چگونه می توان 4 مشکل متداول سئو را قبل از اینکه دیر به دست بیاورد ، برطرف و رفع کند

به عنوان یک متخصص SEO ، هدف شما – و مسئولیت شما – این است که اطمینان حاصل کنید که می توانید برای ادامه کار و حفظ آگاهی از محتوای وب سایت خود ، کارهای لازم را انجام دهید.

در 23 سپتامبر ، من یک وبینار حمایت از موتور جستجوگر مجله را ارائه کردم که توسط استیون ون وسوم ، معاون اجتماعی در ContentKing ارائه شد.

وی در مورد چگونگی موضع گیری پیشگیرانه در فرآیندهای جستجوگرها و جستجوگرها در هنگام به دست آوردن مشکلات (و حل آنها!) قبل از اینکه بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد ، به اشتراک گذاشت.

در اینجا خلاصه ای از ارائه ارائه شده است.

موتورهای جستجو هرگز نمی خوابند. آنها به طور مداوم در حال خزیدن در سایت شما هستند تا نمایه های خود را به روز کنند.

اشتباهات سئو می تواند در هر زمان رخ دهد. شما باید آنها را اصلاح کنید قبل از اینکه بر رتبه بندی و نتیجه نهایی شما تأثیر بگذارند.

حدود 80٪ از مسائل مربوط به سئو حداقل چهار هفته مورد توجه قرار نمی گیرد.

یک مسئله متوسط ​​سئو می تواند تا 75000 دلار درآمد از دست رفته داشته باشد.

اما با ابزار و فرآیندهای مناسب می توانید این موارد را کاهش دهید.

اما ، در مورد ابزارهای موجود چطور؟

Google Search Console و Google Analytics هر یک از ابزارهای حرفه ای جستجوگرها در این صنعت هستند.

اگر بخواهید موضع فعالانه ای در فرآیندهای SEO خود داشته باشید ، کافی نیست.

در حالی که کنسول جستجوی گوگل اعلان ها را ارسال می کند ، اما تأخیر و محدودیت دارند.

و هنگامی که هشدارهایی که در Google Analytics تنظیم کرده اید ارسال می شود ، ترافیک ارگانیک شما قبلاً ضربه خورده است.

4 مسئله مشترک SEO و چگونگی جلوگیری از آنها

بیایید رایج ترین مسائل مربوط به SEO را که با آن روبرو شده ایم ، بررسی کنیم و در مورد چگونگی جلوگیری از وقوع آنها بحث کنیم.

1. مشتری یا همکار از بین رفته است

شما واقعاً آمدن این یکی را نمی بینید.

تعداد کمی از متخصصان سئو ممکن است یکی از سناریوهای زیر را از طرف مشتری یا همکار خود تجربه کرده باشند:

  • “CMS به ما می گفت که آن را به روز کنیم ، بنابراین ما این کار را کردیم – از جمله موضوع و تمام پلاگین های آن.” (و آنها این کار را مستقیماً در محیط زندگی انجام دادند.)
  • “ما عناوین صفحه را در این صفحات اصلی توسط خود ما اصلاح کردیم!”
  • “این صفحات مهم به نظر نمی رسیدند ، بنابراین ما آنها را حذف کردیم.” (بله ، این صفحات پول بود.)
  • “ما URL های این صفحات را دوست نداشتیم ، بنابراین آنها را تغییر دادیم.”

این سناریوها ناامیدکننده هستند و می توانند منجر به کاهش میزان بازدید و رتبه بندی شما شوند.

چگونه از آن جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از آسیب ناخواسته سئو وب سایت شما به مشتریان یا همکاران سرکش ، این مراحل را انجام دهید.

  • تغییرات مسیر: شما باید بدانید که سایت چه خبر است.
  • هشدار دریافت کنید: وقتی کسی سرکش می شود
  • محدود کردن دسترسی: یک بازاریاب محتوا برای به روزرسانی CMS نیازی به عملکرد ندارد.
  • قوانین مشخص نامزدی را تعیین کنید: همه باید بدانند که چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند.
مقاله پیشنهادی  5 راه درخشان برای ترکیب بازاریابی سنتی و دیجیتال

ابزاری که دارای ویژگی ردیابی تغییر مانند ContentKing است ، در این نوع شرایط مفید است.

این پلت فرم پیگیری می کند که چه صفحاتی اضافه ، تغییر ، هدایت و حذف شده اند. شما در اصل یک کل گزارش کامل از سایت خود دارید.

شما همچنین می خواهید هشدارها را دریافت کنید – اما فقط آنها را برای مشکلات و تغییرات مهم نیاز دارید.

هشدارها باید هوشمندانه باشند.

اگر عنوان صفحه در برخی از کم اهمیت ترین صفحه ها تغییر کند ، نیازی به دریافت هشدار ندارید ، اما اگر تغییرات در صفحه اصلی شما ایجاد می شود ، هشدار می خواهید.

2. تیم توسعه از بین رفته است

این اتفاق زمانی می افتد که هیچ هماهنگی مناسبی بین توسعه دهندگان و تیم سئو وجود نداشته باشد.

در یک مثال ، تیم توسعه یک فروشگاه تجارت الکترونیک شامل متخصصان سئو در انتخاب و آزمایش یک سیستم صفحه بندی جدید نیست.

آنها با یکی از تکیه بر جاوا اسکریپت روبرو شدند که باعث تاخیرهای زیادی در روند خزیدن و نمایه سازی شد زیرا تمام صفحات صفحه بندی شده باید ارائه شوند.

به همین دلیل ، کشف و ارزش گذاری صفحات محصول جدید برای موتورهای جستجو بسیار دشوارتر بود – نیازی به گفتن نیست که ارزیابی مجدد ارزش صفحات محصول موجود را انجام دهید.

مثال دیگر زمانی است که تغییرات در بخش ایالات متحده در یک سایت تصویب می شود ، اما با سرعت در همه نسخه های زبان ارسال می شود.

به هم ریختگی هنگام کار با سایت های محلی بسیار آسان است.

چگونه از آن جلوگیری کنیم

مشابه شماره های اول ، شما همچنین باید:

  • پیگیری همه تغییرات
  • هشدار دهید وقتی کسی سرکش می شود
  • قوانین نامزدی مشخص را تعیین کنید.
  • از همه مهمتر ، آزمایش QA مناسب را انجام دهید.

3. Gone Bad را منتشر می کند

بیایید با یک کلاسیک شروع کنیم: هنگام انجام انتشار ، staging robots.txt به طور تصادفی از آن جا منتقل می شود ، که از دسترسی خزنده ها جلوگیری می کند.

در رابطه با این موضوع ، ما اغلب شاهد چنین اتفاقی در مورد رباتهای متا بدون شاخص یا noindex عجیب و غریب تر از طریق X-Robots-Tag (HTTP Header) هستیم ، که تشخیص آن بسیار دشوارتر است.

شما باید robots.txt خود را کنترل کنید. این می تواند عملکرد SEO شما را ایجاد یا خراب کند.

یک شخصیت همه تفاوت را ایجاد می کند.

انتشارات بد شد

در مثال بالا ، بخش جدیدی از سایت منتشر شد و شامل قوانین متعارف با کد سخت در محیط توسعه بود.

محیط توسعه با استفاده از احراز هویت HTTP مسدود شد ، بنابراین برای موتورهای جستجو قابل دسترسی نیست.

مدیر بازاریابی دیجیتال مدام از خود می پرسید: “بالاخره چه زمانی این بخش جدید شروع به رتبه بندی می کند؟”

مواردی از این دست مخصوصاً هنگامی که قوانین متعارف در سرصفحه های HTTP پیاده سازی می شوند ، بسیار مشکل است. آنها به سختی قابل دستیابی هستند.

چگونه از آن جلوگیری کنیم

با اجرای تست تضمین کیفیت خودکار در زمان پیش از انتشار ، انتشار و پس از انتشار ، می توانید از این مسئله جلوگیری کنید.

این فقط داشتن یک سیستم نظارتی مانند ContentKing نیست ، بلکه شما باید فرآیندهای درست را نیز داشته باشید.

مقاله پیشنهادی  29 سؤال برای سؤال از مشتریان بالقوه سئو

به عنوان مثال ، اگر نسخه ای به طرز وحشتناکی اشتباه انجام شود ، باید بتوانید به سرعت آن را برگردانید.

پیگیری همه تغییرات و هشدار گرفتن هنگام بروز اشتباه نیز کمک خواهد کرد.

4. افزونه های Buggy CMS

مدیریت پلاگین های Buggy CMS دشوار است.

به روزرسانی های امنیتی اغلب به زور اعمال می شوند. وقتی حاوی اشکال هستند ، اینها بدون اطلاع شما معرفی می شوند.

در طول سال ها ، چند نمونه وجود داشته است که در آن افزونه های حشره دار CMS پیکربندی های SEO صدها هزار سایت را در یک به روزرسانی تغییر داده اند.

تقریباً هرکسی فکر می کرد که این اتفاق نخواهد افتاد و غافلگیر شد.

چگونه از آن جلوگیری کنیم

غیرفعال کردن به روزرسانی های خودکار این مشکل را از بین می برد.

به همین ترتیب ، شما همچنین می خواهید تغییرات خود را پیگیری کنید و در صورت بروز اشتباه هشدار دریافت کنید.

خزیدن سنتی در مقابل نظارت مداوم

احتمالاً متعجب شده اید که چگونه خزیدن سنتی در برابر نظارت مداوم اندازه گیری می کند.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

ضعف خزیدن سنتی

بگویید شما هر دوشنبه خزیدن های برنامه ریزی شده هفتگی خود را انجام می دهید. اما اگر روز سه شنبه مشکلی پیش بیاید چه می کنید؟

سپس تا روز دوشنبه آینده از آن اطلاع نخواهید داشت.

تا آن زمان ، موتورهای جستجو آن را انتخاب کرده اند.

با ContentKing شما قبلاً رفع اشکال کرده اید.

مثال دیگر این است که وقتی در حال خزیدن یک سایت بزرگ هستید که اتمام آن 2-3 روز طول می کشد.

تا پایان کار ، داده های قدیمی را مشاهده خواهید کرد.

در همین حال ، موارد زیادی از قبل تغییر کرده اند – حتی نقشه های سایت robots.txt و XML شما ممکن است قبلاً تغییر کرده باشند.

نظارت و هشدار فعال

سوال این نیست اگر مشکلی پیش خواهد آمد

سوال اینجاست چه زمانی.

وقتی مشکلی خراب شد ، باید فوراً بدانید و قبل از اینکه Google متوجه آن شود ، آن را برطرف کنید.

استفاده از ابزارهای نظارتی و هشدار فعال به شما این امکان را می دهد تا در فرآیندهای سئو سایت خود موضع گیری پیشگیرانه داشته باشید.

پرسش و پاسخ

در اینجا فقط برخی از سوالات شرکت کنندگان توسط استیون ون وسوم پاسخ داده شده است.

س: چگونه تغییرات را ردیابی کنیم؟

استیون ون وسوم (SV): بهترین راه برای پیگیری تغییرات سایت شما نظارت بر آن با بستری مانند ContentKing است.

از آنجا که سیستم عامل ما 24/7 در حال نظارت است ، مشاهده خواهید کرد که همه تغییرات در زمان واقعی شروع به کار می کنند. دیگر نیازی به انجام کاری نیست!

اگر می خواهید همه کارها را انجام دهید ، می توانید استخراج عناصر سفارشی را تنظیم کنید. با این کار می توانید تغییرات مربوط به هر صفحه را پیگیری کنید.

چند مثال: آیا موجودی کالایی موجود نیست ، امتیازات و شمارش ها را مرور کنید ، قیمت ها یا هر چیز دیگری.

س: هشدارهای ContentKing بر اساس چه منابع داده ای ساخته شده اند؟

SV: برای پاسخ به این ، اجازه دهید به طور خلاصه نحوه کار ContentKing را توضیح دهم.

مقاله پیشنهادی  WhatsApp ابزارهای خرید و پرداخت را برای مشاغل اعلام می کند

ContentKing 24/7 سایتها را رصد می کند – و براساس هر درخواست صفحه ، بررسی می کنیم که آیا از آخرین درخواست ما تغییری ایجاد شده است یا خیر.

اگر هیچ تغییری پیدا نشد ، ContentKing هشدار ارسال نمی کند.

اگر تغییرات را شناسایی کردیم ، تأثیر تغییرات را ارزیابی خواهیم کرد و اینکه آیا این تغییر منجر به مشکلی می شود یا خیر.

هنگام ارزیابی تأثیر تغییرات ، و – در میان سایر عوامل – ما در نظر خواهیم گرفت:

  • چه تعداد صفحه تحت تأثیر قرار گرفته است.
  • این صفحات چقدر مهم هستند.
  • تغییرات از نظر SEO چقدر تأثیرگذار است.

علاوه بر این ، می توانید هشدارها را روی داده های منابع داده خارجی مانند Google Analytics و Google Search Console تنظیم کنید.

ما هشدارها را به طور خودکار از قبل پیکربندی می کنیم تا به درستی تنظیم شوند ، اما اگر می خواهید آنها را برای تنظیم آستانه های حساسیت ، دامنه هشدارها و مسیریابی سفارشی کنید ، می توانید تمام آنها را تمام کنید.

س: آیا روشی دقیق و قابل اعتماد برای شناسایی تعارضات افزونه وجود دارد؟

SV: تا آنجا که من می دانم ، هیچ کدام وجود ندارد. ما با بسیاری از سیستم عامل های مختلف وب سایت سر و کار داریم ، و هر سیستم عامل متفاوت است.

بعنوان مثال برخی از افزونه های وردپرس تشخیص می دهند که افزونه های بالقوه متناقضی نیز در حال اجرا هستند یا خیر ، اما به غیر از این مسئله پیگیری همه مواردی است که در سایت شما اتفاق می افتد.

وقتی با رفتار عجیبی روبرو شدید ، می توانید تحقیق کنید و وارد آن شوید و آن را برطرف کنید.

کلمات جادویی در اینجا “مراقب بودن” است – بدون این ، شما نمی دانید که آیا چیزی در سایت شما تغییر می کند یا نمی توانید اقدام قاطعی انجام دهید.

یک روش عالی برای شناسایی تعارضات پلاگین این است که قبل از آزاد کردن آنها برای تولید ، یک محیط مرحله بندی یا پذیرش در آنجا اجرا می شود.

به این ترتیب می توانید هرگونه درگیری را قبل از اینکه به محیط تولید شما وارد کند ، تشخیص دهید.

س: چرا هنگام اصلاح / بررسی خرابی های تولید ، باید خزنده ها را ممنوع کنیم؟

SV: شما نباید – باید همیشه از اجازه دادن به خزنده های موتور جستجو در محیط تولید خود جلوگیری کنید.

و در وهله اول نباید مستقیماً در محیط تولید خود تغییراتی ایجاد کنید.

از محیط صحنه سازی یا پذیرش در جایی که تغییرات خود را تأیید می کنید استفاده کنید ، مطمئن شوید بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید تغییر نکرده اید و سپس تغییرات خود را در محیط تولید آزاد می کنید.

با این حال باید اطمینان حاصل کنید که خزنده های موتور جستجو نمی توانند به محیط صحنه سازی یا پذیرش شما دسترسی داشته باشند. ما بهترین روش برای انجام این کار را با جزئیات در این راهنما توضیح می دهیم.

[Slides] چگونه مشکلات SEO را قبل از اینکه خیلی دیر به دست بیاوریم و برطرف کنیم

SlideShare زیر را بررسی کنید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، سپتامبر 2020