چگونه می توان از نقشه های heatmart استفاده کرد تا استراتژی SEO خود را به سطح بعدی برسانید

هیت مپ مدتی است که پایه اصلی صحنه بازاریابی دیجیتال است.

آنها ابزاری اساسی برای کمک به بازاریابان در درک نحوه تعامل کاربران با یک وب سایت هستند.

از آنها استفاده کنید تا یاد بگیرید که چه نوع از تصاویر به بهترین وجه توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کنند یا اینکه در مرور وب سایت شما مشکل دارند.

در این پست ، روش هایی را یاد می گیرید که y0u می تواند از نقشه های گرما برای بهبود استراتژی SEO خود استفاده کند.

بنابراین ، نقشه هات چیست؟

Heatmaps ابزاری برای تجسم داده ها هستند که به صاحبان وب سایت کمک می کنند تا درک کنند که یک صفحه خاص چگونه عملکرد خوبی دارد.

ایده این است که تصویری از مجموعه داده های پیچیده را با نمایش مقادیر با رنگ ، برای کاربران آسان سازیم.

Heatmaps رفتار کاربر را در مقیاس از قرمز تا آبی اندازه می گیرد ، با گرمترین رنگ نشانگر بالاترین سطح درگیری و جالبترین موارد نشانگر مناطقی است که کمترین سطح درگیری را دارند.

حال لازم به ذکر است که چندین نوع نقشه گرمایی وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری فعالیت صفحه وب استفاده کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

در اینجا مختصراً به برخی از نمونه های رایج تر آمده است:

  • نقشه ها را حرکت دهید: پیگیری کنید که خوانندگان تا چه زمانی صفحه را پایین آورده اند. هر چه منطقه بیشتر باشد ، مردم بیشتر آن را می خوانند.
  • روی نقشه ها کلیک کنید: پیگیری کنید که کاربران در اکثر اوقات کلیک می کنند. این می تواند پیوندهای داخلی ، نوار پیمایش ، آرمها ، تصاویر ، دکمه های CTA و هر چیزی باشد که به نظر می رسد قابل کلیک باشد.
  • نقشه های شناور: مکانی را که کاربران مکان نما را در صفحه منتقل می کنند ، ردیابی کنید. نقاط داغ در مواردی که کاربران در اکثر مواقع مکث قرار دارند ، نشان داده شده است.

اکنون که ما برخی از اطلاعات اولیه نقشه گرما را پوشش داده ایم ، اجازه خواهیم داد به برخی روش ها حرکت کنیم که ممکن است از نقشه های گرما استفاده کنید تا استراتژی سئو خود را به سطح بعدی برسانید.

1. درباره هدف کاربر بیشتر بیاموزید

تجزیه و تحلیل ویژوال فرصتی منحصر به فرد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفتار مخاطب ارائه می دهد.

نکته دیگری که می توانید با استفاده از نقشه های گرم انجام دهید این است که بفهمید کدام قسمت از صفحه بیشترین بازی را می کند.

مردم به کدام محتوا اهمیت می دهند و بدون اینکه متوقف شوند ، در کدام بخش حرکت می کنند؟

در کدام مرحله کاربران رها می شوند؟

علاوه بر این ، ممکن است سعی کنید به گزینه ها و فیلترهای منو بیشترین بازی را بدست آورید – که می تواند به شما بگوید مخاطبان شما بیشتر به چه موضوعاتی اهمیت می دهند.

این داده ها سپس می توانند برای آگاهی از فعالیتهای PPC ، و همچنین صفحات فرود آینده و پست های وبلاگ مورد استفاده قرار گیرند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

داده های نقشه گرما را با داده های جستجوی پرداخت شده مقایسه کنید تا از فرصت های کلمه کلیدی که می توانید برای آگاهی از استراتژی محتوا ، کپی آگهی ، پست های اجتماعی و غیره مطلع کنید ، استفاده کنید.

همچنین ممکن است ارزش جستجوی Google Analytics برای نرخ گزاف گویی و زمان سکونت را داشته باشد.

در اینجا ، هدف شما این است که دریابید که چند نفر از صفحه بازدید می کنند ، سپس ترک می کنند زیرا چیزی وجود ندارد یا محتوای آن مرتبط نیست.

2. بهینه سازی طرح بندی صفحه

در بسیاری از موارد ، ساختار صفحه چیزی است که ما سعی می کنیم با استفاده از بهترین قضاوت خود به آن بپردازیم.

مطمئناً اهمیت چیزهایی مانند H2s ، H3s و فضای سفید در ذهن ما حفر شده است.

با این حال ، به معنای واقعی کلمه صدها عامل وجود دارد که به تجربه کاربر عالی کمک می کند.

متداول ترین روش استفاده از نقشه های گرما برای درک چگونگی تعامل مشتریان با عناصر روی صفحه مانند دکمه های CTA ، جایی که اصطکاک وجود دارد ، و بازدید کنندگان از طریق سایت حرکت می کنند.

مقاله پیشنهادی  چگونه مشاغل تجارت الکترونیکی می توانند SEO و محتوا را برای Post-COVID-19 آماده کنند

به عنوان مثال ، در این سمت در کنار ، تصویر در سمت چپ نشان داد که بازدید کنندگان وقت بیشتری را صرف دیدن تابلوی تبلیغاتی ، که تبلیغ یک برنامه پاداش است ، انجام می دهند تا تکمیل وجه.

تصویر سمت راست با ایجاد تغییراتی ظریف که به طور مؤثر کاربران را به سمت عمل مورد نظر هدایت می کند ، مشکل را برطرف می کند.

نحوه استفاده از نقشه های گرم برای بهبود SEO

همچنین ممکن است از نقشه های گرما برای بهینه سازی جایگذاری تصویر برای افزایش تبدیل استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در اینجا دو نسخه از یک صفحه فرود تجارت الکترونیک وجود دارد.

در نسخه اول ، کودک به طور مستقیم به بیننده نگاه می کند ، و صورت را به عنوان قوی ترین عنصر در صفحه تبدیل می کند.

نحوه استفاده از نقشه های حرارتی برای بهبود SEO

در نسخه دوم ، ما کودک را به دنبال کپی وب هستیم ، تا اطمینان حاصل شود که بازدید کنندگان به پیام رسانی و پیشنهادات توجه می کنند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

نحوه استفاده از نقشه های گرم برای بهبود SEO

3. از نقشه های Heatmax با Analytics برای کشف “چرا” در پشت اندازه گیری های خود استفاده کنید

سیستم عامل های Analytics مانند Google Analytics به شما امکان می دهد تا داده های کمی را جمع کنید.

می توانید نماهای صفحه ، ترافیک مراجعه ، پرش ها و چند بار شخصی سبد خرید را ردیابی کنید.

مشکل این است که ، آن بینشها به روش “چرا” مصرف کنندگان این اقدامات را ارائه نمی دهند.

به عنوان مثال ، اگر نقشه گرمایشی شما نشان می دهد که یک تن از افراد روی یک دکمه خاص کلیک می کنند ، اما تبدیل نمی شوند ، برای مرتب کردن موارد به حساب GA خود بروید.

هدایت به رفتار> محتوای سایت> همه صفحات، و سپس کلیک کنید URL مقصد.

از آنجا ، ممکن است از نقشه حرارتی برای درک نحوه تعامل کاربران با صفحه مقصد استفاده کنید.

به عنوان مثال ، متوجه می شوید که بیشترین کلیک در پایین صفحه اتفاق می افتد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

در این حالت ، این می تواند نشانگر این باشد که اطلاعاتی که افراد به دنبال آن هستند ، خیلی دورتر از آن است.

از آنجا ، ممکن است سعی کنید آن محتوا را به بالاتر صفحه منتقل کنید و آزمایش کنید تا ببینید آیا این تغییر تأثیرگذاری بر تبدیل ها داشته است یا خیر.

4- نقشه های Heatmaps را با بررسی های روی صفحه ترکیب کنید

نقشه های Heatmaps به شما امکان می دهد نقاط اصطکاک ، مسائل مربوط به طراحی و سایر فرصت هایی را که مخاطبان شما ممکن است در یک نظرسنجی یا بررسی قرار ندهند ، شناسایی کنید.

جمع آوری بازخورد از چندین منبع به شما امکان می دهد تصویری واضح تر از ارتباط کاربران با وب سایت خود ترسیم کنید.

برای کشف مشکلات طراحی در صفحات خاص سعی کنید از نقشه های گرم استفاده کنید ، سپس از نظرسنجی های داخل سایت استفاده کنید تا از بازدید کنندگان بخواهید نظرات خود را در مورد آن صفحه به اشتراک بگذارند.

  • چه چیزی ممکن است آنها را اضافه یا تغییر دهد؟
  • تجربه آنها چگونه بود؟

به خاطر داشته باشید ، می خواهید مطمئن شوید که به یک استراتژی یک بار به یک موضوع نزدیک می شوید ، در غیر این صورت ، تجزیه و تحلیل داده های خود و اجرای تغییرات پیشنهادی بسیار دشوار خواهد بود.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

5- طول مطلوب مطلق را تعیین کنید

با این حال ، گوگل مدت طولانی است که اصرار دارد که تعداد کلمات با محتوای با کیفیت برابر نیست.

شما می خواهید بر روی پاسخ دادن به خواسته های کاربران تمرکز کنید ، نه صرفاً فضای بیشتری را بدست آورید.

چقدر خوب است که هر صفحه با جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد؟

شما می توانید از نقشه های گرمایشی استفاده کنید تا مشتری های شما در مورد هر موضوعی چه اطلاعاتی را می خواهند کشف کنند.

از نقشه پیمایش استفاده کنید تا بدانید که کاربران در صفحه از صفحه خود رها می کنند.

مقاله پیشنهادی  5 تغییر اساسی که در حال جستجو و بازاریابی دیجیتال هستند

نحوه استفاده از نقشه های گرم برای بهبود SEO

آیا به یک سؤال از بالا پاسخ داده اید و دیگر نیازی به خواندن خواندن نیست؟

یا آیا خوانندگان اطلاعات را اسکن می کنند که بعد از فهمیدن شما قصد ندارند اطلاعات مورد نظر خود را ارائه دهند؟

اگرچه نقشه گرما پاسخ کاملی در اینجا ارائه نمی دهد ، شما باید با پیدا کردن جایی که مردم در حال ترک شدن هستند ، شروع کنید و سپس به آنچه در ادامه می پردازند نگاه کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

  • آیا آنها سایت شما را به خوبی رها می کنند یا آنچه را که لازم دارند پیدا کرده اند و در مرحله خرید حرکت می کنند؟
  • رقبای شما در صفحات مشابه چه مواردی را پوشش می دهند؟
  • چه کاری می توانید انجام دهید تا چیزی بهتر ایجاد شود؟

6. استراتژی پیوند داخلی خود را بهبود بخشید

پیوندهای داخلی برای کمک به Googlebot در درک ساختار وب سایت شما ضروری است.

از دیدگاه Google ، متن لنگرهایی که برای پیوند به قسمتهای مختلف وب سایت خود استفاده می کنید زمینه بیشتری برای آنچه در آن صفحه هدف وجود دارد فراهم می کند.

علاوه بر این ، پیوند داخلی به شما امکان می دهد تا عدالت پیوند را بین صفحات توزیع کنید و سلسله مراتب محتوا را ایجاد کنید که در آن به مهمترین صفحات بالاترین مقدار داده شود.

برای سازمان هایی که پیوندهای داخلی زیادی به آن فکر نشده اند ، تلاش برای بهبود ارتباط بین صفحات می تواند راهی سریع برای افزایش رتبه های شما باشد.

برای اینکه بازاریاب ها برای رشد سایت خود به محتوا تکیه کنند ، پیوند داخلی فرصتی برای تقویت اقتدار در مورد موضوعات کلیدی ، گروه بندی محتوا به صفحات “سنگ بنای” یا “ستون” و خرده خرده فروشی ها می دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

بنابراین ، چگونه می توان نقشه های گرما را در این امر یاری کرد؟

فایده استفاده از نقشه های حرارتی برای اندازه گیری عملکرد لینک داخلی این است که آنها اطلاعات خاصی درباره مکان کلیک کاربران ارائه می دهند.

کاربران می توانند از این بینشها برای بهینه سازی جایگذاری لینک استفاده کنند ، و ترافیک بیشتری را به صفحات مرتبط هدایت کنند.

7. سایت خود را در حدود مراحل خرید ساختار دهید

درست انجام شد ، وب سایت شما باید به گونه ای تنظیم شود که کاربران را به سمت مطالب مرتبط که مطابق با مرحله آنها در سفر مشتری است راهنمایی کند.

این بدان معناست که شما باید مطمئن شوید که تمام پیوندهای شما با هم همکاری دارند تا بازدیدکنندگان خود را پرورش دهند و بینش ارزشمندی به آنها ارائه دهند ، بنابراین آنها از آگاهی برای خرید و فراتر از آن در کنار شما خواهند ماند.

برای اطمینان از اینکه افراد روی محتوای “درست” کلیک می کنند ، نقشه هایی را می آموزند که کاربران بر روی آن کلیک می کنند.

کلیک روی پیوندها ، کاربران را از صفحه ای که در حال خواندن هستند دور می کند ، بنابراین می خواهید بدانید که آیا پیوندهای تعبیه شده در مقالات شما مرتبط هستند یا خیر.

اگر آنها بی ربط نباشند – یا به مکان کاملاً متفاوتی در سفر خریدار پرش کنید ، خطر دارید که آن کاربران را به کلی دور از وب سایت خود دور کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

وقتی هر صفحه را ارزیابی می کنید ، ببینید بعد از کلیک کاربر روی یک لینک داخلی ، چه اتفاقی می افتد.

برای تعیین ارتباط از خود سؤالات زیر را بپرسید:

  • چقدر وقت خود را در صفحه جدید می گذرانند؟
  • تا چه حد پیمایش می کنند؟
  • آیا آنها به کاوش در محتوای شما ادامه می دهند؟
  • آیا جلسه با توجه به اقدام کاربر متوقف می شود؟

8- عناصر گیج کننده ایجاد کننده اصطکاک را شناسایی کنید

مزیت دیگر استفاده از نقشه های گرم این است که آنها به صاحبان وب سایت اطلاعات خاصی در مورد اینکه کدام عنصر کاربران را گیج کننده می کند در اختیار شما قرار می دهد.

آیا تاکنون از وب سایتی بازدید کرده اید که در آن موارد قابل کلیک هستند اما به شما کمک نمی کنند تا به صفحه بعدی بروید؟

مقاله پیشنهادی  Google Now وقتی نتایج جستجوی آن زیر استاندارد است پذیرفته است

آزار دهنده است ، درست است؟

خوب ، مشتریان شما همان احساس را دارند.

مواردی که “قابل کلیک” به نظر می رسند به نظر نمی رسد معامله بزرگی باشند ، اما آنها نشان می دهند ساختار یک صفحه نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

Mapmaps می تواند به شما کمک کند مناطقی را که مشتری در انتظار یافتن پیوند هستند ، مشخص کنید ، به شما امکان می دهد به عقب برگردید و آنها را وارد کنید تا انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

علاوه بر موارد غیر قابل کشف ، نقشه های گرم می توانند به شما در شناسایی سایر نشانه هایی مبنی بر اینکه کاربران “آن را دریافت نمی کنند” کمک کنند.

فکر کنید مدت طولانی در مکانهای عجیب و غریب یا تعداد بالای ترک در صفحه مشخصی معلق در حال حرکت هستید.

لیستی از همه نقاط ضعف را که در هر صفحه با آنها روبرو هستید ، تهیه کنید و با بهبود هر قسمت ، ببینید که آیا نرخ گزاف گویی و تبدیل ها بهبود می یابد یا خیر.

در نهایت ، شما می خواهید مطمئن شوید که به دنبال هر مشکلی هستید که مانع از تبدیل شدن مخاطبان شما شود – چه این یک تجربه وجهی ضعیف باشد ، چه تصاویر دکمه ای ، یا نسخه پیچیده.

9. استراتژی پیوند برون مرزی خود را بهبود بخشید

به نظر می رسد ضد کارآمد است ، اما از جمله پیوندهای برون مرزی درون محتوای شما برای سئو خوب است.

در حالی که برخی از دارندگان سایت نگران این هستند که پیروی از این توصیه های اندک کاربران را از بین می برد ، واقعیت این است که مراجعه به منابع معتبر به خوانندگان (و موتورهای جستجو) نشان می دهد که شما برای تهیه اطلاعات مفید – صرف نظر از این که از کجا تهیه شده است – مراقبت می کنید.

براساس تحقیقات دانشگاه استنفورد پیوندهایی که در نسخه وب شما درج شده است می تواند در درک مخاطبان شما از محتوای شما نقش اساسی داشته باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

پیوند به سایتهای اسپم و اعتبار شما از پنجره بیرون می رود.

بنابراین ، نقشه های گرما در کجا بازی می شوند؟

در واقع چند روش مختلف وجود دارد.

برای یک ، شما ممکن است سعی کنید با استفاده از یک نقشه کلیک کنید تا بفهمید کدام لینک بیشترین کلیک را دارد.

این به شما کمک می کند تا دریابید مخاطبان شما به کدامین ارتباط پیوند دارند – کدام وب سایتها یا موسسات را معتبرترین / جالب ترین آنها می دانند؟

دوم ، شما همچنین ممکن است از یک نقشه پیمایش برای تحلیل محتوای خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که خوانندگان پس از مواجهه با پیوند خارج از کشور که آنها را اسپم یا بی ربط می دانند ، کنار می روند.

اگر اینگونه است ، منبع بهتری را پیوند دهید ، سپس ببینید آیا اوضاع بهتر شده است.

اگر اینطور نیست ، پس ارزش این را دارد که چگونه بقیه قطعه را جذاب تر کنید.

بسته بندی کردن

درک چگونگی تعامل بازدید کنندگان شما با محتوای ، ساختار و عناصر صفحه سایت شما به شما امکان می دهد استراتژی ایجاد کنید که باعث شود کاربران بتوانند به اطراف خود بپردازند ، وبلاگ بخوانند و در نهایت ، بیشتر اوقات تبدیل شوند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

Heatmaps به عنوان یک نقطه شروع ایده آل عمل می کند و به بازاریابان این امکان را می دهد تا مشکلات مربوط به عکس های بزرگ که باعث ایجاد اصطکاک و فرصت های جدید برای رانندگی ترافیک و تبدیل می شوند را شناسایی کنند.

به گفته این ، شما نباید فقط به نقشه های گرمایی برای تحقیق اعتماد کنید.

آنها یکی از ابزارهای بسیاری هستند که می توانند درک شما را از تجربه خریدار شکل دهند.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر ارسال شده در شماره 1: متقاعد کردن و تبدیل کردن
تصویر ارسال شده در شماره 2: VWO
تصویر در پست شماره 3: UXmag