چرا مسیر موفقیت در PPC به ندرت مستقیم است

آنهایی که شما مدیر PPC هستید ، می دانید که ، اغلب ، نتایج PPC عالی را مستقیم از دروازه دریافت نمی کنید.

و حتی اگر این کار را انجام دهید ، می دانید همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

گاهی اوقات ، دستیابی به نتایج عالی ، یک روند طولانی و تکراری برای ایجاد راه حل های خلاقانه ، آزمایش و تنظیم است.

ما اخیراً با مشتری جدیدی از این طریق عبور کردیم.

در این مقاله ، فرایندی را که طی کردیم توضیح خواهم داد – نه تنها بنابراین می توانید ببینید که چگونه ما به چالش های خاص پرداخته ایم ، بلکه می توانید فرآیند تنظیم تست-تست را نیز در عمل مشاهده کنید.

یک حساب دقیق مدیریت شده

در اواخر سال گذشته ، ما یک حساب مشتری جدید PPC را که با مدیریت دقیق مدیریت شده بود ، در اختیار گرفتیم.

در برخی موارد ، این نوع از مدیریت دقیق معنی دارد. برخی از مشاغل همان سال بودجه PPC را حفظ می کنند و نمی خواهند بودجه بگیرند ، که خوب است.

اما در موارد دیگر ، چنین کنترل سختی مشکل ساز است.

در این شرایط چنین بود.

مشتری می خواست بودجه بیشتری برای بدست آوردن نتایج بهتر هزینه کند. این هزینه در حدود 2K دلار در ماه برای PPC هزینه می کرد ، اما می خواست نزدیک به 10K دلار هزینه کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اما در عوض ، هر ماه هزینه کمتری را صرف PPC می کرد.

به عبارت دیگر ، مدیریت حساب بیش از حد محدود شده بود.

وقتی حساب را گرفتیم ، بلافاصله ایده های زیادی در مورد استراتژی های مختلف برای امتحان کردن داشتیم.

اما همانطور که می دانید تاریخچه حساب فقط می تواند خیلی به ما بگوید.

بعضی اوقات ، بدون هیچ دلیل واضح ، استراتژیهای “قدیمی” از عملکردهای جدید بهتر عمل می کنند. هیچ مجموعه سختی از قوانینی وجود ندارد که بتوانیم کورکورانه از آنها پیروی کنیم.

مقاله پیشنهادی  آیا باید در SEM با شرایط مارک تجاری پیشنهاد دهم؟

بنابراین ما با احتیاط عمل کردیم و از مهارت و تجربیات گذشته ما برای تدوین استراتژی های جدید استفاده کردیم.

در اینجا نحوه پیشرفت ما آورده شده است.

استراتژی 1: انتقال به کمپین های خرید هوشمند

اولین تصمیمی که گرفتیم متوقف کردن فعالیتهای خرید سنتی و در عوض تلاش برای خریدهای هوشمند است.

چرا؟

زیرا در این حساب ، کمپین های خرید بیش از حد تقسیم می شدند.

این شرکت بیش از 30 کمپین خرید برای تبلیغ تنها 200 محصول داشت که این نسبت دیوانه کننده ای است. (ممکن است چیزی شبیه به 30 کمپین خرید برای 100،000+ محصول معمولی باشد.)

باز هم ، این لزوما چیز بدی نیست.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، اگر یک شرکت در حال فروش کالاهای لوکس با کیفیت بالا یا کالای بسیار تخصصی است ، ممکن است این نوع جزئیات معقول باشد.

اما در این حالت ، محصولات این شرکت از 10 تا 75 دلار قیمت دارند – و بسیاری از این محصولات توسط خرده فروشان بزرگ آنلاین نیز به فروش می رسند.

پس چه اتفاقی افتاد که ما این تغییر را انجام دادیم؟

درآمد بالاتر ، معاملات بیشتر – و افزایش هزینه ها ، همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید که نشان دهنده تغییرات سال گذشته از 29 آوریل تا 5 ژوئیه است:

تغییرات در هزینه های PPC ، معاملات و درآمد

اما حتی اگر هزینه های ما بالا رفته است ، درآمد ثابت و بسیار خوب برای این بازار خوب است.

این اعداد همچنین ارزش عمر این مشتریان را در نظر نمی گیرند.

بنابراین ما این استراتژی را یک برد برد دانستیم و مشتری ما موافق است.

استراتژی 2: معرفی تبلیغات جستجوی پویا

مشتری ما این تجارت را از زمین به بالا ساخته بود.

سالها پیش ، وی وب سایت خود را ایجاد کرد و زود به فروش آنلاین رسید.

مدت طولانی ، وی با تمرکز بر اصطلاحات خاص کلمات کلیدی ، در جستجوی ارگانیک و پرداختی بسیار خوب عمل کرد.

مقاله پیشنهادی  نکات ، استراتژی ها و فرصت های تبلیغات LinkedIn [PODCAST]

اما اوضاع از آن روزهای اولیه تغییر کرده است.

امروز ، او با رقابت گسترده ای روبرو شده است ، بیشتر تبلیغ کنندگان ، هزینه تبلیغات بالاتر و فضای تبلیغاتی محدود.

در عین حال ، تمام این رقابت باعث کاهش قیمت محصولات او شده است.

با توجه به این محیط ، ما ایده ادامه رقابت را تنها در هدف قرار دادن کلمات کلیدی مورد سوال قرار دادیم.

بنابراین ، به جای اینکه با یک کلمه کلیدی سنتی که استراتژی کمپین جستجو را هدف قرار داده است ، برویم ، تبلیغات جستجوی پویا (DSA) را راه اندازی کردیم.

ما در بسیاری از حسابهای مشتری ما با DSA نتایج بسیار خوبی کسب می کنیم – بخشی از این دلیل که به طور معمول در هر کلیک هزینه کمتری مشاهده می کنیم (خصوصاً در مقایسه با کمپین های هدفمند با کلمات کلیدی).

متأسفانه ، DSA ما همانطور که در این حساب امیدوار بودیم ، عملکردی انجام نداد.

با این حال ، ما حتی شکسته ایم ، که بد نیست اگر شما نیز به ارزش عمر این مشتریان و تأثیر مثبت بر آگاهی از برند توجه کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

استراتژی 3: هدفگذاری کلمات کلیدی را برگردانید

مشتری ترجیح می دهد که ما به پیشنهادات تبلیغاتی در مورد کلمات کلیدی برتر عملکرد گذشته بازگردیم ، حتی اگر حتی با DSA هم خراب شویم.

بنابراین ما توافق کردیم که هدفمندی کلمات کلیدی را برگردانیم و DSA ها را با کلمات کلیدی منفی تنظیم کنیم تا زمینه ای برای فعالیتهای هدفمند با کلمات کلیدی فراهم شود.

یک بار دیگر ، ما حتی با این استراتژی شکست خوردیم.

استراتژی 4: راه اندازی کمپین های Intent Custom GDN

هنوز از نتایج خود راضی نیستیم ، تصمیم گرفتیم استراتژی شماره سه را کنار بگذاریم و به جای آن کمپین های قصد سفارشی GDN را راه اندازی کنیم.

این کاری است که ما برای سایر مشتریان با موفقیت انجام داده ایم.

مقاله پیشنهادی  گوگل هلدینگ اولین کنفرانس مجازی مجازی در تاریخ 26 اوت

و علاوه بر این ، ما مشتاق ادامه ساختن آگاهی از برند بودیم.

علاوه بر این ، ما می توانیم ببینیم که کمپین های جستجوی مارک مشتری کار نمی کنند و همچنین امیدواریم – و همچنین به عنوان دیده ایم که برای سایر مشتری ها کار می کند.

بنابراین GDN مانند یک استراتژی خوب برای هر کلیک کم هزینه تر به نظر می رسید.

به علاوه ، ما با هدف قرار دادن قصد شخصی در سایر حساب های مشتری ، موفقیت بزرگی داشتیم.

از نظر تئوری ، ترکیب این دو در واقع می تواند خوب عمل کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

از این نوشتار ، هیئت منصفه هنوز به نتیجه نرسیده است.

استراتژی 5: نظارت بر مخاطبان در حالت مشاهده

در حالی که ما به کمپین های قصد سفارشی GDN امتحان می کنیم ، ما همچنین به دنبال آینده هستیم.

هنگام راه اندازی کلیه کمپین های جستجو ، چندین مخاطب را در حالت مشاهده برای جمع آوری داده ها قرار داده ایم.

از آنچه تاکنون مشاهده کردیم ، ممکن است با ترکیب کلمات کلیدی و هدفگذاری مخاطبان ، بتوانیم زوایای جدیدی را که می توانیم هدف قرار دهیم ، شناسایی کنیم.

موفقیت PPC شما را امتحان و آزمایش می کند

موفقیت آمیز PPC یک فرایند طولانی باد است.

شما باید استراتژی های جدید را بطور مداوم تدوین کنید تا ببینید آیا می توانید عملکرد گذشته را بهبود بخشید یا خیر.

این یکی از دلایلی است که من PPC را خیلی دوست دارم.

این هرگز خسته کننده نیست و کار هرگز انجام نمی شود!

بنابراین اگر مدتی طول می کشد تا بتوانید استراتژی لازم را پیدا کنید ، دلسرد نشوید.

در آن نگه دارید.

و بدانید که سفر ممکن است شما را در جهات غیرقابل پیش بینی قرار دهد.

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه خواندن زیر


اعتبار تصویر

تصویر ویژگی: Dreamstime.com
تصویر گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئیه 2020