چگونه (و چرا) موتورهای جستجو صفحات ارائه دهنده

پیچیدگی جالبی در نحوه تفکر درباره ایندکس کردن وجود دارد – و آن ارائه دادن است.

وقتی به رتبه بندی صفحات فکر می کنیم ، معمولاً به ایندکس کردن فکر می کنیم.

یعنی ما معمولاً در مورد زمانی فکر می کنیم که موتور جستجوگر دارای این موارد باشد:

  • صفحه ای را از طریق نقشه های نقشه یا خزیدن کشف کرده و پس از مراجعه به صفحه برای فهرست بندی اقدام کرده است.
  • همه مطالب را از طریق منبع صفحه جمع آوری کرد.
  • شروع به رتبه بندی صفحه برای نمایش داده شد.

از نظر تاریخی ، این مهمترین مجموعه مراحل در فرایند بوده است زیرا محرک رتبه بندی است.

با این حال ، فهرست بندی مرحله نهایی روند کشف نیست.

من پیشنهاد می کنم که وزن آن به مرور زمان کاهش یابد ، در حالی که مرحله نهایی – ارائه – افزایش می یابد و گمان می کنم نسخه ایندکس شده را به کلی تغییر می دهد.

نمایه سازی در برابر ارائه: تفاوت چیست؟

در اصل ، تفاوت بین نمایه سازی و رندر را می توان با این دو تصویر نشان داد:

این نمایه سازی است:

کد صفحه

این در حال ارائه است:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

صفحه ارائه شده

این در اصل همان محتوا است ، همانطور که در هنگام نمایه سازی (HTML) و رندرینگ (Chrome) مشاهده می شود.

چرا این موضوع اهمیت دارد؟

ارائه مهمتر از آنچه فکر می کنید مهم است.

این واقعیت که موتورهای جستجو صفحات را قبل از فشار اخیر به استفاده از JavaScript برای وب سایتها ارائه می دهند ، تأیید خوبی است.

اساساً دلیل اهمیت آن این است که ارائه حقیقت را ارائه می دهد.

با کد ، یک موتور جستجو می تواند بفهمد که یک صفحه در مورد چیست و تقریباً در جریان است.

با رندر ، آنها می توانند تجربه کاربری و اطلاعات بسیار بیشتری راجع به آنچه محتوا باید در اولویت باشد درک کنند.

با ارائه ، آنها می توانند به سؤالاتی مانند:

  • آیا محتوا در پشت یک کلیک پنهان است؟
  • آیا یک آگهی صفحه را پر می کند؟
  • آیا محتوا که به سمت پایین کد ظاهر می شود ، در واقع به بالا یا ناوبری نمایش داده می شود؟
  • آیا صفحه ای برای بارگیری کند است؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به تمام این سؤالات و بسیاری موارد دیگر ، هنگام ارائه پاسخ داده می شود.

این پاسخ ها برای درک صحیح یک صفحه و چگونگی رتبه بندی آن مهم هستند.

چه زمانی رخ می دهد؟

در سال 2018 ، رندرها هفته ها طول کشید.

جای تعجب نیست که اکنون زمان بسیار کمتری به طول می انجامد.

ثانیه در حقیقت

در حدود ساعت 18:20 علامت صوتی در اینجا ، Google را می شنوید مارتین اسپلیت فقط به این سوال پاسخ دهید

چه مدت طول می کشد تا صفحه Google رندر کند؟

متوسط ​​5 ثانیه است و در عرض چند دقیقه 90٪ صفحات ایندکس شده از طریق صف رندر قرار می گیرند.

مقاله پیشنهادی  رئیس جدید جستجوی Google - Prabhakar Rakhavan

لازم به ذکر است که این صف بندی است و نه لزوماً رندر.

یعنی اگر در سمت مثبت مجموعه متوسط ​​هستید که در طی 5 ثانیه شروع می شود ، صفحه شما خواهد شد شروع ارائه در عرض 5 ثانیه ، اگرچه ممکن است در این مدت کامل نباشد.

اگر رندر در 4 ثانیه شروع شود اما 30 ثانیه طول بکشد ، می توان آن را در نظر گرفت که در قسمت مثبت مجموعه متوسط ​​حساب می شوند.

ما طی 2 سال ، از هفته ها تا ثانیه ها ، مسیری طولانی را طی کرده ایم.

بینگ عملکرد متفاوتی دارد.

وقتی از مدیر رتبه بندی وب و کیفیت پروژه آنها ، فردریک دبوت ، سؤال کردم ، وی پاسخ داد:

“قبل” که او به آن اشاره می کرد توییت من از سپتامبر گذشته بود:

احتمالاً ، آنها نیز چیزهایی را تسریع کرده اند ، اگرچه من تأیید جدیدتری به موقع ندارم.

بنابراین ، پاسخ کوتاه در مورد زمان ارائه ، عبارت است از: “بعد از نمایه سازی” و جدول زمانی متغیر است اما کوتاه ، در واقع به این معنی که موتورهای جستجو قبل از فهم کامل چگونگی آن ، محتوا و زمینه یک صفحه را درک می کنند. در اولویت قرار دادن است ، اما در بیشتر موارد ، تاخیر بی حد و حصر است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

Googlebot همیشه سبز

جهشی بزرگ به جلو در ماه مه سال 2019 اتفاق افتاد كه مؤلفه خدمات ارائه دهنده وب (WRS) Googlebot به روز شد.

تا آن زمان ، سرویس وب ارائه دهنده از Chrome نسخه 41 استفاده می کرد.

اگرچه این برای سازگاری فوق العاده بود ، اما کابوسی برای سایتهایی بود که به ویژگیهای مدرن JavaScript اعتماد داشتند.

در ماه مه 2019 ، سرویس وب رندر به همیشه سبز ارتقا یافت ، به این معنی که از جدیدترین نسخه Chrome برای رندر استفاده می کند (طی چند هفته به هر میزان).

اساساً ، اکنون وقتی صفحه شما توسط Google ارائه می شود ، چگونگی مشاهده آن در مرورگر خود کم و بیش ارائه می شود.

سرویس ارائه دهنده وب چیست؟

من می خواستم به سرعت به یک سؤال پاسخ دهم که متوجه شدم مغز خود را کاملاً پیچیده نمی کنم تا اینکه متوجه شدم که در مورد آن کاملاً اشتباه فکر می کنم.

مقاله پیشنهادی  برای فردا به مدت 10 ساعت جستجوگرها ، PPC ، بازاریابی اجتماعی و محتوا به ما بپیوندید

شما خوشحالید که بخاطر آشکار بودن سکسکه در مغزم به من بخندید.

اول ، بیایید در نظر بگیریم که یک سرویس ارائه دهنده وب دستورالعمل های خود را می گیرد و چگونه.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در اینجا چرخه زندگی رندر ارائه شده است:

  • یک صفحه از طریق نقشه سایت ، خزنده و غیره کشف می شود.
  • در هنگام دسترسی به بودجه خزیدن ، این صفحه به لیست صفحاتی که باید در یک سایت خزیده شوند اضافه شده است.
  • محتوای صفحه خزیده شده و نمایه شده است.
  • صفحه به صف رندر اضافه می شود.
  • صفحه ارائه شده

بنابراین ، یک عنصر مهم و ناگفته از روند ، صف رندر است.

هنگامی که یک صفحه از بالای صف برای رندر بازدید می کند ، موتور آنچه را که به عنوان یک مرورگر بدون سر به آن گفته می شود ، ارسال می کند.

کروم بدون سر

این گامی است که من با آن مشکل داشتم.

یک مرورگر بدون سر یک مرورگر بدون رابط کاربری گرافیکی است.

به دلایلی ، من مشکل پیچیدگی مغز خود را در مورد نحوه کار کردن داشتم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

مانند ، چگونه Google می داند در صورت عدم نمایش گرافیکی چه چیزی در آنجا وجود دارد؟

جواب واضح است:

“ربات چشم هم ندارد … بله … بله.”

با توجه به این سکسکه ذهنی ، من با آن به عنوان “چراغ مرورگر” تعریف کردم که صفحه را برای موتور جستجو فراهم می کند تا اکنون بفهمد که در کدام صفحه و چگونه در یک صفحه ظاهر می شود – حتی اگر چشمی برای دیدن آن ندارند.

وقتی همه چیز خوب پیش برود ، نسخه ارائه شده همانند مرورگرهای گرافیکی همانند Googlebot ظاهر می شود ، و اگر اینطور نباشد ، احتمالاً به این دلیل است که صفحه به یک ویژگی پشتیبانی نشده مانند درخواست اجازه کاربر یا یکی از اسکریپت ها یا سایر منابع اشتباه شده اند.

چه در مورد پیش ارائه دادن؟

پیش ارائه دادن استفاده از کتابخانه ای مانند Puppeteer (کتابخانه ای است که من با آن به عنوان مثال بیشتر آشنا هستم) برای ایجاد نسخه های ذخیره شده HTML صفحات JavaScript و ارائه آن حافظه های پنهان به Google است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در اصل ، این یک فرم اخلاقی در مورد cloaking است ، جایی که شما یک نسخه را از آنجایی که در DOM ظاهر می شود ، تهیه می کنید و در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد تا اطمینان حاصل کنند که آنها همان محتوا را مشاهده می کنند که کاربر هنگام توقف آن برای نمایه سازی ، انجام می دهد. محتوای.

با کاهش چشمگیر فاصله بین فهرست بندی و رندر ، سوال واضح به ذهن خطور کرد – آیا من هنوز نیاز به پیش ارائه سایت جاوا اسکریپت دارم؟

مقاله پیشنهادی  چرا Google پزشکان سیاه را در جستجوی سفید پوست نشان می دهد

“بپرسید و بعضی اوقات باید پاسخی از Google دریافت کنید”.

و این یکی از آن زمانها بود.

پاسخ این بود:

که خبر بسیار خوبی برای کسانی است که در حال اجرا Puppeteer یا یک کتابخانه از پیش ارائه شده دیگر هستند.

من می دانم که مواردی از خراب شدن سیستم پیش رندر را بدون اطلاع رسانی خطا دیده ام ، باعث ایجاد سردردهایی می شود (بخوانید: صفحات که از فهرست حذف می شوند).

اگر نیازی به پیش ارائه نداریم ، نیازی نیست نگران چنین مواردی باشیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

البته کلمه عملی در اینجا “بطور کلی” بود.

بنابراین اگر به فکر خاموش کردن سیستم پیش رندر خود هستید ، باید توصیه کنم سیستم از تعداد زیادی صفحه متوقف نشود و منتظر بمانید و ببینید وقتی اتفاق می افتد چه اتفاقی می افتد.

آیا Google محتوا را همانطور که ارائه شده می بیند؟

در این صورت ، ممکن است بتوانید جلوی ارائه را به طور کلی متوقف کنید.

چرا رندر؟

ممکن است از خودتان بپرسید ، چرا در وهله اول زحمت رانندگی می کنید؟ اگر سایتی جاوا اسکریپت ندارد یا در غیر این صورت به “مشاهده” محتوا وابسته است ، چرا Google باید صفحات را ارائه دهد؟

رندر به موتورها این امکان را می دهد که محتوا را براساس چگونگی تعامل انسان با یک صفحه در اولویت قرار دهند.

این امکان را به موتور می دهد که چگونه محتوا در یک مرورگر قرار می گیرد و عناصر مختلف آن چقدر قابل مشاهده است ، بنابراین وقتی آنها سعی می کنند محتوا را قضاوت یا اولویت بندی کنند یا قابلیت استفاده از آن را وزن کنند ، آنها با همان کالایی که بازدید کننده کار می کنند ، کار می کنند.

آینده ارایه می شود

زمان تاخیر تغییر می کند و اعلامیه قبل از ارائه از مولر ، نوشتار را بر روی دیوار قرار می دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نمایه سازی از آنجایی که فکر می کنیم احتمالاً از یک دیدگاه سئو به یک مرحله عملکردی بی ربط تبدیل می شود ، با ارائه مرحله قبل تا کشف محتوای وب انجام می شود.

در این مقاله ما سعی کرده ایم تا بطور گسترده ای توضیح دهیم که ارائه چیست.

این ممکن است شما را با تعدادی سؤال کنار بگذارد. و باید

برای پاسخ به اینها ، شما را به سمت منابع مهم راهنمایی می کنم.

من نمی توانم به اندازه کافی زیر پیوندهای زیر را توصیه کنم:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: Adobe Stock توسط نویسنده ویرایش شده است
تصویر اسب سواری: Adobe Stock ، ویرایش شده توسط نویسنده
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده