نحوه (دوباره) ساختن آژانس سئو امروز: تغییر مدل های کسب و کار

شتاب برنامه ریزی چابک

تحول دیجیتالی در خط مقدم بسیاری از مشاغل تحت فشار قرار گرفته است ، زیرا مصرف آنلاین از ضرورت زیاد شده است. به همین دلیل ، همانطور که ویلسون در یک جلسه دایره اشاره کرد ، عملیات تجاری مجبور به پذیرش برنامه ریزی چابک بود ، از چرخه ماهانه به چرخه حتی در هفته ،.

احتمالاً این روند دیگری برای ماندن در اینجاست ، و این باعث می شود كه آژانسها وضعیت تنها اجرای خود را به یك نقش مشاوره تر تبدیل كنند – به مشاغل كمك می كند تا سیستم های دیجیتالی خود را با دانش و اطلاعات جستجوی خاص سرعت بخشند.

یک مرتبه جالب توجه وجود دارد که می تواند با دستیابی به آژانس های SEO جای استراتژیک و مشورتی بیشتری را بگیرد. رقابت شدید بین شرکتهای مشاوره سنتی و آژانسهای متحول شده در سراسر بازار می تواند بوجود آید.

اعمال جستجوی اطلاعات

روند دیگری که در سراسر همه گیر شتاب گرفته شده است ، که گوگل نیز برای مشاغل برجسته کرده است ، اهمیت داده های جستجو در تعیین بازارهای پر رونق یا رفتارهای مهم مصرف کننده است.

احتمالاً برای ماندن در اینجا ، اهرم داده های جستجو می تواند فراتر از سطح استراتژیک باشد و نحوه تغییر مشاغل عملکرد خود را به ما اطلاع دهد.

به عنوان مثال ، همانطور که ویلسون ادامه داد ، تجزیه و تحلیل داده های جستجو برای درک سفر مشتری و آنچه افراد در مورد یک تجارت خاص سؤال می کنند ، می تواند از پشتیبانی مشتری و مطالب جدید سوالات متداول آنها آگاه شود.

باز هم ، نقش پشتیبانی آژانس جستجوگرها در سطح مشاغل عمومی می تواند به رشد خود ادامه دهد.

با این وجود ، یک تأثیر مرتبه دوم می تواند ظهور نوع جدیدی از شرکت ها را نشان دهد که فقط به جستجوی تحقیقات پیشرفته می پردازد – مشاوره با شرکتهایی که از داده های جستجو برای تجزیه و تحلیل تجارت استفاده می کنند ، بدون اینکه رابطه مستقیمی با SEO داشته باشد.

اینها برخی از روندهای اصلی است که ما کشف کردیم.

شما می توانید این تمرین از تحلیل روند فعلی را با آنچه کشف کرده اید و پیامدهای آن می تواند ادامه یابد ، تا زمانی که 3-5 روند مهم برای زمینه آژانس خود پیدا کنید.

روندهای تجاری فعال و بوم مدل تجاری جدید

با بررسی روندهای عملی و عملی شما ، زمان آن است که یک بوم مدل تجاری جدید ایجاد کنید ، با این ایده که یک آژانس جستجوگرها با منابع قابل توجهی چگونه می تواند در دنیای امروز شکل بگیرد.

به طور خلاصه ، بوم مدل تجاری (BMC) طراحی شده توسط الکس Osterwalder ابزاری استراتژیک است که به شما کمک می کند یک مدل تجاری موجود را ارائه دهید و آن را برای همه ذینفعان آژانس عملی کنید. همچنین ابزاری است که شما را قادر می سازد در آینده بیندیشید و الگوهای بین بلوک های ساختمانی مشتریان ، کانال ها ، فعالیت ها ، درآمدها و موارد دیگر ایجاد کنید.

درباره روندهای تجاری که کشف کرده اید فکر کنید

این مرحله واسطه ای است که ما در SEOmonitor برای معرفی شما به شما کمک می کنیم تا از نیروهای خارجی تأثیرگذار بر انتخاب های خود آگاه باشید.

مقاله پیشنهادی  4 ستون موفقیت سازمانی در سئو

بنابراین کدام یک برای شکل دادن یک مدل تجاری بهتر برای آژانس مرتبط هستند؟

به عنوان مثال ، در بحث ما با مدیرعامل TitanGrowth ، لوک لاوئر ، وی گفت: فرار را به عنوان یک روند جالب در مدیریت ریسک ذکر کرد. در سرمایه گذاری ، حصار به معنای محافظت از سبد سهام خود با گرفتن موقعیت مخالف در یک دارایی مرتبط است.

اگر تأثیر منفی بر سهام X فعلی خود مشاهده می کنید ، نمی فروشید بلکه در سهام Y دیگری سرمایه گذاری می کنید که خطر از دست دادن شما را کاهش می دهد.

به عنوان یک آژانس ، پرچینگری می تواند به معنای تنوع بخشیدن به سبد مشتری شما باشد – زیرا شما هرگز نمی دانید در آینده کدام صنعت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد ، می توانید نمونه کارها را به عنوان شاخصی از صنایع مختلف برای هدف قرار دهید.

بخش مشتری را انتخاب کنید و آنها را با گزاره ارزش خود متصل کنید

ببینید چگونه یک روند بزرگ مانند کار از راه دور می تواند بر آژانس جستجوگرها و مشتری احتمالی تأثیر بگذارد.

آیا آنها مایل به همکاری با آژانس هایی هستند که تیم خدمات مشتری دارند و تمام مناطق زمانی را پوشش می دهد؟

شاید شما می توانید تیم توزیع شده و دانش بازارهای مختلف را به عنوان یک پیشنهاد کلیدی برجسته کنید و حتی مارک هایی را هدف قرار دهید که پوشش بین المللی دارند.

اگر پرچین را به عنوان لنز انتخاب می کنید ، روش های مختلفی برای پیشبرد آن وجود دارد: گرفتن مشتری بیشتر ، احتمالاً ناشی از فناوری و تجارت الکترونیکی ، یا مارک هایی را که باید این انتقال را انجام دهند ، هدف قرار می دهید.

برای داشتن یک سبد متنوع در این رابطه ، و به دانش فنی خود به آنها می توانید به عمودی های بیشتر از گذشته حمله کنید. یا ، تنوع بخشیدن به خدمات شما که می تواند به یک نقش مشورتی تر یا موقعیت یکپارچه بازاریابی دیجیتال تبدیل شود – یک تمایزکننده بالقوه دیگر در بازار جهانی امروز.

در مورد کانال های جدید و روابط مشتری فکر کنید

هنگامی که بخش های مشتری هدف را تعیین کردید و گزاره کلیدی که شما را در حل مشکل خاص آنها متمایز می کند ، زمان آن رسیده است که نحوه ایجاد روابط با آنها و کدام کانالهایی را که می توانید برای رسیدن به آنها استفاده کنید ، بررسی کنید.

این همه گیری باعث شده است که زوم به یکی از کانالهای پرتحرک ترین تبدیل شود – تماس های ویدیویی هفتگی عادی در گرفتن نبض مشتری و مدیریت پروژه های خود است.

با برنامه ریزی چابک در چشم ، این به معنای ارتباط نزدیک تری بین آژانس و شرکت است ، ضمن هماهنگی در اسپرینت و استراتژیک تر شدن در مورد سئو.

شاید حتی در نظر داشته باشیم که یک مدیر پروژه مستقیماً با مشتری یا یک متخصص سئو کار کند تا بتواند سریع تصمیم گیری در هر دو طرف داشته باشد.

مقاله پیشنهادی  نحوه دستیابی به کالاهای خارج از بورس در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی

این بیماری همه گیر مدتی نیز از برنامه های آفلاین خارج شد که یک کانال مهم توسعه تجارت برای آژانس ها و شرکت ها به طور یکسان بود. رادو مارکوسو خاطرنشان کرد که چگونه آنها از ابتدای کار قفل ، جلسات Power Upswing خود را بصورت آنلاین انجام دادند و توانستند بیش از 350 شرکت کننده واجد شرایط را که قبلاً هیچ ارتباطی با آژانس خود نداشته اند ، جمع کنند – یک روش هدفمندی بهتر.

اکنون فرصتی مناسب برای بهره برداری از بازاریابی برون مرزی مبتنی بر داده برای آژانس است ، و حتی به فکر آزمایش قیف فروش و اتوماسیون در صلاحیت هدایت شما باشید.

خروجی داده محور هنگام فکر کردن در مورد مشتریان بالقوه و تلاشهای تولید سرب شما ، متغیرهای بسیار بیشتری را در نظر می گیرد.

به طور سنتی ، آژانسها بر اساس درآمد هدف قرار می گیرند.

با این حال ، اکنون به مواردی مانند فن آوری که در کل وب سایت مشتری (به عنوان مثال دروپال) قدرت می دهد ، تغییر سالانه کلمات کلیدی یا سهم بازار ماهانه آنها (روندهای YoY) دسترسی دارید. این امر می تواند برای پیام رسانی های بسیار هدفمند ، انتخاب بهتر کانال های بازاریابی و ارائه پیشنهادهای ویژه از طریق کار ، از آن استفاده شود.

فعالیتهای اصلی جدید خود را با منابع و همکاران متصل کنید

هنگامی که می دانید چگونه می توانید به هدف تعیین شده خود برسید و پیام های اصلی خود را چه می کنید ، باید در مورد تغییرات در فعالیت ها ، منابع و شرکای اصلی آژانس خود فکر کنید.

مجدداً از نظر خدمات جدید ، از جمله فعالیتهای کلیدی جدید برای آژانس سئو خود ، محافظت کنید. شما می توانید جستجوی پرداخت شده ، روابط عمومی دیجیتال یا آموزش و مشاوره را ادغام کنید. یا حتی آژانس خود را با یک بخش Analytics برای هر دو مشتری و تحقیقات و توسعه داخلی گسترش دهید.

این به معنی منابع مختلفی است که شما باید در نظر بگیرید (استخدام های جدید ، نرم افزار جدید و غیره) یا گسترش مشارکت خود با ارائه دهندگان نرم افزار ، فریلنسرها یا سایر آژانس های تخصصی.

همچنین ، کار از راه دور وارد بازی می شود و منابع اصلی شما را با چالش های جدیدی مواجه می کند – از یک طرف ، متخصصان خوب اکنون از هر نقطه جهان قابل دسترسی هستند ، اما از طرف دیگر ، جذب و ورود به سیستم مشکل تر می شود.

به عنوان مثال ، جوانان برای رشد در موقعیت خود نیاز به تماس مستقیم بیشتری با سالمندان و تیمهای خود دارند. به علاوه ، شما چطور برای فرهنگ مناسب استخدام می کنید؟

شما می توانید در مورد دوره های طولانی مدت سوار شدن ، استخدام یک مشاور HR یا ایجاد تاکتیک های آنلاین جدید برای مدیریت افراد (اتاق های غیر رسمی زوم ، برنامه های مشاوره مجازی و غیره) فکر کنید. یا می توانید تلاشهای استخدام خود را به متخصصان و مدیران پروژه که در زمینه کنونی تجربه و استقلال لازم را دارند ، هدایت کنید.

مقاله پیشنهادی  12 روش استفاده از Google Trends برای سئو

هزینه ها و جریان های درآمد خود را تجزیه و تحلیل کنید

در آخر زمان ساختن بلوک های ساختمانی دیگر ، زمان آن فرا رسیده است که به ساختار هزینه ها و جریان درآمد بپردازیم.

کار از راه دور باعث کاهش هزینه در فضای اداری و رفت و آمد می شود ، اما می تواند دلالت بر انواع جدیدی از بسته ها برای کارمندان شما داشته باشد. به عنوان مثال ، بودجه ای برای تنظیم دفتر خانه تیم یا تأمین درصدی از صورتحساب ابزار (برق ، زیرساخت فناوری اطلاعات و غیره).

اگر حصار را انتخاب می کنید ، منابع جدید و مشارکتهای جدید که با گسترش آژانس شما ایجاد شده اند از نظر حقوق ، اشتراک نرم افزار یا پیمانکاران فرعی به هزینه های جدید تبدیل می شوند. به نوبه خود ، تنوع بخشیدن به خدمات شما با پیشنهادات ماهانه و / یا پروفایل مشتری یا عمودی شما به معنای درآمد جدید است که از رشد MRR شما (درآمد مکرر ماهانه) پشتیبانی می کند.

اگر تصمیم دارید برای SMB و شرکت ها مشاوره و آموزش ارائه دهید ، استفاده از مهارت های داده و تحلیل خود به خودی خود می تواند تبدیل به یک جریان جدید درآمد شود.

یا شاید شما یک ابزار اختصاصی توسعه دهید. در ابتدا ، این یک سرمایه گذاری است که ساختار هزینه شما را تغییر می دهد ، اما می تواند در همان زمان به یک کانال تجاری جدید تبدیل شود.

اعمال BMC در آژانس خود – تغییر مدل های تجاری

در پایان ، هدف از انجام این تمرین استراتژیک ، مشاهده نحوه ارتباط همه آنها است – روندهای کلان مؤثر بر کره زمین ، روندهای تجاری مرتبط با صنعت سئو و هر بخش از یک مدل کسب و کار آژانس که می تواند دچار تحولات شود و تحولات غیر منتظره

Osterwalder به ادامه مستند سازی مدلهای تغییر تجارت می پردازد ، زیرا BMC ابزاری است که می توانید چندین بار در زندگی آژانس شما استفاده شود. شما می توانید تیم رهبری خود را در نظر بگیرید و این را یک تمرین در مدیریت تغییر در نظر بگیرید – درک اینکه چگونه هر بخشی از تجارت نمایندگی شما می تواند تحول پیدا کند و این به معنای کل تجارت چیست.

با تغییر چشمگیر بازار در چند ماه گذشته ، فرصتی برای درک این است که چگونه مدل کسب و کار شما می تواند تغییر کند و بعد از COVID-19 برای صنعت سئو چه عواملی است.

در SEOmonitor ، ما متعهد هستیم كه به آژانسهای سئو كمك كنیم تا عدم اطمینان را جابجا كنند ، بنابراین راه حلهای خود را با متن فعلی تطبیق می دهیم.

جستجوی روندها ، ردیاب سلامت مشتری یا هیئت گزارشگری فقط بخشی از ابزارها و منابع تخصصی ما هستند.

ما همچنین در حال ادامه این آزمایش های فکری با بنیانگذاران بیشتر آژانس ها و مدیران ارشد در حلقه هستیم تا آژانس ها را به آنچه در حال حاضر مهم است متمرکز کنند. می توانید در مطالب زیر درباره روند انتخاب و مباحث بیشتر بدانید.