چرا برند شما به یک راهنمای سبک نیاز دارد

شما آماده انتشار یک کاغذ سفید هستید ، اما بحث در مورد چگونگی استناد به منابع خود باعث شده روند تصویب متوقف شود.

شما مدت زمان پوچ و بی پروایی را صرف اضافه کردن کاما آکسفورد به پیش نویس هایی می کنید که از شرکت های آزمایشی خود دریافت می کنید.

یک متخصص موضوع داخلی ، وبلاگی را ارسال می کند که سخت و دشوار است ، اما چیزی مانند وبلاگ های تیم بازاریابی نیست.

کارورز شما با نسخه ای از اینفوگرافیکی که به او اختصاص داده اید ، آزادی های خلاقانه “جالب” می گیرد.

آشنا بنظر رسیدن؟

همه این علائم عدم وجود راهنمای سبک محتوا هستند.

ایجاد یک قدم اساسی است که می توان با عجله از آن غافل شد تا محتوا را جلوی چشم های چشم بکشید.

اما کاملا ارزش وقت شما را دارد

ارائه نام تجاری شما به طور مداوم می تواند درآمد را تا 33٪ افزایش دهد.

و قوام مارک فقط به آرم ها و رنگ ها مربوط نمی شود. همچنین در مورد تصویر و شخصیتی است که در محتوای خود ارائه می دهید.

اگر از قبل یک راهنمای سبک ندارید ، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

بسیاری از شرکت ها قبل از تنظیم راهنما ، تولید محتوا را آغاز می کنند. من شما را از مراحل ایجاد یک مورد در این وبلاگ طی می کنم.

اما اول ، بیایید تفسیر کنیم که یک راهنمای سبک چیست و چرا به راهنما نیاز دارید.

راهنمای سبک محتوا چیست و چرا اهمیت دارد؟

راهنمای سبک محتوا یک سند است – می تواند یک PDF ، صفحه وب ، اسلایدها یا اسناد کلمه ای باشد – که باعث شکسته شدن دامنه و تولید محتوای برند شما نمی شود.

مثل این فکر کنید:

استراتژی محتوای شما جزئیات مربوط به انواع محتوا را ایجاد خواهید کرد و چه موقع.

راهنمای سبک محتوای شما با آجیل و پیچ و مهره ایجاد آن محتوا سروکار دارد.

این دستورالعمل ها به سازندگان محتوای شما در مورد چگونگی ایجاد محتوای برندها می دهد.

یک راهنمای سبک همچنین قوانینی را برای کارهای عملی تر در نوشتن تنظیم می کند:

  • آیا این یک کاغذ سفید است یا whitepaper؟
  • کدام کلمات را در سرصفحه ها سرمایه گذاری می کنید؟
  • آیا لحن شما relatable و سرگرم کننده است یا معتبر و آموزشی؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

یک راهنمای سبک همه را در همان صفحه نگه می دارد.

این بعضی اوقات تحت الشعاع خود ، خواهر و برادرهای سکسی ، راهنمای سبک بصری قرار دارد.

برخی از شرکت ها راهنمای مطالب خود را با راهنمای کلی برند تجاری خود ترکیب می کنند.

اما دیگران آن را موجودیت جداگانه خود می سازند.

بسته به اینکه راهنمای مطالب شما درگیر چه میزان است ، می توانید انتخاب کنید که چه چیزی برای شما مناسب است.

مقاله پیشنهادی  تمام آنچه نیاز است بدانید

چرا شما به یک راهنمای سبک نیاز دارید

همه این روزها محتوا ایجاد می کنند: فروشندگان ، مدیران ، کارشناسان موضوع و غیره.

شما به یک دفترچه راهنما نیاز دارید تا همه شما را به سمت ضرب و شتم همان درامر بپیماید.

بدون راهنمایی سبک ، مطالب ساخته شده توسط سازندگان مختلف در همه جا قرار دارد.

در صورت عدم ثبت اسناد هیچ راهی برای اجرای قوانین وجود ندارد.

و هنگامی که شما شروع به اندازه گیری تولید محتوای خود می کنید ، همه چیز می تواند از کنترل خارج شود.

برنامه ریزی ، ایجاد و توزیع محتوا زمان زیادی را می طلبد.

یک راهنمای سبک با نگه داشتن مطالب شما در خط مناسب ، به عنوان نگهبانان روده شما عمل می کند.

بیایید بیایید چگونه اکنون ایجاد کنیم.

نحوه نوشتن راهنمای سبک محتوا

1. با کشیدن انگشت شروع کنید

دلیلی برای ایجاد راهنمای سبک خود از ابتدا وجود ندارد.

می توانید با ماتریشیش های قدیمی وفادار ، مانند AP Style یا کتابچه راهنمای شیکاگو ، از سبک شروع کنید.

یا می توانید با یکی از راهنماهای جدیدتر که به صورت آنلاین در دسترس هستند ، مانند Mailchimp یا Mozilla ، بروید.

نکته اصلی این مرحله کشیدن انگشت است. بکشید دور

2. ماموریت محتوای خود را تعریف کنید

چرا محتوا ایجاد می کنید؟

اهداف خود را برای برنامه بازاریابی محتوای خود جستجو کنید و از آنجا به عقب کار کنید.

داشتن یک مأموریت مستند ، در هنگام تهیه هر بخش از محتوا ، شما را صادق نگه می دارد.

مدتی وقت بگذارید تا هدف محتوای خود را در نظر بگیرید.

آیا روشنگری است؟ برای سرگرمی؟ برای توضیح مسائل پیچیده؟

آنچه را که می خواهید محتوای شما انجام دهد و برای مخاطبان خود مستند کنید ، مستند کنید.

رویکرد Mailchimp‘ مثال خوبی برای دنبال کردن است:

mailchimp-content -ission-مثال

3. صدای و صدای خود را تنظیم کنید

این قسمت واقعا شیک راهنمای سبک است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در این بخش از راهنمای شما باید نحوه ارائه محتوای شما به مخاطبان شما توصیف شود.

صدا و صدای شما باید متناسب با تصویر برند شما باشد.

جذابیت خوش شانس Target برای تصویر جدی و دلسوز بیمارستان کودکان کار نمی کند.

راهنمای سبک توسعه دهنده Google یک جدول به سبک Goldilocks را نشان می دهد که چگونه می توان صدا و صدای آنها را به طور صحیح جلب کرد:

راهنمای سبک توسعه دهنده Google

4- قوانین اساسی برای مبانی را تنظیم کنید

حالا شانس شما این است که پای خود را پایین بیاورید.

  • آیا از کاما آکسفورد استفاده خواهید کرد؟
  • چه زمانی از اعداد استفاده می کنید یا اعداد را بیرون می نویسید؟
  • برای ایموجی یا نه به ایموجی؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در آن تپه بمیر. و راهنما برای بقیه زمان از شما نسخه پشتیبان تهیه می کند (یا تا زمانی که آن را تغییر ندهید).

مقاله پیشنهادی  محتوای همیشه سبز چیست و چرا باید مراقبت کنید؟

حتی اگر شما تصمیم به رعایت قوانین از یک راهنمای سبک محبوب دارید ، این ایده خوبی است برای تشریح شیوه های استفاده مشترک و ارائه نمونه هایی.

ببینید چگونه Canada Post سردرگمی در مورد اصطلاحات متداول را از بین می برد:

canadapost-style-guide-vocabulary-shembull

5- آدرس انواع مختلف محتوا

انواع مختلف محتوا ممکن است شما را مجبور کند صدای یا صدای خود را تغییر دهید.

این همچنین فرصتی برای تشریح بهترین شیوه ها برای انواع محتواهایی است که شما ایجاد می کنید.

به عنوان مثال ، کارشناسان موضوع شما ممکن است متوجه نشوند که وبلاگ ها باید برای اسکن کردن لازم باشند تا مردم آنها را بخوانند. به این ترتیب شما به دیواری با چهار صفحه کلمه ای که انتظار دارید در سایت آپلود کنید ، به پایان می رسد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

ممکن است شما از اهمیت سرفصل ها و پاراگراف های کوتاه آگاه باشید ، اما آنها اینگونه نیستند.

آن جزئیات را در راهنمای سبک ثبت کنید.

به چگونگی راهنمایی Mailchimp در مورد انواع وبلاگهایی که ایجاد می شود نگاهی بیندازید:

mailchimp-blog-style-mînak

و سپس آنها راهنمایی هایی را برای استفاده از سبک نوشتن در وبلاگ های خود ارائه می دهند:

mailchimp-blog-دستورالعمل-مثال

6. قوانین خود را برای گرافیک مستند کنید

در حالی که راهنمای سبک بصری شما در مورد چگونگی استفاده از آرم ها ، تصاویر و عناصر طراحی بصری عمیق است ، راهنمای سبک محتوای شما باید راهنمایی هایی در مورد تصاویر نیز داشته باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

تیم طراحی شما ممکن است هر وبلاگ یا مطلبی را که تولید می کنید لمس نکنید.

آیا تصاویر باید سمت چپ ، راست یا وسط قرار داشته باشند؟ آیا انواع خاصی از تصاویر برای اجتناب وجود دارد؟

برای محافظت از قوام برند ، آن قوانین را در راهنمای قرار دهید.

ببینید چگونه ژورنال موتور جستجو این کار را در رهنمودهای تحریریه ما انجام می دهد:

search-motor-magazine-image-rules

5 نمونه از راهنماهای سبک محتوا

اکنون که تمام مراحل مورد نیاز برای تهیه راهنمای خود را می دانید ، من مطمئن هستم که در مورد نحوه ساختن آن سؤالات زیادی دارید.

خوشبختانه نمونه های زیادی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

بنابراین ، با روحیه تند وشدید زدن ، همانطور که خود را توسعه می دهید ، از این راهنماها الهام بگیرید.

راهنمای موزیلا برای Firefox

mozilla-style-guide-مثال

غذای کلیدی

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

موزیلا با در حد امکان تجویز پزشک ، جایی برای سردرگمی باقی نمی گذارد.

توضیحات سریع والدین اطمینان حاصل می کند که همه (به یاد داشته باشید که همه در حال ایجاد محتوا هستند) در مورد موضوعات ذهنی واضح هستند.

مقاله پیشنهادی  5 Ws (و 1 ساعت) بازاریابی محتوا

دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل

uncch-style-guide-مثال

غذای کلیدی

این سؤالات آسان ، همه را برای نوشتن محتوا برای UNC Chapel Hill مجبور می کند تا محتوای خود را در برابر ماموریت محتوای مارک بررسی کنند.

Mailchimp

mailchimp-style-guide-مثال

غذای کلیدی

Mailchimp با تشریح چگونگی صحبت در مورد جنسیت ، ناتوانی ، جنسی و قومیت ، از تهدیدهای اهانت آمیز جلوگیری می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

حتی سازندگان محتوای خوب نیز می توانند روی پوست موز در این مناطق قدم بگذارند.

راهنمای آنها همه را آگاه و در مسیر درست نگه می دارد.

Spotify

Spotify-partner-messaging-guide-مثال

غذای کلیدی

این بخش از راهنمای پیام پیام شریک Spotify نشان می دهد که چگونه یک راهنمای سبک می تواند نیازهای کاربران را پیش بینی کند.

مثال جایگزین در اینجا به شرکای Spotify کمی انعطاف پذیری می بخشد و آنها را از صحبت کردن در مورد کاتالوگ خود جلوگیری می کند.

اطلس

atlassian-style-guide-مثال

غذای کلیدی

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

فهرست محتویات پیمایش آسان Atlassian ، راهنمای سبک را برای کاربران بسیار آسان می کند.

حتی اگر ابزاری برای ساختن یک سایت پیشرفته برای راهنمای سبک خود ندارید ، یک فهرست از مطالب قابل کلیک می تواند راه طولانی را طی کند.

نکات راهنمای نهایی سبک نهایی

اکنون می دانید که یک راهنمای سبک محتوا چیست ، چرا به یکی از آنها نیاز دارید و چگونه می توانید آن را انجام دهید.

اکنون زمان آن رسیده است که شروع به ساختن راهنمای خود کنید.

و به یاد داشته باشید ، راهنما فقط به اندازه توانایی شما برای اجرای آن مفید است.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در این فرآیند آورده شده است:

  • آن را به راحتی در دسترس سازندگان محتوای خود قرار دهید. چه در وب باشد و چه در پوشه مشترک ، این چیزی نیست که از بین برود.
  • در هنگام بازخورد به آن رجوع کنید. اتخاذ استانداردهای سبک شما می تواند زمان ببرد. به دنبال سازندگان خود باشید که به آن نگاه کنند تا دستورالعمل ها واقعاً در آن غرق شوند.
  • خواندن آن را آسان کنید. یک راهنمای سبک می تواند یک هیولای یک سند باشد. از مثال فوق در مورد Atlassian یک سرنخ استفاده کنید و آن را در تکه هایی قرار دهید که کاربران به راحتی می توانند آنرا درک کنند.

هنگامی که به خوبی انجام شد ، یک راهنمای سبک محتوا می تواند گامی اساسی در جهت تولید محتوا باشد که جلوه ای ماندگار در مخاطبان شما ایجاد می کند.

پس برو بیرون و تسخیر شوید!

خطوط خود را در ماسه بکشید ، پای خود را به پایین بکشید ، همه آنرا ثبت کنید و فراموش نکنید که از راهنماهای موجود بکشید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده