چگونه می توان اهداف را برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید تنظیم کنید

آیا شما به خاطر این کار فقط تولید و انتشار مطالب مقصر هستید؟

شاید یک بار به شما گفته شده كه یك روش مطمئن برای افزایش حضور شما در SERP ، انتشار منظم پست های 500 كلمه ای به این دلیل است كه “Google عاشق محتوای تازه است”.

از طرف دیگر ، شاید شما همیشه همیشه در تمرین تولید هر چه بیشتر محتوا بوده اید ، یک جعبه را بر اساس نیاز از بالا تیک بزنید ، بیشتر به تعداد چاپ شده توجه کنید تا کیفیت.

اگر این به نظر می رسد که میزان “استراتژی محتوا” شماست ، باید سریعاً اقدام کنید.

همین الان متوقفش کن!

چرا؟

زیرا ، در بهترین حالت ، وقت خود را تلف می کنید.

این یک فرصت خوب است که تولید محتوا بدون هدف مشخص انجام کارهای کمی برای برند شما انجام می دهد.

همچنین ممکن است که بسیاری از این موارد به عنوان محتوای نازک و بدون ارزش منحصر به فرد طبقه بندی شوند.

خبر خوب؟

تغییر عادات قدیمی بسیار آسان است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

شما فقط باید درک کنید که چگونه می توانید برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید ، هدف بگذارید.

هدف از محتوا

از خودتان یک سؤال بپرسید:

“به عنوان یک برند ، چرا محتوا تولید می کنید؟”

به طور جدی. پیش بروید ، پاسخ (های) خود را بنویسید.

به چه چیزی رسیدید؟

امیدوارم لیستی از تعدادی از اهداف مختلف داشته باشید.

برخی از پاسخهای متداول عبارتند از:

  • برای فعال نگه داشتن وبلاگ ما.
  • Google دوست دارد محتوای مرتب را ببیند.
  • مدیر ما پنج پست وبلاگ منتشر شده را می خواهد همه هفته

اگر این نوع پاسخهایی است که می دهید ، به همین دلیل شما فقط محتوا را تولید می کنید.

هیچ هدفی در پشت محتوایی که شما تولید می کنید وجود ندارد و به وضوح هیچ هدفی در کار نیست.

این یک اشتباه عظیم است. این می تواند منجر به اتلاف منابع قابل توجهی شود.

تک تک مطالب تولید شده شما باید دارای یک هدف باشد.

محتوای شما باید به سمت یک یا چند هدف بازاریابی گسترده تر کار کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

شما باید بتوانید برای هر کسی توجیه کنید که چرا تصمیم به نوشتن آن پست وبلاگ یا طراحی آنفوگرافیک گرفتید.

در این صورت ، هدف یک قطعه از مطالب چگونه می تواند باشد؟

4 اهداف ساده محتوا

به طور معمول (و استثنائات همیشه وجود دارد) ، محتوا به دلایل زیر تولید می شود:

  • برای کسب لینک
  • برای رتبه بندی در SERP ها.
  • برای آموزش مخاطب.
  • درگیر کردن تعامل اجتماعی.

این درمورد این است که چه مطالب خاصی را می توان برای نام تجاری شما انجام داد.

  • چگونه می توان در جهت اهداف گسترده تر بازاریابی تلاش کرد؟
  • آیا به اندازه کافی خوب است که در واقع به هر یک از این موارد برسیم؟
  • آیا برای انجام این کار نیاز به قالب خاصی دارد؟

در اینجا نگاهی عمیق تر به این چهار هدف محتوا مشاهده می شود.

1. برای کسب لینک

شاید شما از بازاریابی محتوا به عنوان یک تاکتیک ایجاد لینک استفاده می کنید – تولید محتوای داستانی اول که بعداً توسط انتشارات سطح بالا پوشیده شده و به آن مرتبط می شود.

این احتمالاً به شکلی قابل دسترسی برای روزنامه نگاران تولید خواهد شد:

  • اینفوگرافیک محور داده ها.
  • ابزارهای تعاملی
  • نتایج نظرسنجی.

به “دارایی های قابل پیوند” فکر کنید و در جایی در امتداد خطوط درست قرار دارید.

این قطعاً منحصر به فرد نیست.

انواع متداول تولید شده با هدف کسب لینک شامل موارد زیر است:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

هیچ کس با قالب محتوا پیوند کسب نمی کند ، و این خوب است.

از شما انتظار نمی رود که به یک نوع محتوا بپیوندید ، بلکه در مرحله استراتژی و برنامه ریزی یک کمپین درک کنید که پیوندها هدف هستند.

مقاله پیشنهادی  چگونه بازاریابی محتوا تحول یافته است

ما معمولاً در اینجا با راهنماهای 10،000 کلمه ای صحبت نمی کنیم ، بلکه چیزی قابل پیوند است و ارزش جدید و محور داده ها را به یک موضوع اضافه می کند.

با این حساب ، می دانیم که پیوندها یکی از اصلی ترین سیگنال های رتبه بندی هستند که توسط گوگل استفاده می شود.

بدون پیوندهای بزرگ ، شما برای بدست آوردن دید تلاش خواهید کرد.

به همین ترتیب ، هر مارکی صرف نظر از اینکه در یک مقیاس محلی به عنوان یک آجر و ملات فروشگاهی رقابت می کنند یا یک غول تجارت الکترونیکی هستند ، باید با هدف ایجاد پیوندهای فرود ، محتوا تولید کنند.

محتوائی که لینک ایجاد می کنند باید شگفت آور باشند.

فقط خوب نیست

عالی نیست.

حیرت آور.

ایجاد پیوند سخت تر و سخت تر می شود ، با وجود ایده های درست و درک در مورد اهداف ، هم ایده و هم تولید می توانند برای ارائه مطالب صرفاً برای این منظور همسو شوند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

2. برای رتبه بندی در SERP ها

اگر می خواهید از جستجوی ارگانیک ترافیک کسب کنید ، باید در جایگاه های برتر رتبه بندی کنید.

به همین سادگی.

با این حال طولانی است روزهایی که می توانید با محتوای زباله رتبه بندی کنید. پاندا این کار را پایان داد.

اگر منظور از محتوایی که شما تولید می کنید رتبه بندی و کسب ترافیک ارگانیک است ، به احتمال زیاد شما می خواهید چیزی بسیار متفاوت از آنچه که می خواهید پیوندهای فرود را ایجاد کنید ایجاد کنید.

باز هم ، کاملاً خوب است این همه در مورد شناخت هدف از محتوا و تراز کردن قالب و تولید با اهداف است.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

اگر تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام داده اید و ثابت کرده اید که امکان کسب ترافیک با کیفیت بالا از طریق یک رتبه برتر برای اصطلاح “کارهای رایگان برای انجام در سان فرانسیسکو” وجود دارد (بیایید برای لحظه ای بگوییم که شما در حال بازاریابی هستید. نام تجاری).

وقتی هدف از محتوا ، رتبه بندی باشد ، باید چنین باشد بهترین قطعه در مورد موضوع

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به این اصل کار کنید و از قبل بسیاری از رقبا را مایل خواهید بود ، اما این یکی از مناطقی است که معمولاً بازاریابان در آن فرو می روند.

بحث ما را در مورد نوشتن پست های وبلاگ 500 کلمه ای بخاطر داشته باشید که هیچ ارزشی به مبحث اضافه نمی کنند؟

گوش کن …

اگر می خواهید در جستجوی “کارهای رایگان برای انجام کار در سان فرانسیسکو” در موقعیت های ارگانیک برجسته ای قرار بگیرید ، می توانید مبارزه کنید مگر اینکه بتوانید این موارد را ایجاد کنید بهترین راهنما در وب

در مورد آن فکر کنید

Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین و مناسب ترین نتایج را برای یک پرس و جو برگردانند.

بنابراین چرا آنها محتوایهایی را که خراش نیستند مرتب می کنند؟

ساده است. آنها نخواهند شد

مجدداً به این واقعیت بر می گردیم که اگر به درستی با اهداف هماهنگ نشده باشید و هدف اصلی آن را درک کنید ، آسان نیست وقت و منابع تولید محتوا را هدر دهید.

از نظر ایجاد بهترین مطالب ، باید درک کنید که چه چیزی یک قطعه را بهتر از دیگری می کند و به همین دلیل مهم است که قبل از شروع تولید ، زمان را برای تجزیه و تحلیل شرایط SERP صرف کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به این ترتیب می توانید به دنبال ایجاد مشترکات بین رتبه بندی صفحه اول باشید و روش هایی را بفهمید که از طریق آنها می توانید کسانی را که قبلاً در رده های بالا قرار دارند ، تقویت کنید.

مقاله پیشنهادی  گفتن "ایجاد محتوای عالی" را متوقف کنید - در عوض این را بگویید

این یک تصور غلط رایج است که شما می توانید با افزایش دادن طول ، نتیجه ای را از نقاط مهم بدست آورید.

اگر فقط!

ایجاد بهترین نتیجه برای یک جستجوی خاص فراتر از این است.

مهم است که شما را به عنوان جستجوگر در نظر بگیرید (کاربر چه می کند؟ در حقیقت می خواهید بخوانید و با آنها درگیر شوید) ، تجربه کاربر و سایر عوامل.

به این روش فکر کنید:

اگر می توانید 100 کار رایگان برای انجام کار در سان فران پیدا کنید ، چه کسی واقعاً می خواهد یک لیست صاف و مستقیم را بخواند؟ این به هیچ وجه بهترین قالب برای رتبه بندی شماره 1 نیست.

آنچه بهتر می تواند با پرس و جو و جستجوگر جستجوگر روبرو شود ، یک راهنمای قابل فیلتر است که به شما امکان می دهد با توجه به نوع ‘انجام کار’ – برای خانواده ها ، زوج ها ، مسافرهای انفرادی ، و غیره مرتب سازی کنید – با اطلاعات مکانی خاص ، اطلاعات تماس ، تصاویر ، بررسی ها تکمیل شود. ، و نوشتن

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

تفاوت را ببین؟

هنگامی که هدف از محتوای شما رتبه بندی است ، شما باید به جای اینکه در دام تولید پست های وبلاگ زیر 500 کلمه فرعی قرار بگیرید ، روی آنچه اتفاق می افتد ، متمرکز شود.

3. برای آموزش یک مخاطب

محتوا به طور معمول به عنوان مواد بازاریابی تولید می شود.

این بدان معناست که همیشه محتواهایی برای آموزش مخاطب وجود خواهد داشت – با هدف انتقال مشتری و مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش.

در بسیاری از موارد ، بین محتوای تولید شده با هدف رتبه بندی و آنچه که آموزش می دهد ، تعداد متقاطع زیادی وجود دارد ، با این وجود مواردی نیز وجود دارد که این موارد به صورت silo انجام می شود.

به عنوان مثال ، یک کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید که به طور معمول براساس شرایط رقابتی به تنهایی رتبه ای کسب نمی کند اما در استراتژی کلی بازاریابی جایگاه مشخصی دارد.

هنگامی که نوبت به تولید محتوا می آموزد ، زمان خود را برای درک سؤالاتی که مخاطب شما می پرسد و همچنین انجام تجزیه و تحلیل دقیق شکاف محتوا در برابر رقبا ، استفاده کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این همه تضمین می کند که:

  • وقتی مشتری بالقوه اطلاعاتی راجع به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید جستجو می کند ، شما محتوا تولید کرده اید که به سؤالات آنها پاسخ می دهد – و در رتبه بندی قرار دارد.
  • هنگامی که این کاربر در سایت شما قرار گرفت ، محتوای دیگری وجود دارد که آنها را از طریق قیف فروش سوق می دهد.

خط پایین: چنین محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

محتوا کاملاً نیازی به تولید فقط به منظور رتبه بندی یا کسب لینک نمی باشد ، تا زمانی که توجیهی در مورد نحوه ایفای این نقش در استراتژی گسترده تر داشته باشید.

4. برای هدایت تعامل اجتماعی

شما نمی توانید رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرید.

برای بسیاری از مارک ها ، این یک بستر قدرتمند برای هدایت آگاهی و تعامل برند است.

با این وجود ، از دیدگاه محتوا ، برای دیدن موفقیت واقعی ، باید محتوا را صرفاً برای هدایت مشغولات اجتماعی تولید کنید – باز هم نشان می دهد که چطور محتوا باید با هدف در ذهن تولید شود ، نه فقط به خاطر آن.

همه ما می دانیم که ویدیو در سکوهای اجتماعی ، مانند تصاویر ، آزمونها و سایر قالبهای سرگرم کننده و تعاملی خوب عمل می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اگر اینگونه باشد ، این همان عاملی است که مارکها باید روی ایجاد آن تمرکز کنند.

مقاله پیشنهادی  4 برای ایجاد فوکوس محتوا و کلمه کلیدی مناسب باید از منابع داده استفاده کنید

یک راهنمای 5000 کلمه ای که با هدف رتبه بندی در SERP ها نوشته شده است ، احتمالاً در رسانه های اجتماعی به تاراج می رود.

این فقط چیزی نیست که مخاطبان اجتماعی بخواهند از آن استفاده کنند (مگر اینکه واقعاً خاص در آن وجود داشته باشد که بتواند سهم ، لایک و وزوز ایجاد کند).

با این حال ، مسابقه یا مسابقه فقط ممکن است از نظر اجتماعی انجام شود.

هنگامی که شما با هدف تولید می کنید ، این مسئله کاملاً خوب است. تا زمانی که هدف خود را برآورده کند ، مشکلی پیش نمی آید.

به هر معنی ، ارزش اجتماعی را درک کنید (دیوانه نیستید).

با این وجود ، اگر به نظر می رسد انجام این کار دشوار باشد ، وسوسه نشوید که از محتوا برای اهداف مختلف استفاده کنید.

برای دیدن نتایج عالی از هدف اصلی متمرکز شوید و به دنبال تولید نوع دیگری از مطالب برای رسیدن به اهداف دیگر باشید.

همه قطعه های محتوا همه جعبه ها را انتخاب نمی کند

اغلب تمایل به تلاش برای تراز کردن یک قسمت از مطالب با اهداف متعدد وجود دارد ، تلاش برای تولید چیزی است که باعث ایجاد پیوند شود ، در رده های بالای SERP برای اصطلاحات با حجم بالا ، آموزش مخاطبان و ایجاد تعامل شدید در رسانه های اجتماعی قرار گیرد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

با عرض پوزش ، بعید است که اتفاق بیفتد.

همانطور که اشتباه است بدون ایجاد استراتژی و تولید محتوا صرفاً به خاطر انجام این کار اشتباه است ، توصیه نمی شود سعی کنید بیش از حد جعبه های زیادی را با یک قطعه تیک بزنید.

در مورد آن فکر کنید

محتوا وقتی به درستی انجام شود ، نیاز به یک سرمایه گذاری مهم هم در زمان و هم اغلب منابع مالی دارد.

به عنوان یک برند ، مهم است که آن را به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر بازاریابی انجام دهد – از جمله اینکه برای هدایت آگاهی ، فروش مستقیم یا کمک به کانال دیگری (به عنوان مثال SEO) استفاده کنید.

وقتی اشتباه می کنید چندین هدف را برای یک قطعه محتوا تنظیم کنید ، در نهایت باید در جایی قربانی کنید.

شاید وقتی بخواهید آن را برای اشتراک گذاری اجتماعی ساده و تصویری حفظ کنید ، باید به رتبه بندی واضح تری بروید.

شاید شما واقعاً به کسب لینک احتیاج داشته باشید اما تصمیم بگیرید که به رتبه های طولانی نیز برسد …

کثیف می شود ، اینطور نیست؟

با استفاده از این رویکرد ، محتوا منجر به کمبود زمان و منابع می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

شما به مراتب بهتر می توانید روی یک هدف واحد برای محتوا و اجرای حداکثر توانایی خود متمرکز شوید.

گاهی اوقات متقاطع بین اهداف مختلف وجود خواهد داشت. اما همیشه به دنبال این باشید که یک دلیل واحد برای تولید هر قطعه محتوا را شناسایی کنید.

هیچ کس انتظار ندارد که یک قطعه محتوا برای رسیدن به همه چیز برای یک برند به دست بیاورد و به همین دلیل ، شما باید روی هدف های سرخوردگی و KPI های مربوط به هدف اصلی تمرکز کنید. هر چیز دیگری یک جایزه است.

برای آموزش اطمینان بیشتر همه افراد در همان صفحه ، وقت خود را آموزش دهید تا اطمینان حاصل کنید که همه افراد در همان صفحه قرار دارند ، و اهداف هر یک از مطالب را برای موفقیت در آینده سوق می دهند و اطمینان حاصل می کنند که منابع در محتوا هدر نمی روند که در واقع هیچ کاری برای این کار نمی کند. یک نام تجاری.


اعتبار تصویر برجسته: پائولو بابیتا