چرا ما باید به فراتر از SEO JavaScript برویم

آیا می خواهید مطمئن شوید که محتوای شما به درستی توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی است و رتبه های بالایی دارد؟

در جلسه SEJ eSummit ، بارتوز گورالویچ نحوه ارائه گوگل در وب سایت ها در مقیاس بزرگ و بینش های مشترک بر اساس حق ثبت اختراعات و مستندات Google ارائه شده است.

در اینجا گزارشی از ارائه او آورده شده است.

کد JavaScript

مشکل JavaScript

گورالویچ و تیم وی دریافتند که 40٪ از مطالب متکی به JavaScript پس از 14 روز ایندکس نمی شوند.

بدتر میشود.

ده درصد URL ها در یک دامنه متوسط ​​توسط Google فهرست بندی نمی شوند و ما URL های نمایه ای منحصر به فرد را با هم صحبت می کنیم.

این چیزی است که باید به آن توجه کرد ، به ویژه که این روندها با گذشت زمان تغییر می کنند و می توانند بدتر شوند.

در سال 2015 ، گوگل ادعا کرد که آنها با ارائه این برنامه خوب هستند:

“[A]تا زمانی که شما Googlebot را از خزیدن پرونده های JavaScript یا CSS خود مسدود نکنید ، ما به طور کلی قادر هستیم صفحات وب شما را مانند مرورگرهای مدرن ارائه و درک کنیم. “

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

از سال 2017 ، Góralewicz و تیمش آزمایش های زیادی را انجام داده اند ، از جمله آزمایش های cloaking با JavaScript و سایر موارد ، که نشان دهنده مشکلات خزنده و ایندکس کردن توسط وب سایتهای مبتنی بر JavaScript است.

در همان سال ، گوگل شروع به صحبت آزادانه درباره JavaScript SEO کرد.

امروز ، در حالی که ما مارتین اسپلیت گوگل را داریم که برای جامعه سئو فوق العاده فوق العاده مفید بوده است ، هنوز سؤالاتی بدون جواب مانده است.

در نوامبر 2019 در اجلاس برنامه نویس Chrome ، Splitt اعلام کرد که واسطه ارائه برای ارائه در گوگل از یک هفته در سال قبل از تنها پنج ثانیه در سال 2019 بهبود یافته است.

با این حال ، تحقیقات اضافی Góralewicz و تیم Onely نشان داد که “تأخیر ارائه متوسط ​​برای وب سایت های جدید ممکن است وجود نداشته باشد ، تأخیر در فهرست بندی محتوای JavaScript همچنان بسیار وجود دارد.”

بسیاری از وب سایت های دارای جاوا اسکریپت حتی پس از دو هفته این فهرست نمی شوند و رتبه بندی نمی شوند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

آنها همچنین دریافتند که:

  • مارک های عظیمی در فهرست Google به سختی وجود دارد.
  • نمایه سازی HTML به آسانی فرض نمی شود.
  • روند نمایه سازی در طی به روزرسانی های Google در نوسان است.
  • می توانید از فهرست Google خارج شوید.

در حال حاضر یکی از چالش های تشخیص قطره های فهرست بندی این است که دستور سایت غیرقابل اعتماد است و می تواند بسیاری از منفی های دروغین را برگرداند.

دستور سایت

وارد شدن به فهرست Google: یک چالش بزرگ SEO

ورود محتوای شما به فهرست Google یک پایه اساسی برای حضور آنلاین شما است – و امروز یک چالش بزرگ SEO است.

این مشکل با منابع محدود Google حتی بیشتر می شود زیرا آنها نمی توانند کل وب جهانی را به ویژه با هزینه ای که اکنون با بسیاری از وب سایت های مدرن ارائه شده ، فهرست و نمایه سازی کنند.

مقاله پیشنهادی  Google هر روز بیش از 25 میلیارد صفحه Spammy را پیدا می کند

فقط کافی است به برخی از بزرگترین مارک های دارای موضوعات نمایه سازی قابل توجه نگاه کنید

درصد URL های ایندکس نشده

اگر Google صفحات وب شما را فهرست بندی نمی کند ، سایر فعالیتهای SEO به هیچ وجه اهمیتی ندارند.

خوب است که هم SEO و هم گوگل در حال شروع گفتگو در مورد موضوعات نمایه سازی هستند و ما منابع داده بهتری برای تأیید چنین مواردی داریم.

و بیشتر مشکلات نمایه سازی در واقع از طریق SEO فنی قابل حل هستند.

در اینجا چگونه است

ارائه بهینه سازی دسته ای: چگونه کار می کند

Google از منظر معماری رندر و واکشی (BOR) بهینه شده به صورت دسته جمعی به وب سایت شما نگاه می کند.

با نگاهی به این نماهای جانبی ، آنچه Google می بیند با آنچه کاربران در یک مرورگر می بینند متفاوت است.

رندر بهینه سازی شده دسته ای

پس BOR چگونه کار می کند؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

مرحله 1: BOR از تمام منابعی که برای تولید پیش نمایش صفحه شما ضروری نیست ، رد می کند

اولین قدم برای معماری ارائه و بهینه سازی دسته ای ، حذف همه منابعی است که Google برای تولید پیش نمایش یا طرح وب سایت شما به آن احتیاج ندارد.

این شامل:

  • پیگیری اسکریپت ها (Google Analytics ، Hotjar و غیره)
  • تبلیغات
  • تصاویر

صرفاً با حذف این منابع اضافی می توانید بیش از 50٪ بارگذاری ، اسکریپت و زمان ارائه را صرفه جویی کنید. این موجب صرفه جویی در منابع بسیار زیادی در پایان Google می شود.

مرحله 2: مقدار یک ساعت مجازی را تنظیم کنید

مرحله دوم که Google به سمت آنها می رود مقدار ساعت مجازی را تعیین می کند (که در ادامه کمی درباره آن صحبت خواهیم کرد).

مرحله 3: طرح بندی وب سایت تولید می شود

پس از اتمام زمان آن ساعت مجازی ، طرح وب سایت ایجاد می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

دو مفهوم مهم برای به یاد آوردن وجود دارد:

  • ساعت مجازی.
  • طرح.

یک ساعت مجازی چیست؟

ساعت مجازی هزینه ارائه یک وب سایت را اندازه گیری می کند.

این نوع بودجه ارائه دهنده از طرف Google است و وب سایت ها کمی از “بودجه” اختصاص می یابند.

وقتی رندر برای واکشی منابع (مثلاً اسکریپت ها ، پرونده های CSS ، ابعاد تصویر و …) متوقف می شود ، آن ساعت مجازی پیشرفت نمی کند. این تنها زمانی پیشرفت می کند که ما واقعاً ارائه می دهیم.

این بدان معناست که اگر تعداد زیادی CSS ، JavaScript یا منابع دیگر در وب سایت خود دارید ، به ساعت مجازی به “زمان مجازی” بیشتری نیاز دارید.

اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید چقدر از آن ساعت ساعت مجازی را دریافت کنید.

در حالی که ما نمی دانیم حد مجاز چیست (و ممکن است هرگز آن را نشناسیم) ، می توانیم دریابیم وب سایت ما چقدر گرسنه است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

با استفاده از Chrome DevTools ، می توانید CPU خود را آهسته کنید و ببینید که چگونه آن را روی اسکریپت و رندر تأثیر می گذارد.

مقاله پیشنهادی  10 نکته محلی در زمینه SEO برای بهبود وب سایت های املاک و مستغلات شما

بیایید وب سایت H&M را به عنوان نمونه ببریم.

این زمان را تا 25 برابر افزایش داد.

ما می توانیم ببینیم که H&M چگونه با رندر و نمایه سازی دست و پنجه نرم می کند.

Chrom DevTools - CPU آهسته

نحوه اندازه گیری “بار مجازی ساعت” وب سایت شما

گورالویچ برای اندازه گیری “بار ساعت مجازی” شما دو گزینه را توصیه می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

طرح بندی صفحه شما

وقتی زمان ساعت های مجازی تمام شود ، طرح بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن را در نیمه کار از رندر قرار گرفته است یا خیر ، ایجاد می شود.

این منجر به چالش های بالقوه زیادی می شود.

مهمتر از همه ، اینجاست که جاوا اسکریپت به پایان می رسد و ارائه SEO شروع می شود.

رندرینگ توجه زیادی به چگونگی نمایش طرح با این ایده دارد.

موارد مکان محتوا

ما قبلاً می دانیم که متن در بالای صفحه ظاهر می شود از متن زیر خط مهمتر است.

معلوم است که این مسئله همچنین بر نحوه Google برای خزیدن آن محتوا تأثیر می گذارد.

حق ثبت اختراع Google ، خزنده منابع برنامه ریزی شده در سال 2011 ، به ما می گوید كه موتور جستجو در بخشهای مختلف وب سایتها و همچنین پیوندهای موجود در آن بخشها با اولویت متفاوت چگونه به نظر می رسد.

این نشان می دهد که Javascript SEO فقط نوک کوه یخ است. این فقط بر این موضوع متمرکز است که آیا Google می تواند محتوای ما را ببیند یا خیر.

ارائه دادن راهی فراتر از آن است.

ارائه مانیفست جستجوگر SEO: چرا باید به فراتر از JavaScript SEO برویم

این یک موضوع بسیار گسترده تر است زیرا به غیر از Google فقط محتوا را می بینیم ، اکنون ما علاقه مندیم:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

طرح صفحه.

  • اهمیت محتوا ، بر اساس اندازه متن ، قرار دادن و غیره.
  • استخراج لینک داخلی و خارجی.
  • نرخ تغییر ورودی
  • سایر عواملی که در رابطه با نحوه ارائه وب سایت و نحوه عملکرد پس از آن ، از جمله آن است تصاویر.

ارائه دسته ای در مقابل تصاویر

سرویس ارائه دهنده Google از تصاویر مسخره استفاده می کند. در اینجا مثالی از نحوه بازی کردن آورده شده است.

مثال ارائه دهنده دسته ای از تصویر

در مورد پیوندها چیست؟

مقدار پیوندها به محل و ویژگی آنها بستگی دارد.

ما مدتهاست که این را می شناسیم ، اما وقتی به الگوهای بیشتری از Google نگاه کنیم ، این موضوع جالب تر می شود.

موقعیت پیوند

جایگاه پیوند درون صفحه مهم است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این امر بر نحوه خزیدن Google آن پیوند و چه نوع “رتبه بندی” Google به آن پیوند اختصاص می دهد.

علاوه بر این ، برخی از بخش های صفحه شما از سایر موارد دارای قدرت و اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

بیشتر داستانهای برتر - CNN

به عنوان مثال ، این مورد از cnn.com عبارت دقیقی از حق ثبت اختراع گوگل است و اسناد را براساس رفتار کاربر و / یا داده های ویژگی رتبه بندی می کند.

“(…) پیوندی تحت عنوان” داستانهای برتر بیشتر “که در سایت cnn.com قرار دارد ، احتمال انتخاب زیادی دارد.”

ما می توانیم ببینیم که گوگل برای انتخاب پیوندهای مهم داخلی از نوعی اکتشاف استفاده می کند.

مقاله پیشنهادی  10 مهمترین برچسب متا که برای سئو باید بدانید

بنابراین کدام بخش ها فهرست نمی شوند؟

آنچه که گورالویچ و تیم وی در طی نه ماه تحقیق دریافتند اینست که گوگل از اکتشافات بسیار مشابهی برای انتخاب قسمت هایی از یک وب سایت استفاده می کند و می توان از آن استفاده کرد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

برای تشخیص نمایه سازی جزئی ، تیم Onely به وب سایت های محبوب نگاه کرد تا ببیند کدام بخش از یک طرح مشخص نمایه شده است و کدام ها نیستند.

آنچه کشف کردند این است که به نظر می رسد گوگل با اشتیاق تر برخی از قسمت های وب سایت را نادیده می گیرد.

به عنوان مثال ، به نظر می رسد گوگل با ارائه بخش های “مرتبط” و “ممکن است شما نیز علاقه مند باشید” مبارزه می کند.

Google به احتمال زیاد محتوای اصلی شما را فهرست می کند.

ولی… شانس خوبی وجود دارد که اگر وب سایت شما در سمت اسکریپت و رندر سنگین است ، آنها بخشی از صفحه شما را حذف کنند که به اندازه محتوای اصلی پس از Google تلاش نکند آن طرح را درک کند.

Google خاطرنشان کرده است که وقتی سنگین می شوند ، اسکریپت را قطع می کنند ، اما ما تاکنون نمی دانیم منظور از آن چیست.

فهرست بندی جزئی: یافته های کلیدی

شما ممکن است فکر کنید که نمایه سازی جزئی به معنای مشکل نیست.

  • وقتی آنها محتوای اصلی شما را اول فهرست بندی می کنند ، می توانیم تصور کنیم که این یک تصمیم هوشمندانه از طرف Google است.
  • این بدان معنی است که آنها اغلب بخش هایی از طرح شما را نادیده می گیرند.
  • که ممکن است منجر به فهرست بندی و مشکلات خزنده شود.
  • و ما به این مسئله برمی گردیم که پس از 14 روز ، حدود 40٪ از محتوای JavaScript ایندکس نمی شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اما این مسئله به یک مشکل مهمتر نیز می انجامد – پس از 14 روز ، 10٪ URL ها ایندکس نمی شوند.

این فراتر از JavaScript SEO است زیرا رندر با JavaScript و بدون آن اتفاق می افتد.

JavaScript دلیل اصلی برای ارائه نیست.

با دانستن آنچه اکنون می دانیم ، آیا باید هنوز آن را JavaScript SEO بنامیم؟

غذای آماده

برای پایان دادن به ارائه خود ، Góralewicz غذاهای آماده سازی زیر را به اشتراک گذاشت:

  • ارائه سئو و نمایه سازی یکی از داغترین روند سئو خواهد بود. به زودی.
  • اگر این فهرست را ثبت نکنید ، سایر فعالیتهای SEO که انجام می دهید مهم نیست.
  • نمایه سازی چیزی است که می توانید ببینید و اندازه گیری کنید. درآمد را هدایت می کند. به طور مستقیم.
  • برای اولین بار در تاریخچه SEO ما درک خوبی از نحوه ارائه و نمایه سازی کار داریم ، بنابراین بیایید از آن استفاده خوبی داشته باشیم.

تماشای این ارائه

هم اکنون می توانید نمایش کامل Góralewicz را از SEJ eSummit در تاریخ 2 ژوئن تماشا کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=muKijPfXiWM

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئیه 2020