نحوه مدیریت رسانه های اجتماعی در یک بحران جهانی

ما می توانیم هنگام مراجعه به بحران جهانی بهداشت عمومی که در آن خودمان را پیدا می کنیم ، از کلمه “بی سابقه” استفاده کنیم.

اما در نهایت ، چه بحرانی از این بزرگی دیده شود ، چه در دور خم شدن یا اینکه قبلاً دیده شده است ، تأثیر چندانی بر این واقعیت ندارد:

شما اراده مدیریت رسانه های اجتماعی از طریق بحران به نوعی.

بدیهی است ، ما در میانه “بحران به نوعی” دچار مشکل هستیم ، اما نکته این است که ، حتی اگر این اولین بحرانی باشد که شما مجبور به مدیریت رسانه های اجتماعی هستید ، مطمئناً آخرین نخواهد بود.

قرار گرفتن در “حالت بحران” به این معنی است که شما و تیم بازاریابی ممکن است مجبور شوید مجبور به تجدید نظر در کل برنامه بازی خود شوید تا از دیدن یک مادر ، صدای ناشنوا یا حتی بدتر ، مانند اینکه در حال سوء استفاده از یک بحران برای برند خود هستید ، نباشید.

در حالی که ما لزوما نمی دانیم چه مدت است این بحران خاص ادامه خواهد یافت ، چند قانون کلی وجود دارد که هنگام مواجهه با شهر ، ایالت ، ملت یا کل جهان ، با یک کشور بعدی ، باید رعایت کنید.

بهترین کار این است که یک برنامه عملی فوراً در دستور کار قرار بگیرید تا شما و تیمتان بتوانید مارک تجاری خود را حتی در میان تراژدی یا عدم اطمینان در پیش بروید.

1. نفس عمیق بکشید … سپس کنترل خسارت خود را شروع کنید

کلماتی مانند “تراژدی” و “بحران” دقیقاً احساس خوشبختی یا حتی راحتی را القا نمی کنند.

بنابراین مهمترین کاری که می توانید برای خودتان و برای برندتان انجام دهید این است که ابتدا نفس عمیق بکشید.

هنگام اعتصاب های ویرانگر اخبار ، یا هنگامی که آینده نزدیک احساس کمی نااطمینانی می کند ، به یاد داشته باشید که شما و تیم شما قبل از کارمندان برند همه انسان هستید.

یک لحظه نفس بکشید و احساسات خود را تصدیق کنید. این که به خودتان اجازه دهید لحظه ای کوتاه برای عکس العمل نشان دهید ، برای اقدامات طولانی مدت شما بهتر خواهد بود.

مزیت دیگر شروع با یک نفس عمیق این است: اشتباهات در وحشت ایجاد می شوند. (از من بپرس چگونه می دانم!)

اگر شما طرف انسانی خود را تصدیق نمی کنید ، پیش بینی پاسخ از جانب مخاطبان خود بسیار دشوار است.

هنگامی که ما مستقیماً از “اخبار” به “کنترل خسارات وحشت زده” حرکت می کنیم ، خطرناک می شویم که همه چیز را در اطراف خود در هراس قرار دهیم.

شخصی نباشید که پاسخ رسانه ای سریع آتش را به خبرهایی که دقیق نیستند ، ارسال کنید یا اینکه باعث وحشت شود یا از “فرصت” استفاده کند.

ابتدا نفس بکشید ، سپس عمل کنید.

وقتی نفس عمیق کشیدید ، از 10000 پا به وضعیت نگاه کنید.

در برابر یک پاسخ فوری که توسط تیم رهبری شما تأیید نشده است مقاومت کنید.

اگر شما هستند تیم رهبری ، مطمئن شوید که شخص دیگری قبل از ارسال هر چیزی ، پاسخ خود را بررسی کند و بازخورد خود را ارائه دهد.

مدت کوتاهی سکوت کنید تا در مورد آن شفاف شوید مناسب پاسخ همیشه بهتر از یک پست شتابزده برای پست کردن خواهد بود ، به ویژه اگر می توان آن را به عنوان یک اطلاعات غلط یا سوء استفاده از یک فاجعه تلقی کرد.

مقاله پیشنهادی  چگونه می توان میزان جستجو و مخاطبان اجتماعی خود را به حداکثر رساند

در حالی که در مورد پاسخ رسمی شفافیت دارید ، در مورد هر پست ارگانیک یا پولی که در حال حاضر اجرا کرده اید یا برنامه ریزی شده برای اجرای آن در 48 ساعت آینده ، یک بررسی کامل انجام دهید.

آیا یک پست یا یک تبلیغ به تازگی راه اندازی شده است؟

تا زمانی که رسیدگی به وضعیت بهتر نداشته باشید ، آن را حذف یا مکث کنید.

برای جلوگیری از تبدیل شدن به هشتگ صدای ناشنوا ، در تبلیغات در هنگام بحران ، احتمالاً حداقل 24 ساعت باید در معرض آگهی قرار بگیرد.

پست های برنامه ریزی شده خود را برای 48 ساعت آینده به پیش نویس ها منتقل کنید در حالی که اطلاعات بیشتری را جمع می کنید و بهترین دوره عملی را تعیین می کنید.

چرا فقط 48 ساعت؟

زیرا هر بحران کاملاً متفاوت است.

ما در حال حاضر خود را در همه گیر جهانی با چندین ایالت (و کشورها) به طور کامل قفل می کنیم ، اما متوقف کردن همه کارها برای سه ماهه بعدی وقتی در مرحله جمع آوری اطلاعات قرار دارید ، هیچ کاری را انجام نمی دهیم.

همه بحران ها ماه ها نخواهد بود. بسیاری از شرایط ممکن است فقط یک روز ، دو روز ، یک هفته ادامه داشته باشد.

کنترل خسارت فوری را با خاموش کردن کارها برای 48 ساعت انجام دهید تا بتوانید آن زمان را برای ارزیابی اوضاع صرف کنید: چه مدت ممکن است نام تجاری شما نیاز به پاسخگویی داشته باشد و استراتژی خود را از آنجا انجام دهید.

شاید خوب نباشید که پس از 48 ساعت به حالت عادی دویدید ، اما این حداقل به شما زمان می خواهد تا بفهمید.

2. سؤال خود را از خودتان (و برند شما) بپرسید

اکنون که تبلیغات و ارسال های شما به مدت دو روز کامل متوقف شده است ، زمان آن رسیده است که پاسخ مناسب را ارائه دهیم.

بهتر است چارچوبی داشته باشید قبل از بحران در باره:

  • مارک شما کیست
  • آنچه مخاطبان شما به آن احتیاج دارند.
  • چگونه می توان به دنبال تهیه پاسخی مناسب برای وضعیت مورد نظر بود.

همیشه این سؤالات را از خود بپرسید:

آیا صدای ما حتی الان مهم است؟

از آنجا که ما در حال برنامه ریزی برای رویدادهای پیش بینی نشده هستیم ، این سوالی است که شما باید در هنگام بروز بحران احتمالی برای نام تجاری خود پاسخ دهید.

از خودت بپرس:

  • آیا واقعاً مردم باید از ما بشنوند؟
  • است هر کسی واقعاً از خودشان می پرسند که چگونه می گویند سازنده ظروف آشپزخانه سازگار با محیط زیست به این وضعیت پاسخ می دهد؟

اگر خود را نتوانستید قضیه قانع کننده ای را ایجاد کنید که مخاطبان شما کاملاً آن را داشته باشند باید از شما بشنوید یا مشتاقانه منتظر پاسخ رسمی خود به رویدادهای جاری هستید ، شاید بهتر باشد که اصلاً چیزی نگویید ، خصوصاً در 12 تا 24 ساعت اول پس از شکسته شدن خبر.

در مکالمه صداهای زیادی شنیده می شود:

  • آیا صدای برند شما واقعاً مفید است یا فقط یک حواس پرتی؟
  • آیا ممکن است صدا شما در این لحظه به عنوان تلاشی برای قرار دادن خود در مرکز فاجعه ای قرار بگیرد که شما را درگیر نکند؟
مقاله پیشنهادی  130 سایت اشتراک گذاری اجتماعی که SEO و Drive Drive را افزایش می دهد

اگر اعتقاد ندارید که صدای برند شما واقعاً متناسب است ، اما شما باید چیزی را بگویید یا از رهبری شما برای انجام این کار فشار آورده شده است ، یک روز کامل صبر کنید تا در پی بحران ، ابراز همدردی ، تسلیت یا افکار کنید.

آن را مختصر نگه دارید و هر کاری انجام دهید ، اطمینان حاصل کنید که آن را در مورد شما نمی سازد.

چگونه مارک ما می تواند کمک کند؟

این امکان وجود دارد که نام تجاری شما واقعاً فردی باشد که مخاطبان منتظر پاسخ هستند.

در این حالت ، ابتدا می خواهید منتظر پاسخ رسمی تیم رهبری خود باشید.

تا آنجا که ممکن است فریبنده باشد ، سعی نکنید به صورت جداگانه به افراد پاسخ دهید ، تا زمانی که آن پاسخ رسمی را در دست داشته باشید.

غفلت های رسانه های اجتماعی اغلب مقصر “کارورزان بد” است و یکی از راه های جلوگیری از تصویر کردن از این راه این است که اطمینان حاصل کنید که در پی فاجعه ، حرکت های بعدی شما توسط افراد مسئول تأیید می شود.

نام تجاری شما نیز ممکن است در جایی وسط قرار بگیرد: این مرکز بحران نیست ، بلکه در حومه نیز نیست.

  • آیا اهدا وقت ، داوطلب ، محصول یا پول امکان پذیر است؟
  • آیا می توانید برای کمک به قربانیان ، خانواده ها یا کارگران خط مقدم ، از مخاطبان خود کمک مالی کنید؟

نسبت به “سرمایه داران” یا “کمکهای مالی” که نیاز به خرید از شرکت شما دارند احتیاط کنید ، مگر اینکه تمام عواید یا سود حاصل از این خریدها اهدا شود.

مردم به استراتژی هایی که مانند یک شرکت می خواهد برای انجام کار صحیح سود کند ، عاقل هستند.

3. لحن خود را بررسی کنید

این فقط چیزی نیست که شما می گویید و وقتی صحبت از استفاده از رسانه های اجتماعی در وسط یک بحران می شود ، آن را می گویید: چگونه شما هم این را می گویید

بحران ها اوقات خوبی برای شوخی ها ، الگوهای رفتاری یا GIF نیستند ، به خصوص در پنجره اولیه که بلافاصله پس از بحران وجود دارد.

حتی اگر استفاده از شوخ طبعی سازوکار مقابله شخصی شما است ، یا اینکه مثبت بودن ناپذیر به شما نزدیک می شود به جهان ، مراقب باشید که آن را بر روی استراتژی برند خود ارائه دهید.

شاید وقوع بحران بسیار شبیه به یک بیماری همه گیر میان مدت و طولانی مدت باشد ، یا شاید موقعیت جغرافیایی یا جمعیتی شما به طور نامتناسب تحت تأثیر بحران برای مدت طولانی تر از سایر نقاط جهان باشد.

در این حالت ، شما ممکن است بخواهید از طریق رسانه های اجتماعی خود برای پیام رسانی آموزشی از طریق انتشارات کاملاً تأیید شده استفاده کنید ، یا اطلاعاتی درباره پشتیبانی یا منابع ارائه دهید.

همچنین می توانید در بلند مدت از این پلتفرم استفاده کنید تا روحیه مخاطبان خود را بلند کنید.

بحرانهای جهانی و حتی داخلی می تواند اثرات آسیب زای جدی بر مردم داشته باشد ، خواه به نظر برسد اضطراب ، اندوه و یا فقط اضطراب عمومی که همراه با عدم اطمینان بیشتر است.

خوب است که از بستر شما برای اشتراک گذاری پیام های مثبت نیز استفاده کنید.

4. هر کاری را انجام دهید ، آن را بدتر نکنید و به راه خود ادامه ندهید

هر نوع بحران در چرخه اخبار در حال حرکت است ، یادآوری این نکته ضروری است که هرچه در حال آشکار شدن است ، اطلاعات در حال تغییر هستند.

مقاله پیشنهادی  چگونه ازدواج شاد داشته باشیم

به طور مداوم

با درج اطلاعاتی که به درستی مورد بررسی قرار نگرفته اند ، مارکی نباشید.

با ارسال مقاله هایی که می توانند حاوی اطلاعات نادرست یا منسوخ شده یا ایجاد ترس باشند ، دچار وحشت نشوید.

اطلاعات بد است خیلی بدتر از هیچ اطلاعاتی در همه.

علاوه بر این ، انجام دهید نه اگر هستید از هشتگ بحران استفاده کنید نه تأمین منابع مهم ، پشتیبانی یا اطلاعاتی برای افراد تحت تأثیر

فقط به این دلیل که مردم به عنوان مثال در خانه در قرنطینه باقی می مانند ، به معنای این نیست که مارک اسپا صورت شما باید از یک هشتگ # COVID19 استفاده کند.

از هشتگ های بحران برای مارک ها ، نشریات و آژانس های دولتی یا کارگران خط مقدم صرفه جویی کنید تا در زمان نیاز ، اطلاعات مهم را به شما منتقل کنند.

از هشتگ تراژدی برای ابراز تسلیت یا پشتیبانی استفاده نکنید.

نه تنها اطلاعات و منابع موجود را غرق می کند در حقیقت مهم ، همچنین به نظر می رسد که مارک شما در زمان فاجعه بازی پیام رسانی می کند.

یک رویداد بحرانی یک دوره بازاریابی نیست.

5. بدانید چه زمانی زمان بازگشت به تجارت به صورت عادی است

حتی در یک بحران جهانی که در حال انجام است ، شبیه به این بیماری همه گیر ، در مقطعی ، شما نیاز دارید که طبق معمول به تجارت بازگردید.

این بدان معنا نیست که سرمایه گذاری در یک تراژدی یا تبدیل یک بحران به یک فرصت سود ، بلکه این یک سرمایه گذاری است میکند این بدان معنی است که مخاطبان خسته از اخبار خواهند شد. آنها فقط می خواهند ظاهر طبیعی خود را به زندگی عادی برگردانند.

مارک شما می تواند به روال عادی خود برگردد اما با ظرافت.

ممکن است لازم باشد رویکرد ، خلاقیت ، کپی خود را مجددا ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که با توجه به بحران ، هیچ چیزی ناشنوا یا نا مناسب نیست.

در مورد اخبار هوشیار باشید و اگر تحولات جدیدی در یک بحران مداوم وجود دارد ، به سرعت محور باشید ، اما بدانید که با استراتژی خود در گیر و باری ابدی گیر نکردید.

هر بحرانی مانند این بحران نخواهد بود:

  • اتفاقاتی با نیازهای فوری بیشتر رخ خواهد داد.
  • رویدادهایی که به شکلی بزرگتر یا کمتر قابل توجه برای برند شما اعمال می شوند.
  • رویدادهایی که به سکوت شما یا پاسخ های رسمی یا کمک شما نیاز دارند.

مهم نیست که بحران چگونه به نظر می رسد ، می توانید اصول اولیه برنامه را برای کمک به جلوگیری از تبدیل شدن به یک هشتگ طعنه آمیز در اواسط اضطراری ، فراهم کنید.

مخاطبان خود را با پاسخ ها و محتوا انسان محور نزدیک کنید.

آنها ممکن است لزوماً به یاد نداشته باشند که اگر شرکت خوب تختخواب سگ خود را با این بحران مواجه کرده باشید ، اگر به خوبی آن را حل کنید ، اما به یاد داشته باشید: به هر حال در مورد شما نبود.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: بوم