پیوندهای با کیفیت بالا در مقابل پیوندهای با کیفیت پایین: تفاوت چیست؟

ما زمان زیادی را به عنوان متخصص سئو صرف پیوندها می کنیم.

آنها اغلب بعنوان قدرتمندترین روش برای رتبه بندی سایت دیده می شوند.

اما همه پیوندها برابر نیستند.

با گذشت زمان ، موتورهای جستجو الگوریتم های خود را برای محاسبه پیوندها به روش های مختلف تطبیق داده و استفاده از آنها را برای تعیین مناسب بودن یک صفحه وب به عنوان پاسخ به یک س quال جستجو محدود کردند.

در این پست ، شما یاد می گیرید که چه چیزی پیوند با کیفیت را ایجاد می کند ، کجا می توانید فرصت هایی برای ساخت آنها پیدا کنید و چگونه ارزیابی کنید که پیوندی ارزش بودجه و تلاش برای بدست آوردن آن را دارد.

موتورهای جستجو چگونه از پیوندها استفاده می کنند؟

موتورهای جستجو از پیوندهایی که به یک صفحه وب اشاره می کنند هم برای کشف وجود آن و هم برای تعیین اطلاعات در مورد آن استفاده می کنند.

Google در اسناد راهنمای خود ذکر کرده است ،

“Google پیوندی از صفحه A به صفحه B را به عنوان رأی دادن به صفحه A برای صفحه B تفسیر می کند. آرا cast داده شده توسط صفحاتی که خود” مهم “هستند ، وزن بیشتری دارند و به” مهم تر کردن “صفحات دیگر کمک می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ایالات بینگ در راهنما و راهنمای وب مستر خود ،

“بینگ ترجیح می دهد پیوندهای ساخته شده به صورت ارگانیک را ببیند. این اساساً به این معنی است که پیوندها توسط افرادی که به محتوای شما پیوند دارند ساخته شده اند زیرا در محتوای شما ارزش پیدا می کنند. این یک سیگنال مهم برای یک موتور جستجو است زیرا به عنوان رأی اعتماد به محتوا تلقی می شود. “

چه چیزی در مورد لینک ارزشمند است؟

ما می دانیم که Google از پیوندهایی مانند رای استفاده می کند.

پیوند از یک وب سایت معتبر بیشتر از یک وب سایت کمتر مورد توجه تأثیر خواهد داشت.

قدرت

این اغلب به عنوان “اقتدار” مورد بحث قرار می گیرد.

بسیاری از ابزارهای جستجوگرها سعی می کنند معیار اقتدار را به وب سایت یا صفحه وب اختصاص دهند تا ارزش پیوند را از آنها کمی کنند.

یک صفحه وب معتبر که به صفحه وب شما پیوند دارد می تواند نشانه ای قوی باشد که نشان دهد خود منبع معتبری است.

در حقیقت ، وب سایت معتبری به وب سایتی گفته می شود که از نظر موتورهای جستجو منبع معتبری از اطلاعات در مورد یک موضوع – مرجع موجود در آن باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

Google تا حدی به پیوندهای پیوندی آن سایت نگاه می کند تا تخصص و قابلیت اطمینان آن را در یک موضوع مشخص کند.

به عنوان مثال ، یک وب سایت متخصص در زمینه طراحی داخلی محسوب می شود. این لینک به یک وب سایت کمتر شناخته شده در مورد طراحی داخلی.

یک وب سایت توسط یک متخصص طراحی داخلی از نظر محتوای سایت کمتر شناخته شده اطمینان کافی دارد که مایل است بازدیدکنندگان خود را به آنجا بفرستد.

این یک روش خوب و بی طرفانه برای موتورهای جستجو برای تعیین اعتبار یک سایت و اقتدار آن در مورد یک موضوع است.

ارتباط

با این وجود اقتدار همه چیز نیست.

به این فکر کنید … شما برای تعطیلات به شهری می روید که هرگز بازدید نکرده اید.

ترجیح می دهید چه کسانی توصیه های رستوران را بخواهید: دوست شما که در شهر زندگی می کند یا یک راهنمای تور برای شهری در فاصله 5 ساعت از آن؟

دوست شما که در شهر زندگی می کند احتمالاً منبع اطلاعاتی بیشتری درباره رستوران های منطقه است تا راهنمای تور که در آن منطقه خدمت نمی کند.

ممکن است شما یک راهنمای تور را در زمینه رستوران های خوب آگاهی بیشتری کسب کنید ، اما اگر حوزه تخصصی آنها نباشد ، این کار را نمی کنید.

به روشی مشابه ، موتورهای جستجو ارزش یک وب سایت در صنعت شما را که به صفحه وب شما پیوند دارد ، درک می کنند.

وب سایتی که رستوران ها را مرور می کند نسبت به یک گروه جامعه محلی که گردش در یک رستوران را داشته اند ، منبع اطلاعاتی بیشتری در مورد رستوران ها محسوب می شود.

ممکن است هر دو سایت دارای صفحه ای باشند که در مورد “بهترین رستوران سوشی در نیویورک” صحبت می کنند ، اما وب سایت بررسی رستوران در کمک به موتورهای جستجو در تعیین اینکه به عنوان “رستوران سوشی در نیویورک” چه پاسخی ارائه می دهد ، ارتباط بیشتری خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی  افزونه های وردپرس Stories Web: 9 نکاتی درباره SEO باید بدانید

اقتدار و ارتباط

بهترین منبع لینک وب سایتی است که هم معتبر تلقی شود و هم مربوط به وب سایت شما باشد.

چه چیزی پیوند را بی کیفیت می کند؟

اگر یک پیوند با کیفیت را به عنوان پیوندی مرتبط و معتبر در نظر بگیریم ، منطقی است که پایین ترین پیوند پیوندی باشد که هم بی ربط باشد و هم معتبر نباشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

دستیابی به این نوع پیوندها معمولاً آسان است و می تواند به صورت خود ساخته یا درخواست شود.

بعنوان مثال ، وب سایتی که به هر کسی امکان ارسال پیوند را می دهد بعید است دارای محتوایی کاملاً تنظیم شده باشد که معتبر بودن آن باشد.

این واقعیت که هر کسی می تواند پیوندی به سایت اضافه کند ، به این معنی است که به طور خاص مربوط به یک صنعت یا جایگاه خاص نیست.

پیوندهای سایت شما از وب سایتی از این دست ، بی کیفیت و عموماً بی فایده خواهد بود.

در بهترین حالت ، این پیوندها ممکن است کمی تأثیر مثبتی در رتبه بندی جستجوی شما داشته باشند اما در بدترین حالت ممکن است به عنوان بخشی از یک طرح پیوندکاری دستکاری شده درک شوند.

Google دارای رهنمودهای دقیق در مورد آنچه به عنوان پیوند دستکاری در نظر گرفته می شود ، است.

شاید بخواهید با تعاریف Bing و Yandex نیز آشنا شوید.

یک کلمه در مورد پیوندهای پولی

همه ما تاکنون می دانیم که پرداخت لینک برای رتبه بندی کمک برخلاف دستورالعمل های اکثر موتورهای جستجوگر بزرگ است.

در بهترین حالت ، پیوند پرداخت شده مشخص نمی شود و جریمه ای از آن نمی بینید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، اگر Google تشخیص دهد که از وب سایت هایی که پیوند می فروشند پیوندهایی را به دست آورده اید ، می توانید صفحه وب پیوند شده به آن را جریمه شده ببینید.

دلایل موجهی وجود دارد که ممکن است لینک ها با پرداخت هزینه در وب سایت ها قرار گیرند.

به عنوان مثال ، استفاده از تبلیغات بنر و بازاریابی وابسته در اینترنت معمول است.

در این موارد ، Google توصیه می کند که مدیران وب با استفاده از ویژگی rel = “sponsored” پیوندها را حمایت مالی کنند.

این به Googlebots نشان می دهد که پیوندی پیوندی است که برای آن پرداخت شده است و از آن برای محاسبه PageRank استفاده نمی شود.

این نوع پیوندها ارزش خود را برای بازاریابی دارند و نباید صرفاً تخفیف داده شوند زیرا لزوماً به رتبه بندی جستجو کمک نخواهند کرد.

یک کلمه در مورد پیوندهای NoFollow

قبل از اینکه Google استفاده از ویژگی rel = “sponsored” را معرفی کند ، آن و سایر موتورهای جستجو از ویژگی rel = “nofollow” استفاده می کردند.

قرار دادن ویژگی rel = ”nofollow” در HTML برای یک پیوند رباتهای جستجو را نشان می دهد که آنها نباید به مقصد آن پیوند بروند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این توسط ناشران برای جلوگیری از بازدید موتورهای جستجو از صفحه و توصیف هرگونه فایده از پیوند مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین ، اگر یک صفحه با کیفیت بالا به صفحه وب شما با یک پیوند حاوی ویژگی rel = “nofollow” باشد ، هیچ مزیتی برای رتبه بندی آن پیوند مشاهده نخواهید کرد.

گوگل اخیراً اعلام کرد که این ویژگی یک نکته است و بنابراین ممکن است آن را نادیده بگیرد.

به طور کلی ، این اساساً پیوند “nofollow” را برای اهداف ایجاد پیوند SEO بی فایده می کند زیرا ارزش پیوند از طریق پیوند عبور نمی کند.

با این حال ، اگر افراد پیوند را دنبال می کنند و صفحه وب شما را کشف می کنند ، من می گویم که این اصلا بی فایده نیست!

پیوندهای با کیفیت بالا چگونه به نظر می رسند؟

پیوندهای بی کیفیت معمولاً پیوندهایی هستند که:

  • بی اهمیت در کمک به موتورهای جستجو برای تعیین اقتدار سایت شما در مورد یک موضوع.
  • یا در واقع مضر است.

من در اینجا به مجازات های پیوند یا حتی انواع روش های پیوند سازی که شما را در آب گرم قرار می دهد ، پرداخته ام. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، به مقاله Chuck Price در مورد اقدامات دستی مراجعه کنید.

پیوندهای بی کیفیتی که ما در اینجا درباره آنها صحبت می کنیم پیوندهایی است که شما ممکن است دنبال آنها باشید اما به درد سایت شما نمی خورد.

پیوندهای با کیفیت بالا جام مقدس ایجاد پیوند هستند.

این پیوندهایی هستند که در کانال Slack “Team Wins” و Twitter نشان می دهید.

بدست آوردن آنها سخت است.

همچنین می خواهم چند پیوند “با کیفیت متوسط” به شما نشان دهم.

این انواع پیوندهایی است که بدست آوردن آنها خوب است اما شاید سوزن را به اندازه دلخواه شما حرکت ندهد.

آنها بخشی از یک نمایه لینک دهی سالم را تشکیل می دهند اما ارزش کل بودجه بازاریابی محتوای شما را ندارند.

کیفیت پایین: اقتدار کم / ارتباط پایین

انواع پیوندهایی که احتمالاً بدست می آورید ، بی کیفیت و کم ارتباط هستند ، پیوندهایی هستند که برای دستیابی به آنها هیچ تلاش واقعی لازم نیست.

به عنوان مثال ، به سادگی منابع را تهیه کرده و از آنها درخواست کنید و یا در بعضی موارد پیوند را خودتان اضافه کنید.

راهنماهای باز

این سایتهای فهرست هنگام بازدید از آنها کاملاً بی کیفیت هستند. معمولاً فقط یک سرویس ارائه می دهند – وب سایت خود را در اینجا تبلیغ کنید!

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نیازی به پرداخت لینک نیست و همه و سگشان از این مزیت استفاده کرده اند.

پیوندهایی از وب سایتها در انواع صنایع با قافیه یا دلیل کمی در مورد دلیل وجود این فهرست وجود خواهد داشت.

با این حال توجه داشته باشید که دایرکتوری های تجاری محلی معتبری وجود دارد که می تواند در تأیید آدرس فیزیکی و اطلاعات تماس کسب و کار شما کمک کند – به عنوان مثال Yelp.

این لیست ها برای استنادات محلی مفید هستند اما بعید به نظر می رسد واقعاً در افزایش رتبه سایت شما کمک کنند.

تفاوت بین فهرست های معتبر محلی و فهرست های عمومی باز کاملاً واضح است که هنگام مراجعه به آنها.

پیوندهای نظر

وبلاگ های تبلیغاتی انجمن ها می توانند به یک صنعت خاص بسیار مرتبط باشند.

با این وجود ، به دلیل سهولت افزودن مطلب به صفحه تالار گفتمان یا نظرات وبلاگ ، هر پیوندی در آن محتوای تولید شده توسط کاربر معمولاً توسط موتورهای جستجو تخفیف می یابد.

در تاریخچه اخیر سئو ، نظرات وبلاگ و انجمن اهداف ساده ای برای فشردن پیوند به یک سایت بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

موتورهای جستجو به این نکته عاقلانه تبدیل شدند و بی ارزش کردن این پیوندها را شروع کردند.

در کنار ویژگی rel = “sponsored” ، Google rel = “ugc” را منتشر کرد.

این روشی است که مدیران وب نشان می دهند پیوندهای موجود در انجمن آنها توسط کاربر ایجاد شده است.

کیفیت پایین: کم تلاش و بدون دنبال کردن

ارسال های رسانه های اجتماعی

اکثر سایت های بزرگ رسانه های اجتماعی از برچسب های “بدون دنبال کردن” بر روی خود استفاده می کنند.

با این حال ، گوگل اخیراً گفته است که برچسب های “nofollow” به جای رعایت دقیق احترام ، به عنوان نکته تلقی می شوند.

با وجود این ، سایت های رسانه های اجتماعی مکانی نیستند که می توانند به دنبال لینک برای کمک به رتبه بندی شما باشند.

اگرچه سایت های رسانه های اجتماعی غالباً معتبر هستند ، اما پر از محتوای بدون نظریه هستند.

مشاغل می توانند صفحات رسانه های اجتماعی خود را با پیوند به وب سایت های خود راه اندازی کنند. آنها می توانند در سایت های خود در پست های خود صحبت کنند.

این پیوندها بی طرف نیستند. به همین دلیل ، موتورهای جستجو تا حد زیادی نادیده گرفته می شوند.

کیفیت متوسط: اقتدار کم اما ارتباط بالا

وبلاگ های صنعت کوچک

اکثر صنایع از تعداد زیادی وبلاگ استفاده می کنند. سایتهایی توسط شرکتها یا افرادی اداره می شوند که می خواهند دانش خود را به اشتراک بگذارند و نمایه خود را بسازند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

برخی از وبلاگهای بسیار مرتبط و جذاب وجود دارد که ممکن است به اندازه کافی شناخته شده نباشند تا بتوانند بک لینک های تقویت کننده اقتدار خود را بدست آورند.

با این حال ، آنها پر از محتوای مناسب و بسیار مرتبط با وب سایتی هستند که می خواهید ایجاد کنید.

نویسندگان وبلاگ های صنعت کوچک معمولاً نسبت به موارد معروف کمتر از درخواست های به اشتراک گذاری محتوا و افزودن پیوند کمتر استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی  Google نکاتی درباره SEO را برای برنامه های تک صفحه به اشتراک می گذارد

با این وجود آنها مشتاق نوشتن و ایجاد جامعه هستند.

یک وبلاگ کوچکتر که دارای سایت شماست ، هنوز هم می تواند ارتباط خوبی با صنعت شما داشته باشد.

این می تواند در نشان دادن ارتباط شما با جستجوی موضوعات مرتبط با آن صنعت بسیار کمک کند.

مارک های صنعت کوچک

برخی از مارک های اصلی در صنعت شما وجود خواهد داشت که لزوماً رقیب نیستند بلکه به طور مماس با یکدیگر ارتباط دارند.

به عنوان مثال به تولیدکنندگان کاغذ در فروشگاه لوازم اداری خود فکر کنید.

پیوندی از طرف تولیدکننده کاغذ که فروشگاه شما را به عنوان توزیع کننده آنها نشان می دهد می تواند به شما در قدرت نشان دادن صنعت کمک کند.

کیفیت متوسط: اقتدار متوسط ​​و ارتباط کم متوسط

سایت های خبری محلی

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سایت خبری محلی شما ممکن است در مورد هر کاری با جامعه شما ارتباط برقرار کند گزارش دهد ، یا ممکن است از بینش بیشتری برخوردار باشد.

صرف نظر از این ، انجام کاری که به عنوان موضوعی دارای اخبار محسوب می شود ، می تواند شما را بسیار آسانتر از وب سایت خبری ملی معرفی کند.

اینها به ویژه پیوندهای خوبی برای دستیابی به این موارد هستند که اگر می خواهید تلاش های محلی خود را در زمینه سئو سایت تقویت کنید ، به آنها دسترسی دارید.

پیوندی از یک وب سایت که به عنوان منبع اطلاعات محلی معتبر شناخته می شود ، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ارتباط شما را با آن منطقه فیزیکی ببینند.

کیفیت بالا: اقتدار بالا اما ارتباط متوسط ​​/ کم

برخی از سایت ها بسیار معتبر هستند و به سختی می توان از آنها پیوند گرفت. این موارد برای تلاش های شما در زمینه سئو مفید هستند.

این نوع پیوندها ممکن است زیاد مرتبط نباشند.

اگرچه فوایدی برای قابلیت جستجوی خود خواهید دید ، اما ممکن است به تقویت ارتباط شما برای موضوعات خاص کمک نکند.

سایت های خبری ملی

برخی از روزنامه های ملی و بین المللی با وب سایت های بسیار معتبر وجود دارد. پیوندی از این سایت ها ارزش تلاش را دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، روزنامه نگاران هر روز مملو از صدها بیانیه مطبوعاتی و ایده های مقاله هستند.

به خصوص با لینک ، ویژه شدن ممکن است بسیار دشوار باشد.

بهترین راه برای تهیه خبر در روزنامه های ملی انجام کاری قابل تأمل است.

جلب توجه خبرنگاران سایت ممکن است به شما کمک کند تا تحت پوشش آن قرار بگیرید ، امیدوارم با پیوندی به سایت خود.

کیفیت بالا: اقتدار متوسط ​​اما ارتباط بالا

وبلاگ های صنعت بزرگ

آن وب سایتی که هر کس در صنعت برای اخبار خود به آن مراجعه می کند. ممکن است دوستان و خانواده شما در مورد آن چیزی نشنیده باشند ، اما قطعاً همکاران شما این موضوع را شنیده اند.

با توجه به معیارهای اقتدار ، به احتمال زیاد یک سایت دارای مرجع متوسط ​​است اما در صنعت شما پیشرو است.

همچنین با وب سایتی که تبلیغ می کنید بسیار مرتبط است.

پیوندی از سایتی مانند این تا حد زیادی در نشان دادن تخصص سایت شما کمک خواهد کرد.

کیفیت بالا: اقتدار بالا و ارتباط بالا

مارک های بزرگ صنعت

اینها نام های خانگی است. شرکتی که همه افراد صنعت شما (و احتمالاً خانواده های آنها) از آنها می دانند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این پیوندها با توجه به ابزارها به احتمال زیاد از مقام متوسط ​​تا بالا هستند اما قطعاً رهبران صنعت شما هستند.

اگر شما به عنوان یک تامین کننده یا توزیع کننده در ارتباط باشید ، یا حتی فقط در یک بررسی مطلوب از شما نام برده شده است ، احتمالاً مزیت رتبه بندی را خواهید دید.

نتیجه

نمایه لینک گسترده و متنوع برای سئو مناسب است.

اگر به طور فعال بدنبال افزایش پیوند به سایت خود به صورت ارگانیک هستید ، ضروری است که بدانید چگونه پیوندهایی با کیفیت بالا ایجاد کنید.

وقت خود را برای لینک دهی آسان به سایت های غیر مرتبط و بی کیفیت تلف نکنید.

درعوض ، انرژی و بودجه خود را معطوف ایجاد محتوای واقعاً خبرساز و جلب توجه ناشران معتبر و مرتبط کنید.

منابع بیشتر: