چگونه (و چرا) موتورهای جستجو صفحات ارائه دهنده

پیچیدگی جالبی در نحوه تفکر درباره ایندکس کردن وجود دارد – و آن ارائه دادن است.

هنگامی که ما در مورد رتبه بندی صفحات فکر می کنیم ، معمولاً به ایندکس کردن فکر می کنیم. این بدان معنی است که ما معمولاً در مورد زمانی فکر می کنیم که موتور جستجوگر دارای این موارد باشد:

  • صفحه ای را از طریق نقشه های نقشه یا خزیدن کشف کرده و پس از مراجعه به صفحه برای فهرست بندی اقدام کرده است.
  • همه مطالب موجود در صفحه را جمع آوری کرد.
  • شروع به رتبه بندی صفحه برای نمایش داده شد.

احتمالاً این مهمترین مرحله در روند است با توجه به اینکه این ماشه برای رتبه بندی است ، اما این مرحله نهایی روند کشف نیست و من پیشنهاد می کنم وزن آن به مرور زمان کاهش یابد در حالی که مرحله نهایی – رندرینگ – کشش را به دست می آورد. .

تفاوت بین نمایه سازی و ارائه چیست؟

در اصل ، تفاوت بین نمایه سازی و رندر را می توان با این دو تصویر نشان داد:

کد صفحه نمایه سازی
صفحه ارائه شده تفسیر

این در اصل همان محتوا است ، همانطور که در هنگام نمایه سازی (HTML) و رندرینگ (Chrome) مشاهده می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

چرا این موضوع اهمیت دارد؟

حال ممکن است از خود بپرسید که چرا این مهم است.

اگر شما باشید ، من فرض می کنم که سایت جاوا اسکریپت ندارید اما حتی اگر این واقعیت داشته باشد ، مهمتر از آن است که فکر می کنید. این واقعیت که موتورهای جستجو صفحات را قبل از فشار اخیر به استفاده از JavaScript برای وب سایتها ارائه می دهند ، تأیید خوبی است.

اساساً دلیل اهمیت آن این است که ارائه حقیقت را ارائه می دهد.

با کد ، یک موتور جستجو می تواند بفهمد که یک صفحه در مورد چیست و تقریباً در جریان است.

با رندر ، آنها می توانند تجربه کاربری و اطلاعات بسیار بیشتری راجع به آنچه محتوا باید در اولویت باشد درک کنند.

  • آیا محتوا در پشت یک کلیک پنهان است؟
  • آیا یک آگهی صفحه را پر می کند؟
  • آیا محتوا که به سمت پایین کد ظاهر می شود ، در واقع به بالا یا ناوبری نمایش داده می شود؟
  • آیا صفحه ای برای بارگیری کند است؟

به این سؤالات و بسیاری موارد دیگر هنگام رندر شدن پاسخ داده می شود ، و برای درک صحیح یک صفحه و چگونگی رتبه بندی آن بسیار مهم است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

چه زمانی رخ می دهد؟

ارائه پس از نمایه سازی رخ می دهد. چند ساعت بعد سنگ تمام نشده است اما طبق گفته های گری الیلیز از گوگل می تواند چندین هفته طول بکشد.

وقتی از جان مولر از Google سؤال کردم که آیا این جدول زمانی هنوز دقیق است امروز پاسخ این بود:

بنابراین ، این چیزی است که آنها به طور جدی روی آن کار می کنند.

مقاله پیشنهادی  آنچه در استراتژی جستجوی ویژوال خود را گم کرده اید ببینید

بینگ البته متفاوت عمل می کند ، اما به گفته مدیر رتبه بندی وب و کیفیت پروژه آنها ، فردریک Dubut ، جدول زمانی تقریباً یکسان است.

بنابراین ، پاسخ کوتاه “بعد از نمایه سازی” است و جدول زمانی متغیر است ، در واقع به این معنی که موتورهای جستجو قبل از فهم کامل چگونگی اولویت بندی ، محتوا و زمینه یک صفحه را درک می کنند.

این بدان معنا نیست که تا زمان ارائه ، آنها کاملاً نادان هستند.

برخی قوانین و درک کاملی وجود دارد که موتورها در طی این سالها بدست آورده اند که به آنها امکان می دهد فرضیات سریع در مورد:

  • چه عناصری انجام می دهند
  • جایی که آنها قرار دارند
  • چقدر برای کاربر مهم است.

اما تا زمانی که این صفحات ارائه نشود ، موتورها می دانند فرضیات آنها صحیح است و آنها می توانند یک صفحه و شکل آن را کاملاً درک کنند.

مشکل در ارائه

در حقیقت ، موتورهای جستجوگر خزنده ای را به سایت می فرستند كه صفحه را مطابق مرورگر ارائه می دهد.

با توجه به محبوبیت آن ، ما در اینجا از گوگل به عنوان نمونه استفاده خواهیم کرد.

Googlebot یک سرویس خدمات ارائه دهنده وب (WRS) دارد. خوشبختانه این مؤلفه در ماه مه سال 2019 به روز شد.

تا آن زمان ، سرویس وب رندرینگ از Chrome نسخه 41 استفاده می کرد. در حالی که این سازگاری عالی بود ، کابوس برای سایتهایی بود که به ویژگیهای مدرن مانند JavaScript مدرن اعتماد داشتند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

در ماه مه سال 2019 ، سرویس وب رندر به همیشه سبز ارتقا یافت ، به این معنی که از جدیدترین نسخه Chrome برای رندر استفاده می کند (طی چند هفته به هر میزان).

مقاله پیشنهادی  واقعاً چقدر خطرناک است که تاریخ مقاله خود را برای سئو تغییر دهید؟

اساساً ، اکنون وقتی صفحه شما توسط Googlebot ارائه می شود ، چگونگی مشاهده آن در مرورگر خود کم و بیش ارائه می شود.

عالی است؟ اکنون تنها آزمایشی که شما باید انجام دهید باز کردن یک مرورگر است و اگر در آنجا کار کند برای گوگل عالی است ، درست است؟ درست؟

احتمالاً می توانید جواب را حدس بزنید. اشتباه.

و بینگ خیلی بهتر نیست (اگرچه به نظر می رسد که در ارائه جالب توجه کمی بهتر هستند).

اگر سایتی اساسی دارید که دارای HTML قابل پیش بینی است و محتوای پویا کمی برای آن وجود ندارد ، پس واقعاً چیزی نیست که بخواهید نگران آن باشید و احتمالاً با رابط سرویس قدیمی ارائه دهنده خدمات وب وجود ندارد.

اما برای کسانی که محتوای پویا دارند و از طریق جاوا اسکریپت ارائه می شوند ، یک احتیاط بسیار بزرگ وجود دارد و ریشه در این شکاف دارد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

یعنی ، تا زمان ارائه صفحه ، موتور نمی داند چه چیزی روی آن قرار دارد. برخلاف سایتی که دارای یک خروجی HTML ساده باشد که در آن موتور ممکن است کمی از متن را از دست بدهد اما دارای محتوا باشد ، با سایتی که بر روی چیزی مانند JavaScript ساخته شده است که به رندربرداری تکیه می کند ، موتور نمی داند تا چه زمانی در این صفحه قرار دارد. سرویس وب رندرینگ کار خود را انجام داده است.

ناگهان آن «هفته ها» بسیار تأثیرگذار هستند. به همین دلیل موتورها برای کاهش تأخیر تلاش می کنند.

تا زمان انجام این کار ، توسعه دهندگان JavaScript باید به پیش رندر کردن (ایجاد نسخه ایستا از هر صفحه برای موتورها) اعتماد کنند که اصلاً ایده آل نیست.

سرویس ارائه دهنده وب چیست؟

من می خواستم به سرعت به یک سؤال پاسخ دهم که متوجه شدم مغز خود را کاملاً پیچیده نمی کنم تا اینکه متوجه شدم که در مورد آن کاملاً اشتباه فکر می کنم. شما خوشحالید که بخاطر آشکار بودن سکسکه در مغزم به من بخندید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اول ، بیایید در نظر بگیریم که یک سرویس ارائه دهنده وب دستورالعمل های خود را چگونه می گیرد و چگونه.

در اینجا چرخه زندگی رندر ارائه شده است:

  • یک صفحه از طریق نقشه سایت ، خزنده و غیره کشف می شود.
  • در هنگام دسترسی به بودجه خزیدن ، این صفحه به لیست صفحاتی که باید در یک سایت خزیده شوند اضافه شده است.
  • محتوای صفحه خزیده شده و نمایه شده است.
  • این صفحه به لیست صفحاتی که در صورت وجود بودجه رندر در سایت ارائه می شود اضافه شده است.
  • صفحه ارائه شده
مقاله پیشنهادی  آیا شرکت شما به سطح سئو سازمانی رسیده است؟ چگونه بدانیم

بنابراین ، یک عنصر مهم و ناگفته از روند ، صف رندر است. Googlebot ممکن است هفته ها قبل از ارائه آن به صفحه ای برسد و تا آن زمان ممکن است برخی از محتوا (سایت های JavaScript) یا متن (همه سایت ها) از دست نروند.

هنگامی که یک صفحه از بالای صف برای رندر بازدید می کند ، موتور آنچه را که به عنوان یک مرورگر بدون سر به آن گفته می شود ، ارسال می کند.

کروم بدون سر

این گامی است که من با آن مشکل داشتم. یک مرورگر بدون سر یک مرورگر بدون رابط کاربری گرافیکی است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

به دلایلی ، من مشکل پیچیدگی مغز خود را در مورد نحوه کار کردن داشتم. مانند ، چگونه Google می داند در صورت عدم نمایش گرافیکی چه چیزی در آنجا وجود دارد؟

البته جواب بدیهی است:

“ربات چشم هم ندارد … بله … بله.”

با توجه به این سکسکه ذهنی ، من با آن به عنوان “چراغ مرورگر” تعریف کردم که صفحه را برای موتور جستجو فراهم می کند تا حالا بفهمد که در چه صفحه و چگونه در یک صفحه ظاهر می شود – حتی اگر چشمی برای دیدن آن ندارند.

وقتی همه چیز خوب پیش برود ، نسخه ارائه شده همانند مرورگرهای گرافیکی همانند Googlebot ظاهر می شود و اگر اینگونه نباشد ، احتمالاً به این دلیل است که صفحه به یک ویژگی پشتیبانی نشده مانند درخواست اجازه کاربر متکی است.

در مجموع…

من گمان می کنم که تأخیر بین ایندکس کردن و رندر شدن به شدت کاهش می یابد ، به خصوص در سایتهایی که به آن اعتماد دارند.

این تأثیر چشمگیری در اکثر سایتها نخواهد داشت اما برای کسانی که باید ارائه شوند تا درک شوند … ممکن است جهان باز شود.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگرچه به احتمال زیاد ، مجموعه جدیدی از مشکلات و سکسکه ها آشکار می شوند.

از آنجا که از تجربه من ، می توانیم روی مهارت های نمایه سازی موتورها حساب کنیم ، اما طرف ارائه دهنده هنوز باید مسیری طولانی را طی کند تا شکاف بین آنچه موتورهای جستجو می بینند و مرورگر کاربر چه می کند.


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده
Horseman Image: Adobe Stock ، ویرایش شده توسط نویسنده