چگونه و چرا دسترسی برای SEO مهم است

اطمینان از در دسترس بودن و استفاده از وب سایت ها برای همه ، باید نگرانی اصلی هر کسی باشد که در فضای آنلاین کار می کند.

در حالی که دسترسی بیشتر به عنوان مسئولیت توسعه دهندگان و طراحان تلقی می شود ، اما کار SEO که ما برای دسترسی به وب سایت ها و درک آنها برای موتورهای جستجو انجام می دهیم ، همپوشانی زیادی دارد.

با این حال ، این چیزی نیست که به طور معمول در SEO صحبت شود ، و به طور معمول چیزی نیست که در “نیاز به دانستن” SEO باشد.

بنابراین ، من به توییتر رفتم تا از جامعه بپرسم آیا دسترسی به وب سایت چیزی است که آنها هنگام کار روی در نظر می گیرند.

من از نتایج به طور شگفت انگیزی شگفت زده شدم ، زیرا بیش از 58٪ از کسانی که رأی داده اند می گویند دسترسی چیزی است که آنها همیشه در نظر می گیرند و فقط 13٪ می گویند که به طور کلی چنین چیزی را نمی دانند.

دسترسی به وب چیست؟

به طور خلاصه ، دسترسی به وب سایت عملی بودن اطمینان از دسترسی و استفاده از وب سایت برای همه است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این تضمین می کند که همه کاربران قادر به درک ، درک ، پیمایش و تعامل با یک وب سایت هستند و تمام ناتوانی هایی را که ممکن است بر تجربه کاربر از وب سایت شما تأثیر بگذارد در بر می گیرد.

این شامل شنوایی ، شناختی ، جسمی ، عصبی و بینایی است.

قابلیت دسترسی همچنین به نفع کاربران دارای اختلالات موقتی است که ممکن است شامل این موارد باشد – یک کاربر با بازوی شکسته یا شخصی که از جراحی بهبود می یابد.

همچنین شامل موارد زیر است:

  • اختلالات موقعیتی ، مانند:
    • افرادی که در حال حرکت قطار هستند.
    • افراد با اتصال اینترنت محدود.
  • آسیب های محیطی ، به عنوان مثال:
    • بودن در اتاقی با نور زیاد.
    • امکان پخش صوتی با صدای بلند وجود ندارد.

چرا دسترسی مهم است؟

اطمینان از اینکه وب سایت هایی که در آنها کار می کنیم برای همه قابل دسترسی است ، باید نگرانی اصلی همه افراد در سئو و همچنین طراحان و توسعه دهندگانی باشد که با آنها کار می کنیم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

یک وب سایت قابل دسترسی به همه کاربران کمک می کند:

  • به راحتی در سایت حرکت کنید.
  • تجربه آنها را بهبود ببخشید.
  • اطلاعاتی را که بدنبال آن هستند پیدا کنید.

با گسترش ویروس کرونا ویروس کرونا باعث افزایش بیشتر استفاده از وب می شود ، هرگز نیاز به وب سایت قابل دسترسی بیشتر نبوده است.

گزارشی از دیکه نشان داد که 62٪ از پزشکان دسترسی که در مارس و آوریل 2020 مورد بررسی قرار گرفتند ، گزارش دادند که “COVID-19 آگاهی و تأثیر قابلیت دسترسی بر کانال دیجیتال را افزایش داده است.”

دسترسی برای تجربه ، رضایت و وفاداری کاربر نیز مهم است.

همچنین برای وب سایت های غیرقابل دسترسی پیامدهای قانونی نیز وجود دارد.

تجربه ی کاربر

مهم است که به فراتر از رتبه بندی نگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که یک وب سایت برای همه قابل استفاده است.

این امر به نوبه خود منجر به افزایش رضایت کاربر و همچنین افزایش احساسات و وفاداری به برند می شود.

وقتی وب سایت ها در دسترس نباشند ، انجام برخی از کارها یا یافتن اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ، برای برخی از کاربران بسیار دشوار می کند.

در اینجا یک مقاله واقعا قدرتمند در مورد عناصر وب غیرقابل دسترسی است که نویسنده ارائه داده است هالی توک بیشترین آزار دهنده بودن را به عنوان کاربر صفحه خوان می داند.

Google همچنین تمرکز خود را به سمت سایت های پاداش دهنده که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند ، تغییر داده است.

ما می دانیم که آنها دسترسی را جدی می گیرند زیرا می خواهند بهترین سایتها را در نتایج جستجو گنجانده و سایتهای قابل دسترسی را بهترین آنها می دانند ، زیرا درک و استفاده از آنها آسانترین است.

پیامدهای قانونی

علاوه بر این که به تجربه کاربر ضروری است ، در بیشتر موارد یک وب سایت قابل دسترسی نیز به موجب قانون لازم است.

در داخل اتحادیه اروپا ، قانون دسترسی اروپا در سال 2019 معرفی شد.

این قانون شامل محصولات و خدماتی مانند رایانه ها و سیستم عامل ها ، تلفن های هوشمند و سیستم عامل های تجارت الکترونیکی است.

این امر مستلزم سازگاری آنها با فناوری های کمکی و همچنین ارائه در قالبی مناسب برای همه کاربران است.

در ایالات متحده ، دسترسی به وب سایت تحت قانون معلولیت آمریکایی ها (ADA) است که برای اولین بار در سال 1990 ارائه شد. این قانون حقوق مدنی تبعیض علیه افراد دارای معلولیت را منع می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در چارچوب این عمل ، وب سایت هایی با م componentsلفه های غیرقابل دسترسی را می توان تبعیض آمیز و مغایر با عنوان سوم قانون دانست.

مقاله پیشنهادی  Google نکاتی درباره SEO را برای برنامه های تک صفحه به اشتراک می گذارد

قانون برابری 2010 انگلستان ، دسترسی به وب سایت در انگلستان را شامل می شود و برای محافظت از افراد در برابر رفتار ناعادلانه ، در حالی که جامعه ای عادلانه و برابر را ترویج می کند ، طراحی شده است.

در این قانون ، دارندگان سایت موظفند نیازهای مشتریان بالقوه معلول را پیش بینی کرده و “تنظیمات منطقی” را برای این نیازها انجام دهند.

برخی از دعاوی قابل توجه در مورد انطباق وب سایت ADA وجود دارد ، مانند:

وب سایت Beyonce’s

این دادخواست توسط مری کانر ، که به دنبال خرید بلیط های کنسرت بیانسه بود ، تشکیل شد ، اما خطاهای زیادی در دسترسی پیدا کرد ، مانند:

  • متن متناوب برای تصاویر وجود ندارد.
  • عدم دسترسی به صفحه کلید.
  • عدم وجود منوهای کشویی قابل دسترسی.

Domino’s Pizza

همچنین به دلیل غیرقابل دسترسی بودن وب سایت و برنامه با نرم افزار صفحه خوانی ، در سال 2016 نیز شکایتی علیه Domino’s pizza تشکیل شد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این امر مانع از امکان سفارش پیتزاهای سفارشی یا استفاده از تخفیف های فقط آنلاین می شود.

نایک

در سال 2018 ، نایک به دلیل غیرقابل دسترسی بودن برای خوانندگان صفحه نمایش شکایت شد.

در این دادخواست مواردی با لینکهای خالی و متن alt موجود برای تصاویر ذکر شده است.

4 اصل دسترسی

برای در دسترس بودن ، یک وب سایت باید چهار اصل را داشته باشد ، معروف به POUR:

  • قابل درک
  • قابل اجرا
  • قابل درک
  • قدرتمند

قابل درک

این شامل حذف هرگونه مانعی است که ممکن است کاربر برای دسترسی به محتوای شما داشته باشد.

این شامل دسترسی به وب سایت ها برای خوانندگان صفحه نمایش با تهیه گزینه های متن و ساختار منطقی است.

قابل اجرا

با تمرکز بیشتر بر روی رابط کاربری و ناوبری ، برای اینکه یک وب سایت کار کند ، باید بتواند با وجود دستگاهی که در حال مرور هستند ، برای همه کاربران قابل استفاده باشد.

این همچنین شامل گذاشتن زمان کافی برای کاربران برای انجام هر کار مشخص است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

قابل درک

کاربران باید بتوانند اطلاعات نمایش داده شده در یک صفحه وب را درک کنند و همچنین رابط کاربری را به وضوح درک کرده و در سایت پیمایش کنند.

این شامل داشتن یک ناوبری قابل پیش بینی و سازگار است.

قدرتمند

برای اینکه یک وب سایت قوی باشد ، باید بتواند توسط فن آوری ها و سیستم عامل های مختلف ، از جمله صفحه خوان ها ، دسترسی و تفسیر شود.

علاوه بر این ، باید در تمام به روزرسانی ها برای همه سیستم عامل ها قابل دسترسی باشد.

تقاطع جستجوگرها و دسترسی

در حالی که کارهای SEO ما معمولاً بر اطمینان از در دسترس بودن وب سایت ها برای موتورهای جستجو متمرکز است ، بسیاری از زمینه هایی که ما در آنها تمرکز می کنیم نیز بر دسترسی سایت برای کاربران تأثیر دارند.

در فوریه 2020 ، وب هدف از موتور دسترسی WAVE خود برای تجزیه و تحلیل DOM رندر شده همه صفحات پس از استفاده از اسکریپت ها و سبک ها ، برای ارزیابی موانع دسترسی کاربر نهایی و خطاهای راهنمای دسترسی به محتوای وب (WCAG) استفاده کرد.

این مطالعه نشان داد که 98٪ از صفحات اصلی دارای نقص WCAG قابل تشخیص هستند ، در حالی که 97٪ از صفحات محتوای عمیق تر نیز در آزمایش قابلیت دسترسی موفق نیستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بزرگترین عواملی که باعث خرابی هر دو مورد شد متن با کنتراست کم ، متن alt از دست رفته و پیوندهای خالی بود.

ما کنترل مستقیم بر دو مورد از این سه عامل داریم:

با توجه به این موضوع ، بیایید مناطق همپوشانی بین SEO و قابلیت دسترسی را بررسی کنیم و به اشتراک بگذاریم که چگونه می توانیم از طریق کار خود تأثیر مثبت بگذاریم.

1. عنوان صفحه

عناوین صفحه برای تهیه زمینه و کمک به کاربران در درک مطلب صفحه وب و همچنین به عنوان عنوان اصلی در نتایج جستجو استفاده می شود.

عناوین نه تنها به کاربران اجازه می دهد اطلاعات مربوط به یک صفحه را با آنها مرتبط بدانند ، بلکه با باز بودن چندین برگه یا صفحه ، محتوا را نیز از هم متمایز می کنند. خوانندگان صفحه به عناوین صفحه برای توضیح دادن به کاربران هنگام مرور بین صفحات متکی خواهند بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با بهینه سازی عناوین صفحه با در نظر گرفتن کاربران ، به جای پر کردن کلمات کلیدی برای ربات ها ، بهترین سئو و قابلیت دستیابی توأم با هم هستند.

2. عناوین

در سئو ، تمرکز اصلی عنوان ها بر روی برچسب H1 است تا نمای کلی از محتوای اصلی صفحه را ارائه دهد ، در حالی که از برچسب های H2-H6 برای تعریف بیشتر ساختار یک صفحه استفاده می شود.

دقیقاً مانند خزنده های موتور جستجو ، فناوری های کمکی از عناوین برای پیمایش سریع یک صفحه و انتقال به بخش خاصی از محتوا استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی  هر آنچه درباره متن پنهان و سئو سایت باید بدانید

مشابه بهترین روش جستجوگرها ، هنگام استفاده از برچسب های عنوان برای دسترسی مهم است که فقط از یک H1 استفاده کنید ، مطمئن شوید که همه عناوین مربوط به محتوای زیر آنها باشد و فقط در صورت وجود محتوای زیر آنها ، از عنوان ها استفاده کنید.

3. نقشه سایت

نقشه های سایت در سایت برای همه کاربران مفید است تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند ، به خصوص اگر سایت دارای یک ناوبری پیچیده باشد.

این موارد به ویژه برای دسترسی بسیار مهم هستند زیرا یک مرور کلی و دسترسی واضح به تمام صفحات مهم سایت را فراهم می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به همین ترتیب ، برای سئو ، نقشه های سایت به خزنده های موتور جستجو کمک می کنند تا پیوندهایی به صفحات دیگر سایت پیدا کنند ، که به خصوص اگر به مکان دیگری از سایت پیوند نداشته باشند بسیار مفید است.

4. Anchor Text

متن لنگر برای توصیف محتوایی که در صفحه پیوند یافته می شود استفاده می شود. می تواند برای توصیف هدف صفحه و کمک به کاربران در تعیین اینکه آیا می خواهند روی پیوند برای بازدید از صفحه مقصد کلیک کنند ، باشد.

به طور معمول خوانندگان صفحه صفحه را در صفحه قرار می دهند و هنگامی که پیوندی قبل از اعلام متن لنگر پیدا شده است ، به کاربران اطلاع می دهند.

اگر کاربران فکر کنند مفید است ، enter را می زنند تا پیوند را دنبال کنند.

خزنده های موتور جستجو همچنین از متن لنگر برای کمک به درک زمینه صفحه مقصد استفاده می کنند.

علاوه بر این ، جمله ای که پیوند در آن درج شده است هم برای سئو و هم برای اهداف دستیابی مفید است.

هنگام نوشتن متن لنگر ، اطمینان حاصل کنید که این فقط یک پیام عمومی نیست “اینجا را کلیک کنید” ، بلکه مربوط به صفحه مرتبط با آن است ، در عین حال مختصر.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

5. پیوندهای Breadcrumb

آرد سوخاری که به عنوان ناوبری ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد ، به کاربران امکان می دهد تا به صفحه اصلی خود و یا محتوای سطح بالا برگردند و از مسیری که برای رفتن به صفحه موردنظر خود طی کردند ، ردیابی کنند.

از پیوندهای Breadcrumb همچنین برای نشان دادن ساختار سایت به خزنده های موتور جستجو و خوانندگان صفحه استفاده می شود.

آنها همچنین یک روش عالی برای بهبود پیوند داخلی در یک سایت ، به ویژه برای وب سایت های بزرگ با ساختارهای ناوبری پیچیده هستند.

برای اطمینان از در دسترس بودن آرد سوخاری برای همه کاربران ، باید فاکتورهایی را در نظر گرفت ، مانند اطمینان از قرار گرفتن در یک سایت در یک مکان.

مشابه متن لنگر پیوند داخلی ، مهم است که پیوندهای پودر نان توصیفی باشند ، به ویژه برای وقتی خوانندگان صفحه از طریق آنها وارد صفحه می شوند.

6. Alt Text

شاید شناخته شده ترین تقاطع جستجوگرها و دسترسی ، متن alt متن تصویر باشد که برای ارائه گزینه های متنی برای کاربران دارای نقص بینایی استفاده می شود.

متن Alt توسط خوانندگان صفحه با صدای بلند خوانده می شود ، به این معنی که آنها باید به جای پر کردن با کلمات کلیدی ، دقیق و مرتبط باشند تا برای ربات ها بهینه شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

متن Alt همچنین برای کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک زمینه تصویر ، به منظور نمایش در جستجوی تصویر ، استفاده می شود.

الگوریتم های یادگیری ماشین طی چند سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده اند ، که باعث شده موتورهای جستجو بتوانند به راحتی تشخیص دهند که آیا از پر کردن کلمات کلیدی در متن alt استفاده می شود یا خیر.

علاوه بر این ، دید کامپیوتر به اندازه کافی پیشرفته است تا بتواند آنچه را که در یک تصویر وجود دارد شناسایی کند ، تا بتواند متن alt مربوطه را به طور خودکار ایجاد کند.

7. پیمایش

از پیمایش یک وب سایت برای کمک به کاربران در یافتن آسان خواسته های خود استفاده می شود و در عین حال مهمترین صفحات سایت نیز نمایش داده می شود. این برای کاربران و همچنین خزنده های موتور جستجو مفید است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به طور کلی ، پیوندهای ناوبری برای ایجاد قابلیت برگه سازی ساخته شده اند ، به این معنی که همه صفحه کلیدها و صفحه خوان ها قادر به خواندن آنها هستند.

برای اطمینان از در دسترس بودن ناوبری خود ، مطمئن شوید که فقط صفحات اصلی را به جای کل سایت درج کرده اید.

این امر می تواند باعث سردرگمی همه کاربران شود ، ضمن اینکه به خزنده های موتور جستجو نشان می دهد که شما دارای معماری سایت مسطحی هستید.

8. خوانایی

اطمینان از خواندن و هضم هر محتوای سایت نیز برای کاربران و موتورهای جستجو مهم است.

داشتن سطح ساده خواندن مطالب یکی از بهترین راه ها برای کمک به کاربرانی است که ممکن است دارای ناتوانی های شناختی باشند.

مقاله پیشنهادی  منتظر نمانید تا افراد سایت خود را پیدا کنند

این همچنین به کاربرانی که زبان اول آنها در وب سایت مورد استفاده قرار نمی گیرد و همچنین به افرادی که ممکن است در حین حواس پرتی محتوای خود را بخوانند کمک خواهد کرد.

برای ساده شدن خوانایی یک وب سایت ، مهم است که از اصطلاحات اصطلاحی یا زبان دشوار جلوگیری کنید ، اطمینان حاصل کنید که متن در یک راستا قرار دارد و از لیست ها استفاده می شود.

URL های قابل خواندن نیز برای دسترسی مهم هستند و بهترین توصیه ها شامل اطمینان از آسان خواندن و فهم URL ها و همچنین استفاده از جداکننده های کلمات مانند خط تیره است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

URL ها باید کاربران را از آنچه باید انتظار داشته باشند هنگام کلیک بر روی یک صفحه پیدا کنند ، آگاه سازند و همچنین توسط موتورهای جستجو برای درک متن صفحه مورد استفاده قرار می گیرند.

9. تعاملات کاربر

درست مثل Googlebot قادر به انجام فعل و انفعالات فیزیکی مانند کلیک روی دکمه ها یا باز کردن آکاردئون نیست ، صفحه خوان ها نیز قادر به انجام این کار نیستند مگر اینکه توسط کاربر هدایت شود.

به همین دلیل توصیه می شود تعداد فعل و انفعالات فیزیکی مورد نیاز را کاهش دهید.

اگر در سایت خود یک لیست کشویی یا آکاردئونی دارید ، مطمئن شوید که متن همچنان در کد منبع موجود است. این اطمینان می دهد که ربات ها و خوانندگان صفحه قادر به خواندن مطالب بدون نیاز به انجام تعاملات کاربر هستند.

با این حال ، این متن پنهان باید به جای استفاده از روش پر کردن مخفی کلمات کلیدی مدرسه قدیمی ، منطقی باشد و آنچه در صفحه نوشته شده است را منعکس کند.

همچنین بهترین روش این است که از استفاده از عملکرد شناور برای آشکار کردن هرگونه محتوایی خودداری کنید ، مگر اینکه محتوای پنهان نیز در کد منبع موجود باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در حال آزمایش قابلیت دسترسی

چندین ابزار وجود دارد که می تواند برای آزمایش قابلیت دسترسی استفاده شود ، از جمله بسیاری از برنامه های افزودنی Chrome که می توانند در مرورگر برای ارزیابی صفحات وب خاص اجرا شوند. در اینجا برخی از مواردی است که من مفیدترین آنها را هنگام تحقیق درباره قابلیت دسترسی پیدا کرده ام.

ابزار ارزیابی موج

ابزار ارزیابی WAVE توسط webAIM.org ساخته شده است و با افزودن نمادها و نشانگرها به صفحه ، بازخورد تصویری در مورد دسترسی محتوا را فراهم می کند.

ابزار دسترسی WAVE

همچنین خلاصه ای از مسائل را فراهم می کند که به شما امکان می دهد خطاهای خاصی را جستجو کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ax دسترسی به قابلیت دسترسی به وب

این افزونه کروم از کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز ax استفاده می کند که توسط Deque Systems ساخته شده است.

ابزار آزمایش قابلیت دسترسی ax در ابزارهای توسعه دهنده مرورگر اجرا می شود و نقص قابلیت دسترسی در یک صفحه وب را شناسایی می کند.

ابزار دسترسی تبر - ابزارهای توسعه

با یک رابط کاربری شفاف ، این ابزار مشکلات دسترسی شناسایی شده و مکان هایی را که در صفحه یافت می شوند نمایش می دهد.

ابزار دسترسی تبر

بهبود بخش جستجوگر سایت

Site Checker Accessibility Checker نمای کلی از مشکلات دسترسی یک صفحه را با توضیحات واضح درباره تأثیر آنها بر کاربران ارائه می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این ابزار همچنین توصیه هایی را برای رفع مشکلات شناسایی شده نمایش می دهد.

بهبود قابلیت جستجوگر سایت

فانوس دریایی Google

ابزار Lighthouse Google همچنین یک ممیزی قابلیت دسترسی را انجام می دهد و نمره ای مشابه نمره مورد استفاده برای عملکرد ارائه می دهد.

با این حال ، بر خلاف ممیزی عملکرد ، هر آزمون دستیابی یا پاس است یا شکست می خورد و صفحه هیچ امتیازی برای قبولی جزئی دریافت نمی کند.

ابزار Lighthouse Google

برای هر تست انجام شده توزیع داده می شود که نمره نهایی را ایجاد می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این گزارش همچنین عناصر خاص موجود در صفحه را نشان می دهد که از نظر حسابرسی ناموفق هستند.

ابزار Lighthouse Google

در مقیاس با DeepCrawl

همچنین ما توانسته ایم ابزار تست ax را با یک اسکریپت جاوا اسکریپت سفارشی و استخراج در DeepCrawl ترکیب کنیم.

این یک روش هیجان انگیز برای مشاهده تخلفات در یک سایت در مقیاس ، همراه با ارائه یک امتیاز و خلاصه بوده است.

DeepCrawl

منابع بیشتر

یادداشت نهایی در مورد قابلیت دسترسی

به جای اینکه دسترسی را به عنوان کار و تلاش اضافی ببینیم ، باید به یاد داشته باشیم که این موضوع در مورد درک و همدلی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

وب برای همه ساخته شده است و باید برای همه قابل استفاده باشد.

این مسئولیت است که همراه با تیم توسعه و طراحی ما اطمینان حاصل کنیم که وب سایت هایی که در آنها کار می کنیم برای همه قابل دسترسی است.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر در پست: Peakpx
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، سپتامبر 2020