه های مختلف صفحه نمایش را در خود جای دهد.

گوگل نه تنها وب سایت های پاسخگو را دوست دارد بلکه تضمین می کند که صفحه شما تا حد ممکن کاربر پسند باشد.

امنیت وب سایت

یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی که اخیراً توسط Google تحمیل شده است ، امنیت وب سایت است.

موتور جستجو این مسئله را بسیار جدی می گیرد و اگر گواهینامه SSL نصب نشده باشد ، رتبه شما رنج می برد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

گواهینامه های SSL پرونده های داده ای هستند که یک قفل را فعال می کنند ، و این امکان را فراهم می کند تا یک اتصال مطمئن از سرور وب به مرورگر شما انجام شود.

به طور پیش فرض ، سایتهایی که دارای امنیت SSL هستند ، از Google SEO تقویت می کنند ، زیرا موتور جستجو ابتدا سایتهای ایمن را روی سایتهای غیر ایمن نشان می دهد.

این اقدامات امنیتی اطلاعات حساس مشتری را در برابر هکرها و موارد مشابه از آن محافظت می کند ، بنابراین اگر وب سایت شما SSL ندارد ، سریعاً یک گواهینامه نصب کنید.

6. نمایه پیوند خود را بسازید

پیوندها ستون اصلی هرگونه فعالیت قوی SEO هستند.

به عنوان یکی از مهمترین شاخص های سلامتی SEO شما ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که پروفایل پیوند شما هیچ پیوندی اسپمزی ندارد.

برای تجزیه و تحلیل پروفایل پیوند خود و تعیین نوع پیوندهایی که در حال حاضر وب سایت شما را هدایت می کند از ابزاری مانند (مثلاً Ahref) استفاده کنید.

آیا آنها سایتهای معتبری و باکیفیت برای صنعت شما هستند یا پیوندهای آن مملو از URL های طراحی شده و اطلاعات بی ربط هستند؟

پیوندهای نامطلوب را از طریق کنسول جستجوی Google غیرفعال کنید تا اطمینان حاصل کنید که پروفایل پیوند شما قبل از ایجاد لینکهای جدید و با کیفیت به سایت شما پاک می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

نتیجه

یک وب سایت را می توانید در هر نقطه از جهان مشاهده کنید ، که برای یک تجارت مناسب با مشتری کم مشتری عالی است.

با این حال ، این بدان معناست که برای بازاریابی مؤثر تلاش بیشتری انجام می شود.

با داشتن سخت کوشی ، فداکاری و استراتژی درست ، کسب و کار شما به راحتی می تواند جایگاه خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو پیدا کند.

منابع بیشتر: