چگونه می توان مقدار بک لینک را تعیین کرد

بنابراین ، شما به تازگی یک بک لینک شیرین از یک وب سایت به دست آورده اید.

حالا چی؟ آیا واقعاً به اندازه کافی ارزشمند است که تغییراتی در اختیارات و رتبه های شما ایجاد شود؟

بارها و بارها به ما گفته می شود که پیوندها برای رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مهم هستند.

اما همه پیوندها برابر نیستند. برخی حتی می توانند به صورت مقیاس به سایت شما آسیب بزنند.

چندین عامل وجود دارد که ارزش واقعی یک بک لینک را تعیین می کند. عواملی که به شما امکان می دهند پیوندی را که به تازگی کسب کرده اید بشناسید ، درجه A است.

در این قطعه ، برخی از (نه همه) این عوامل را اجرا می کنم تا به شما در تعیین ارزش بک لینک های شما کمک کنم.

1. دامنه های Root منحصر به فرد یا کل بک لینک؟

بعد از کسب آخرین لینک ، اولین متریک که باید بررسی کنید این است که آیا این لینک از یک دامنه root منحصر به فرد بوده یا خیر.

دامنه ریشه ای منحصر به فرد به معنای پیوندی که اخیراً دریافت کرده اید از وب سایتی است که قبلاً با سایت شما پیوند نداشته است:

چگونه می توان مقدار backlink را تعیین کرد

و این بسیار با ارزش است

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به هر بک لینک به وب سایت خود به عنوان یک توصیف فکر کنید ، و Google در حال مشاهده سایت شما است که تصمیم به خرید یا خرید ندارد (بخوانید: رتبه).

اگر Google به وب سایت شما توجه کند و متوجه شود که شما 15 توصیف از همان شخص دارید (بخوانید: دامنه root) ، بسیار قانع کننده تر از 15 توصیف از 15 نفر مختلف است.

در واقع ، اگر نمایه پیوند شما کوچک باشد اما با پیوندهایی از همان منبع پر شده باشد ، ممکن است کمی مشکوک باشد. تنوع مهم است.

94٪ از کل مطالب آنلاین دارای بک لینک های صفر است.

بنابراین چند پیوند از همان دامنه ریشه ای به شما آسیب نمی رساند.

اما اگر این تنها چیزی است که شما بدست آورده اید ، این نشانه ای است که شما نیاز دارید تا دسترسی خود را افزایش داده و در زمینه ایجاد پیوند ، متنوع شوید تا متنوع خود را تغییر دهید.

دامنه های منحصر به فرد مرتبط تر که می توانید از آنها پیوند کسب کنید ، بهتر است.

2. رتبه دامنه / اختیار دامنه – Vanity Metric؟

رتبه دامنه (یک اصطلاح از طریق Ahrefs) ، Domain Authority (یک اصطلاح از طریق Moz) ، امتیاز امتیاز (یک اصطلاح از طریق SEMrush).

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در حالی که به طور جداگانه نامگذاری شده اند ، آنها اساساً محاسبات یک چیز هستند:

نمره کلی 0-100 که توسط چندین عامل محاسبه می شود ، بطور عمده بک لینک ، کل بک لینک های منحصر به فرد و قدرت نسبی هر یک از این لینک دهنده ها.

به زبان انگلیسی ساده: اگر رتبه دامنه بالا باشد ، سایت پیوندهای بسیار خوبی از تعداد زیادی سایت عالی دارد. اگر رتبه دامنه کم باشد ، سایت از تعداد کمتری سایتهای منحصر به فرد لینک کمتری دارد.

آیا این یک متریک غرور است؟

تا حدی ، بله

بنابراین ، مهم است؟

کاملا.

برای هر کلید واژه رقابتی به SERP نگاه کنید و در غیر این صورت به من بگویید:

مقاله پیشنهادی  3 اندازه گیری قدرتمند برای اندازه گیری کمپین ساخت لینک شما

چگونه می توان مقدار backlink را تعیین کرد

تقریباً هرکسی که برای “بین المللی سئو” رتبه بندی می شود دارای DR بالای 90 است.

رتبه دامنه بیش از یک محاسبه غرور است.

در حالی که به طور مستقیم توسط Google استفاده نمی شود ، این یک نشانه واضح از اعتماد این ابزارها به Google است: سایتهایی با پروفایل های بک لینک سالم ، متنوع که در حال ایجاد محتوای شگفت انگیز هستند.

به عبارت دیگر: سایتهای معتبری که مردم دائماً در مورد آنها صحبت می کنند ، به آنها اعتماد دارند و کمک می کنند.

کسب پیوند از یک سایت عظیم با رتبه دامنه 90+ می تواند یک افزایش عظیم برای سیگنال های DR و اعتماد سایت شما باشد.

صحبت از سالها تجربه در زمینه ایجاد لینک برای صدها مشتری در همه سوله ها ، پیوندهای غیر اسپمی بالای 50 نفر در رتبه بندی Ahrefs Domain می تواند تأثیر بسزایی در اقتدار و اعتماد شما داشته باشد.

اما ، DA / DR / AS متریک نهایی نیست.

اگر پیوندی از سایتی با رتبه دامنه 55 به جای 90 آرزو شده دریافت کنید ، ناامید نشوید.

چگونه می توان مقدار backlink را تعیین کرد

شما با کمال تعجب شگفت زده خواهید شد كه چگونه سایت DR55 قدرتمند باشد.

اگر محتوا به اندازه کافی خوب باشد از الکسا ، SEMrush و حتی مجله موتور جستجو حتی به اندازه کافی قوی باشید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

3. نمرات هرزنامه: خیلی زیاد است؟

امتیاز هرزنامه ، ایجاد شده توسط Moz ، “درصد سایت هایی با ویژگی های مشابه را که ما از طرف Google مجاز به مجازات یا ممنوعیت هستند” نشان می دهد.

نمرات هرزنامه و ایجاد لینک اغلب مورد بحث قرار می گیرد ، و شنیدن این نکته که بسیار زیاد اسپم = وب سایت شما قصد دارد ASAP مجازات کند ، بسیار معمول است.

متأسفانه ، این کاملاً دقیق نیست.

مستقیم از دهان موز:

“پیوندهای به خوبی ایجاد شده ، حتی با امتیاز هرزنامه بالاتر ، هنوز هم می توانند ارزش و اقتدار به سایت شما بیفزایند.”

در حالی که داشتن نمایه کامل پیوند سایتهای ناخواسته اسپم به وضوح بد است ، داشتن برخی از سایتها با نمرات بالای هرزنامه ها اینگونه نیست.

دستورالعمل های تعیین شده توسط Moz عبارتند از:

  • 1-30٪ = کم
  • 31-60٪ = متوسط
  • 61-100٪ = زیاد

به طور کلی ، تقریباً همیشه بین این نمرات مخلوط خواهید شد.

برای اهداف بهینه سازی لینک ، نمایه پیوند شما باید به سمت پایین اکثریت پایین ، برخی متوسط ​​و چند مورد بالا باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نمرات بالای هرزنامه به معنای بلافاصله به معنای عدم پذیرش نیست. در عوض ، آن را به صورت موردی انجام دهید.

هنگام مشاهده پیوند با امتیاز هرزنامه بالاتر ، از خودتان چند سوال بپرسید:

  • آیا این وب سایت قانونی است؟ یا اینکه این یک PBN سایه دار است که پیوندهای مربوط به ساخت اسپم است؟
  • آیا بخشی از مطالبی که به آنها اشاره شد خوب است؟ یا اینکه با لنگرهای دقیق بازی از صدها سایت پرت شده است؟
  • آیا متن لنگر متنی متناسب است یا این یک فهرست بزرگ پیوندهای تصادفی است؟

به راحتی می توان گفت پیوند برون مرزی هرزنامه است یا نه. و سطح سطح نمرات هرزنامه همیشه نمی تواند به شما بگوید.

4- ترافیک ارگانیک: آیا اهمیت دارد؟

هنگام تلاش برای تشخیص مقدار بک لینک که اخیراً به دست آورده اید ، ترافیک ارگانیک یک معیار خوب برای کشف است.

مقاله پیشنهادی  نحوه ایجاد انعطاف پذیری در کمپین های پیوند شما

بسته به اینکه از چه منبعی استفاده می کنید (Ahrefs، SEMrush، SameWeb، و غیره)، شما تخمین می زنید طیف کاملی از برآورد ترافیک ارگانیک.

چرا؟ آنها برآوردهای کلیک هستند ، نه داده های مستقیم از Google Analytics.

با استفاده از ابزاری مانند Ahrefs ، بسیار آسان است که بگویید آیا سایت دارای ترافیک ارگانیک خوبی است:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چگونه می توان مقدار backlink را تعیین کرد

و برای تأیید ، می توانید به سادگی بر روی گزارش کلمات کلیدی کلیک کنید تا ببینید رتبه بندی آنها برای چه مواردی است:

چگونه می توان مقدار backlink را تعیین کرد

اگر کلمات کلیدی حجم بالایی دارند و در صفحه اول رتبه بالایی دارند ، احتمالاً هر ماه بازدید کننده ارگانیکی خوبی دارند.

به طور کلی ، شما می خواهید از سایتهایی با نرخ پایدار و زیاد ترافیک ارگانیک پیوند برقرار کنید.

هر چیزی بیش از 1000 در ترافیک ارگانیک نقطه شروع خوبی است. و بدیهی است ، هر چیزی بالاتر حتی بهتر است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

هرچه ترافیک ارگانیک مرتبط تر باشد (کلید واژه: مرتبط) بهتر می شود. به نمایه کلمات کلیدی سایت مراجعه کنید تا ببینید که آنها برای چه رتبه هایی قرار دارند و اگر احتمالاً ترافیک همچنان باقی می ماند ، روی محتوای آنها کلیک کنید ، روی پیوند خود کلیک کنید و تبدیل کنید.

ترافیک ارگانیک به صفحهای که با آن در ارتباط هستید ، مستقیماً نمی توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید

اما مطمئناً ترافیک ارجاع ارگانیک را به وب سایت شما هدایت می کند ، و این یک پتانسیل عظیم برای افزایش رتبه غیرمستقیم از پیوندها ، اشتراک ها و تعامل جدید است.

5. متن لنگر: آیا بازی دقیق مضر است؟

یکی از بزرگترین سؤالی که در فضای ساختمان پیوند مشاهده می کنم متن لنگر را احاطه کرده است.

نیمی از جمعیت لنگرهای مسابقه دقیق را می خواهند تا رتبه های کلیدی را افزایش دهند.

نیمه دیگر لنگرهای “طبیعی” را برای جلوگیری از مجازات های گوگل می خواهد.

بنابراین ، چه کسی حق است؟

هر دو هستند. ایجاد پیوند به ندرت یکی یا دیگری است. به ندرت درمورد پیوندهای DR90 و موارد بیشتر درباره تعادل وجود دارد.

وقتی بیش از هر طیف یا طیف دیگری زیاده روی می کنید ، طبیعی نیست.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اگر شما یک سایت کوچک با یک پست وبلاگ هستید که 100 پیوند را با یک لنگر مطابقت دقیق به دست می آورد ، مشکوک است.

برعکس ، اگر شما 100 پیوند را از مطالعه ای که ایجاد کرده اید بدست آورید و لنگرها با استناد به تصویر ، استنادهای آماری ، نقل قول های مقاله ، مطابقت دقیق و موارد دیگر متفاوت باشد ، فوق العاده است.

این نشانه این است که این پیوندها به طور طبیعی درآمد و ساخته شده اند ، و به هیچ وجه با استفاده از هیچ روش مصنوعی بازی سیستم به دست نیامده اند.

وقتی یک پروفایل لینک طبیعی به نظر می رسد ، برای هر دو لنگر دقیق بازی و لنگرهای “طبیعی” تر از نقل قول های تصویر ، نقل قول ها ، پیوندهای صفحه اصلی و موارد دیگر عکس بگیرید.

6. تجزیه و تحلیل رقبا: ایجاد شکاف بک لینک

پیوندهایی که دریافت می کنید رقبای شما به دلایل مختلف بسیار با ارزش هستند:

  • این سیگنال های اعتماد و اقتدار را فقط در طاقچه شما قرار می دهد ، نه اینکه میزبان کاملی از رقبا باشد.
  • شما ترافیک ارجاع مستقیم بیشتر از رقبا را هدایت می کنید
  • هر پیوند بعدی که به شما قدرت می بخشد ، شما را از رقبا جدا می کند.
مقاله پیشنهادی  مبانی تحلیل پروفایل پیوند

هر بار که پیوندی به دست می آورید ، دامنه خود را به یک گزارش تقاطع لینک پیوند دهید:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چگونه می توان مقدار backlink را تعیین کرد

این به شما نشان می دهد چه کسی به شما پیوند می دهد و نه رقابت شما ، یا برعکس ویزا.

اگر دامنه root با شما پیوند دارد و نه رقابت شما ، ارزش پیوند بالاتر است (همه موارد در نظر گرفته شده).

اگر آنها به رقابت شما نیز پیوند دهند ، این یک پیروزی بزرگ است. چرا؟ شما شکاف بک لینک که رقیب شما روی شما بود را بستید.

با هر پیوندی که به دست آورده اید و هر ایمیل ارتباطی که برای شما ارسال می شود ، به دنبال ایجاد شکاف بک لینک بزرگتر باشید که اقتدار دامنه شما را نسبت به رقابت شما بهبود می بخشد.

7. ذکر متن بسیار مهم است

همه عواملی که فقط در بالا به آنها اشاره کردم مهم هستند.

اما ، زمینه ذکر بسیار مهم است.

با ذکر متن ، من صرفاً منظورم این است که: تمام عوامل پیرامون پیوند خود را ارزیابی کنید تا ببینید زمینه مناسب یا تأثیرگذار است یا خیر.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به عبارت دیگر…

مقاله ای که در آن به شما اشاره شده چقدر خوب نوشته شده است؟

آیا این یک قطعه 500 کلمه ای است که هرگز رتبه بندی نمی شود؟ یا اینکه این یک غول سرقت نهایی 5000 کلمه در سرورهای SERP است؟

آیا موضوعی که در آن به شما اشاره شد ارتباط مستقیمی با بک لینک شما داشت؟ یا اینکه لنگر کلمه کلیدی پر و خارج از مکان بود؟

آیا بین 150 نفر دیگر ارتباط داشتید یا در یک گروه منتخب از چند لینک خروجی دیگر قرار داشتید؟

آیا محتوا در یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و مستقیماً پیوندها را درگیر کرد؟

من می توانم ادامه دهم و ادامه دهم.

متن اصلی است اگر در مورد مقاله های crappy از سایت های شفاف با زمینه crappy به آنها اشاره می کنید ، بسیار ارزشمند است.

به مقاله ای که نام تجاری شما را ذکر کرده یا به سایت شما پیوند داده است نگاهی دقیق بیندازید. اگر مقاله فوق العاده ، موضوعی مناسب و جالب است ، پیوند دینامیکی را به دست آورده اید.

نتیجه

وقتی یک بک لینک جدید بدست می آورید ، چک کردن مقدار آن اولین کاری است که باید انجام دهید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

دامنه های ریشه ای منحصر به فرد ، رتبه بندی دامنه ، نمرات هرزنامه ، ترافیک ارگانیک ، متن لنگر ، و زمینه ذکر شده را ارزیابی کنید.

در حالی که عوامل بیشتری وجود دارد ، اینها برخی از مهمترین آنهاست.

تقریباً تمام پیوندها برای مشخصات کلی شما ارزش دارند ، اما برخی از آنها با ارزش تر از سایرین.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، آگوست 2020