نحوه متوقف کردن اتلاف پول در بازاریابی محتوا

فوریه 2013 سالی بود که “بازاریابی محتوا” شروع به برداشتن بخار واقعی کرد.

آنقدر محبوب شد که مشاغل کنجکاو شدند و شروع به جستجوی Google برای هرگونه اطلاعاتی درباره ایجاد محتوا کردند که به رشد آنها کمک می کند.

و در سال 2020 ، علاقه به این مدت به یک رسید همه زمانه بالا.

تأثیر بودجه بازاریابی محتوا

سازمان ها اکنون دارند تیم های محتوا با افراد خاص و منابع منحصراً بر ایجاد محتوا ، استفاده از آن برای جذب مخاطبان خاص و ایجاد مشاغل متمرکز می شوند.

اما اکنون یک مشکل برانگیز وجود دارد

بدست آوردن نتایج از مطالبی که منتشر می کنند برای این تیمها به طور قابل توجهی دشوارتر خواهد شد – به ویژه برای افرادی که در حال حاضر مخاطب اشتغالی ندارند.

یک بررسی SEMrush در سال 2019 نشان داد 54٪ از 1200 بازاریاب در یک نظرسنجی در سال 2019 می گویند مهمترین چالش بازاریابی در محتوای آنها “ایجاد محتوا است که منجر به کیفیت تولید می کندچالش های بودجه بازاریابی محتوا

و در بیشتر موارد ، این مبارزه نتیجه ای است که هوس هر کسب و کار برپا می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

هر سازمانی این نکته را به این نکته تبدیل کرده است که به طور روزانه مخاطبان خود را به آنها آموزش می دهد.

آنها در لینکدین ، ​​فیس بوک ، یوتیوب ، در بلاگ ها ، ایمیل ، پیام کوتاه ، اعلانات فشار مداوم (شما نام آن را می گذارید!) مقدار محتوا را ایجاد می کند.

متأسفانه ، عرضه محتویات آنها (و همه ما) اکنون به مراتب بیشتر از چیزی است که اکثر مردم می توانند از آن استفاده کنند.

مارک شفر ، مشاور بازاریابی کهنه کار این را نامیده است شوک محتوا در سال 2014 ، درست یک سال پس از آنكه گوگل گزارش داد كه اصطلاح “بازاریابی محتوا” به محبوبیت زیادی رسیده است.

به عبارت دیگر ، افزایش محبوبیت و استفاده از بازاریابی محتوا منجر به شوک محتوا شد.

با این حال ، مدیران در حال تنفس گردن تیم های بازاریابی خود هستند و خواهان بازگشت هزینه های خود برای محتوا هستند.

و به درستی

هیچ کسب و کاری نباید برای محتوا (یا هر چیز برای این موضوع) هدر دهد.

اما همانطور که مدیران فریاد می زنند ، “نتایج واقعی خط پایین را برای ما دریافت کنید از مطالب شما! ” تیم های بازاریابی و محتوا نیز به معنای واقعی کلمه فریاد می زنند ، “ما تمام تلاش خود را می کنیم اما نمی دانیم چگونه می توانیم نتایجی را که می خواهید از طریق محتوا بدست آورید ، تولید کنیم!”

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

با این حال ، برخی از تیم ها موفق به استقرار بازاریابی محتوا و کسب نتایج می شوند.

برخی دیگر از آن نه چندان خوب استفاده می کنند و پول سخت درآمد را هدر می دهند.

یکی از راه های مهم برای دانستن اینکه اردوی شما به کدام اردو تعلق دارد این است که آیا آنها روش های خود را تغییر نداده اند – از نحوه شرکت ها هفت سال پیش حدود بازاریابی محتوا را مستقر کردند.

روشها تغییر کرده اند

ایجاد محتوا همیشه یک تمرین بی دردسر نبوده است.

قبل از سال 2013 ، هر وقت سازمانی مطالب جدید ، مفید یا سرگرم کننده ای را منتشر می کرد ، مخاطبان آنها تقریباً بلافاصله به آن توجه می کردند و شروع به اشتراک گذاری می کردند (با فرض اینکه آنها مفید باشند).

در اکثر موارد ، این امر به این دلیل اتفاق جالب و جدیدی بود که اتفاق می افتد – این بود که شرکت ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا به مردم کمک می کردند ، بدون اینکه واقعاً از آنها بخواهند چیزی بخرند یا هزینه بپردازند.

بعلاوه ، همه مشاغل این کار را انجام نمی دادند ، بنابراین مقدار محتوای در گردش در آن زمان بیشتر از چیزی نبود که مردم بتوانند در آن خیس شوند.

اما قضیه امروز فرق می کند.

روشهای جلب توجه مردم از طریق محتوا نسبت به آنچه در حدود 5-10 سال پیش تغییر کرده است تغییر کرده است.

تا سال 2015 ، تعداد سهام 50٪ مقالات منتشر شده در هر پست به بیش از هشت سهام کاهش نیافته بود.

رضایت مردم با محتوا خیلی سخت تر شده بود.

همان نوع محتوا که آنها را به هیجان می آورد دیگر این کار را انجام نمی دادند – زیرا آنها بیش از گذشته در معرض مطالب قرار گرفته بودند.

خط پایین: مشتریان تغییر کرده اند.

و تیم شما نیز باید روشهای مورد استفاده خود را برای استقرار محتوا تغییر دهد.

این کار با برنامه ریزی جلسات استراتژی شما با تمرکز جدید شروع می شود.

جلسات استراتژی با تمرکز جدید

جلسات استراتژی ممکن است یک فعالیت جدید برای تیم شما نباشد ، اما شما به آنها نیاز دارید تا تمرکز جدیدی داشته باشید – تمرکز بر هدر رفتن پول بازاریابی.

از کجا شروع کنیم:

به تنهایی یا با تیم خود بنشینید و راهی را ابداع کنید که می خواهید سه کار مهم انجام دهید:

  • نوع محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما نادیده بگیرند.
  • محتوا را طوری توزیع کنید که بدون شک به مخاطب هدف شما برسد.
  • نتایج واقعی کسب و کار (ROI) را از محتوایی که منتشر می کنید دریافت کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

این وظایف شما نمی توانید از یک سازمان دیگر یا یک رقیب موفق کپی کنید.

نحوه پیشبرد این سه کار با در نظر گرفتن پویایی ، اهداف و منابع موجود ، از تجارت به مشاغل دیگر متفاوت خواهد بود.

برای گسترش کمی بیشتر …

نوع محتوا را ایجاد کنید که مخاطبان شما نادیده بگیرند

ایجاد محتوا برای مخاطبان شما نادیده گرفته نمی شود یعنی تحقیق

این تحقیق به دنبال کلمات کلیدی نیست که حجم جستجوی بالایی دارند ، بنابراین می توانید در مورد آنها محتوا ایجاد کنید و در گوگل رتبه بندی کنید.

این نتیجه یا نتیجه تجاری دیگری ایجاد نمی کند ، مگر اینکه آن کلمات کلیدی آنچه مخاطبان شما برای جستجوی محتوا استفاده می کنند.

درعوض ، تحقیق در اینجا به معنای جستجوی سؤالاتی است که مخاطبان از شما می پرسند که توسط سایر نشریات یا سازمانها به آنها پاسخ داده نشده است.

سپس ، به جامع ترین و کامل ترین راه ممکن برای جدا کردن مشاغل خود ، به آنها پاسخ دهید.

محتوا را طوری توزیع کنید که بدون شک به مخاطب هدف شما برسد

توزیع موثر محتوا به دنبال کانالهایی است که مخاطبان شما هر روز وقت خود را با کیفیت می گذرانند و به صورت استراتژیک محتوای شما را در آنجا توزیع می کنند – بدون اینکه اسپم باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

نتایج واقعی کسب و کار را از مطالبی که منتشر می کنید دریافت کنید

در آخر ، نتایج کسب و کار را از محتوای خود استخراج می کنید یعنی فروش

اینها ممکن است فروش مستقیم یا غیرمستقیم باشد.

فروش مستقیم از طرف افرادی است که تقریباً در حین خواندن یا مشاهده مطالب شما محصول یا خدمات شما را خریداری و ثبت نام می کنند.

فروش غیرمستقیم از محتوا توسط افرادی انجام می شود که محتوای شما را می بینند و بعداً برای خرید محصول یا خدمات شما بر می گردند.

خلاصه

در پایان ، شما به تیم خود نیاز دارید تا هدر دادن پول در زمینه اجتماعی و محتوا را متوقف کند.

درعوض ، راههای بهتری را برای دستیابی به مخاطبان خود از طریق محتوائی که نمی خواهند نادیده بگیرند ، استراتژیک کنید و سپس آن را از طریق کانالهایی که مشتریان خود مکرر توزیع می کنید ، توزیع کنید.

با استفاده از این استراتژی ، محتوای خود را مجدداً دنبال خواهید کرد و به شما و پیروان ارزشمند خود به صرفه ترین و اصیل ترین روش خدمت می کنید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مارس 2020