چگونه می توان از بینش رقبا برای پیشی گرفتن در PPC استفاده کرد

چرا یک شرکت می خواهد تحقیقات مربوط به رقبا را انجام دهد؟

دلایل مختلفی وجود دارد.

اما جایی که بتواند دلار فوری پس انداز کند یا پاداش کوتاه مدت درآمد کسب کند ، تبلیغات آنلاین است.

همه ما از موتورهای جستجو و سیستم عامل های اجتماعی برای رقابت در جایگاه و جلب توجه مخاطبان هدف خود استفاده می کنیم.

اما هر پلتفرم چالش ها و مجموعه رقبای خاص خود را به همراه دارد.

با انجام تحقیقات رقبا در این سیستم عامل های مختلف ، می توانید:

  • بدانید رقبا در چه شرایطی هستند.
  • بدانید که در کجا می توانید رقابت کنید.
  • برای صرفه جویی در هزینه تبلیغ خود ، ارزیابی کنید که باید کجا قبول کنید.

بیایید تعدادی از ابزارهایی را که می توانید برای درک بینندگان رقبا در این سیستم عامل ها به کار ببرید ، بررسی کنیم و در مورد گزینه های بالقوه مورد نظر خود بگوییم.

1. جستجوی کلمات کلیدی

احتمالاً متداول ترین نوع تحقیق در مورد رقبا ، کلمات کلیدی است که آنها در سیستم عامل های جستجو هدف قرار داده اند.

برای تبلیغات دیجیتال ، احتمالاً طولانی ترین زمان بوده و فهم مستقیم آن آسان ترین است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

هر جستجوی جستجو یک عمل است. شما در شرایطی که می خواهید در برابر رقبا پیشنهاد می دهید.

و داشتن اطلاعات در مورد کلمات کلیدی آنها می تواند مستقیماً بر استراتژی شما تأثیر بگذارد.

به اندازه کافی پاک کنید ، درست است؟

بنابراین از کجا می توانید این اطلاعات را پیدا کنید؟

نگران نباشید ، تعدادی گزینه وجود دارد.

متأسفانه هیچ یک از آنها بدون اشکال نیستند.

صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)

این مطمئناً دستی ترین و پرزحمت ترین گزینه است.

اما اگر می خواهید بدانید چه کسی برای برخی جستجوها نشان داده می شود ، فقط جستجو را انجام دهید.

اشکالاتی

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

امیدوارم تاکنون همه ما بدانیم که جستجوی تبلیغات خود چیز بدی است.

با استفاده از تعداد بازدیدها و بدون کلیک ، به موتورها نشان می دهید که تبلیغات خودتان بی ربط هستند.

اما اشکالات دیگری نیز در این استراتژی وجود دارد.

هر یک از این جستجوها یک حراج کاملاً جدید است و هیچ دو نتیجه ای مشابه نیست.

بنابراین یک بار جستجو برای یک کلمه کلیدی ممکن است به مرور زمان ، همه یا برخی از رقبای معمول را به شما نشان دهد.

ابزارهای پیش نمایش آگهی

گزینه کمی بهتر از SERP ها ، ابزارهای پیش نمایش تبلیغات هستند.

نمونه SERP را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد آیا تبلیغات شما نمایش داده می شود یا خیر.

اما همچنین خواهید دید که سایر تبلیغات برای همان جستجو نمایش داده می شوند.

ابزار پیش نمایش Google Ads

با استفاده از این ابزارها ، می توانید تمام مزایای مراجعه به SERP را بدست آورید اما با یک اشکال کمتر – کاهش میزان شمارش رسمی آگهی های تبلیغاتی ، بنابراین نشان دهنده ارتباط ضعیف نیست.

بینش حراج

هر دو گوگل و مایکروسافت ابزارهای Auction Insights را به شما نشان می دهند که چه کسی در کنار تبلیغات شما در SERP نشان داده است.

مقاله پیشنهادی  بازاریابی بحران ساده ساخته شده است

تب تبلیغات Microsoft Ads

این ابزارها می توانند تعدادی از بینش ها را در مورد سهم برداشت ، موقعیت آگهی و موارد دیگر ارائه دهند.

با مرور این آمار ، می توانید برای کدام کمپین ها ، گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی با شرکت ها رقابت کنید.

و ببینید که آنها با گذشت زمان چقدر پرخاشگر هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اشکالاتی

بزرگترین مسئله بینش حراج این است که 100٪ دقیق نیستند.

چرا؟

زیرا آنها همیشه رقیب موجود در صفحات را فاش نمی کنند.

اطلاعاتی که آنها می دهند درست است (از نظر من) اما مطمئناً خلا (هایی وجود دارد (مخصوصاً در Google).

در بعضی مواقع ، با وجود شواهد حکایت از مشاهده تبلیغات در SERP ، هیچ رقیبی در این گزارش مشاهده نمی کنید.

رقبا ابزار بینش

این سیستم عامل ها توسط شرکت های شخص ثالث ساخته شده اند.

آنها معمولاً هر دو مدل رایگان و ممتاز (پولی) را ارائه می دهند و به شما کمک می کنند در استراتژی جستجوی خود فرصتهای مناسبی پیدا کنید.

در اینجا چند مورد از علاقه مندی های طرفداران وجود دارد:

اما موارد بسیار بیشتری در دسترس است. (من دوست دارم اگر موارد دلخواه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!)

SpyFu کلمه کلیدی Kombat Report

این ابزارها با استفاده از نرم افزار خاص خود وب را اسکن می کنند و اطلاعاتی را درباره چگونگی پیشنهاد شرکت ها برای کلمات کلیدی خاص جمع می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بسته به اینکه از کدام پلتفرم استفاده می کنید ، آنها می توانند تعدادی از معیارها و بینش های مختلف در مورد چگونگی نمایش رقبا در وب را ارائه دهند.

اشکالاتی

بزرگترین اشکال در اینجا نتیجه فرآیند خراشیدن است که این ابزارها استفاده می کنند.

بعضی اوقات کلمات کلیدی که آنها برمی گردانند دقیق نیستند.

برای اینکه بدانید ابزاری که استفاده می کنید چقدر دقیق است ، من شما را تشویق می کنم که ابتدا آن را در وب سایت خود اجرا کنید.

ببینید چقدر ابزار به لیست کلمات کلیدی واقعی شما نزدیک می شود و هزینه می کند.

سپس از این واریانس برای بررسی داده های رقبا استفاده کنید.

کلمات کلیدی

هنگام تلاش برای تعیین کلمات کلیدی که رقبای شما پیشنهاد می دهند ، باید چند نکته را بخاطر بسپارید و از خود بپرسید:

  • چه کلمات کلیدی جدیدی باید به لیست خود اضافه کنم؟
  • آنها به دنبال چه نوع مضامین کلمات کلیدی هستند و چگونه می توانم از این موارد برای توسعه بیشتر برای حسابهای شخصی خود استفاده کنم؟
  • من از کجا پیشنهاد می دهم که رقبای من نباشند؟
  • آیا چیزی برای یادگیری از این موضوع وجود دارد؟ آیا این در واقع یک کلمه کلیدی خوب است که من در اوایل کار هستم ، یا این واقعا مناسب نیست؟
  • آیا کلمات کلیدی پیشنهادی آنها وجود دارد که برای من مناسب نباشد و بتوانم آنها را به عنوان کلمات کلیدی منفی به حساب خود اضافه کنم؟

بر اساس آنچه پیدا کردید ، مجدداً از لیست کلمات کلیدی خود بازدید کنید و ببینید آیا لازم است تنظیماتی انجام شود.

2. کپی آگهی را جستجو کنید

خبر خوب در اینجا این است که به نظر آشنا می رسد.

برای یافتن نسخه تبلیغاتی که رقبا از آن استفاده می کنند ، می توانید از SERP بازدید کنید ، از ابزار Ad Preview Tool و برخی از ابزارهای رقبا استفاده کنید.

گزارش کپی آگهی iSpionage

iSpionage دارای داده هایی است که به شما نشان می دهد کدام یک از انواع تبلیغات در حال اجرا هستند و همچنین اطلاعات مربوط به میزان بازدید از تبلیغ ، زمان راه اندازی آن و آخرین زمان مشاهده آن.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

خیلی شیرین!

تهیه کپی تبلیغاتی

مشابه کلمات کلیدی ، موارد زیادی وجود دارد که می توان از نسخه تبلیغاتی رقبا یاد گرفت.

در اینجا چند نکته وجود دارد که توصیه می کنم مراقب آنها باشید:

  • دعوت اصلی آنها برای اقدام چیست؟
  • چه مواردی را در نسخه خود برجسته می کنند؟
  • آنها می خواهند چه احساسی را ایجاد کنند؟
  • آیا آنها پیشنهاد معاملات / تخفیف یا خود را به عنوان یک لوکس ارائه می دهند؟

بر اساس پاسخ این س questionsالات ، می توانید استراتژی کپی تبلیغات خود را بسازید تا به شما کمک کند در SERP برجسته شوید.

اگر رقبای شما با پیشنهاد فروش در مسیر معامله قرار می گیرند ، از خود بپرسید آیا می توانید آنها را از نظر قیمت شکست دهید (و می خواهید)

اگر چنین است ، تخفیف عمیق تری را ارائه دهید و مشخص کنید که هزینه کمتری نسبت به آنها دارید.

اگر نمی توانید یا نمی خواهید ، خودتان را به عنوان گزینه ای با کیفیت بالاتر و ارزش هزینه اضافی را در نظر بگیرید.

ویژگی ها / مزایایی که آنها در تبلیغات برجسته می کنند همچنین نشان می دهد که در کجا می خواهند رقابت کنند و آنچه معتقدند آنها را متمایز می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

هیچ شرکتی تبلیغاتی پولی نمی نویسد که بدترین ویژگی آنها را برجسته کند.

براساس آنچه آنها تبلیغ می کنند ، چگونه می توانید با بهترین ویژگی ها / مزایای آنها رقابت کنید؟

آیا شما بهتر هستید تا بتوانید سر و ته آنها را پیش ببرید؟

یا اینکه وضعیت شما بدتر است و شما باید چیز دیگری را برجسته کنید که خوب است توجه را از آن منطقه که در آنقدر قوی نیستید بردارید؟

این کمی “هنر جنگ” است

اما اطمینان از اینکه در جایی که می توانید رقابت کنید ، نیمی از نبرد پیروزی قلب و ذهن مشتریان است.

3. صفحات فرود

صفحات فرود از مکانهای مورد علاقه من برای جستجوی بینش رقبا است.

اما احساس می کنم بسیاری از مردم به آنها توجه نمی کنند ، این شرم آور است.

هنگامی که به SERP ها می روید ، بر روی چند مورد از تبلیغات رقیب خود کلیک کنید و ببینید صفحات فرود آنها چگونه است.

صفحه فرود آدیداس

بله ، من آن را گفتم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

روی تبلیغات آنها کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی  تبلیغات دیجیتال حباب بعدی اینترنت نیست - در اینجا دلیل آن چیست

مثل قبل عمل نکنید این نه چندان پنهانی کثیف هر بازاریاب است.

جایزه: اکنون که به سایت آنها مراجعه کرده اید ، از نظر دست اول بازدید کنندگان سایت را دوباره هدف می گیرید!

برای نشان دادن تجربه جستجوی آنلاین خرید پیراهن از فروشگاه ، کلمه کلیدی شما همان چیزی است که شما را به فروشگاه و بخش مناسب هدایت می کند.

این آگهی همان چیزی است که نظر شما را جلب می کند و شما را فریب می دهد تا به سمت پیراهن رفته و آن را بردارید.

صفحه فرود خود پیراهن است.

سفرهای فرود صفحه

وقتی از صفحه فرود رقیب خود بازدید می کنید ، این تلاش آنها برای نشان دادن عالی بودن آنها است.

و دقیقاً مانند کاری که با صفحات فرود خود انجام می دهید ، در نهایت تجربه ای است که با کپی تبلیغات دارید ، اما شدیدتر.

  • طرح کلی به چه صورت است؟
  • طرح های رنگی کدامند؟
  • آیا صفحه به موبایل پاسخ می دهد یا اینکه تجربه کاملا جدیدی وجود دارد؟
  • چه چیزهایی بیشتر از همه برجسته هستند؟
  • آیا آنها قیمت های خود را نشان می دهند یا دفن می کنند؟ این معمولاً نشان می دهد که آیا آنها به آنها افتخار می کنند یا سعی می کنند با قیمت های بالا کنار بیایند.
  • آیا آنها از فیلم ها یا شکل دیگری از پیام های تعاملی استفاده می کنند؟
  • فراخوان آنها برای اقدام چیست و تکمیل آن آسان است؟
  • آنها چه لحنی از صدا می گیرند؟
  • اگر فرم داشته باشند ، چه تفاوتی با فرم شما دارد؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

فقط به این دلیل که کسی یک پیراهن را برمی دارد یا از یک صفحه فرود بازدید می کند ، به این معنی نیست که پس از جستجوی بیشتر نمی تواند تحت تأثیر دیگری قرار گیرد.

شما باید کپی تبلیغات خود را بسازید تا در SERP برجسته شود ، اما صفحات فرود خود را بسازید تا نه تنها کاربران را امتحان کنید بلکه همه اطلاعاتی را که نیاز دارند به آنها بدهید تا ببینند آیا شما مناسب آنها هستید.

احتمال اینکه آنها همچنان قصد ادامه خرید را دارند وجود دارد ، اما اگر بتوانید ماندگاری بهتری نسبت به رقبا داشته باشید ، زمان خرید شما بیشتر است.

نتیجه

از دانستن اینکه رقبا با استراتژی تبلیغات جستجوی خود چه کاری انجام می دهند ، اجتناب نکنید.

حتی اگر مناطقی وجود داشته باشد که در آنها به وضوح بهتر هستند ، دانستن این امر می تواند به شما کمک کند نبرد را در جای دیگری انجام دهید و تلاش خود را در جایی که می توانید پیروز شوید متمرکز کنید.

بررسی های منظم انجام دهید زیرا همه ما در طول زمان استراتژی های خود را تغییر می دهیم.

و مطمئن باشید که شما در حال جنگ هستید ، نه فقط نبردی که 6 ماه پیش به آن نگاه کردید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، سپتامبر 2020