چگونه ROI ساختمان را اندازه گیری کنیم

درک من این است که هیچ راهی برای سنجش بازده سرمایه گذاری (ROI) ساختمان سازی وجود ندارد. اما برخی می گویند که اندازه گیری ممکن است.

مشکل اندازه گیری نتایج لینک سازی

معمولاً فرض بر این است که هدف از ایجاد پیوندها پیوندها است. اما هدف واقعی ایجاد لینک فروش است.

پیوندها هدف نهایی نیستند. پیوندها وسیله ای برای رسیدن به هدف نهایی ، یعنی فروش هستند.

به همین دلیل ، به نظر من استراتژی های پیوند ویروسی همیشه از بدترین تاکتیک های ایجاد لینک بوده است.

پیوندهای ویروسی ، جایی که شخصی محتوا را پیرامون شیرین کاری ایجاد می کند ، محتواهایی خنده دار ، خشن و هراس انگیز که معمولاً با موفقیت انجام می شود ، باعث ایجاد لینک های بسیار زیاد می شود.

اما پیوندها به موضوع وب سایت ارتباط مستقیمی ندارند و به هدف ایجاد فروش مرتبط نیستند.

نمونه ای از محتوای شیرین کاری وقتی است که یک تجارت فعالیت یا رویداد “بزرگترین جهان” یا “زشت ترین” جهان را ایجاد می کند. اما محتویات شیرین کاری ویروسی منجر به پیوندهایی می شود که برای تجارت بی ربط نیستند و تقریباً هیچ وقت منجر به رتبه بالایی نمی شوند زیرا لینک ها 100٪ تخفیف دارند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

ایجاد لینک نهایی برای هدف نهایی ، روش ضعیفی برای سنجش موفقیت است. میزان موفقیت در ایجاد پیوند در این است که از زمان شروع فعالیت ساخت لینک ، میزان فروش بیشتر شده است.

بنابراین ، اگر قصد داریم ROI را به فعالیت لینک سازی معرفی کنیم ، بدیهی است که باید روی فروش متمرکز شود. فروش عبارت است از “بازده” که در عبارت “بازده سرمایه گذاری” ذکر شده است.

مقاله پیشنهادی  گوگل هلدینگ اولین کنفرانس مجازی مجازی در تاریخ 26 اوت

Google یک جعبه سیاه است

چگونه می توان یک شخص با اطمینان 100٪ به طور مستقیم نسبت داد که یک لینک خاص یا بیست پیوند یا صد پیوند مسئول تغییر در رتبه بندی است؟

پرده ای بین ما و گوگل وجود دارد.

ما می بینیم چه چیزی ظاهر می شود (در نتایج جستجو) اما نمی بینیم چه عواملی باعث شده است که نتیجه آن رخ دهد.

به طور واقعی ، ما نمی توانیم بگوییم که یک پیوند خاص نتیجه خاصی داشته است.

مگر اینکه فقط یک لینک ایجاد کرده باشید ، می توانید ادعا کنید که این لینک باعث افزایش فروش شده است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگرچه نمی توانید پیوند یا گروهی از پیوندها را با صحت چیزی مانند پرداخت به ازای هر کلیک در ارتباط قرار دهید ، هنوز روش هایی برای دادن انتساب وجود دارد.

به همین ترتیب ، اگر پنجاه یا صد پیوند بسازید ، اگر سایت شروع به رتبه بندی بهتر کند ، شانس این است که پیوندها مسئول هستند.

در آن زمان ، هنگامی که سایت شروع به رتبه بندی می کند ، ROI ضعیف می شود زیرا فروش تاکنون هزینه ای برای پرداخت آن لینک ها دریافت نکرده است.

اما پس از یک نکته مشخص که معادله تغییر می کند و آنچه را برای به دست آوردن آن لینک ها (و محتوا) پرداخت کرده اید ، ROI شروع به تغییر به نفع سازنده لینک می کند و با فروش بیشتر ROI بهتر و بهتر می شود.

مقاله پیشنهادی  نحوه ساخت و مقیاس برنامه ای برای موفقیت جهانی جستجوگرها

پیوند ساختمان ساختمان پیگیری می شود

بنابراین ، از طریق مشاهده من به این موضوع ، امکان پذیر نیست که مستقیماً کدام پیوندها به انتقال شماره گیری در رتبه بندی ها کمک کنند.

با این وجود می توان یک فرض کلی را ایجاد کرد که به دلیل ایجاد پیوندها و فروش متعاقباً بهبود یافته است ، بین این دو فعالیت همبستگی شدیدی وجود دارد.

اگرچه این یقین نیست ، باز هم ROI قابل محاسبه است.

لینک و SEO متخصص Debra Mastaler

از دبرا ماستالر سؤال کردم (debramastaler) در مورد ROI پیوندها به دلیل اینکه شخصی با درک عمیق از همه جنبه های SEO است.

او مشاوره خوبی در مورد نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل برای ردیابی ROI از لینک ها ارائه داد.

این همان چیزی است که دبرا گفت:

“بله ، می توانید ROI را اندازه بگیرید اگر به دنبال نتایج موتور جستجو برای توجیه باشید. کمپین های ایجاد لینک (به طور کلی) به منظور پشتیبانی از تلاش های جاری سئو ، جذب لینک های رسانه ای یا ایجاد اقتدار موضعی ، به یکی از سه دلیل راه اندازی می شوند.

اگر فقط به رتبه بندی نگاه می کنید و فرض می کنید پیوندهای شما را به سمت بالا یا پایین هل می دهند ، به دنبال ارزش پیوند واقعی نیستید زیرا رتبه بندی ها توسط کارهایی که انجام می دهید و رقبا در اطراف شما انجام می دهند تعیین می شود.

از برنامه تحلیلی خود استفاده کنید تا مواردی مانند میزان گزاف گویی ، بازدیدهای جدید ، زمان حضور در سایت و غیره را ردیابی کنید. این معیارها به شما کمک می کند تا درک کنید چه نوع ترافیکی لینک های شما را جذب می کند.

همچنین می توانید با استفاده از گزینه های پیشرفته تقسیم بندی مانند جمعیتی و تاریخ مراجعه اول ، اطلاعات مربوط به انواع افرادی که به سایت شما وارد می شوند ، اهرم کنید.

اگر ایده خوبی بدست آورید که پیوندها به انواع خاصی از افراد و ترافیک ارسال می کنند ، در آینده یک مزیت بزرگ برای جستجوی مطالب با محوریت موضعی خواهید داشت.

ردیابی داده های ارجاع و استفاده از آن به نفع شما راه طولانی را برای ایجاد ROI در یک کمپین پیوند می برد. “

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

دبرا معیارهای دیگری را برای ردیابی ارائه داد که می تواند بینش معیارهای فراتر از فروش را ارائه دهد. این معیارها می توانند نشانه ای از تأثیر مثبت ساختمان ایجاد کنند.

مقاله پیشنهادی  Google Analytics ترافیک Bot را از ویژگی های برنامه + وب فیلتر می کند

این اطلاعات عالی است

پیگیری ROI از پیوندها

مهم است که چقدر برای پیوندها خرج می کنید. این بدان معنی است که هزینه دستیابی به هزینه و هزینه ایجاد محتوا.

در مرحله بعد شما باید فروش را پیگیری کنید و هم با فروش و هم در هزینه ساخت پیوند ماه به ماه مطابقت دهید.

ردیابی ROI پیوندها می تواند نامشخص باشد زیرا موضوع این است که لینکها چقدر قدرتمند هستند. بعضی اوقات می تواند یک سال طول بکشد زیرا پیوندها به دلیل انواع پیوندهای به دست آمده ، اثر بگذارند. گاهی اوقات اثر نسبتاً فوری است.