چگونه داستان برند شما می تواند شما را از هم جدا کند

این زمان های عجیب و غریب برای بازاریابی است.

این دقیقاً طبق معمول کار است صفر شرکتها

این مهم نیست که چه کاری انجام می دهید یا چه چیزی را می فروشید – B2B ، B2C ، SMB.

همه چیز به طور ناگهانی ، گیج کننده و متفاوت است.

بنابراین ، چه راهی پیش رو دارید؟

زمان های فعلی برای شما ، تجارت و مشتریان شما چه معنایی دارد؟

برای پیام اصلی SEJ eSummit ، آن هاندلیمدیر ارشد محتوا در MarketingProfs با شما به اشتراک گذاشت که چرا داشتن تمرکز روشن و آشکار بر داستان شما باعث می شود در این مواقع از هم جدا شوید.

او همچنین با هفت داستان غیرقابل مذاکره داستان شما روبرو شد باید همین حالا بهترین تاکتیک ها را برای برقراری ارتباط با مشتریان انجام دهید.

در اینجا ضبط نامه اصلی او را مشاهده می کنید.

داستان گویی در دنیای covid-19

COVID-19 ما را وادار می کند تا در نحوه ارتباط با یکدیگر کمی خلاق تر باشیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

همین موضوع در بازاریابی امروز نیز صادق است.

ما در سطح متفاوتی فرصتهای جدیدی برای ارتباط با مشتریان داریم.

و کلید انجام این کار؟

داستان گویی.

اما نه به همان روشی که همیشه انجام می دادیم.

ما باید دوباره به این فکر کنیم که چگونه داستان هایمان را در طول همه گیری بگوییم.

بهترین استراتژی یک داستان است

بهترین راه برای برقراری ارتباط با شخصی همیشه از طریق داستان است.

چرا؟

به این دلیل است که داستان باعث می شود چیزهایی مانند راه حل ها و برنامه های کاربردی احساس دسترسی بیشتری داشته باشند.

برای چشم اندازها و مشتریان ، آنها ایده های بزرگتری را با اندازه انسانی تر می سازند.

هیچ راهی برای نوشتن یا گفتن داستانی وجود ندارد. اما در ساده ترین شکل ، یک داستان این عناصر را دارد:

  • قهرمانی که می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. قهرمان محصول شما یا خدمات شما نیست. این چشم انداز شما یا مشتری شماست.
  • یک چالش شرور. قهرمان با مشکل روبرو می شود و آنها به کمک نیاز دارند.
  • مبارزه حماسی برای حل و فصل. مبارزه ای که می توانید برای حل و فصل به آنها کمک کنید.

در زمانهایی که اکنون خودمان را در آن زندگی می کنیم ، این مبارزه حماسه تر است زیرا نتیجه آن به هیچ وجه قطعی نیست.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

ما در روزهای بی سابقه ای زندگی می کنیم.

احتمالاً یک میلیون بار شنیده اید.

نتیجه به مراتب کمتر قطعی است و درعین حال ، سهام بیشتر است.

ما هیچ ایده ای نداریم که چگونه این بازی انجام می شود.

مبارزات واقعی که مشتریان ما در حال حاضر متفاوت هستند.

این بدان معنی است که ما باید کمی فکر کنیم ، اما همه چیز تغییر نمی کند.

دو مورد در سن COVID تغییر نکرد:

  • هدف شما: چرا شما – چرا وجود دارید – و آنچه انجام می دهید برای کمک به افرادی که می خواهید بیشترین ارتباط را داشته باشند.
  • قهرمان: آن قهرمان هرگز تغییر نمی کند. این چشم انداز شما می خواهید برای کمک به شما است.

یک چیز تغییر می کند ، و این چگونه ماجرا را بگوییم

یادآوری: اکنون بازار خوب است

در حال حاضر چیزی بیش از فروش خوب است.

ما وظیفه داریم جهان را ادامه دهیم و حرکت کنیم.

خوب است که درباره محصولات و خدمات خود صحبت کنید.

همچنین صحبت کردن در مورد نحوه کمک به مشتریان شما در بازاریابی بیشتر خوب است.

توجه در مقابل اعتماد و وابستگی

بازاریابان وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد چگونگی جلب توجه کسی می کنند.

اما این روش اشتباهی برای فکر کردن در مورد بازاریابی است ، خصوصاً اکنون.

درعوض ، روی این نکته تمرکز کنید که چگونه می توانید اعتماد چشم انداز خود را جلب کنید.

چگونه می توانید با آنها شریک باشید؟

هنگامی که مشتریان در حال فکر کردن درباره چه راه حلهایی هستند یا چگونه آن داستان را بیان می کنید ، از طریق دو لنز به شما فکر می کنند:

  • اعتماد: “آیا آنها مشکلات من را به بهترین وجه درک می کنند؟”
  • وابستگی: “آیا آنها را دوست دارم؟”
مقاله پیشنهادی  بیشترین میزان فروش خود را در آمازون به دست آورید

اعتماد و وابستگی در بازاریابی به ویژه در فضای B2B بسیار کم ارزش است.

7 چیزهای غیرقابل انعطاف در حال حاضر داستان های شما باید انجام دهند

در اینجا هفت کار وجود دارد که می توانید همین حالا انجام دهید که این اعتماد و دلبستگی را برای سالهای آینده تحویل می دهد.

1. مقیاس رفاقت

شما می خواهید این وابستگی و اعتماد را ایجاد کنید ، نه تنها با یک نفر در یک زمان ، بلکه به طور گسترده تر.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

بنابراین چگونه می توان از داستان برای مقیاس رفاقت استفاده کرد؟

این کارهایی است که جک دانیلز در ابتدای این همه گیری انجام داد.

https://www.youtube.com/watch؟v=nmVRFui61U4

وقتی همه در حالت قفل بودند ، از این فرصت استفاده کردند تا از طریق این فیلم به مردم یادآوری کنند که اصلاً در مورد الکل نیست.

در عوض ، این در مورد نحوه ارتباط مردم با یکدیگر است – چگونگی جشن و معاشرت با یکدیگر.

در پایان ویدیو ، پیامی برای شما ظاهر می شود:

بشریت عزیز ،

تشویق به ایجاد فاصله اجتماعی ، اجتماعی.

با عشق،

جک

این ایده جک دانیلز را با جنبه اساسی نیاز افراد به جامعه پذیری جاسازی می کند.

افراد نیاز به اتصال دارند و مارک تجاری می تواند به این اتفاق کمک کند.

IKEA در مورد همان مضامین در مبارزات انتخاباتی خود صحبت کرد.

آنها دستور العمل معروف کباب سوئدی خود را برای هرکسی که خواست آنرا منتشر کردند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نمی توانید وارد فروشگاه های IKEA شوید؟

اما هنوز هم می توانید کباب های آنها را در راحتی خانه خود قرار دهید.

این یک ژست ساده اما قدرتمند است

IKEA همچنین دستورالعمل هایی در مورد نحوه ساخت قلعه های مبلمان برای والدین که در خانه با بچه های خود قرنطینه می شوند ، ارائه کرد.

IKEA در حال یادآوری به مشتریان خود است که آنها در آن با شما هستند.

این فقط مربوط به آنها نیست که به شما بازاریابی می کنند ، بلکه می گویند ، “ما همه در این جمع هستیم.”

ما از مارک ها چیزهای زیادی شنیدیم ، اما این دو نمونه از مارک هایی هستند که واقعاً آن را تجسم می کنند و این داستانی است که آنها می گویند.

این دو مارک به عنوان همسالان در حال برقراری ارتباط و بازاریابی با مشتریان هستند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

پیام آنها همه چیز را می گوید:

ما آن را درک می کنیم. ما شما را می گیریم ما نیز فاصله اجتماعی داریم. ما درست کنار شما قرنطینه می کنیم. “

آرن سورنسون ، مدیر عامل شرکت ماریوت بین المللی ، در ماه آوریل کاری فوق العاده انجام داد.

زنجیره هتل باید تصمیمات سختی راجع به فرفو کردن بسیاری از کارمندان ماریوت اتخاذ کند.

آنها می توانستند آنچه را که هر شرکت دیگری در آنجا انجام داده است – فقط انتشار بیانیه مطبوعاتی – انجام دهند.

اما در عوض ، سورنسون روی دوربین رفت و این صحبت پنج دقیقه ای را که در توییتر منتشر کرد تحویل داد.

او از قلب او صحبت كرد كه چقدر این برای او و شركت ویرانگر است.

صحبت های واقعی مدیرعامل این شرکت عظیم تفاوت هایی را در نحوه بازی طولانی مدت ماریوت ایجاد کرد.

این یک نمونه عالی از آنچه ما همیشه می شنویم:

نشان نده ، نگو.

به مشتریان نشان دهید که در مورد چیزی چه احساسی دارید.

به این فکر کنید که چگونه داستان را می گویید – کلمات و صدایی که برای گفتن داستان خود استفاده می کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

2. بر روابط عمیق موجود متمرکز شوید

به داستان گسترده تری که می گویید فکر کنید.

مقاله پیشنهادی  25 اشتباه در جستجوگر وردپرس برای رفع رتبه های بهتر

چگونه واقعاً این روابط را با افرادی که بیشترین اهمیت را برای تجارت شما دارند تعمیق می دهید؟

بازاریابیProfs اخیراً این اقدام را انجام داد که گروه اختصاصی فیس بوک را برای پرداخت اعضای خود راه اندازی کردند.

آنها می خواستند به بازاریاب های B2B فرصتی بدهند تا در مکانی که بتوانند از یکدیگر پشتیبانی کنند و منابعی را ارائه دهند ، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

آنها همچنین دو برنامه ویژه جدید ایجاد کردند که هرکسی بتواند از آن استفاده کند.

راه عالی دیگر برای تعمیق روابط موجود با جامعه شما ، راه اندازی خبرنامه است.

صندوق ورودی مکانی است که توسط بسیاری از سازمانهای صندوق ورودی کم ارزش است.

Morning Brew این خبرنامه را با عنوان The Essentials به بازار عرضه کرد ، که به نوعی یک خبرنامه جدید است که به ما کمک می کند تا مردم در کنار یکدیگر در قرنطینه حرکت کنند.

صبح دم دم - ملزومات

چرا آن کار انجام دادند؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

زیرا این اعتقاد بیشتر است که خبرنامه ها مکان مناسبی برای ارتباط با مخاطبان و همچنین تعمیق این روابط با مشترکین موجود خود هستند.

3. اقدامات کوتاه مدت برای بازتاب واقعیت های جدید

برنامه های کوتاه مدت که می توانید بکار ببرید که هم اکنون در آنجا برای مردم وجود خواهد داشت چیست؟

جس تایسونمدیر عامل آژانس دستیار مجازی Don’s Panic ، تصمیم گرفت با ارائه درگیری های کوتاه و یک طرفه به افرادی که برای کارهای بسیار خاص به کمک نیاز دارند ، در آنجا حضور پیدا کند.

به طور معمول این نوع خدمات گسترده تر در دسترس نیست زیرا آنها معمولاً تعهدات بلند مدت را می فروشند.

اما ، در این مورد ، مدیریت پانیک نگویید ، “چگونه می توانیم در زمانی که مردم نسبت به انجام تعهدات بلند مدت متعهد هستند ، در آنجا حضور داشته باشیم؟”

و بنابراین آنها راه حل های کوتاه مدت ارائه دادند.

بدون قرارداد ، بدون تعهد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

4- رهبری بلند مدت

کارهایی که اکنون می توانید انجام دهید برای نشان دادن رهبری طولانی مدت در جامعه خود هستید؟

Toast یک شرکت مستقر در بوستون ، ماساچوست است که محل فروش و راه حل های مدیریتی را به رستوران ها می فروشد – صنعتی که با این بیماری همه گیر شده است.

بنابراین Toast با این میکرو سایتی به نام Rally for Restaurant روبرو شد.

تجمع نان تست برای رستوران ها

نکته این در ابتدا مشتری مداری بود.

در ابتدا ، آنها به مصرف كنندگان فرصتی دادند كه از بعضی از رستورانهای مورد علاقه خود كارتهای هدیه بخرند تا در هنگام توصیف آن ، “میكرولوآن” یا نوعی مادام العمر را به آنها بدهند.

به سرعت ، این مسئله کاملاً متفاوت شد – آنها به منبعی برای رستورانهایی تبدیل شدند که در این زمان ها سعی در پیمایش دارند.

از خودت بپرس:

  • چگونه می توانید صنعت خود را در زمانی مانند این از تبشیر بکشید؟
  • شما به جای اینکه فقط به مشاغل شخصی خود خدمت کنید ، چگونه فکر می کنید که اکنون به عنوان یک بازی طولانی مدت چه کاری انجام می دهید؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

5- عنصری غیر منتظره

کاری را انجام ندهید که همه افراد دیگر در آنجا انجام می دهند و یک برند حق چاپ هستند.

بسیاری از موزه ها تورهای مجازی را انجام داده اند ، اما کاری که موزه گتی انجام داد برجسته بود.

آنها پیروان خود را به چالش کشیدند تا یک اثر هنری را با اشیاء موجود در خانه پیدا کنند و آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

خیلی چیزهای عالی از این اتفاق بیرون آمد و باعث شد کل مجموعه Getty قابل دسترسی تر باشد.

مقاله پیشنهادی  Google Fundo را برای کسب درآمد از رویدادهای ویدیویی رونمایی کرد

بحران باعث خلاقیت می شود.

در مورد روشهای مختلف انجام کارها فکر کنید.

6. ارتباط معنی دار ، قابل مدیریت

لازم نیست کارهای بزرگی انجام دهید.

می توانید کارهای کوچک و متناسب با اندازه برند خود انجام دهید.

آهوا لیبتاگ گروه آه مدیا ، یک آژانس محتوا در واشنگتن D.C را اداره می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نمایندگی Leibtag در تلاش است تا زبان را ساده ، ساده و عملی برای جامعه مراقبت های بهداشتی انجام دهد – و آنها همین کار را کردند وقتی که آنها دستورالعمل های COVID-19 را به زبان ساده بازنویسی کردند.

7. مردم

اطمینان حاصل کنید که مشتریان و کارمندانی که در شرکت شما کار می کنند را نشان می دهید تا جایی که می توانید.

راتی این رویکرد را در بازاریابی خود گنجانید.

در بالای هر ایمیل ، آنها درباره چگونگی قدردانی از جامعه خود قبل از شروع فروش صحبت می کنند.

در زیر آن ، آنها هنوز هم محصولات خود را می فروشند ، اما آنها این کار را به شکلی انجام می دهند که قبلاً آنرا در متن قرار داده اند و قبلاً تصدیق کرده اند که این جهانی است که ما در آن تجارت می کنیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

جامعه خود را چه از نظر داخلی و چه از نظر داخلی تصدیق کنید.

آکواریوم Monterey Bay این پیام را در صفحه اصلی خود قرار داد.

آکواریوم خلیج مونتری

این یک اذعان بزرگ برای چیزی است که همه باید از آن مراقبت کنیم.

به نحوه نگاه امروز صفحه اصلی خود فکر کنید.

صفحه اصلی شما نباید به همان روشی باشد که شش ماه پیش با شروع این کار تمام شد.

راه دیگر برای نشان دادن مردم این است که از جامعه خود داستان بخواهید و سپس آن داستان ها را به صورت اجتماعی به اشتراک بگذارید.

آکواریوم Monterey Bay این کار را با نمایش نقشه هایی که افراد به داخل آن فرستاده اند ، بسیار خوب انجام می دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این یک راه ساده برای جلب صدای صداهای جامعه آنها در زمانی است که بازدید کنندگان نمی توانند واقع در آکواریوم باشند.

همچنین می توانید با استفاده از نظرسنجی های اینستاگرام ، مردم را از طریق انجام نظرسنجی ، انجام آزمونها و پرسیدن سؤال به نمایش بگذارید.

بهترین داستان یک داستان انسانی در مورد یک حقیقت جهانی است.

ورود افراد به آن بسیار مهم است.

نکته مهم در مورد داستان این است که آنها ایده های بزرگ شما را کاملاً در دسترس مردم قرار می دهند.

7 راه یک داستان تجاری شما را از هم جدا می کند

در اینجا هفت چیز برای یادآوری وجود دارد تا بتوانید داستانی از برند را ایجاد کنید که شما را از هم جدا می کند.

  • رفاقت در مقیاس.
  • تمرکز بر تعمیق روابط موجود.
  • اقدامات کوتاه مدت.
  • رهبری طولانی مدت.
  • یک عنصر غیر منتظره.
  • ارتباط معنی دار ، قابل کنترل.
  • مردم.

تماشای این ارائه

هم اکنون می توانید ویدیوی نمایش کامل هندلی را از SEJ eSummit تماشا کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=pwH9YPuddFY

داستان گویی در دنیای COVID-19: چگونه داستان شما می تواند شما را از هم جدا کند

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، آگوست 2020