چرا جستجو – و جستجوگرها – مهم است

در سال 2009 ، بیل گیتس در یک شام خصوصی سخنرانی کرد که در آن معروف گفت: “آینده جستجو افعال است.”

گیتس در مورد کلماتی که افراد در جعبه جستجو تایپ می کنند صحبت نمی کرد. او در عوض صحبت می کرد چرا مردم جستجو می کنند.

قبل از اینکه بفهمیم چرا جستجو مهم است ، باید یک قدم به عقب برگردیم و بفهمیم چرا افراد جستجو می کنند.

چرا افراد جستجو می کنند

در روزهای ابتدایی ، افراد جستجو می کردند تا لیستی از اسناد را که حاوی کلماتی است که تایپ کرده اند ، پیدا کنند. دیگر این مورد وجود ندارد.

جستجوگران امروز برای حل مشکلات ، انجام وظایف و “انجام” کاری جستجو می کنند.

آنها ممکن است در حال جستجو برای رزرو پرواز ، خرید چیزی ، یادگیری جدیدترین متن های Taylor Swift یا مرور عکس های گربه باشند – اما همه این اقدامات است. یا همانطور که گیتس به آنها اشاره کرد ، افعال است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

هنگامی که یک کاربر جستجو را شروع می کند ، در واقع یک سفر را شروع می کند. بازاریابان دوست دارند درباره چیزی بنام “سفر مصرف کننده” صحبت کنند.

این فقط یک روش فانتزی برای ارجاع مسیر کاربر از آغاز کار تا پایان کار است – و بیشتر این سفرها با جستجو شروع می شوند.

سفر مصرف کننده طی دهه گذشته به تدریج نقش بیشتری در جستجو داشته است.

در اصل به عنوان یک قیف که در آن کاربران از آگاهی به سمت توجه به سمت خرید حرکت می کنند ، این سفر قدیمی مصرف کننده منسوخ شده است (گرچه ما هنوز هم از این مدل برای اهداف گویا و برای سهولت انجام تحقیقات پرسونا استفاده می کنیم).

تکامل جستجو و سفر مصرف کننده

سفر مدرن مصرف کننده دیگر نشان دهنده یک قیف نیست ، بلکه بیشتر شبیه یک نی دیوانه است – با پیچ و تاب های مختلف نشان دهنده کانال ها ، رسانه ها و دستگاه های مختلفی است که کاربران امروز با آنها ارتباط برقرار می کنند.

برای تطبیق این مدل جدید ، جستجو باید از ساده کلمات موجود در صفحه برای درک هدف کاربر در هر مرحله از سفر تکامل یابد.

جستجو دیگر فقط درمورد کلمات کلیدی نیست بلکه تبدیل به محتوای مناسب برای کاربر مناسب در زمان مناسب سفر می شود تا به آنها در انجام وظیفه کمک کند.

برای کاربران ، همه چیز در مورد افعال است. برای بازاریابان جستجو ، این همه کمک به کاربر در سفر است (و در حالت ایده آل ، کمی در او تأثیر می گذارد.)

با توجه به مدل نی دیوانه ، سفر مصرف کننده امروز دیگر فقط در یک دستگاه اتفاق نمی افتد.

کاربران ممکن است جستجو در دستگاه تلفن همراه خود را شروع کنند ، تحقیق در مورد رایانه لوحی یا لپ تاپ کار خود را ادامه دهند و در نهایت از دسک تاپ خود در خانه خرید کنند.

جستجو فقط به رایانه یا تلفن محدود نمی شود.

اکنون کاربران می توانند از طریق دستگاه های مختلف از جمله ساعت ، عینک هوشمند ، دستیار بلندگوی بلوتوث و حتی لوازم آشپزخانه جستجو کنند.

در دنیای امروز ، حتی یخچال من نیز حساب توییتر خاص خود را دارد – و بازاریاب های جستجو باید از نحوه ارتباط دستگاه های مختلف با یکدیگر آگاهی داشته و در تجربه جستجوی کاربر نقش داشته باشند.

در مورد اینکه آیا این همیشه چنین بوده است بحثهای سالم وجود دارد ، اما در دنیای همیشه متصل و بیش از حد متصل به ارتباط امروز ، SEO به آنچه “بازاریابی واقعی” می نامیم تبدیل شده است.

دیگر دوران هک ، ترفندها و تلاش برای الگوریتم های مهندسی معکوس گذشته است.

SEO امروز بر روی موارد زیر تمرکز دارد:

  • درک شخصیت ها
  • بینش داده محور.
  • استراتژی محتوا
  • حل مسئله فنی.

3 اصل اصلی هر استراتژی یا کمپین بازاریابی

جستجو هر سه این مناطق را لمس می کند:

  1. جذب کردن
  2. مشغول کردن.
  3. تبدیل.

اما جستجو به شدت در مرحله اول متمرکز می شود: جذب.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

“اگر آن را بسازید ، آنها می آیند” ممکن است در زمینه های بیس بال اعمال شود ، اما با وب سایت ها کار نمی کند.

دیگر کافی نیست که یک محصول عالی داشته باشید. شما باید به طور فعال مشتری را از طریق کانال ها و رسانه های مختلف جذب کنید.

مقاله پیشنهادی  کدام یک برای سئو تجارت الکترونیکی بهتر است؟

به همین دلیل است که ، علی رغم برخی ادعاهای خلاف مشتری یا آژانس های طراحی ، هر صفحه وب در واقع یک صفحه SEO است.

اگر یک صفحه وب درگیر جذب بازدید کننده ، جذب بازدید کننده یا تبدیل آنها باشد ، باید یک م SEOلفه مهم SEO در آن صفحه وجود داشته باشد.

چرا SEO مهم است؟

خوب ، کاربران ، سفر ، جستجو ، افعال – متوجه شدم.

کاربران مهم هستند و بسیاری از آنها با جستجو شروع می شوند ، بنابراین جستجو مهم است.

اما چرا سئو مهم است؟

آیا SEO فقط یک توسعه دهنده نیست؟

من شنیدم که افزونه ای برای آن وجود دارد.

آیا Google و Microsoft Bing نمی توانند فقط وب سایت من را بفهمند؟

ما این داستان را با نقل قول گیتس آغاز کردیم ، اما این گوگل بود و نه مایکروسافت که فلسفه را در دل خود جای داد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مواردی مانند Hummingbird ، Panda ، Penguin ، RankBrain ، Mobilegeddon ، Possum ، Pigeon ، موجودیتها و AMP اساساً همه تلاشهای Google برای انطباق الگوریتم جستجوی خود برای انتقال از کلمات به کنشها بوده است – و به کاربران کمک می کند تا وظایف خود را متمرکز کنند. – اما درک آنها خیلی ساده نیست.

سئو فاصله زیادی با روزهای فراداده دارد.

مطمئناً ، بهترین روشها در این زمینه وجود دارد که “باید” توسط تیم توسعه دهنده یا یک پلاگین تحت پوشش قرار گیرد (یا در یک چارچوب ساخته شده باشد * سرفه سرفه * زاویه دار ، واکنش نشان دهید ، من به شما نگاه می کنم) – اما اغلب آنها ” تی

وب سایت های امروزی بیشتر از یک وب سایت کاربردی هستند و برنامه ها دارای بسیاری از ویژگی های فانتزی هستند که همیشه با موتورهای جستجو خوب بازی نمی کنند (سلام دوباره ، زاویه ای و واکنش نشان می دهند.)

امروز سئو خوب است

سئو خوب نه تنها می تواند بر روی محتوا تمرکز کند بلکه به شما کمک می کند:

  • از طریق چندین نسخه از همان صفحه حرکت کنید.
  • مسائل فنی را حل کنید که محتوا را برای موتورهای جستجو نامرئی می کند.
  • با تنظیمات مناسب سرور.
  • با رسانه های اجتماعی ، محتوا ، خلاقیت ، تجربه کاربر ، جستجوی پولی یا تجزیه و تحلیل ادغام شوید.
  • راه هایی برای سرعت بخشیدن به سایت خود پیدا کنید.

یک متخصص حرفه ای سئو نه تنها جستجوگر را درک می کند بلکه فضای رقابتی را نیز می فهمد. فقط درک وظیفه کاربر کافی نیست. بازاریابان جستجو باید بدانند که گزینه های دیگر در بازار چیست و چگونه می توانند خلا را پر کنند تا راه حل بهتری برای وظیفه کاربر ارائه دهند.

ما از کلمات کلیدی در صفحات تا بازاریابی کامل خدمات فاصله زیادی را طی کرده ایم. جوانب مثبت سئو چندین کلاه به سر می گذارند زیرا به شما در ایجاد توسعه ، معماری اطلاعات ، تجربه کاربر ، استراتژی محتوا ، بازاریابی ، تیم های رسانه ای اجتماعی و پولی کمک می کند. این یک بازی دادن و گرفتن است – همه اینها در تلاش برای ایجاد چیزی است که برای موتورهای جستجو کار می کند و کاربران

داستان های احتیاط آمیز زیادی در مورد مواردی مانند صداگذاری ساده به عنوان طراحی مجدد سایت یا سیستم جدید CMS وجود دارد که باعث افت یا از بین رفتن بازدید سایت می شود و مشاغل را درگیر می کند.

واقعیت ساده این است که ، این روزها بیشتر تغییرات وب سایت بر SEO تأثیر می گذارد – و فقط با درج SEO از قبل و در کل پروژه می توان امیدوار بود که نتایج مثبتی کسب کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین چرا جستجو مهم است؟

جستجو مهم است زیرا کاربران اهمیت دارند.

با ادامه پیشرفت فناوری ، متخصصان سئو به طور مداوم با روشهای جدید جستجو ، دستگاههای جدید برای جستجو و انواع جدید جستجوها (مانند جستجوی صوتی یا جستجوهایی که توسط اجاق گاز من انجام می شوند) سر و کار دارند ، اما چیزی که ثابت خواهد ماند این است چرا مردم جستجو می کنند. افعال از بین نمی روند.

ممکن است روزی ما دچار هوش مصنوعی شویم یا آگاهی خود را در حالت تکین بارگذاری کنیم – اما تا آن زمان ، هنوز باید مشکلات را حل کنیم و وظایف را به انجام برسانیم – و نوعی جستجو همیشه در این امر دخیل است.


اعتبار ویژه تصویر: پائولو بوبیتا