چگونه تجارت های مشتری شما چابک تر شود

7 استراتژی بازاریابی انطباقی کوتاه مدت برای مشاغل مشتریان

1. حضور آنلاین مشتریان خود را بهینه کنید

اکنون با رسیدن به دنیای کار در خانه ، زمان آن رسیده است که مشاغل مشتریان خود را بصورت آنلاین لبه کنیم تا همه بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

با استفاده از کالاها یا خدماتی که مشتری شما در حال حاضر ارائه می دهد ، شروع به کار کنید و استفاده دیجیتالی از آنها را آسان تر یا در کل ممکن کنید. این ممکن است جنبه های خاصی از تجارت آنها ، فقط یکی از خدمات و یا همه آنها را در بر بگیرد.

برخی از احتمالات در نظر گرفته شده:

شاید بتوانید کانال پشتیبانی مشتری دیگری را به وب سایت آنها اضافه کنید ، مانند چت زنده یا چت بابات به صفحه اصلی یا مرکز راهنمایی آنها.

این می تواند سازوکار مکانیسم تحقق آنها باشد ، بنابراین مشتریان می توانند سریعتر بررسی کنند یا ردیابی مستقیم را اضافه کنند. یا شاید به معنای خودکار سازی بخشی از روند فروش مشتری شما باشد ، مانند ایجاد یک سیستم اولویت بندی سرب مبتنی بر هوش مصنوعی.

این می تواند به آسانی به عنوان بهبود ارتباط با مشتری و راه اندازی ایمیل باعث شده است. این تغییرات لازم نیست که تأثیرگذار باشند و به شما کمک می کنند تا مشتریان خود را در میان تغییرات و عدم اطمینان نگه دارید.

ما اخیراً از شرکای خود پرسیدیم که چگونه در این زمان چالش برانگیز موفقیت پیدا کردند. در اینجا برخی از پاسخهایی که دریافت کردیم می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید:

یک آژانس یک مشتری املاک و مستغلات را به ابر منتقل کرد.

یکی دیگر از راه اندازی وانت فروشگاه به عنوان گزینه تحویل یک شرکت پذیرایی.

و یکی دیگر از بزرگنمایی های بزرگ را در وب سایت استودیوی یوگا قرار دهید ، بنابراین آنها می توانند کلاس های آنلاین ارائه دهند.

علاوه بر این ، هدایت مشاغل مشتریان خود به دنبال Coronavirus همچنین ممکن است به معنای بهبود حضور آنلاین آنها باشد.

اگر مشتری شما در حال حاضر خدمات دیجیتالی خود را به مشتریان خود ارائه می دهد یا کل تجارت آنها در حال حاضر در وب است ، یک رویکرد جامع تر را در نظر بگیرید تا ببینید چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا تجربه کاربری خود را برای یک بحران بهینه کنند.

این می تواند شامل ایجاد اولین تجربه های تلفن همراه ، کمک به مشتریان شما در زمان واقعی و یا ایجاد ساختار سایت بصری تر باشد.

شرکای چندگانه Wix به اشتراک گذاشته اند که آنها افزونه ها ، صفحات جدید سایت و سایر منابع را به سایت های مشتری خود اضافه کرده اند تا آنها را در هنگام خاموش کردن Coronavirus راهنمایی کنند.

2. مخاطب هدف را دوباره ارزیابی کنید

با تغییرات لرزه ای در شیوه تجارت دنیا ، مانند آنچه امروز می بینیم ، ممکن است شما و مشتریانتان بخواهید دوباره ارزیابی کنید که به چه کسانی می خواهند برسند.

برای استفاده بیشتر از منابع مشتری خود ، ممکن است بخواهید بخش خاصی از مخاطبان معمول آنها را هدف قرار دهید. یا شاید یک گروه کاملاً جدید از مشتریان آینده نگر باشد که به طور ناگهانی به تجارت مشتری شما مرتبط هستند.

در عوض ، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که چگونه این بحران بر بخشهای مختلف مخاطبان خود تأثیر می گذارد و می بینید که مشتری شما چگونه می تواند به طور متفاوتی با هر یک از آنها ، به گونه ای که نیازها و وضعیت ذهنی آنها را تأمین کند ، تأمین کند.

مقاله پیشنهادی  نتایج جستجوی فیس بوک اکنون شامل پانل های دانش ویکی پدیا است

وقتی در مورد این استراتژی فکر می کنید ، برای هر بخش از مشتری مشتری خود ، سؤال کنید:

  • آنها از نظر جسمی و دیجیتالی کجا هستند؟
  • چگونه بحران فعلی بر آنها تأثیر می گذارد و چه عواملی آنها را برای تبدیل شدن انگیزه می دهد؟
  • آیا این از زمان آغاز بحران تغییر کرده است؟
  • بهترین راه برای رسیدن به آنها چیست؟

بخشی از درک بخش های مشتری از مشتری به معنای پیگیری آخرین نیازهای آنها است. می توانید از ابزارهای موردعلاقه SEO خود برای شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

شاید آنها همچنین به صورت گروهی در رسانه های اجتماعی یا دیگر انجمن های آنلاین ارتباط برقرار کنند. ببینید اکنون درباره چه چیزی صحبت می کنند ، بنابراین می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا از این هدف سرمایه گذاری کنند.

3. منابع مرتبط را پیشنهاد دهید

فقط به این دلیل که مشتری شما در حال تغییر در یک تغییر عمده است ، به این معنی نیست که آنها باید نسل اصلی خود را متوقف کنند. برعکس: شما هنوز هم می توانید در مواقع عدم اطمینان ، رشد را حفظ کنید و منابعی را که مشتری در حال حاضر برای مشتریان خود ارائه می دهد ، حتی مفیدتر کند.

به عنوان مثال ، اگر مشتری شما داراییهای تولید سرب (مانند کتابهای الکترونیکی ، مطالعات موردی ، اینفوگرافیک ها) را ارائه می دهد ، ببینید که چگونه می توان آنها را به روز کرد تا به این لحظه فعلی بیشتر مرتبط باشند.

کمک به مشتریان برای استفاده بیشتر از منابع محتوا خود نیز ممکن است موضوع بسته بندی باشد. شاید مشتری شما کتاب خود را به شکلی که هست نگه داشته و در عوض ، به سادگی تبلیغات رسانه های اجتماعی را که باعث ترافیک در آنها می شود ، به روز کند تا با توجه به شرایط فعلی ، با نیازهای مشتری یا نقاط درد صحبت کند ، یا با توجه به وضعیت فعلی ، برجسته ترین جنبه های این دارایی را برجسته کند.

شما ممکن است مشتریان خود را تشویق کنید تا در کل منابع جدید ایجاد کنند. مشتریان وقت بیشتری را روی دست خود دارند و به دنبال جواب و مطالب مفید هستند. اکنون زمان سرمایه گذاری در پست های وبلاگ ها و بخش های رهبری فکر شده است.

4- جوامع مشتری را تقویت کنید

با جهان منزوی تر ، مردم به دنبال راه هایی برای اتصال هستند. به مشتری خود کمک کنید فضاهایی ایجاد کند که مشتریان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این که آیا مکانی برای ارتباط مشتریان با یکدیگر در مورد نحوه استفاده متفاوت از محصولات یا خدمات مشتری شما با توجه به بحران فعلی یا افکار و نگرانی های عمومی صدا بستگی به مشتری و مشتریان آنها دارد. با مشتری خود کار کنید تا ایده های خود را در این سطوح بگنجانید و بفهمید که چه چیزی بیشترین کمک را خواهد کرد.

علاوه بر این ، مشتری خود را به اجرای وبینارها ترغیب کنید. سیستم عامل های معروف کنفرانس ویدیویی مانند Zoom و BlueJeans گردهم آوردن گروه های بزرگی از مردم و هماهنگی از چندین مکان را آسان می کند.

همچنین می توانید آن رویدادها را ضبط کرده و در آینده در دسترس مشتریان قرار دهید یا از آنها به عنوان دارایی های تولید سرب استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی  جدید تخم مرغ عید پاک گوگل رقص نتایج جستجو را می سازد

همچنین می توانید به مشتری خود کمک کنید تا ارتباط فعلی خود با مشتریان تعامل بیشتری برقرار کند. اگر به طور مثال پست های رسانه های اجتماعی را برای مشتری خود در حال اجراست ، سوالی را مطرح کنید و از مشتریان دعوت کنید تا در نظرات پاسخ دهند.

شاید شما بتوانید نظرسنجی در فیس بوک ایجاد کنید که در آن مشتریان بتوانند رای دهند. شاید شما بتوانید مشتری خود را در ایجاد یک وبلاگ ایجاد کنید که مشتریان را به اظهار نظر با افکار شخصی خود دعوت می کند.

شما و مشتری خود همچنین می توانید ایجاد یک جامعه منحصر به فرد تر را در نظر بگیرید ، جایی که وفادارترین مشتریان می توانند مکانی برای برقراری ارتباط داشته باشند. یک راه برای انجام این کار با اضافه کردن منطقه یک عضو به وب سایت خود که در آن فقط مشتریان خاص قادر به ایجاد پروفایل و دسترسی به ویژگیهایی هستند که در دسترس عموم نیستند.

سرانجام ، به عنوان یک مزیت اضافه ، وقتی مشتری شما فضایی را برای ارتباط با مشتریان ایجاد می کند ، نشان می دهد که آنها فقط روی خط اصلی خود متمرکز نشده اند ، بلکه به جمع آوری افراد اهمیت می دهند.

5. سئو مشتریان خود را تحول دهید

به احتمال زیاد قصد جستجوی مشتریان شما در نتیجه بحران فعلی تغییر کرده است.

از آنجا که بازاریابی تطبیقی ​​و تحول استراتژی محتوای مشتری شما نیز برای SEO کاربرد دارد ، اجرای این تاکتیک ها را در نظر بگیرید:

  • از Google Trends برای شناسایی تغییر در هدف جستجو استفاده کنید.
  • ببینید آیا جستجوی جدید در کنسول جستجوی Google وجود دارد ، بنابراین می توانید بر این اساس بهینه شوید.
  • صفحات پویا ایجاد کنید که بتوانید به سرعت محتوای SEO و برچسب های متا را به روز کنید.
  • روی عبارات دم بلند متمرکز شوید و موارد موجود را به روز کنید تا با آنچه مشتریان جستجو می کنند مطابقت داشته باشد.

همانطور که اکنون می توانید شخصاً تصدیق کنید ، شرایط بحرانی روان است. این بدان معنی است که بررسی تغییرات مداوم در روند جستجوی ارگانیک – و سریع واکنش نشان دادن – برای به روز نگه داشتن محتوای سئو مشتریان به روز و رتبه بندی تا حد امکان مهم است.

6. لبه رقابتی مشتریان خود را استراتژی کنید

بحران های جهانی مانند مواردی که اکنون با آن روبرو هستیم بر همه ، از جمله رقبای مشتریان شما تأثیر می گذارد. این ممکن است بر نحوه قرار گیری استراتژیک علیه آنها تأثیر بگذارد. در کمال تعجب مشتریان ، این ممکن است در لحظه مناسب برای تبدیل یک تهدید به یک فرصت مناسب باشد.

رقبای تحقیق کنید تا ببینند که چگونه آنها بحران فعلی را حل می کنند و راه هایی را برای کمک به مشتری خود برای پر کردن هرگونه شکاف نشان می دهند. شما همچنین می توانید از رقبا الهام بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که مشتری های شما نیز در جریان هستند.

7. Iterate & Test

اکنون مهمتر از همیشه این است که انواع مختلف محتوا را امتحان کنید و ببینید چه چیزی منجر به پذیرش مشتریان می شود.

مقاله ای در مورد بررسی بازرگانی هاروارد با عنوان سازگاری: مزیت رقابتی جدید اهمیت آزمایش را به عنوان بخشی از استراتژی تطبیقی ​​یک تجارت برجسته می کند:

“… در یک محیط به طور فزاینده ای آشفته ، مدل های تجاری ، استراتژی ها و روالها نیز می توانند به سرعت و غیرقابل پیش بینی منسوخ شوند. بنابراین شرکت های سازنده از آزمایش بسیار گسترده تر از رقبای خود استفاده می کنند. “

این می تواند در مورد طراحی وب مشتری ، سئو یا محتوای سایت و همچنین به طور کلی مدل کسب و کار آنها اعمال شود.

مقاله پیشنهادی  کانال بازاریابی مناسب به شما امکان می دهد تا به سرعت محور شوید: خردمندانه را انتخاب کنید

علاوه بر این ، اجازه ندهید که شکست شما را فرو بکشد. هر آزمایشی که کار نمی کند مشتری شما را به گزینه های مورد نظر نزدیک می کند. حتی در وسط یک کمپین بازاریابی زنده ، به کسب و کارشان اجازه دهید به طور مداوم تکامل یابد ، کارهایی که انجام نمی شود را حذف کرده و موارد بیشتری را امتحان کنید.

استفاده از درسهایی از کوتاه مدت پس از کورورو ویروس

از تجربه شخصی مشتریان خود بیاموزید

از آنجا که هر کسب و کار متفاوت است – و به دلیل این که شما و مشتری های خود کسب و کارشان را به بهترین وجه می شناسید – بسیاری از اقدامات اساسی در نتیجه تغییر غیرمنتظره می توانند و باید از تجربه زندگی شده ناشی شوند.

هنگامی که گرد و غبار برطرف شد و توانستید قدمی به عقب بردارید ، از آن استفاده کنید و به سؤالات تحت پوشش در ابتدای این مقاله با دیدگاه جدید خود پاسخ دهید.

بعد از جابجایی عمده با مشتری خود یک جلسه پس از مرگ داشته باشید و در مورد همان چیزی که می خواهید در وب سایت یا تجارت خود ادغام کنید ، در همان صفحه قرار بگیرید تا آنها را بهتر آماده کنید.

آغوش تغییر

تنها بخشی از این دوره زمانی است که به طور مشخص است؟ تغییر دادن.

ناشناخته ممکن است احساس عصبی یا ارعاب برای شما و مراجعان شما داشته باشد – و از این مساله نیز قابل درک است. نکته اصلی این است که تا حد ممکن با جریان بروید و تیم و مشتریان خود را به انجام همین کار ترغیب کنید.

علاوه بر این ، نیازی به تلاش برای نگه داشتن همه پاسخ ها نیست. با اتخاذ اصولی که در بالا ذکر شد ، مشتری های شما در حد امکان ممکن قرار می گیرند ، حتی اگر کسی نمی داند آینده دقیقاً چه چیزی را نگه می دارد.

از بسترهای نرم افزاری استفاده كنید كه به شما و مشتریانتان اجازه می دهد سریعاً سازگار شوند

یک بستر همه در یک را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد سریع و کارآمد ایجاد و همکاری کنید. بدون داشتن یک سیستم متمرکز در محل ، وقت خود را برای جمع آوری وسایل تجاری خود از دست می دهید.

درعوض ، گردش کار تیم خود را در یک مکان مدیریت کنید و منابع خود را در جایی که بیشترین اهمیت را دارند متمرکز کنید. با Wix ، می توانید حضور آنلاین مشتریان خود را به طور مؤثر ایجاد کنید ، SEO خود را انجام دهید ، عملکرد سایت را تجزیه و تحلیل کنید و موارد دیگر.

دریابید که چگونه می توانید آژانس خود را به عنوان یک شریک Wix به جلو هدایت کنید.


Kobi Gamliel رئیس بازاریابی کاربر در است Wix.com و یک بازاریاب با تجربه دیجیتال. او بیش از 8 سال آژانس دیجیتال را اداره کرد و اکنون از این دانش برای رهبری استفاده می کند راه حل های بازاریابی برای کاربران Wix.