چگونه می توان با چارچوب OKRs رشد آژانس خود را افزایش داد

چگونه موفقیت را اندازه گیری کنیم؟

این یک سوال سخت است که باید از خود به عنوان یک آژانس جستجوگر سئو بپرسید.

با داشتن یک مدل تجاری پیچیده ، از جمله دفاتر متعدد ، مشتریان و پروژه ها برای هم ترازی ، و یک درآمد مکرر ماهیانه برای تأمین امنیت ، تعیین اهداف قابل اندازه گیری و مسئولیت پذیر نگه داشتن خود به عنوان یک آژانس ممکن است یک کار فریبنده به نظر برسد.

از آنجا که باید برای مشتری خود ارزش قائل شوید ، معمولاً اهداف آنها ابتدا دستور کار را تشکیل می دهد.

با این حال ، یک فرایند استراتژیک کاملاً طراحی شده از نقطه 0 به معنای بهبود کارایی و نتایج استراتژیک بهتر است – شما می دانید چه چیزی را می خواهید اندازه بگیرید و برای دستیابی به آن چطور باید این کار را انجام دهید.

در اینجا چارچوب اهداف و نتایج کلیدی (OKR) مفید است.

این روش که از میراث مدیریت توسط اهداف (پیتر دراکر) برگرفته شده و در دهه 1970 در اینتل کاملاً توسعه یافته است ، متدولوژی مدیریت مورد علاقه غول های فناوری مانند گوگل ، مایکروسافت و اوبر قرار گرفت تا اهداف بلند پروازانه ای را تعیین کند و آنها را به روشی سیستماتیک محقق کند.

به هر حال ، این جان دوئر ، یکی از افراد اصلی در طراحی فرآیند Google OKR بود که گفت: “ایده ها آسان هستند. اعدام همه چیز است. “

و برای اطمینان از اجرای مناسب آژانس خود ، چه تازه شروع به کار کرده باشید و چه بخواهید OKR ها را به روشی دیگر امتحان کنید ، در اینجا مواردی است که باید بدانید:

فرآیند OKR در عمل

مانند هر چارچوب خوب ، یک نظریه ساده در پس آن وجود دارد و باید تمرینات زیادی را انجام دهید تا آن را متناسب با زمینه کسب و کار خود تنظیم کنید:

  • اهداف آنچه شرکت در یک بازه زمانی مشخص می خواهد به انجام برساند را نشان می دهد – آنها باید بلند پروازانه ، کیفی و متمرکز بر ایجاد ارزش برای تجارت باشند.
  • نتایج کلیدی نحوه دستیابی شما به اهداف را به روشی خاص ، ملموس و قابل اندازه گیری نشان می دهد – همچنین قابل پیگیری هستند.

بر اساس فرمول Doerr “من (هدف) را با اندازه گیری (نتایج کلیدی)، “می توانید پیش بروید و توسعه آنها را شروع کنید:

  • شما باید 3-5 تیم شرکت را برای سال و / یا برای هر سه ماه با تیم رهبری خود تعیین کنید.
  • سپس هر بخش 3-5 هدف تعیین می کند که با اهداف شرکت تعیین شده توسط تیم رهبری منطبق باشد.
  • ردیف نهایی 3-5 هدف فردی است که بین مدیران و تیم های آنها تعیین می شود و به هر بخش و اهداف شرکت کمک می کنند.
  • هر هدف دارای مجموعه ای از 2-5 نتیجه کلیدی است – که همیشه شامل اعداد است.
مقاله پیشنهادی  در حال حاضر Google در نمایه سازی مشکلات را تجربه می کند

میشل مک کورت ، مدیر روابط عمومی در 15five می گوید: “آنچه من با آژانس ها و راه اندازی OKR ها به بهترین وجهی کار کردم ، اطمینان از اهداف تجاری بودن OKR ها است.” وی ادامه داد: “اینها افراد را مستقیم نگه می دارند ، اما برای ترغیب مردم به عملکرد در اوج بهره وری ، ساختار رهبری لازم است.” بنابراین ، اگر اهداف شرکت شما شامل رشد مشتری شما و یک شریک موفق برای مشتریان شما است ، ساختار OKR خود را متناسب با آن بسازید. به عنوان مثال ، مشتری را با٪ XX افزایش دهید یا XX٪ مشتری خود را حفظ کنید. سپس ، OKR های شخصی همه می توانند بالا بروند. “

یا همانطور که کریستینا وودکه در Radical Focus برجسته می کند ، شما باید سه ماده اصلی را متعادل کنید:

  • تعیین اهداف الهام بخش و قابل اندازه گیری.
  • اطمینان از پیشرفت تیم در رسیدن به اهداف مورد نظر.
  • تعیین ردیف برای این اهداف.

نحوه استفاده از چارچوب اهداف و نتایج کلیدی برای آژانس خود

بیایید عمیق تر برویم و ببینیم آژانس هایی که با آنها گفتگو کرده ایم چگونه از این روند استفاده می کنند.

خواهید دید که روش های مختلفی وجود دارد که این کار برای شما مفید است ، همه دارای شایستگی های مختلفی هستند: رفتار با نمایندگی خود به عنوان مشتری و اندازه گیری بر این اساس ، پاسخگویی آژانس خود با OKR مشتری یا استفاده از OKR برای ایجاد نوآوری برای شاخه خاصی از شما تجارت آژانس

با آژانس خود به عنوان مشتری رفتار کنید و OKR ها را مطابق با چشم انداز خود تنظیم کنید

اگر می خواهید موفقیت آژانس خود را به طور موثر تعریف کنید ، پس با خود به عنوان مشتری رفتار کنید و بر اساس آن محیط خود را تنظیم کنید ، همانطور که آرون دیکس ، مدیر عامل Impression Digital ، توصیه می کند.

مقاله پیشنهادی  معنای مالکیت حضور جستجوی ارگانیک شما چیست

این می تواند به معنای ایجاد اهداف برای تیم های بازاریابی و توسعه کسب و کار شما باشد ، با نتایج کلیدی مانند افزایش تماس های کشف 20٪ یا تحویل ایکس نه کشف این سه ماهه را به موارد متمرکزتر مانند عملکرد ماهانه کلمات کلیدی آژانس هدفمند یا عملکرد پیوند ساختن بر اساس تلاش های روابط عمومی شما فرا می خواند.

مدیر Impression’s اضافه می کند: “تعیین کنید که چگونه می خواهید خود را به عنوان یک آژانس اندازه بگیرید و موفقیت برای شما به چه معناست و سپس در برابر آن سنجید.” داشتن یک معیار برای هدف ، تیم شما را بر کیفیت اقدامات و نتایج متمرکز می کند ، در حالی که ساختار را به فرایندهای کسب و کار شما می رساند.

شاید شما بخواهید مشتری خاصی ایجاد کنید یا در 3 کلمه برتر برای کلمات کلیدی نمایندگی در منطقه خود رتبه بندی کنید – هر آنچه را برای رسیدن به هدف تعیین کنید ، اکنون چیزی قابل اندازه گیری و قابل پیگیری دارید.

به علاوه ، همانطور که دیكز اضافه كرد ، با تنظیم OKR های سه ماهه ، شما وقت كافی برای ایجاد تغییر را دارید ، اما ارتباط مستقیمی با استراتژی سالانه ندارد و فرصتی برای آزمایش و آموخته ها از یك چرخه به چرخه دیگر فراهم می كند.

فرایند OKRs این را تشویق می کند – بنابراین یادگیری از نتایج و اهداف کلیدی ناموفق برای مقیاس گذاری تلاش های شما بسیار مهم است.

همچنین ، همانطور که لوک فیتزجرالد ، بنیانگذار RightFitz ، اشاره کرد ، این یک چیز راحت است که با آن راحت باشید: “در یک سیستم امتیازدهی از 0.1 به 1 ، نمره 0.3 می تواند خوب باشد. اگرچه گاهی اوقات توضیح آن برای تیم دشوار است ، اما اگر هر بار اهداف خود را میخکوب کنید ، به این معنی است که آنقدر هدف ندارید که شما را به چالش بکشد. “

اهداف قابل اندازه گیری و پاسخگویی برای نمونه کارها مشتری شما

“من هر مکالمه مشتری را با این سوال شروع می کنم ، …اهداف شما چیست؟ ”، جف لیزیک ، مدیرعامل Redshift ، هنگام توضیح چگونگی استفاده از روش OKRs برای نمونه کارهای مشتری آژانس ، پس از سالها کشف آن در یک مقاله مرجع Google ، استدلال می کند.

مقاله پیشنهادی  Google پشتیبانی از داده های ساختاری ویدیوی منطقه ای را اضافه می کند

شروع با اهداف تجاری مشتری پایه خوبی برای تعیین اهداف قابل اندازه گیری و نتایج کلیدی ارائه می دهد ، در حالی که تیم را مسئول نگه می دارد. همانطور که لیزیک اضافه می کند ، این برنامه همچنین “راهبردی را به تاکتیکی متصل می کند” ، و برای هر کمپین مشتری نقشه راهی ایجاد می کند که مرحله به مرحله قابل اندازه گیری است.

به عنوان یک آژانس ، آنها فرایند بیشتری را طی می کنند و OKR ها را براساس جلسات برنامه ریزی سالانه تنظیم شده با مشتریان خود ایجاد می کنند – سپس این OKR ها متعلق به هر مدیر حساب در تیم است.

بگذارید بگوییم یک مشتری می خواهد در سال 2021 ، پس از ایجاد اختلال همه گیر ، به مسیر خود برگردد. اما به چه معنا است؟

نتایج کلیدی ممکن است شامل بهینه سازی تبدیل صفحه مقصد ، افزایش لید تا x٪ یا دستیابی به 3 موقعیت برتر برای کلمات کلیدی محلی در دسته بندی های خاص محصول / خدمات باشد. با این حال ، ممکن است بخواهید KPI کلانی برای این هدف گسترده در نظر بگیرید و درآمد را اندازه گیری کنید و همچنین یک شاخص مناسب برای راه اندازی مجدد کسب و کار باشید.

گاهی اوقات ، می توان برای تدوین اهداف قابل اندازه گیری در مرحله فروش تلاش کرد. با این حال اهداف تجاری می توانند “مهندسی معکوس” باشند و به عنوان یک آژانس ، می توانید مشاور باشید و به مشتریان خود کمک کنید تا اهداف مناسب را برای خود شناسایی کرده و عملکرد SEO خود را مستقیماً متصل کنند.

برای اطمینان از اینکه شما با معیارهای مناسب شروع می کنید ، یک روش پیش بینی قابل اعتماد ابزاری را برای تعیین اهداف سئو ارائه می دهد که می توانید در برابر آنها اندازه گیری کنید – بنابراین پیروزی های سئو و نتایج کسب و کار (جلسات و تبدیل ها) را در کل ردیابی می کنید.

ماژول پیش بینی توسط SEOmonitor