نحوه شناسایی سوالات و بهینه سازی سایت خود برای پرسش و پاسخ ، سؤالات متداول و موارد دیگر

شناسایی و پاسخ به سؤالات جستجوگرها باید یکی از مؤلفه های اصلی هر استراتژی SEO باشد.

از این گذشته ، استفاده از سایتهای ما برای پاسخگویی به سؤالات ، قلب این مسئله است که انجام سئو چیست.

با این حال ، روش ها و ابزارهای مورد استفاده برای اجرای یک استراتژی Q&A بهینه و مؤثر ، طی سالهای متمادی تحول یافته اند.

مزایای بهینه سازی سؤالات و پاسخ ها چیست؟

اجرای یک استراتژی برای شناسایی و پاسخ دادن به سؤالات متداول پیرامون کلمات کلیدی هدفمند شما ، می تواند انواع مزایای ملموس برای کمپین سئو شما از جمله:

  • بهبود رتبه بندی های ارگانیک با دیدار بهتر کاربر در صفحه و فراهم کردن زمینه لازم.
  • عمق تخصص خود را در مورد موضوع مشخص به موتورهای جستجو نشان می دهد.
  • درآمد Snippets ویژه ، People Ask Ask و سایر موارد “در نتایج جستجوی Google”.
  • کسب نتایج غنی با استفاده از داده های ساختاری.
  • ایجاد فرصت برای افزایش UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) در کل سایت شما.
  • بهبود تجربه SEO محلی شما در Google My Business.
  • پتانسیل خود را برای برجسته سازی به متن برجسته کنید.
  • از همه مهمتر ، استفاده مؤثر از Q&A می تواند بهبود تجربه کاربر در سایت خود و به نوبه خود نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید.

نحوه یافتن سؤالی که جستجوگران شما می پرسند: 20+ ابزار برای استفاده

دهها استراتژی وجود دارد که می تواند برای شناسایی سوالات مرتبط با کلمات کلیدی هدفمند شما استفاده شود ، و هیچ یک از این راهبردها ذاتاً بهتر از روش دیگر نیست.

به گفته این ، ابزارهای SEO در چند سال گذشته کاملاً در این زمینه نوآوری شده اند ، بنابراین اگر بتوانید بودجه ای را به سمت نرم افزار SEO بکشید که داده های مربوط به سوالات جستجوگرها را فراهم می کند ، این احتمالاً سرمایه گذاری خوبی برای SEO شما خواهد بود. و استراتژی های محتوا.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

با این وجود گزینه های رایگان زیادی برای شناسایی سوالات مربوطه وجود دارد.


تاکتیک ها و نرم افزارهای تحقیق رایگان

کنسول جستجوی Google (بعلاوه صفحه های Google یا Excel)

کنسول جستجوی Google مکان مناسبی برای برداشت سؤالاتی است که جستجوگران شما از آنها می پرسند (خب ، محدود به مواردی است که سایت شما در حال حاضر برداشت ها و ترافیک را دریافت می کند).

برای دستیابی به سؤال در یافتن سؤالات در رابط GSC ، نمایش داده های جستجوی خود از هر محدوده تاریخ را مشاهده کنید و کلمات سؤالی مانند “چه کسی” ، “چه” یا “چه زمانی” را فیلتر کنید.

این یک روند خسته کننده است ، اما به شما امکان می دهد بدون نیاز به صادرات هر چیزی ، در کنسول جستجوی Google بمانید.

وجود داشته است برخی از زمزمه ها درباره کنسول جستجوی Google که به طور بالقوه عبارات منظم (regex) را در گزارش عملکرد به روز شده قبول می کند ، اما این به طور کامل تأیید نشده است.

اگر و هنگامی که regex برای کنسول جستجوی Google حذف شد ، روند فیلتر کردن پرس و جوهای شما توسط کلمات کلیدی سؤالی مختلف را همزمان انجام می دهد.

تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، می توانید درخواستهای خود را صادر کنید و از Google Sheets یا Excel برای فیلتر کردن از طریق آنها استفاده کنید تا سؤالات را در مقیاس پیدا کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

برای داده های بیشتر ، می توانید از افزونه Google Sheets مانند Search Analytics for Sheets استفاده کنید ، این امکان را به شما می دهد تا بیش از 1000 ردیف را از GSC به Google Sheets وارد کنید (به طور معمول صادرات Google محدود به 1000 ردیف است).

سپس می توانید از فرمول زیر Excel / Google Sheets برای یافتن کلمات کلیدی سؤال در یک دسته از اصطلاحات بزرگ استفاده کنید.

= IFS (ISNUMBER (جستجو (“Who” ، A2)) ، “found” ، ISNUMBER (جستجو (“آنچه” ، A2) “،” found “، ISNUMBER (جستجو (جستجو (” کجا “، A2)) ،” یافت ” ، ISNUMBER (جستجو (“چرا” ، A2) ، “یافت شده” ، ISNUMBER (جستجو (“چگونه” ، A2) ، “یافت”)

یا ، می توانید از الگوی صفحه Google ما (کلیک بر روی “ایجاد یک کپی”) استفاده کنید تا در نمایش داده شد ، برداشت ها و کلیک های موجود در کنسول جستجوی Google خود جایگذاری کنید و به سرعت تشخیص دهید که در صورت وجود ، کلمه کلیدی سؤالی در پرس و جو موجود است.

الگوی کلمات کلیدی سوال GSC توسط مسیر تعاملی با تشکر از جو وول از تیم SEO من در Path Interactive برای فرمول و الگوی صفحه گسترده.

مردم همچنین از & AskAsked.com می پرسند

یک جمله مشترک در جامعه سئو وجود دارد: بهترین مکان برای یادگیری نحوه انجام ، جستجوگرها با نگاه کردن به نتایج جستجو در خود است.

مقاله پیشنهادی  9 فاکتورهای سطح صفحه برای ارزیابی

این قطعاً در مورد موتور سوال داخلی خود Google صادق است: جعبه People also Ask.

People Also Ask یک ویجت تعاملی است که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود و به کاربران اجازه می دهد تا از طریق سؤالات مربوط به آن حرکت کنند (در واقع – به نظر می رسد که سوالات تا زمانی که کاربر روی آنها کلیک کند ، بی نهایت بارگیری می شود).

مطابق با موری اوبرشتین، CMO از RankRanger ، “PAA” در 2 سال گذشته در نتایج جستجوی دسک تاپ و موبایل در 85٪ افزایش یافته است ، بنابراین هیچ کمبودی از تحقیق در مورد سؤال هایی که باید در اینجا انجام شود وجود ندارد.

افراد همچنین از جعبه های

اگر می خواهید سوالات مربوطه را مستقیماً از دهان اسب بدست آورید – مرور از طریق PAA یک تاکتیک آسان است.

با این کار ، مارک ویلیامز کوک ، متخصص سئو با اتوماسیون این فرآیند با ابزار فوق العاده خود ، AlsoAsked.com ، خدمات عظیمی به جامعه سئو انجام داد و اجازه استفاده رایگان داد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در زیر مثالی از چگونگی جستجوی ابزار به دنبال یکی از درخواستهای مورد علاقه من ، “تکنو در برلین” ، آمده است.

تمام سؤالات ارائه شده در اینجا مستقیماً از نتایج جستجوی Google گرفته شده و فرصتهایی را برای اضافه کردن سؤالات اضافی به محتوای شما و یا صفحات جدید برای پرداختن به سؤالات متداول جستجوگرها نشان می دهد.

P.S: از شما متشکریم ، مارک ، به خاطر این که به ما اجازه صادر کردن این نتایج را داده ایم (دکمه سمت چپ دوم از سمت راست)!

همچنینAsked

افراد همچنین به جستجوی – پنل دانش Q&A

People Also Ask فقط یکی از ویژگیهای متنوعی است که در نتایج جستجوی Google ایجاد شده است و جستجوگرهای مربوط به سؤالات مرتبط را پیش بینی کرده و پیشنهاد می کند که ممکن است پرس و جو مربوط به پرس و جو مشخص شده باشد.

به عنوان مثال ، گوگل سالها است که “جستجوهای مرتبط” را در بیشتر جستجوها در انتهای نتایج جستجو گنجانده است ، اگرچه این ویژگی غالباً برای اهداف تحقیق در کلمات کلیدی نادیده گرفته می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

مثال دیگر ویژگی Q&A جدید Google است که از برنامه Cameos خارج شده و در برخی از صفحه های دانش مانند جعبه قرمز در مثال زیر نمایش داده می شود:

سؤالات پنل دانش

گوگل همچنین آزمایش کرده است که من به صورت غیررسمی “حباب های پالایش پرس و جو” می نامم ، که به عنوان یک فرصت عالی برای سؤال کردن سؤالات مربوط به طور مستقیم در نتایج جستجو و بدون استفاده از هیچ نرم افزاری پولی است.

اینها فقط تعداد معدودی از انواع مختلف نتایج جستجو است و گوگل در سؤالات مربوط به سطح در نتایج جستجو در حال اجرا است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به پیشنهادات Google توجه کنید ، زیرا آنها به عنوان یک تحقیق عالی برای دیدن سؤالات مهمی که باید در محتوای خود بدانید چه هستند.

Google Trends

در حالی که Google Trends به طور خاص سوالات را پوشش نمی دهد ، به عنوان ابزاری عالی عالی برای تحقیق در روندهای جستجو و استفاده از این اطلاعات برای پیشبرد سؤالات استفاده می شود.

به نظر می رسد استفاده از ویژگی “مرتبط” برای هر دو موضوع و نمایش داده شد و صادرات آن برای دستیابی به 25 نتیجه برتر ، بسیار مفید است.

اپراتورهای جستجوی Google

اگر می خواهید به اصول SEO برگردید ، همیشه می توانید از موتور جستجوی خود Google استفاده کنید – شما حدس زده اید – موتور جستجو برای جستجوی سوالات

از اپراتورهای جستجو استفاده کنید تا مستقیماً سؤالاتی را که افراد در سایتهای دیگر می پرسند و به آنها پاسخ می دهند ، بپردازید.

در اینجا مثالی از نحوه ساختار دادن به اپراتورهای جستجو برای جمع آوری تمام صفحات موجود با عبارت “تکنو در برلین” در عناوین صفحه آنها آورده شده است:

techno in berlin

Reddit ، Quora و سایر سایت های UGC

سایتهای محتوای تولید شده توسط کاربر مانند Reddit و Quora برای استفاده رایگان هستند (اگرچه این امکان را برای شما فراهم می کند که برای استفاده بهینه از آنها ، اکانت هایی را در هر سیستم عامل ایجاد کنید).

شما می توانید به این سایتها اکتفا کنید تا نبض آنچه را که مخاطبان شما درباره موضوعات هدف و کلمات کلیدی خود می پرسند ، حفظ کنند.

بسیاری از Subreddits قبلاً سؤالاتی را مطرح کرده است که در ستون های فرعی آنها ایجاد شده است.

قبلاً راهنماهای زیادی در مورد بهترین روشها برای دستیابی به تحقیقات کلمات کلیدی از این سایتهای UGC ، مانند این توسط گرگ جاربو ، نوشته شده اند.


ابزارهای پرداخت شده برای شناسایی سوالات جستجوگرها

اگر تصمیم دارید که به نرم افزار SEO بپردازید و روی نرم افزار SEO سرمایه گذاری کنید که به طور خاص شامل کارایی است که سوالات مربوطه را پوشش می دهد ، اینها برخی از ابزارهای مورد علاقه SEO من برای این منظور است (اما به هیچ وجه لیست کاملی از همه آنها) نیست.

کلمه کلیدی

Keywordtool.io یک گزینه مقرون به صرفه برای برجسته کردن سریع سؤالات در مورد هر موضوعی است.

جستجوی پرس و جو را جستجو کرده و دکمه “سؤالات” را فشار دهید

این یک ابزار عالی برای استفاده برای سطح سوالات اخیر است. غالباً روند جستجو را در سطح حتی حاد تری نسبت به خود Google Trends جستجو می کند.

SEMrush ، Moz ، Ahrefs ، Conductor

در حال حاضر بسیاری از ابزارهای محبوب SEO حاوی ویژگیهایی هستند که بطور اختصاصی می توانند سؤالات را در سیستم عاملهای تحقیقاتی کلمات کلیدی خود جدا کنند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این کار با فیلتر کردن دکمه “سؤالات” هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی انجام می شود.

این ویژگی در SEMrush ، Moz ، Ahrefs ، Conductor و مطمئناً سایر افرادی که این قابلیت را ارائه می دهند گنجانده شده است (متأسفم که نمی توانم در تمام ابزارهای شما مشترک شوم ، اما مطمئن هستم که آنها عالی هستند!)

به عموم مردم پاسخ دهید

Answer the Public ابزاری یکبار رایگان ، اما اکنون پرداخت شده (اما ارزان) است که تمام کلمات کلیدی مربوط به خودکار Google را برای جستجوی داده شده شما پوشش می دهد.

این ابزار کار شناسایی کلمات کلیدی سؤال را برای شما انجام می دهد و یک قالب بصری زیبا که می توانید برای سازماندهی سوالات خود استفاده کنید ، فراهم می کند.

answerthepublic

مجموعه جستجوی محتوا

Searchmetrics یک مجموعه عالی از Content Experience را ارائه می دهد که به عنوان بستری برای نوشتن و اصلاح محتوا با توصیه های سئو که مستقیماً درون رابط ساخته شده است ، ارائه می دهد.

“سؤالات” فقط یکی از توصیه های بسیاری است که توسط ابزار ارائه شده است ، اما قرار دادن آنها در نوار کناری باعث می شود بدون نیاز به انجام تحقیقات ، سوالات مربوطه را آسان کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

تجربه محتوای searchmetrics

آمار

Stat ابزاری عالی برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی است که توانایی ایجاد افراد جامع را نیز برای هر یک از کلمات کلیدی یا برچسب های ردیابی شده خود صادرات بخواهید.

استفاده از سؤالات و پاسخها برای بهینه سازی محتوای شما

اکنون که همه این کلمات کلیدی فوق العاده را جمع آوری کرده اید – چگونه آنها را بهینه می کنید؟

در اینجا انواع تاکتیک های مؤثر وجود دارد که می توانید از آنها برای درج سوالات و پاسخ ها در محتوای خود استفاده کنید.

1. سوالات مربوط به سوالات متداول را اعمال کنید (و از طرحواره سؤالات متداول استفاده کنید)

معرفی طرح سؤالات متداول در دنیای سئو ، فرصتی را برای ایجاد مقدار زیادی از املاک و مستغلات ارگانیک با استفاده از داده های ساخت یافته ایجاد کرده است.

اگرچه به نظر می رسد گوگل از آنجایی که به شیوع سؤالات متداول در SERP ها پاسخ داده است (نمودار زیر را از Rank Ranger مشاهده کنید ، که نشان دهنده افت کلی در طرحواره سؤالات متداول در 15 ژوئیه 2020 است) ، نتایج سؤالات متداول هنوز هم نسبتاً گسترده است. SERP ها ، و با چند فرصت بی نظیر همراه شوید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

faq-markup-serps

موضوعی که من در مورد FAQ Schema بیشتر از همه دوست دارم این واقعیت است که Google به شما امکان می دهد پیوندهایی به صفحات دیگر در پاسخ خود اضافه کنید.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب طرح شایان ذکر این واقعیت است که می توان آن را در رابطه با سایر انواع Schema در صفحه خود استفاده کرد ، مانند نتایج مثال غنی ، مانند نتایج مثال زیر ایجاد کرد.

مقاله پیشنهادی  سندیکا بودن محتوا چگونه بر عملکرد محتوای اصلی شما تأثیر می گذارد

مخلوط faq و طرح محصول

با استفاده از این روش ، می توانید سوالات متداول ، به علاوه علامت گذاری سوال طرحواره ، به صفحه های مختلف در سایت خود ، فراتر از صفحه سؤالات متداول ، اضافه کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

سؤالات متداول را به صفحات محصول ، صفحات موقعیت مکانی یا سایر صفحات نشان داده شده برای ظاهر بهتر در نتایج جستجوی ارگانیک اضافه کنید (اما از طرح سؤالات متداول سوء استفاده نکنید ، زیرا به نظر می رسد Google در حذف اسپم است).

2. استفاده از سؤالات و پاسخ (پرسش و پاسخ) در سایت خود

چند روش وجود دارد که می توانید ویژگی های پرسش و پاسخ را در سایت خود ایجاد کنید ، و حتی به طور بالقوه مکالمه خود را با مخاطبان خود با استفاده از سؤالات هدف خود شروع کنید.

شما لازم نیست تنها کسی باشید که به سؤالات موجود در سایت خود پاسخ دهید.

گاهی اوقات ، باز کردن این مورد در اختیار کاربران خود برای به اشتراک گذاشتن دیدگاههای خود می تواند صفحات بسیار ارزشمندی را برای سئو ایجاد کند.

تالارهای گفتمان نمونه نمونه خوبی از این استراتژی در عمل است.

برای سایت های تجارت الکترونیکی ، می توانید عملکرد Q&A را در صفحات محصول خود فعال کنید و مکالمه را با بارگذاری برخی از سوالات متداول در مورد محصول از طرف نام تجاری شروع کنید.

برای سایتهایی که دارای یک مؤلفه انجمن هستند ، می توانید سؤالاتی را در انجمن ها ، تابلوهای پیام یا بخش های اظهارنظر خود ایجاد کنید تا مکالمات در میان کاربرانتان ایجاد شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این یک روش سریع و آسان است که به کاربران امکان می دهد محتوا را برای شما ایجاد کنند – فقط حتما محتوای تولید شده توسط کاربر را برای کیفیت تعدیل کنید.

گوگل کاملاً آشکار کرده است که اظهار نظرهای بی کیفیت و یا اصلاح نشده می تواند کیفیت درک شده صفحه شما را پایین بیاورد.

3. پرسش و پاسخ را به نمایه تجارت من در Google اضافه کنید

اگر معمولاً در مورد شغلتان سؤالاتی مطرح شده است ، Google& Business My Business Q&A یک منبع خارق العاده و خارق العاده است که برای ارسال و پاسخ به این سؤالات از طرف شغل خود استفاده می کنید. (فریاد بزن گرگ گیفورد برای اولین بار من را در معرض این تکنیک قرار دهید!)

Google My Business به صورت فنی اجازه می دهد هرکسی که دارای یک حساب Gmail است برای اینکه بتوانید در مورد یک تجارت در Google My Business سؤال و پاسخ دهید.

بنابراین ، چیزی وجود ندارد که شما را از اضافه کردن سؤالات خود یا شخصی که بر روی کارمندان خود قرار دارد باز دارد و سپس مستقیماً به این موارد از طریق تجارت پاسخ دهید.

سپس می توانید این سؤالات را “تأیید کنید” – با 3 رأی گیری از 3 کاربر مختلف Gmail ، این سؤال در قسمت نمایه Google برای کسب و کار من قرار خواهد گرفت.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این یک روش عالی برای پیشبرد مکالمه و کنترل حضور نام تجاری شما در Google My Business است.

در زیر مثالی از چگونگی این امر در طبیعت مشاهده می شود (به جعبه قرمز نگاه کنید):

google سؤالات و پاسخهای شغلی من

Noah Learner و افرادی که در آژانس اتوماتیک و دو Octobers هستند اخیراً یک افزونه رایگان Google Sheet به نام Postamatic ایجاد کرده اند که به شما امکان می دهد این سؤالات و پاسخ ها را در مقیاس در نقاط مختلف GMB ارسال کنید.

اگر می توانید ده ها یا بیشتر نمایه Google برای کسب و کار من را برای مکان های مختلف مدیریت کنید ، این می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود. (Postamatic نیز برای ارسال ها و بررسی های Google از عملکرد مشابهی برخوردار است).

بهینه سازی برای سوالات و پاسخ ها هسته اصلی یک استراتژی SEO خوب است

روشهای تحقیق و بهینه سازی فوق فقط سطح کارهایی را که می توانید با یک استراتژی SEO خلاقانه و خلاقانه انجام دهید ، که متمرکز بر پاسخگویی به سوالات مخاطبان شما است ، خراشیده می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به یاد داشته باشید که گاهی اوقات قضاوت انسان بهترین ابزار در اختیار شماست.

اگر می دانید نیازها و نگرانی های واقعی مخاطبان شما چیست ، همیشه بهترین مکان برای شروع پاسخ به سؤالات سایت شماست.

سرانجام ، در صدر تحولات Google در این زمینه باشید ، زیرا به نظر می رسد گوگل به طور مداوم در حال نوآوری نحوه نمایش سؤالات و پاسخ ها در نتایج جستجو هر ساله است.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، آگوست 2020