چرا ما باید نقل قول از مطالعات جستجو با کلیک صفر را متوقف کنیم

در تاریخ 13 آگوست 2019 ، رند فیشکین – مدیرعامل SparkToro ، بنیانگذار Moz – یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن آمده بود: “کمتر از نیمی از جستجوهای Google اکنون با یک کلیک نتیجه می شوند.”

فیشکین یافته ها را به عنوان دلیل اثبات خلاصه کرد:

“تلاشهای مداوم Google برای پاسخ به جستجوهای بیشتر بدون کلیک برای هیچ نتیجه ای یا کلیک بر روی خصوصیات خود Google هر دو موفقیت نشان می دهد. در نتیجه ، جستجوهای کلیک صفر و کلیکهایی که جستجوگران را به یک سایت تحت مالکیت Google می رسانند ، افزایش می یابند. “

در حالی که این مقاله همچنین به نقل از مطالعه قبلی پرداخت كه نشان داد تقریباً 6٪ کلیک های Google به املاكی متعلق به Google اختصاص یافته است (كه Fiskin آن را “بخش عظیمی” نامگذاری كرده است) ، اما بیشتر مردم “50٪ س quالات منجر به قسمت صفر کلیک ».

با توجه به عبارت جستجوی مطابقت در Google ، آمار “کمتر از نیمی” بیش از 400،000 بار نقل شد.

هک ، من حتی یک بار در مقاله ام درباره قانونی بودن قطعه های برجسته به آن اشاره کردم.

در 22 مارس 2021 ، فیشکین مطالعه خود را به روز کرد و اکنون ادعا کرد:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

“از ژانویه تا دسامبر سال 2020 ، 64.82٪ از جستجوها در Google (رومیزی و تلفن همراه با هم) در نتایج جستجو بدون کلیک کردن بر روی خاصیت وب دیگر به پایان رسید.”

در حالی که برخی از متخصصان سئو اطلاعات جدید را زیر سوال می بردند ، هزاران نشریه و وبلاگ دیگر در صنعت موتور جستجو هفته ها این مطالعه را نقل می کردند.

تنها مشکل؟

ریاضی جمع نمی شود.

این متریک دارای نقاط کور بیشتری نسبت به ارزش واقعی است

در ژوئیه سال 2020 ، من مقاله ای را با کمک یک آماری در مورد وضعیت نابسامان “مطالعات” در تجارت SEO منتشر کردم.

این آمارشناس برای یک مسئله معروف به “سوگیری در دسترس بودن” مطالعه کلیک صفر SparkToro 2019 را برجسته کرد.

راجر مونتیتی اندکی پس از انتشار مطالعه SparkToro در سال 2021 این موضوع را پوشش داد ، بنابراین من در اینجا خیلی به جزئیات نمی پردازم.

با این حال ، مسئله این است که چون داده های هر دو مطالعه برای اهداف دیگری جمع آوری شده است (به عنوان مثال ، کاربران Avast Antivirus یا مجموعه داده SimilarWeb) ، این یک نمونه نماینده دقیق از کاربران Google نیست.

علاوه بر این ، داده های سال 2019 JumpShot از “میلیون ها دستگاه مجهز به Android و میلیون ها رایانه شخصی” تشکیل شده است ، اما همه دستگاه های مبتنی بر iOS را شامل نمی شود. یک بار دیگر ، این نشان می دهد که داده ها نمونه گیری عادلانه و تصادفی از کاربران Google نیست.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این مسئله به تنهایی باید این مطالعات را به محدوده ضرب المثل بیندازد.

با این حال ، مهمترین مسئله تعداد “نقاط کور” (به عنوان مثال ، جزئیات داده هایی است که نمی توانیم ببینیم) در قطعه پای که نشان دهنده به اصطلاح “کلیک های صفر” است – رخ می دهد یا نه – در گوگل

قبل از بررسی اطلاعات ، بیایید نمودارهای اصلی ارائه شده در مطالعه SparkToro 2019 را بررسی کنیم:

نمودار نشانگر مکانی که کلیک جستجوگر گوگل روی آن نشان داده شده است.

من معتقدم نکته ای که مطالعه SparkToro در تلاش است تا نشان دهد این بود که تا پایان Q2 (ژوئن) 2019 ، تعداد “کلیک صفر” از 50٪ عبور کرده بود.

با این حال ، قطعه “کلیک به سایتهای متعلق به Google” در این نمودار وجود ندارد ، بنابراین مقایسه آن کمی دشوار است.

با فرض اینکه “کلیک های ارگانیک برای بقیه وب” و “جستجوها با کلیک های ارگانیک” اطلاعات یکسانی را نشان می دهند و با توجه به تفاوت در تعداد ، به نظر می رسد قطعه “کلیک به سایتهای متعلق به Google” در “جستجوها” جذب شده قطعه w / کلیک های ارگانیک (بعداً به این موضوع باز خواهیم گشت).

از همه مهمتر ، آنچه در آن بخش “جستجوی کلیک صفر” وجود دارد؟

برخی از تذکرات اضافه شده به مطالعه اصلی 2019 مدتی پس از ارسال اصلی است که می تواند به این سوال کمک کند.

مقاله پیشنهادی  راهنمایی برای مبتدیان SEO

طبق این مطالعه ، “جستجوهای کلیک صفر” شامل موارد زیر است:

  • “جستجوهایی که به پایان می رسند زیرا کاربری ناامید شده است و نمی تواند جوابی پیدا کند.”
  • “جستجوهایی که توسط نتایج پاسخ داده می شوند” (به عنوان مثال ، قطعه های برجسته / نمودار دانش).
  • “جستجوهایی که به این دلیل پایان می یابند که چیزی جستجوگر را قطع کرده است ، یا هر دلیل دیگری برای توقف فعالیت پس از جستجو است.”
  • “یک کلیک / عملی که جستجوگر را از مرورگر خارج می کند (به عنوان مثال ، باز کردن برنامه تلفن برای کلیک برای تماس یا برنامه Google Maps برای راهنمایی های رانندگی).”

علاوه بر این ، لازم به ذکر است که تعریف کلیک صفر:

  • میکند نه شامل “کلیک بر روی سایت های متعلق به Google” است که به طور جداگانه به عنوان 5.98٪ ذکر شده است.
  • میکند نه شامل “جستجوی صوتی که صفحه ای از نتایج را نشان می دهد بخشی از این تجزیه و تحلیل است. جستجوهایی که با صدای دستگاه به آنها پاسخ داده می شود (مانند الکسا ، سیری ، دستیار Google و غیره با پاسخ دادن). “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیایید با استفاده از داده های موجود در سایر مطالعات ، کمی نزدیک به هر یک از این هشدارها نگاه کنیم.

قبل از اینکه کسی در توییتر به آن اشاره کند – بله ، من کاملا از کنایه مراجعه به سایر مطالعات با استفاده از همان منابع داده مغرض آگاه هستم ، اما این نکته است.

این داده ها در مطالعات قبلی موجود بود اما به دلایل ارائه نشده از مطالعه SparkToro حذف شد.

  • جستجوهای “کاربر ناامید”: یک مطالعه قبلی منتشر شده در مارس 2017 (نوشته شده توسط فیشکین در حالی که هنوز در Moz بود و همچنین از داده های JumpShot استفاده می کرد) بیان داشت که “درصد سeriesالات در Google باعث می شود جستجوگر عبارات جستجوی خود را بدون کلیک بر روی هیچ نتیجه ای تغییر دهد” “18 کامل است ٪ جستجوها. “
  • پاسخ داده شده توسط نتایج (به عنوان مثال ، قطعه های ویژه یا نمودار دانش): “طبق اطلاعات Ahrefs ، 12.29 ~ از جستجوها قطعه هایی را در نتایج جستجوی خود نشان داده اند.”

این آمار از یک مجموعه داده متفاوت است ، اما من آن را برای نشان دادن این امکان ارائه می دهم که چه مقدار از “بیش از 50٪” می تواند نتایج جستجوی برجسته / نمودار دانش ویژه باشد.

طبق مطالعه Moz در مارس 2017 ، پیوندهای موجود در نمودار دانش “0.5 ~ از کلیک ها” را بدست می آورند اما مطمئناً این موارد در سمت “کلیک های ارگانیک” نمودار قرار دارند.

جستجوهای کلیک برای تماس: نظرسنجی قدیمی تر از 3000 جستجوی تلفن همراه توسط Google در سال 2013 نشان داد که 70٪ از جستجوگران تلفن همراه مستقیماً از نتایج جستجوی Google برای تماس با یک کسب و کار کلیک می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این داده ها با نحوه جمع آوری داده های JumpShot همسو نیستند. با این حال ، دوباره ، آن را ارائه می دهم تا نشان دهد که درصد قابل توجهی از جستجوهای به اصطلاح “کلیک صفر” در حال کلیک هستند.

جستجوی نقشه های گوگل: طبق مطالعه Moz در مارس 2017 ، “0.9٪ از کلیک های جستجوی Google” به Google Maps وارد می شود.

برنامه های دیگر و “جستجوهای قطع شده”: متأسفانه ، من نتوانستم در تحقیقات خود برای این مقاله اطلاعات خاصی در مورد این نوع جستجوها کشف کنم.

این توضیح داده ها به ما چه می گوید؟

به این روش فکر کنید: به احتمال زیاد کاربران “کاربر ناامید” و “پاسخ داده شده توسط نتایج” هرگز روی نتیجه کلیک نمی کنند.

این بدان دلیل است که پاسخ فقط در آنجا نبوده است ، یا شاید به این دلیل پاسخ بسیار ساده بوده است که بازدید از یک صفحه وب برای به دست آوردن آن پاسخ غیرضروری است.

می توان استدلال کرد که گروه “جستجوهای قطع شده” نیز به اینجا تعلق دارد ، زیرا آنها هرگز حتی فرصتی برای کلیک ندارند.

بنابراین ، آنچه در اینجا داریم در واقع “Never Clickers” به جای “Zero-Clickers” است ، و این جستجوگران به راحتی می توانند بیش از 20٪ از 50.33٪ جستجوگران باشند.

بنابراین ، شما در این 30٪ از 50.33٪ باقیمانده ، درصد ناشناخته ای از کاربران را در اختیار دارید هستند با کلیک بر روی نتیجه. با این حال ، آنها به دلیل فناوری استفاده شده برای جمع آوری داده ها شمرده نشده اند. به طور خاص جستجوهای کلیک برای تماس ، نقشه های Google و سایر برنامه ها.

این جستجوها اصلاً در آن قسمت قرار ندارند زیرا کلیکها واقعاً اتفاق می افتد.

در هر صورت ، Google “برای خود کلیک نمی کند” زیرا این تعداد در جای دیگری نشان داده شده است. در ابتدا کلیک ها هرگز وجود نداشتند.

فیشکین در اوایل مطالعه سال 2021 اظهار داشت: “برخی از افراد اظهار داشتند که” کلیک صفر “اصطلاحات کمی گمراه کننده است ، زیرا جستجوی پایان یافته با یک کلیک در Google SERP خود در این گروه قرار می گیرد.” “به نظر می رسد اصطلاحات گیر کرده است ، بنابراین در عوض من تمایز را روشن می کنم.”

با این حال ، همانطور که از بالا می بینیم ، این چیزی بیش از “کمی گمراه کننده” است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این فقط نادرست است

برای مطالعه سال 2021 ، SparkToro به داده های SameWeb تغییر یافت و به دلایلی ، به نرخ کلیک (شاید نمودار هر دو لیست شده است) را تغییر داد:

نمودار نرخ کلیک در جستجوی Google و جستجوهای کلیک صفر در سال 2020.

در اینجا نمودار بیان می کند که کمتر از دو سوم جستجوها “کلیک صفر” است.

با این حال ، فیشکین می نویسد که “این تعداد به احتمال زیاد مقداری از جستجوهای تلفن همراه و تقریباً همه جستجوی صوتی است” و بنابراین به احتمال زیاد بیش از دو سوم کل جستجوها در سراسر جهان است.

به این ترتیب فیشکین توانست از این رقم در عنوان خود استفاده کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، بر خلاف مطالعه سال 2019 ، حتی اطلاعات کمتری در مورد آنچه در بخش “کلیک صفر” ذکر شده است وجود دارد. من فکر می کنم با خیال راحت می توانیم حدس بزنیم که همان مشکلات داده های JumpShot را دارد.

بیل اسلاوسکی در گفتگوهای پیرامون این مطالعه جدید با یک متخصص حرفه ای قدیمی جستجوگرها ، برخی از نگرانی ها را در مورد کیفیت داده ها به اشتراک گذاشت. بیل بیش از 15 سال است که در مورد حق ثبت اختراع گوگل چیزی ننوشته است ، جز بازخورد مثبت ، از جمله از طرف Matt Cutts و Paul Haahr از Google.

اسلاوسکی بر اساس جستجوی صفحه وب شرکت در منابع داده ، گفت:

“[SimilarWeb] برخی از اطلاعات را در مورد کجا ارائه می دهد [the data] از آنجا می آید ، اما هیچ چیزی نشان دهنده چگونگی جمع آوری اطلاعات در مورد جستجوهای Google نیست. آنها می گویند این بخشی از 4.7 میلیون برنامه وب است ، اما هرگز به طور خاص آن برنامه ها را نام نبرید. “

در جای دیگری در صفحه منابع داده SimilarWeb ، ادعا می کند که داده ها را از حساب های مختلف Google Analytics جمع آوری می کند. با این حال ، می توانم تضمین کنم که حساب Google Analytics خود Google یکی از آنها نیست.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اسلاوسکی افزود:

“جوهر دیجیتال ارزان است. ذکر لیست مراحلی که ممکن است برای جمع آوری این داده ها برداشته باشند ، هزینه ای ندارد. عدم انجام این کار به من نشان می دهد چیزی پنهان شده است. “

نقطه واقعی مطالعات SparkToro چیست؟

در هر دو مطالعه 2019 و 2021 ، فیشکین در مورد اقدامات انحصاری گوگل گزارشی ارائه داده است.

با این حال ، اگر این نقطه واقعی این دو مطالعه بود ، این تعداد (با کلیکهایی که به خصوصیات Google می روند) بخشی از تعداد جستجوهای کلیک صفر در مطالعه سال 2019 نیست.

این در پست 2019 تا حد زیادی نادیده گرفته شده و به طور کامل از پست 2021 حذف شده است.

مقاله پیشنهادی  الگوریتم های Google On Link و مدت زمان کار لینک ها

این تعداد کلیک بر روی خصوصیات Google یا قطعه جداگانه ای برابر با 5.98٪ برای Q2 سال 2019 است یا با بقیه جستجوهای آلی در ژوئن 2019 جمع می شود.

کلیک در شماره خواص Google در مطالعه 2021 به هیچ وجه شکسته نشده است. اگر تعاریف آن مطالعه از همان قوانین قبلی پیروی کند ، باز هم بخشی از کل کلیک صفر نخواهد بود – اما در واقع ما از پست SparkToro چیزی نمی دانیم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

(توجه داشته باشید: برنامه پیگیری شده توسط SimilarWeb با اطلاعات بیشتر در تاریخ 31 مارس برنامه ریزی شد. با این حال ، پیوند مربوط به آن رویداد از طریق پست SparkToro تاکنون در حال کار نیست و وب سایت SimilarWeb هیچ لیست برای این رویداد ندارد.)

اکنون ، اگر 5.98٪ برای شما رقم عظیمی است ، این یک داستان کاملاً متفاوت است. اما این اصلاً بخشی از داستان کلیک صفر نیست.

با توجه به اینکه این وب سایت Google است و Google لیست های جستجوی ارگانیک را به میلیون ها وب سایت به صورت رایگان ارائه می دهد ، این واقعیت که ممکن است کمتر از 6٪ از آن جستجوها را برای خواص خود نگه دارند ، من را خیلی آزار نمی دهد.

چرا ما بر روی زمین به نقل از این مطالعات ادامه می دهیم؟

مطالعه 2021 باعث شد گوگل پاسخی را ارائه دهد که بیان می کند بیشتر از هر زمان دیگری کلیک روی نتایج جستجوی ارگانیک است.

اگرچه این امر باید با این واقعیت معتدل شود که استفاده از موتورهای جستجو در طی همه گیری 2020-2021 افزایش یافته است ، این واقعیت را تأیید می کند که داده های ارائه شده به سادگی غیر واقعی هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این وجود ، علی رغم همه این نقاط کور و داده های بی ارزش ، صدها هزار پست وبلاگ تکرار کرده اند که “بیش از 50٪” و “بیش از دو سوم” جستجوها کلیک صفر می شوند.

منتخب تنها ، مونتتی ، بلافاصله پس از انتشار بیانیه رسمی Google پرونده خود را ارائه داد.

در حالی که سایر نشریات پاسخ گوگل را پوشش می دادند ، به سختی هرکدام از این فرصت ها برای اشاره به هر مسئله ای در مورد مطالعه اصلی استفاده کردند. در حقیقت ، برخی از فرصت استفاده کرده و در گوگل جمع شدند.

من فیشکین ، موز ، یا SparkToro را کاملا بخاطر این مورد سرزنش نمی کنم. نویسندگان دیگر صنایع من باید مقصر این تقصیرها را بپذیرند.

ساده است که به سادگی با چیزی بروید که به نظر درست می رسد زیرا احساس می کنید نتایج جستجوی Google مانند گذشته نیستند.

اما به طور جدی ، قبل از شروع یک پست دیگر ، با یک جمله “همه ما می دانیم که کمتر از 50٪ جستجوها کلیک می کنند” یک دقیقه وقت بگذارید و به این موارد فکر کنید.

ما در واقع این را نمی دانیم زیرا هیچ کس تاکنون این گزاره را ثابت نکرده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نتیجه

با داده هایی از این دست ، من همیشه به یک مونولوگ از اولین فیلم “پارک ژوراسیک” فکر می کنم.

شخصیت جف گلدبلوم – ایان مالکوم – با جان هاموند درمورد اینکه “دانشمندان شما اینقدر مشغول این مسئله بودند که آیا نمی توانند [bring back dinosaurs] اگر آنها فکر نکنند متوقف شدند “، اما کاملاً نادیده گرفته می شود.

در این مورد ، من فکر می کنم فیشکین از ارائه آنچه که فکر می کرد شواهد قانع کننده ای از تخلف از طرف Google است ، بسیار هیجان زده بود و اگر فکر می کرد فکر نمی کرد.

سال به سال ، من منتظر شرکت هایی مانند SparkToro و دیگران می مانم که این الک گینس را از “Bridge on the River Kwai” ، “What I’ve done؟” لحظه ، جایی که آنها متوجه خسارتی هستند که وارد می کنند.

اما به نظر نمی رسد هرگز برسد.

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید


اعتبار تصویر

همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، آوریل 2021