چگونه یک صفحه ساخته شده به صورت پویا در زمان واقعی بر SEO تأثیر می گذارد؟

سوال امروز Ask a SEO از جان در بوربانک ارائه شده است. جان به اشتراک می گذارد:

من در Kaiser Permanente کار می کنم و در حال مهاجرت از پورتال IBM به Adobe’s Experience Manager (AEM) هستیم. برخی از س questionsالاتی که من دریافت می کنم شامل ایجاد صفحات پویا بر اساس الگوی آن صفحه است.

چگونه یک صفحه ساخته شده به صورت پویا در زمان واقعی بر SEO تأثیر می گذارد؟

من امیدوارم که شما می توانید کمک کنید تا بفهمم چگونه فناوری AEM بر SEO تأثیر می گذارد.

صفحات تولید شده به صورت پویا ، بدون در نظر گرفتن سیستم عامل ، از چند دهه قبل برای متخصصان سئو چالشی بوده است.

چگونه صفحاتی را فهرست می کنیم که تا زمانی که لازم نباشد وجود نداشته باشند؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سیستم های مدیریت محتوای جدید ترفندهای جدیدی را در زمینه ایجاد صفحات به ارمغان می آورند اما در پایان ، محتوای پویا چیز جدیدی نیست.

و روش های مختلفی برای مدیریت محتوای پویا از دیدگاه SEO وجود دارد.

رندر پویا

کلمه رسمی Mountain View در مورد چگونگی ایجاد ارزش SEO از محتوای پویا ، تکنیکی است که به عنوان ارائه پویا شناخته می شود.

رندر پویا عامل کاربری یک مرورگر یا ربات را شناسایی می کند و محتوای خاص آن ربات را ارائه می دهد.

این به مدیران وب اجازه می دهد تا Googlebot و سایر خزنده ها صفحات کاملاً رندر شده را به جای یک الگوی پویای خالی نشان دهند.

مقاله پیشنهادی  "نمایشگاه خبری" Google به زودی به نتایج جستجو می رسد

برخی از شما ممکن است پرچم های قرمز را در اینجا حس کنید – آیا این پوششی است؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

رندر پویا است نه پوشاندن

این یک روش کاملاً سفید کلاه است که توسط Google برای محتوای تولید شده به صورت پویا توصیه شده است. به طور خاص ، برنامه های تک صفحه ای و برنامه های وب مترقی.

با این حال ، اگر از ارائه پویا سو استفاده شود ، می توان آن را پنهان کاری دانست.

به عنوان مثال ، اگر برای ارائه محتوای مشابه یا بسیار مشابه محتوایی که بازدیدکننده عادی می بیند ، از ارائه پویا استفاده کنید ، در نهایت می توانید شرایط خدمات Google را نقض کنید.

بهترین روش این است که مطمئن شوید محتوای ارائه شده به خزنده های خاص همان محتوایی است که توسط بازدید کنندگان معمولی شما مشاهده می شود.

هنگام اجرای رندر پویا ، سرعت سایت را در نمایندگی های مختلف کاربر بررسی کنید.

یک اشتباه رایج که بسیاری هنگام اجرای این روش مرتکب می شوند ، ایجاد صفحات کم بارگذاری ، به ویژه نسخه های موبایل این صفحات است.

همیشه سرعت صفحه صفحات جایگزین و ارائه شده به صورت پویا را بررسی کنید.

من قصد ندارم در تنظیم رندر پویا در ستون صحبت کنم ، اما مارتین اسپلیت Google از یک ویدیوی عالی در این زمینه برخوردار است که می توانید در اینجا مشاهده کنید.

مقاله پیشنهادی  چگونه کلمات کلیدی غلط املایی بر SEO تأثیر می گذارند

Cannonball: گزینه ای برای رندر پویا

اگر نمی خواهید با ارائه پویا اشتباه بگیرید ، می توانید به “مدرسه قدیمی” بروید و چیزی را که من آن را گلوله توپ می نامم ایجاد کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

گلوله توپ زمانی است که شما صفحات HTML ساکن را برای نشان دادن صفحاتی که به طور معمول به صورت پویا تولید می شوند ، ایجاد کنید.

ایجاد یک گلوله توپ می تواند بسیار زمانبر باشد ، به خصوص برای سایت هایی که صفحات زیادی ایجاد شده اند.

اما گلوله های توپ برای نمایه سازی محتوا کار می کنند که در صورت عدم دسترسی خزنده به صفحات ایجاد شده به صورت پویا ، در غیر این صورت ممکن است نمایش داده نشود.

به طور معمول ، هنگام استفاده از رویکرد توپ ، محتوای ایجاد شده به صورت پویا از خزنده ها پنهان می شود.

این روش هنگام استفاده از شخصی سازی زیاد در یک سایت منطقی است.

به عنوان مثال ، سایتی که کاربران در آن وارد سیستم می شوند و اطلاعات حساب شخصی آنها هنگام خرید یا گشت و گذار بصورت پویا تولید می شود ، از یک روش توپ استفاده می کند تا صفحات خزنده را بدون هیچگونه اطلاعات شخصی نشان دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر فقط چند صفحه ایجاد شده به صورت پویا دارید که باید نمایه شوند ، می توانید از یک روش گلوله توپ استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی  کدام یک برای وب سایت شما بهتر است: بک لینک یا محتوا؟

نکته منفی رویکرد گلوله توپ این است که حفظ آن می تواند بسیار پرمصرف باشد.

منسوخ شدن محتوای گلوله توپ به خصوص در سایتی که همه چیز به سرعت تغییر می کند آسان است.

به عنوان مثال ، اگر قیمت گذاری شما تغییر کند ، باید مطمئن شوید که قیمت گذاری در صفحات توپ نیز تغییر می کند.

راه حل های نرم افزاری بی شماری وجود دارد که به شما کمک می کند صفحات گلوله توپ خود را حفظ کنید. با این حال ، توجه داشته باشید که هر ابزاری با هر سیستم عامل کار نمی کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در نتیجه

صفحات ایجاد شده به صورت پویا می توانند بخشی قدرتمند از تجربه کلی کاربر باشند.

اما آنها برخی از سردردها را برای جوانب مثبت سئو ایجاد می کنند.

خوشبختانه راهکارهایی مانند رندر پویا و گلوله های توپ می توانند به ما اطمینان دهند که می توانیم محتوای پویا تولید کنیم و در نتایج جستجو به خوبی نشان دهیم.

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید


یادداشت ویراستار: سئو بخواهید یک ستون مشاوره SEO در هفته است که توسط برخی از برترین کارشناسان صنعت SEO که توسط Search Engine Journal انتخاب شده اند ، نوشته شده است. در مورد سئو سالی دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی # AskanSEO مشاهده کنید!