پیوند طبیعی چیست؟ (پیوند خوبی)

در دنیای سئو ، اصطلاحاتی مانند پیوندهای طبیعی، پیوندهای با کیفیتو پیوندهای خوب مثل دیوانه در اطراف پرتاب می شوند.

این که آیا شما وارد یک سایت مشتری می شوید ، در یک کنفرانس بازاریابی جستجو شرکت می کنید ، یا رئیس شما از شما سؤال می کند که چرا پیوندهای با کیفیت نمی گیرید ، مهم است که بدانید (و قادر به توضیح آنها) انواع مختلفی از پیوندها است.

این فصل به شما کمک می کند:

  • با ارائه تعاریف ، هر نوع پیوند را درک کنید.
  • تعیین کنید که کدام نوع پیوندها می توانند به افزایش رتبه شما کمک کنند.
  • بفهمید که کدام نوع پیوندها را می خواهید به یک صفحه غیرفعال اضافه کنید.

اگرچه معمولاً در مورد انواع خاصی از پیوندها (به عنوان مثال دایرکتوری های .edu و مرتبط با دستی که به روز شده اند) بحث وجود دارد ، این یک مبنای پایه خوبی برای استفاده شما خواهد بود.

انواع پیوندها

پیوندهای طبیعی

پیوند طبیعی ارتباطی است که به صورت ارگانیک رخ می دهد (به راحتی توسط شرکت شما در آن قرار نمی گیرد).

پیوندهای طبیعی:

  • پارامترهای ردیابی داشته باشید.
  • در محتوای حمایت مالی یا پرداخت شده وجود داشته باشد.
  • از طریق ابزارهای جاوا اسکریپت یا کسب درآمد تغییر مسیر دهید.

یک پیوند طبیعی به عنوان مرجع یک بخش از محتوا ، وب سایت یا منبع وجود دارد.

پیوندهای غیر طبیعی

پیوندهای غیر طبیعی هر پیوندی است که پرداخت می شود.

این نوع پیوندها می توانند توسط شرکت های روابط عمومی و خریداران رسانه ها درج و ردیابی شوند یا از طریق برنامه های وابسته ، کمپین های CPC ، تأثیرگذار یا اسکریپت های کسب درآمد از آنها درآمدزا شوند.

اگر این پیوندها به نتیجه نرسند ، Google به طور بالقوه می تواند اقدام دستی را در سایت شما انجام دهد یا سایت شما می تواند تحت تأثیر منفی الگوریتمی قرار بگیرد (به احتمال زیاد توسط پنگوئن) ، زیرا درآمد آنها / طبیعی نیست.

پیوندهای غیرطبیعی چیست؟ پیوندها:

  • با پارامترهای ردیابی (به عنوان مثال ، منبع UTM و متوسط).
  • در یک محتوای پشتیبانی شده در یک سایت (زیرا موتورهای جستجو نمی دانند چه کسی برای قرار دادن محتوا هزینه پرداخت کرده است).
  • از سایت هایی که از اسکریپت های کسب درآمد استفاده می کنند ، زیرا اسکریپت ها می گویند برای ارتباط با خرده فروشان ، هزینه دریافت می کنید.

می توانید این موارد را در کد سایت ، تغییر مسیرهای خروجی و سایر تکنیک های قابل جابجایی سایت بیابید.

پیوند نیمه طبیعی

در بعضی مواقع ، الگوی پیوند “مخلوط” را کشف خواهید کرد. به عنوان مثال ، ممکن است یک پیوند طبیعی پیدا کنید که از پارامترهای ردیابی استفاده می کند.

مقاله پیشنهادی  ابزار آزمایش نتایج غنی Google پشتیبانی از نشانه گذاری "مقاله"

بیایید بگوییم که شما از یک تأثیرگذار که برای اشتراک گذاری پیوند پرداخت شده است ، کلیک می کنید. این پیوند منجر به صفحه فرود خواهد شد که ممکن است پارامترهای ردیابی را در خود داشته باشد.

وبلاگ نویسان ، جمع کننده ها و سایر کسانی که از آن پیوند پیروی می کنند ممکن است آن را مستقیماً در سایت خود کپی کرده و درج کنند که لینکهای طبیعی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. این می تواند به یک طرح پیوند غیر طبیعی اما آلی منجر شود.

برای کمک به حل این مشکل ، اطمینان حاصل کنید که وقتی شخصی از طریق یک پیوند ردیابی به سایت شما می رسد ، یک تغییر مسیر را برای گذر از پارامترها تنظیم می کنید اما به ساختار صفحه طبیعی نیز برطرف می شوید. (به عنوان مثال ، هدایت مجدد utm_campaign به نسخه و بدون هیچگونه پارامتر UTM).

اکنون URL استاندارد و غیر ردیابی را به عنوان نشانی اینترنتی که از آنها استفاده می کنید خواهید داشت و قادر خواهید بود فروش ، ترافیک را به درستی نسبت داده و به سایت اصلی برگردانید.

شما هنوز هم می توانید اثر هاله پیوندها و قرار گرفتن در معرض اضافی را با کشیدن یک گزارش کسب لینک و خزیدن / خراشیدن لایک ، اشتراک و بازتوییت از تأثیرگذار اولیه اندازه گیری کنید.

پیوندهای با کیفیت چیست؟

پیوندهای با کیفیت پیوندهایی هستند که از سایتهای با کیفیت بالا تهیه می شوند.

این تعریف بسته به کیفیت سؤالی که با شما صحبت می کنید تغییر خواهد کرد. در اینجا من به دنبال تعیین کیفیت وب سایت هستم:

  • سایت دارای طاقچه است ، یا حداقل دارای یک بخش به طور مرتب به روز شده در مورد موضوع است.
  • هیچ پیوندی به سایت های بزرگسال ، غیرقانونی ، پرداخت و یا کلاهبرداری وجود ندارد.
  • شما نمی توانید ببینید که آنها به محتوای حمایت مالی اجازه می دهند (به استثنای تبلیغات کاملاً مشخص).
  • کیت های رسانه ای و بخش های تبلیغاتی که در معرض دید عموم قرار دارند ، قیمت یا ذکر لینک های متنی یا بک لینک را ندارند.
  • یافتن آنها در فید خبری Google نشانه خوبی از اعتماد و یا کیفیت بالا در نگاه Google است.
  • پیوندهای به دست آمده توسط نویسندگان کارمندان خواهد بود و نه مشارکت کنندگان. مشارکت کنندگان می توانند با سهولت بیشتری خریداری شوند و بسیاری از نشریات بزرگ شروع به کار نکردن پیوندهای خود کرده اند. برای Huffington Post و nofollow یک جستجوی Google انجام دهید و از زمان روشن شدن سوئیچ چندین بحث را مشاهده خواهید کرد.
  • پیوندها از کپی بدنه گرفته می شوند. این باید بدست بیاید – برخلاف نظرات وبلاگ ، ذکرهای انجمن ، اطلاعیه های مطبوعاتی و مناطق دیگر که هر کسی به راحتی می تواند لینک ایجاد کند یا خریداری کند.
مقاله پیشنهادی  فیس بوک جمع آوری کمک های مالی کوچک در اینستاگرام را به ارمغان می آورد

چه چیزی پیوند خوبی ایجاد می کند؟

یک لینک خوب متفاوت از یک لینک با کیفیت است. این می تواند هر نوع پیوندی باشد که با کمی خطر کمتر می تواند تأثیر مثبت داشته باشد.

عوامل لینک خوب و بد لینک نیز می توانند براساس نوع سؤالی که انجام می دهید در مقابل ملی و ملی و بین المللی و بین المللی – روسیه و یاندکس در مقابل انگلیس و گوگل تغییر کنند.)

پیوند خوبی برای Yandex باید مواردی باشد که مورد تأیید دولت روسیه باشد و همچنین به سایتهایی که محتوای ، ممنوعیت و مواردی را که در Yandex ممنوع است ممنوع نیستید.

به عنوان مثال ، هدایای الکل به طور بالقوه می تواند برای ترافیک Yandex بد باشد ، اما پیوندهای خوبی برای سایر کشورها و موتورهای جستجو است.

دایرکتوریهای محلی که مدیریت ، نگهداری می شوند و گزینه سایت شما را ارائه نمی دهند ممکن است برای سئوی محلی مناسب باشد ، اما به دلیل اهمیت محتوا و کیفیت بالقوه احتمالاً ملی نیست.

اگر سن زیادی دارند و به طور مداوم سایت های قدیمی ، سایت های مرده و خطاهای 4XX را تمیز می کنند ، ممکن است به جای مضر بودن مفید باشند.

اگر توجه کنید من می گویم ممکن است یا ممکن، به این دلیل است که بله یا خیر جامد وجود ندارد. بستگی به وضعیت خاص و وب سایت دارد.

شما می توانید یک وبلاگ نویسی داشته باشید که دارای مطالب جالب توجه است اما سن و سالی ندارد و ممکن است در یک سال از وبلاگ نویسی کنار بگذارد. اگرچه به نظر می رسد پیوند خوبی باشد ، اما برای من تحت “شاید” یا “خوب” قرار می گیرد. این 100٪ قابل بحث است

سپس یک وبلاگ تأسیس وجود دارد بدون اینکه دنباله بزرگی باشد که به طاقچه خود می چسبد. آنها با وجود ارگانیک حتی اگر دارای محتوای عالی باشند در Google عملکرد خوبی ندارند. این نیز برای من تحت “OK” قرار می گیرد.

وبلاگ دیگر می تواند یک وبلاگ جدید باشد که از نظر محتوا مرتبط باشد اما دارای یک ترافیک سونی نیست ، اما تعداد زیادی خواننده درگیر دارد.

این می تواند یک لینک خوب برای من باشد زیرا آنها مخاطبی با کیفیت دارند و در صورت ادامه مسیر طاقچه می توانند منبع بزرگی از ترافیک / فروش باشند و همچنین از لینک های خود برای SEO استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی  آزمایشات Google Ads حذف تبلیغات متنی و اخبار بازاریابی دیجیتال این هفته [PODCAST]

ترفند با بک لینک خوب ، تعیین و تماشای تأثیرگذاری شما در حال حاضر و کارهایی است که ممکن است در آینده انجام دهند.

هر سایت بی نظیر است و باید قبل از از بین بردن آن ، بدترین کیفیت یا حفظ کیفیت و کیفیت آن ، هر لینک را به طور مستقل در نظر گرفت.

چگونه می توان پیوندهای با کیفیت ساخت؟

شما می توانید یک تن پست در ژورنال موتور جستجو در مورد پیوندهای با کیفیت ساختمان ، از جمله چند مورد نوشته ام. (از کادر جستجو استفاده کنید و آنها را پیدا خواهید کرد.)

آنچه برای من بهتر است این است که همیشه هنگام ایجاد نسخه ای که می خواهم برای آن پیوند برقرار کنم ، چند نکته را در ذهن داشته باشم.

  • چه کسی به من قدرت داده یا احساس مهم کرده یا واکنش عاطفی داشته ام؟
  • چرا آن شخص می خواهد مطالب من را با برچسب زدن یک دوست در آن به اشتراک بگذارد ، پیوند دهد یا با آن تماس بگیرد؟
  • آیا من یک راه حل برای یک مشکل مشترک یا منحصر به فرد ارائه دادم؟
  • چه چیزی منحصر به فرد ، خاص یا متفاوت در مورد نحوه ارائه این محتوا چیست؟
  • کدام یک از راهها را بهتر توضیح داده ام ، مفصل یا مثالهایی از چیزهای پیچیده ، خنده دار یا مفید آورده ام؟
  • چگونه من توانسته ام افراد را به راحتی با این محتوا به اشتراک بگذارند و پیوند دهند؟
  • از کجا آن را تبلیغ کرده ام تا بتوانم جلوی افرادی را بگیرم که بتوانند بک لینک و مرجع با کیفیت به من ارائه دهند (گاهی اوقات این تأثیرگذار است که دنباله های زیادی از وبلاگ نویسان و خبرنگاران دارد)؟

وقتی شخصی به پیوندهای طبیعی اشاره می کند ، این از نظر کیفیت متفاوت است. این بدان معنی است که آنها به راحتی قابل دستیابی نیستند ، آنها در یک محله SEO خوب قرار دارند و در سایتهای دارای محتوای موضوعی مرتبط هستند که مطابق با سرویس ها ، فروشگاه ها ، سایت یا مکان شما هستند.

تمرکز بر کیفیت بیش از کمیت همان چیزی است که می تواند به عنوان به روزرسانی Google به محافظت از سایت شما کمک کند.

مهمتر از همه ، تمرکز روی کیفیت می تواند به شما کمک کند تا دائماً از طریق سایتهای مراجعه کننده به خوانندگان مربوطه رجوع کنید ، که ممکن است مشتری ، خوانندگان درگیر و منبع جدیدی از پیوندها و ترافیک رسانه های اجتماعی نیز شوند.


اعتبار تصویر برجسته: پائولو بابیتا