چرا سازمانی جستجوگرها به یک قهرمان احتیاج دارد

سالها پیش برای نقش مدیر در مصاحبه با مدیریت بازاریابی جستجوی پرداخت شده آژانس مصاحبه کردم.

در طی مصاحبه ، مدیر استخدام متوجه شد که تجربه من در سئو قوی تر از تجربه جستجوی پولی من است.

من به ملاقات با مدیرعامل شرکت منتقل شدم.

مهمترین سؤال این مدیرعامل این بود كه “چگونه شما مشتری را مجبور به انجام كار می كنید؟”

پاسخ من: “قهرمان را در سازمان پیدا کنید.”

این سوال و جواب من هر روز در ذهنم حلقه می کند.

هنگام کار با (و برای) یک شرکت سرمایه گذاری ، مهم است که آن شخص (یا چند نفر) را پیدا کنید که جرقه ای برای آنچه SEO دارد و ارزش آن برای شرکت می تواند داشته باشد.

قهرمان جستجوگرها به اشکال و نیازهای زیادی آمده است – خواه این قهرمان است که از آژانس ، قهرمان ذینفعان یا کسی در تیم دیگری پشتیبانی می کند که فقط SEO را می شناسد خطرناک است.

یکی از کلیدهای موفقیت برای SEO سازمانی ، شناسایی قهرمانان و همکاری با آنها است.

قهرمان SEO برای آژانس

بزرگترین مبارزاتی که آژانس ها تمایل دارند این است که مشتریان خود را برای تکمیل کارهایی که توصیه می کنند انجام دهند.

هفته های کشیدن گزارش ها و همچنین ابزارهایی که برای تجزیه و تحلیل سایت و شناسایی فرصت ها برای مشتری لازم است ، وقت و هزینه زیادی را صرف می کنید.

سناریوی بسیار رایج:

  • آژانس استخدام شده است.
  • ممیزی سئو کامل است.
  • پیشنهادات ارائه شده است.
  • هیچ کاری تمام نمی شود.
  • آژانس مقصر به دلیل بهبود سئو نیست.

اگر شما یک شرکت جستجوگر داخلی در یک شرکت شرکتی یا آژانس کاری هستید که برای یک مشتری بنگاه اقتصادی کار می کنید ، بارها این کار را کرده اید.

آژانس ها تقریباً انتظار دارند که مشارکت مشتری محدود به چند ماه یا چند سال شود.

مقاله پیشنهادی  انتخاب آژانس سئو مناسب برای سئو سازمانی

آنها می دانند که نشانه های انعقاد یک قرارداد همانطور که کلارک بوید در مقاله خود بیان کرده است ، دلایلی که مشتریان آژانس سئو خود را آتش می زنند (و چگونه به راحتی از آنها جلوگیری می کنند) ، آماده می کنند.

با این حال ، نباید اینگونه باشد.

در حالی که کلارک در مورد ارتباطات ، شماره های گزارش دهی و پیشگویی بودن صحبت می کند ، وی بخشی از پیدا کردن قهرمان خود را در سازمان از دست داد.

در مقاله من ، با شرکای آژانس سئو کارآفرینی شرکت: آنچه باید بدانید ، در مورد چگونگی بهترین شریک زندگی با یک آژانس صحبت می کنم و آن قهرمان سئو شرکت می باشد:

مهمترین عامل برای مدیریت آژانس سئو سازمانی شما ، حفظ سطح ارتباطات است.

به آنها ابزار و دسترسی مورد نیاز خود را برای موفقیت کسب کنید و به آنها کمک کنید در هر کاری که از طریق آنها نیاز دارند قهرمان شوید. “

من علاوه بر کارم به عنوان مدیر سئو (یا موارد مشابه) در سازمان ، با شرکتها به عنوان مشاور سازمانی کار کرده ام.

تجربیاتی که من در زمینه SEO در هر دو طرف از نرده ها داشته ام به من این امکان را داده است تا از نظر ارتباطات و مشخص کردن قهرمان چه کسی در این زمینه به طور کامل بفهمم.

این که آیا شما برای آژانس قهرمان شوید یا آژانس نیاز به قهرمانی دارید ، هیچ کاری برای SEO انجام نمی شود ، مگر اینکه یکی از آنها وجود داشته باشد.

قهرمان یک یا چند نفر است که مرتبا با نمایندگان آژانس ارتباط برقرار می کند و دیگران را در سازمان تشویق می کند تا با آنها همکاری کنند.

برقراری ارتباط با قهرمان سئو

هنگامی که مشخص کردید که قهرمان شما برای SEO چیست ، توصیه می شود خطوط ارتباطی را روان نگه دارید.

مقاله پیشنهادی  Reels Instagram برای رقابت با TikTok در سراسر جهان راه اندازی می شود

شما به احتمال زیاد نیاز به اشکالی دارید که به اطراف پرواز می کنید و مرتباً در گوش آنها وزوز می کنید.

مردم شلوغ می شوند ، پریشان می شوند و اولویت های آنها به طور مکرر در سازمان تغییر می کند.

چک های منظم را برنامه ریزی کنید و بیش از فقط گزارش هایی در مورد بهبود SEO در برنامه خود داشته باشید.

توصیه هایی راجع به میوه های کم آویز ارائه دهید که حتی می تواند تأثیر کمی داشته باشد.

جلسات پیگیری را با ذینفعان پیشنهاد دهید و برای کمک به پرونده ها و بلیط های ارائه شده در مورد توصیه ها ، به آنها کمک کنید تا بتوانند در این اثر مشاهده کنند.

من همیشه پاسخ های حساب آژانس خود را در وضعیت پیمانکار در سازمان خود تنظیم می کنم تا آنها بتوانند بلیط های جیرا یا مشکلات GitHub را ثبت کنند.

آنها ایمیل شرکت دارند و به کانالهای Slack و Hangout دسترسی دارند تا بتوانند بدون نیاز به من برای برقراری ارتباط برای آنها ارتباط برقرار کنند.

اگر در ارتباطات به یک سد راه ارتباطی بزنند ، از من می خواهند كه وارد كنم و من جلسات را ترتیب می دهم یا آنها را با افرادی كه باید برای گفتگو با آنها صحبت كنم ، معرفی می كنم تا بتوانم توپ را چرخوندم.

به عنوان یک آژانس ، وظیفه شما این است که کار را ببینید.

وقتی شرکت شکایت می کند که هیچ کاری برای SEO انجام نشده است ، ارسال توصیه‌ها و گذراندن اطلاعات کافی نیست.

از طرف دیگر ، به عنوان قهرمان یک سازمان ، وظیفه شما این است که کارهایی را که آژانس استخدام کرده است ، آنچه را که برای موفقیت انجام می شود ، کسب کند.

این یک رابطه همزیستی است و تضمین می کند که هر دو طرف موفق هستند.

مقاله پیشنهادی  Google Travel به روزرسانی ها چگونه پروازها و هتل ها را توصیه می کند

قهرمان ذینفعان برای سئو

قهرمان ذینفعان برای موفقیت سئو مهم است زیرا آنها غالباً در تصمیمات بزرگ تأثیر می گذارند.

سهامداران معمولاً در جلساتی هستند که اولویت های تجاری مورد بحث قرار می گیرند.

اگر حداقل یک نفر در اتاق در آن جلسات مهم از SEO پشتیبانی کند ، شانس بهتری نسبت به صحبت نکردن در مورد SEO وجود دارد.

ذینفعان همچنین تیمهایی را مدیریت می کنند که کار مورد نیاز SEO را تکمیل می کنند و می توانند با گزارش مستقیم خود مبنی بر اولویت بندی هر درخواست سئو ارتباط برقرار کنند.

با ذینفعان علاقه مند به SEO در درون سازمان آشنا شوید.

جلسات منظم برپا کنید ، آنها را به ناهار بخورید ، آنها را نوشیدنی بخرید و آنها را در تصمیم گیری های درگیر شده درگیر کنید.

هنگامی که آنها احساس احترام ، ارتباط با و درگیر شدن می کنند ، وقت خود را در جستجوگرها سرمایه گذاری می کنند و همه از آن سود می برند.

قهرمان خبره موضوع سئو (SME)

برخی از سازمانهای بزرگتر عضو یک تیم را با یادگیری سئو و کمک به سایر اعضای تیم در تصمیم گیری های مربوط به سئو وظیفه می کنند.

بازرگانان ، مدیران محصول ، مهندسی یا سایر تیم ها می توانند از داشتن شخصی در تیم با دانش سئو بهره مند شوند.

شناختن متخصصان موضوع (SME) و برقراری یک شکل ارتباط ، برای انجام کار برای SEO بسیار مهم است.

علاوه بر این ، خوب است که به SME ها در SEO مناسب آموزش دهید تا اطمینان حاصل شود که کلیه تصمیمات و استراتژی های مربوط به SEO در کل سازمان سازگار است.

با شناخت قهرمان سئو در یک شرکت ، کار برای SEO شانس بهتری برای انجام نتایج مثبت دارد.

منابع بیشتر: