چگونه صفحات دسته را با کپی اطلاعاتی بهینه کنیم

صفحات دسته بندی در درجه اول به یک هدف عملی می رسند ، موجودی فروشگاه فروشگاه تجارت الکترونیکی را به زیرمجموعه های قابل مدیریت تقسیم می کنند تا خریداران آنلاین بتوانند به سرعت به محصولات خاص خود بروند.

با این حال ، مانند اکثر صفحات وب سایت ، صفحات دسته بندی نیز عملکرد بالاتری دارند. آنها می توانند کاربران را از صفحات نتایج موتور جستجو به وب سایت جذب کنند.

جمع آوری این مورد با یک صفحه دسته بندی آسانتر از انجام کار است.

این فرایند ممکن است شامل ایجاد طرح های منحصر به فرد و کپی ترکیبی باشد که با عملکرد صفحات تجاری و اطلاعاتی ازدواج می کند.

در این پست ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید صفحات دسته بندی خود را با کپی اطلاعاتی بهینه کنید.

صفحات دسته تجارت الکترونیکی می توانند اهداف رقابتی داشته باشند

خرده فروشان تجارت الکترونیکی از صفحات دسته بندی برای سازماندهی محصولات در گروه بندی های منطقی استفاده می کنند که تجربه خرید آنلاین را آسان تر می کنند.

همانطور که بسیاری از فروشگاه های آجر و ملات به طور فیزیکی کالاها را به بخشها و راهروها تفکیک می کنند ، سایت های تجارت الکترونیکی نیز محصولات را با صفحات فرود و فیلترهای فرعی خود به دسته ها تقسیم می کنند.

صفحات دسته بندی کاربران را قادر می سازد تا یک فروشگاه مجازی را به روشی بصری کشف کنند و انواع کالاهایی را که می خواهند مرور کنند ، در آن جای دهند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

از نظر طراحی بصری ، صفحات دسته بندی دارای طرح بندی ساده و بسیار ساختاری هستند.

بیشتر اوقات ، صفحات دسته بندی از محصولات جداگانه ای برخوردارند که به صفحات مربوط به محصولشان که در شبکه ها مرتب شده اند ، پیوند دارند.

به عنوان مثال ، صفحه دسته بندی H&M برای تاپ های زنانه را در نظر بگیرید:

به استثنای تبلیغات مارکینگ ، پیوندهای ناوبری و فیلترهای جستجو ، تنها متن موجود در صفحه توضیح مختصری در مورد محصول و نام های خاص محصولات با قیمت است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

تصاویر محصول به خودی خود صحبت می کنند و طراحی ساده صفحه به کاربران این امکان را می دهد تا محصولات مورد نیاز را بدون حواس پرتی خریداری کنند.

هنگامی که یک خریدار به این صفحه دسته بندی می رود ، می تواند به سادگی در گزینه های محصول پیمایش کند تا دقیقاً آنچه را که می خواهد پیدا کند.

با این حال ، بازاریابان تجارت الکترونیکی ممکن است به دنبال افزایش فروش برای یک گروه خاص محصول باشند ، نه فقط تبلیغات گسترده در برند.

چگونه می توان مشتری های بالقوه را مستقیماً از طریق جستجو به صفحات دسته بندی جذب کرد؟

افزودن متن بهینه شده برای کلمات کلیدی ، استراتژی ابتکاری برای بهبود SEO در صفحه و رتبه بندی صفحه است.

با این حال ، طرفداران SEO در هنگام افزودن متن به صفحات دسته ، باید با دقت قدم بردارند. نوشتار زیاد می تواند کاربران را از تصاویر غنی محصول منحرف کرده و سادگی عملکرد صفحه آرایی را از بین ببرد.

وقتی صحبت از صفحات دسته بندی می شود ، طرفداران SEO باید از دو استراتژی به ظاهر مخالف SEO و UX پیروی کنند:

  • از جمله متن کافی برای هدف قرار دادن موثر کلمات کلیدی.
  • حفظ یک طراحی ساده و متمرکز بر تصویر.

ایجاد تعادل بین این دو هدف برای بسیاری چالش برانگیز است.

برای بهینه سازی صفحات دسته یا خیر

بهینه سازی صفحه دسته به یک استراتژی آگاهانه و خلاقانه نیاز دارد.

این سوال اساسی را از خود بپرسید: چه عواملی به صفحات دسته بندی برای کلمات کلیدی خاص کمک می کند؟

Google بینش کمی در مورد موضوع ارائه می دهد.

منبع دستورالعمل های وب مستر Google شامل اطلاعاتی خاص برای رتبه بندی صفحه دسته بندی نیست ، و باعث می شود طرفداران SEO در تاریکی به سر ببرند.

این عدم جهت گیری ممکن است منجر به بهینه سازی صفحات دسته بندی شود و این صفحات مهم را بی ارزش کند.

برای جلوگیری از جریمه شدن صفحات نازک یا تضاد رتبه بندی بین صفحات ، برخی به جای ساختن آنها برای بهینه سازی ، صفحات دسته noindex را انتخاب می کنند.

اما آیا کاری قابل انجام نیست؟

در سپتامبر 2019 ، جان مولر ، تحلیلگر ارشد وب مستر روند Google ، هنگام پاسخ به س aboutالی درباره رتبه بندی صفحه دسته بندی در هنگام Hangout وب مستر ، پرده پرده را کمی عقب کشید.

طبق گفته راجر مونتتی ، نویسنده مجله Search Engine Journal ، مولر توصیه های زیر را در مورد نحوه رتبه بندی صفحات دسته بندی ارائه داده است:

  • پیوند داخلی به صفحات دسته را بهینه کنید.
  • از پر کردن کلمات کلیدی در صفحات دسته خودداری کنید.
  • پیوندهای خارجی به صفحات دسته ایجاد کنید.
  • به عنوان یک راه حل کوتاه مدت ، دسترسی کاربران به صفحات دسته بندی را از صفحات محصول آسان تر کنید.

گذشته از اخطار استاندارد در مورد پر کردن کلمات کلیدی ، پاسخهای مولر به خود محتوای صفحه دسته بندی نمی پرداخت.

اگرچه پیوند داخلی ، ایجاد پیوند و ساده کردن پیمایش صفحه توصیه خوبی است ، اما این روشها فقط برای صفحات دسته بندی نیست.

حتی با اظهارات مولر ، جوانب مثبت SEO در مورد چگونگی ساخت صفحات با رده بالا و کاربردی که همزمان از اهداف UX و SEO پشتیبانی می کنند ، عاقلانه تر بود.

انتخاب کلمه کلیدی برای صفحات دسته تجارت الکترونیکی

همانند سایر صفحات ، بهینه سازی صفحه دسته با مشخص کردن کدام کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی شروع می شود.

جوانب مثبت باید از طریق روند تحقیق استاندارد کلمات کلیدی ، ارزیابی حجم جستجو و دشواری رتبه بندی ، در نظر گرفتن توقف های سفر مشتری و تجزیه و تحلیل قصد جستجو.

درک هدف جستجوی کلمات کلیدی یک اولویت اصلی برای بهینه سازی صفحات دسته تجارت الکترونیکی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر می خواهید رتبه بندی یک صفحه دسته بندی را بهبود ببخشید ، باید کاربران موتور جستجو را هدف قرار دهید که از قبل می دانند چه نوع کالایی را می خواهند و آماده خرید هستند.

برای شناسایی هدف مناسب “کلمه کلیدی” برای یک صفحه دسته بندی ، طرفداران SEO ممکن است از تفکیک انواع کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو بهره مند شوند.

شما یک طبقه بندی مفید از کلمات کلیدی در وبلاگ SEMrush خواهید یافت که کلمات کلیدی را به دسته های زیر تقسیم می کند:

  • کلمات کلیدی تجاری / معاملاتی: کلمات کلیدی تجاری ، مصرف کنندگان را به سایتهایی هدایت می کند که محصولات مورد نظر خود را برای خرید به فروش می رسانند. کلمات کلیدی معاملاتی به طور خاص مشتریانی را هدف قرار می دهند که مشتاق خرید فوری هستند و می توانند با افزودن عباراتی مانند “خرید” ، “خرید” و “برای فروش” به راحتی تبدیل شوند.
  • کلمات کلیدی اطلاعاتی: کاربرانی که به دنبال اطلاعات آموزشی در مورد یک موضوع یا محصول خاص هستند اغلب عبارات کلمه کلیدی را با کلمات پرسشی مانند “چگونه” ، “چه” ، “کجا” و “چرا” جستجو می کنند.
  • کلمات کلیدی ناوبری: کاربران موتور جستجو که می خواهند صفحه وب مربوط به یک شرکت خاص را پیدا کنند اغلب نام تجاری را با نام جستجو می کنند.

کلمات کلیدی با قصد خرید قوی و نه اصطلاحات گسترده ای که کاربر برای یافتن منابع اطلاعاتی جستجو کند را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید ، صفحات دسته بندی به بهترین وجه به مشتریانی که قبلاً می دانند به دنبال چه کالایی هستند و قصد جدی یا فوری برای خرید دارند ، ارائه می شود.

کلمات کلیدی معامله گر در این مرحله از سفر مشتری خود را هدف قرار می دهند و آنها را برای صفحات محصول ایده آل می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بهینه سازی کپی صفحه دسته تجارت الکترونیکی

با مشخص شدن هدف کلمه کلیدی ، می توانید نوشتن نسخه برای صفحه دسته را شروع کنید.

با این حال ، برای حفظ طرح بندی عملکرد صفحه ، نمی توانید اجازه دهید متن فضای زیادی را اشغال کند یا بهم ریختگی را به طرح اضافه کند.

و همانطور که مولر اشاره کرد ، شما باید مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید.

به یاد داشته باشید ، صفحات دسته بندی به ساده و سازماندهی متکی هستند تا تجربه کاربری یکپارچه ای را ارائه دهند.

آنها همچنین باید تصاویر غنی را که محصولات منحصر به فرد را نشان می دهد ، در اولویت قرار دهند.

چگونه می توانید این توابع مهم را حفظ کنید در حالی که متن کافی برای رتبه بندی برای هدف کلمه کلیدی را بدون پر کردن بیش از حد ترکیب کرده اید؟

در اینجا چند نکته برای نوشتن کپی صفحه جذاب و بهینه شده تجارت الکترونیکی آورده شده است:

افزودن متن در قطعه های کوچک

رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی با حداقل کپی نیاز به این دارد که از هر دارایی متنی در یک صفحه دسته بندی نهایت استفاده را ببرید.

خوشبختانه ، روش هایی وجود دارد که می توان مقدار قابل توجهی از متن را در صفحه دسته بندی وارد کرد بدون نوشتن پاراگراف های طولانی که باعث حواس پرتی بصری می شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

کپی صفحه دسته را بهینه کنید تا جزئیات متن کوتاه تجاری را با هم ترکیب کنید:

  • از جمله شرح دسته در گروه محصولات فرصتی را برای استفاده متنی از کلمه کلیدی مورد نظر و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و جزئیاتی ایجاد می کند که برند شما را از رقبا جدا می کند.
  • استفاده از عناوین و عنوان های فرعی به طوری که عنوان دسته تنها عنوان صفحه صفحه نیست. برای بهینه سازی کپی صفحه ، افزودن سازمان بصری و استفاده از زیر مجموعه های محصول ، از زیرعنوان ها استفاده کنید.
  • هدایت کاربران به صفحات اطلاعاتی. صفحات دسته می توانند به صفحات اطلاعاتی داخلی مرتبط با محصولات تبلیغ شده در صفحه پیوند دهند. نوشتن شرح مختصری از صفحه پیوند یافته نه تنها به حجم کلی متن در صفحه دسته اضافه می کند بلکه به شما این امکان را می دهد تا از متن لنگر بهینه شده استفاده کنید.
  • توضیحات محصول را مهم کنید با اطمینان از اینکه هر محصولی که در یک صفحه دسته بندی قرار دارد شامل نام محصول ، قیمت و شرح مختصر باشد.
مقاله پیشنهادی  تاریخچه مختصری از بهینه سازی موتور جستجو

با استفاده از استراتژی های بالا ، می توانید متن بهینه شده را به صفحه دسته اضافه کنید بدون اینکه در طراحی متمرکز بر صفحه صفحه نفوذ کنید.

آیا صفحات دسته بندی موفق می توانند دارای محتوای اطلاعاتی باشند؟

بسته به کلمه کلیدی مورد نظر و رقابتی که در داخل سایت شما وجود دارد ، این تعداد محدود کپی برای کسب رتبه بندی در صفحه اول کافی است.

با این حال ، مشاغل تجارت الکترونیکی در بازارهای اشباع تر ممکن است تلاش کنند تا خود را با نسخه کمتری جدا کنند.

برای بهینه سازی بیشتر یک صفحه در حالی که هنوز از پر کردن کلید واژه ها خودداری می کنید ، تمایل طبیعی شما این است که صفحه را با متن و گرافیک مفید بسازید.

اگرچه انجام این کار می تواند تضاد منافع ایجاد کند ، زیرا تصاویر اضافی نه تنها می توانند کاربران را از نظر بصری گیج کنند بلکه می توانند خزنده ها را نیز به اشتباه هدایت کنند.

هنگامی که متن معاملاتی صفحه را نوشتید (مانند توضیحات محصول ذکر شده در بالا) ، کپی اضافه شده به طور پیش فرض طولانی تر و اطلاعاتی خواهد بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر این نسخه اطلاعاتی بیشتر از جنبه های تجاری صفحه باشد ، Google ممکن است یک صفحه دسته را به عنوان یک صفحه اطلاعاتی اشتباه شناسایی کند.

این رتبه بندی برای کلمات کلیدی معامله ای و رقابت با سایر صفحات دقیق اطلاعات را دشوار می کند.

این کشمکش بین عملکرد صفحه دسته بندی و بهینه سازی یک سوال مهم را ایجاد می کند.

چه مقدار کپی اطلاعاتی از یک صفحه دسته بندی می تواند بدون از بین بردن عملکرد خود به عنوان یک صفحه تجاری – چه در نظر مصرف کنندگان و چه خزنده ها؟

تجزیه و تحلیل صفحات رده های برتر با کپی اطلاعاتی

اگرچه هیچ فرمول جادویی برای تعیین مقدار کپی اطلاعاتی یک صفحه دسته بندی بدون آسیب رساندن به رتبه بندی آن وجود ندارد ، اما می توان از صفحات دسته موجود که دارای رتبه خوبی برای کلمات کلیدی معامله هستند ، چیزهای زیادی آموخت.

برای سنجش عملکرد صفحات دسته بندی با سطوح مختلف متن اطلاعاتی ، تمام صفحات دسته بندی را که برای یک مدت خاص در 10 صفحه برتر قرار دارند ، مقایسه کنید.

در مثالهای زیر ، شرکتهای ذکر شده دارای یک صفحه دسته بندی رتبه بندی صفحه اول مربوط به عبارت جستجوی معاملات داده شده هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

شمارش تقریبی کلمات محتوای اطلاعاتی فقط شامل محتوایی است که مربوط به یک محصول خاص در صفحه نیست.

برای هدف قرار دادن یک نسخه کاملاً اطلاعاتی ، این تعداد کلمات جزئیات جداگانه محصول ، تبلیغات فروش ، اطلاعات عمومی شرکت و خرید ، نامهای دسته دیگر و زیر مجموعه ها ، فیلترها ، محصولات مرتبط ، محصولات پیشنهادی ، متن پیمایش ، بررسی ها ، ستون های فرعی ، پاورقی ها و غیره را شامل نمی شود.

برای هر مثال ، رتبه نام تجاری تجارت الکترونیکی و حجم تقریبی محتوای اطلاعاتی آورده شده است.

1) کلمه کلیدی: “بالش پرتاب فروشگاه”

  • Pottery Barn – با 440 کلمه در رتبه 1 قرار دارد.
  • West Elm – شماره 2 با 390 کلمه.
  • Wayfair – شماره 3 با 2،880 کلمه.
  • در خانه – شماره 7 با 90 کلمه.
  • بازار جهانی – شماره 8 با 220 کلمه.

2) کلمه کلیدی: “خرید عینک مردانه”

  • EyeBuyDirect – شماره 1 با 290 کلمه.
  • Eyeconic – شماره 3 با 450 کلمه.
  • LensCrafters – شماره 4 با 110 کلمه.
  • ساحلی – شماره 7 با 40 کلمه.
  • GlassesUSA – شماره 8 با 31 کلمه.
  • GlassesShop – شماره 9 با 100 کلمه.
  • 39 عینک دلاری – شماره 10 با 580 کلمه.

3) کلمه کلیدی: ”سفارش میز غذاخوری”

  • Wayfair – شماره 3 با 1050 کلمه.
  • انبار خانه – شماره 4 با 440 کلمه.
  • جعبه و بشکه – شماره 5 با 490 کلمه.
  • سفال انبار – شماره 6 با 730 کلمه.
  • مبلمان اشلی – شماره 9 با 450 کلمه.
  • Macy’s – شماره 10 با 310 کلمه.

این چند مثال با انواع مختلف محصولات قابل تکرار است.

آنها نشان می دهند که صفحات دسته بندی با طیف گسترده ای از حجم محتوای اطلاعاتی می توانند با موفقیت برای عبارات جستجوی معاملات رتبه بندی کنند.

برای همان جستجوی جستجو (“بالش های پرتاب مغازه”) ، صفحه ای با حدود 3000 کلمه محتوای اطلاعاتی بالاتر از یک صفحه با حدود 100 قرار دارد.

اگرچه روش Wayfair در انتشار صفحات دسته بندی متن سنگین می تواند تا حدودی فراتر از این باشد ، اما ثابت می کند که بهینه سازی یک صفحه دسته بندی با بخشهای زیادی از محتوای اطلاعاتی می تواند انجام شود.

آیا این بدان معنی است که شما باید صفحات دسته بندی را دوباره مرور کنید و ساخت آنها را با استفاده از متن طولانی آغاز کنید؟ لازم نیست.

یک استراتژی ایمن برای بهینه سازی صفحات گروه ، تقلید از رقابت خود است – اما این کار را بهتر انجام دهید.

پس از انتخاب کلمه کلیدی برای هدف گذاری ، اولین SERP را مرور کرده و محتوای اطلاعاتی موجود در صفحات رده بندی را بخوانید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر روندی در طول متن غیر معاملاتی مشاهده کردید ، آن را دنبال کنید.

فقط مطمئن شوید که کپی شما از کیفیت بهتری نسبت به رقبا برخوردار است.

راهکارهای کپی و طرح اطلاعاتی

اگرچه صفحات دسته بندی که در بالا تحلیل شده اند دارای طول متن متناسب با اطلاعات هستند ، اما آنها اطلاعات را به روش های مشابه ارائه می دهند.

مهمترین و مهمترین نکته این است که طرفداران SEO اجازه ندهند محتوای اطلاعاتی صفحه دسته بندی را به طور کلی به چیز دیگری تبدیل کند.

این صفحه باید احساس کاربر پسند و بصری یک صفحه دسته را حفظ کند.

این صفحه باید شامل تغییر فروش ، همراه با تصاویر و توضیحات غنی از محصول و پیمایش مفید باشد.

با استفاده از این ویژگی ها ، می توانید محتوای تکمیلی ایجاد کنید تا بهینه سازی کلمات کلیدی را تقویت کنید.

بسیاری از صفحات دسته بندی ذکر شده در بالا از استراتژی های زیر برای ترکیب بخشهای بزرگتر متن استفاده می کنند:

  • استقرار و سازماندهی استراتژیک: برای جلوگیری از تداخل در ابزارهای ناوبری و تصاویر مربوط به محصولات ، متخصصان SEO اغلب یک پاراگراف مقدماتی مختصر از نسخه اطلاعاتی را در بالای صفحه قرار می دهند و متن طولانی تر را برای قسمت آخر ذخیره می کنند ، بعد از همه تصاویر محصول.
  • محتوای جمع شونده: درج کپی تاشو با گزینه های “بیشتر ببینید” و “کمتر ببینید” به متخصصان جستجوگرها امکان می دهد اطلاعات قابل توجهی را بدون ایجاد فشار زیاد بر کاربر یا پیچیدگی بیش از حد طرح ، اضافه کنند.
  • راهنماهای خرید: برای افزودن محتوای مرتبط به صفحات گروه ، نویسندگان تبلیغات اغلب راهنمای خرید را می نویسند که توضیح می دهد تمام ملاحظاتی که خریدار باید هنگام خرید یک محصول در صفحه داشته باشد.
  • سالات متداول: بخشهای سوالات متداول حاوی اطلاعات مفیدی هستند ، دارای متن غنی از کلمات کلیدی هستند و معمولاً به پاراگرافهای متوالی متن نیازی ندارند ، و این امر برای پایین صفحه صفحات مناسب است.
  • بیانیه های کیفیت: صفحه دسته بندی مکانی ایده آل برای بیان ارزش است. به عنوان مثال ، توصیف نحوه ساخت محصولات و مواد مورد استفاده به متخصصان جستجوگرها اجازه می دهد متن بهینه شده مخصوص گروه محصولات را اضافه کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

رویکرد ترکیبی به صفحات دسته بندی

در حوزه بهینه سازی موتور جستجو ، به ندرت یک روش صحیح واحد برای تکمیل یک هدف یا رسیدن به جایگاه برتر در جستجوی Google برای یک کلمه کلیدی هدف وجود دارد.

دستیابی (و حفظ) رتبه های بالا ، بازدید و تبدیل فروش به آزمون و خطا و تحول مداوم نیاز دارد.

به نوبه خود ، بسیاری از صفحات دسته بندی اکنون از هر دو استراتژی محتوای تجاری و اطلاعاتی استفاده می کنند ، و در نتیجه ترکیبی منحصر به فرد با اختلاف زیادی بین مارک ها ایجاد می شود.

خوشبختانه ، طرفداران SEO و نویسندگان نوشتار نیازی به یافتن تعادل دقیق و ایجاد صفحات کامل دسته بندی ندارند – شما فقط باید از رقابت آنها پیشی بگیرید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، دسامبر 2020