نظرات Google درباره همبستگی پیوندهای بد و 50٪ از دست دادن ترافیک

یک ناشر به جان مولر به Google گفت که کنسول جستجوی Google (GSC) بیش از پانصد صفحه مراجعه کننده از دو دامنه را گزارش کرده است. این مراجعه ها با افت ترافیکی 50٪ ارتباط دارد. جان مولر گوگل درباره ارتباط بین پیوندهای مراجعه و افت ترافیک اظهار نظر کرد.

ناشر در رابطه با اینكه GSC مراجعه به دو دامنه در مجموع تا چهار پیوند به هر صفحه از سایت خود را نشان می دهد. هنگام مراجعه به آن صفحات ، ناشر مشاهده کرد که آنها خالی هستند ، هیچ محتوایی در آن صفحه وجود ندارد.

آنها اظهار داشتند که ظاهر این لینک های ارجاع دهنده با افت 50 درصدی در ترافیک ارتباط دارد.

ناشر پرسید:

“… آیا این سناریویی است که ابزار disavow معقول است یا آیا گوگل آنها را غیر طبیعی معرفی می کند و آنها را به عنوان سیگنال رتبه بندی نادیده می گیرد؟”

جان مولر گوگل درباره راز صفحات “خالی” و آنچه ممکن است باشد اظهار داشت:

“گفتن آنچه در اینجا می بینید واقعاً دشوار است. مطمئناً صفحات آنجا وجود دارد که یک صفحه خالی را برای کاربران نشان می دهند و سپس آنها یک صفحه کامل را به Googlebot نشان می دهند. “

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این یک مرجع به صفحه ای است که یک صفحه را به Google نشان می دهد و یک صفحه دیگر به همه افراد دیگر. این عمل را پنهانکاری می نامند.

مقاله پیشنهادی  پینترست برای نتایج جستجو ، برگه خرید جدیدی را اضافه می کند

مولر توضیح می دهد که احتمال اینکه این صفحه پنهان باشد. این توضیحی است درباره آنچه ناشر ممکن است ببیند و به شماره دوم رتبه بندی ها نپردازد.

مولر به جای تلاش مخرب برای خرابکاری در رتبه بندی ناشر ، صفحات ارجاع را به عنوان اشتباه فنی رد می کند.

او گفت:

“از این نظر ، من فقط آن صفحات را نادیده می گیرم.”

وی سپس پیشنهاد کرد که از صفحات با تست Google Mobile Friendly استفاده کنید تا وقتی GoogleBot آنها را می بیند ، صفحه چگونه به نظر می رسد. این یک آزمایش برای رشادت است ، برای دیدن اینکه آیا یک صفحه یک صفحه را به Google و یک صفحه دیگر برای بازدید کنندگان غیر Googlebot نشان می دهد یا خیر.

سپس مولر درباره ارتباط بین پیوندهای مراجعه و افت 50 درصدی در ترافیک اظهار داشت:

“من فکر نمی کنم این چیزی است که شما باید آن را رد کنید.

احتمالاً در گزارش پیوندها عجیب به نظر می رسد اما من واقعاً نگران این موضوع نیستم.

با توجه به افت ترافیکی که مشاهده می کنید ، از نظر من که احتمالاً ربطی به این پیوندها ندارد.

هیچ وضعیت واقعی وجود ندارد … جایی که می توانم تصور کنم که صفحات خالی اساساً مسئله ای در رابطه با پیوندها ایجاد می کنند.

بنابراین من فقط آن را نادیده می گیرم.

اگر تصمیم دارید به هر حال آنها را در پرونده disavow قرار دهید … فقط بخاطر داشته باشید که این مسئله بر نحوه نمایش داده ها در کنسول جستجو تأثیر نمی گذارد. بنابراین گزارش پیوندها همچنان نشان می دهد.

من فکر نمی کنم دلیلی برای استفاده از پرونده disavow در این مورد خاص وجود داشته باشد. بنابراین من فقط آنها را ترک می کنم. “

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

مربوط: چگونه می توان علت تصادف رتبه بندی را تحلیل کرد

مقاله پیشنهادی  YouTube اجازه می دهد تا سازندگان ظاهر و احساس کانال های خود را سفارشی کنند

ناشر چه دید؟

آنچه ناشر دید ، پدیده ای قدیمی و رایج به نام اسپم ارجاع است. دلیل اصلی اسپم ارجاع این بود که در اوایل سالهای 2000 برخی از برنامه های رایگان تحلیلی ، لیست مراجعه کنندگان را به صورت پیوند منتشر می کردند.

این امر فرصتی را برای ایجاد هرزنامه در سایت با ارجاع جعلی از سایت اسپم به سایت دیگر به منظور ایجاد پیوند از صفحه تجزیه و تحلیل عمومی ایجاد کرده است.

مقاله پیشنهادی  چرا Google در جستجوی سوسیالیسم و ​​نژادپرستی سرمایه داری را نشان می دهد

این صفحه تجزیه و تحلیل از هیچ صفحه دیگری از یک سایت پیوند ندارد. به سادگی در یک URL تولید شده به طور خودکار وجود داشته است.

اکثر سایتها دیگر صفحات تحلیلی ندارند. اما این عمل همچنان ادامه دارد ، شاید به این امید که اگر ناشران کافی روی پیوندهایی کلیک کنند که گوگل آن را به عنوان شکلی از محبوبیت که به رتبه بندی آنها کمک می کند ، کلیک کنید.

آنچه احتمالاً ناشر این Hangout به دنبالش بود ، مراجعه به تولید بود.

ارجاع واقعی نبود. حتی پیوند وجود نداشت. این به طور معمول در اسپم ارجاع دهنده اتفاق می افتد.

مربوط: چگونه می توان یک کمپین SEO منفی احتمالی را شناسایی کرد

آیا رتبه بندی هرزنامه های ارجاع دهنده رفرنس است؟

در بیست سال ایجاد وب سایت ، من هرگز سایتی منتشر نکرده ام که باعث جذب اسپم ارجاع نشود. اسپم ارجاع دهنده و پیوندهای شبح به سایتهای من هیچ تاثیری در رتبه بندی من ندارند.

اسپم ارجاع دهنده بسیار متداول است. واقعاً مسئله ای نیست

دلیل اینکه سایت ناشر پنجاه درصد از رتبه های خود را از دست داده است ، در توضیحی دیگر قرار دارد.

تماشای Hangout Webmaster Google:

https://www.youtube.com/watch؟v=W9xWTYPqgaU