نحوه بهینه سازی برای Google Snippets Featured: راهنمای 12 مرحله ای

پنهان نیست که قطعه های برجسته قدرتمند هستند. هر حرفه ای در زمینه سئو (از جمله شما واقعا) قصد دارد هر قطعه ویژه ویژه محتوای خود را در اختیار داشته باشد.

این نتایج جستجوی توصیفی گسترده ، به عنوان یک جعبه خاص ظاهر می شود که به طور برجسته در بالای صفحه نتایج جستجو یا SERP نمایش داده می شود. بهینه سازی برای قطعه های برجسته (FS) می تواند به Google کمک کند تا درک کند که صفحه شما با یکی از این ویژگی های جستجو در دسترس ، بهترین پاسخ برای پرس و جو مربوطه است.

در این ستون ، استراتژی آزمایش شده و من برای بهینه سازی قطعه های برجسته (از جمله نمونه ها) ، الگوی تقویم محتوای تنظیم شده من برای قطعه های ویژه (که می توانید کپی و استفاده کنید) و س FAالات متداول برای پاک کردن س questionsالات باقی مانده در مورد FS . شما یاد خواهید گرفت:

  • قطعه های برجسته چیست؟
  • 4 نوع قطعه ویژه که می توانید هدف قرار دهید.
  • یک فرآیند 12 مرحله ای برای بهینه سازی برای قطعه های ویژه.
  • موارد جدید در قطعه های ویژه چیست؟
  • س FAالات متداول برای قطعه های ویژه

بیا شروع کنیم.

قطعه های ویژه چیست؟

قطعه های ویژه قطعه توسعه یافته ای است که در اولین موقعیت Google SERP ظاهر می شود. هدف از قطعه های ویژه Google پاسخ دادن به نیاز کاربر در آنجا در نتایج جستجو است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این تعریف Google است:

کاربرانی که می خواهند محتوای کامل را بخوانند می توانند بر روی URL قطعه ویژه کلیک کنند.

هنگامی که Google قطعه های ویژه را راه اندازی کرد ، برخی از سایت ها توانستند در صفحه 1 SERP ها به دو نتیجه دست یابند ، که در ابتدا باعث بهبود چشمگیر در دید آلی و ترافیک شد.

اما مانند همه موارد SEO ، روزهای خوش هرگز برای همیشه دوام ندارند. این توییت را از دنی سالیوان ببینید:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بهینه سازی برای قطعه های برجسته فقط افزودن س questionsال به عناوین و عنوان های فرعی نیست. خیلی بیشتر از این درگیر است.

4 نوع قطعه ویژه که می توانید هدف قرار دهید

هنگامی که به دنبال بهینه سازی برای قطعه های ویژه هستید ، باید انواع قطعه های ویژه موجود را درک کنید.

پاراگراف های کوتاه

هفتاد درصد قطعه های برجسته نوع پاراگراف هستند ، به طور متوسط ​​حدود 42 کلمه و 250 حرف.

پاراگراف نمونه بریده های برجسته.

بیشتر این عناوین برجسته ویژه با “What” یا “Why” شروع می شوند ، که نشان می دهد ماهیت آنها عمدتا اطلاعاتی است.

نکته حرفه ای: بیشتر کلمات کلیدی س “ال “What” بیشترین حجم جستجو را دارند ، اما برای برنده شدن در آنها باید کلمات کلیدی س withال با نمره دشواری کلمات کلیدی (KD) پایین را پیدا کنید.

قطعه های ویژه Listicle

به طور متوسط ​​19٪ از قطعه های برجسته از نوع Listicle هستند که به طور متوسط ​​از 6 مورد و 44 کلمه تشکیل شده اند.

دو نوع قطعه ویژه لیستلی پیدا خواهید کرد: لیست های مرتب شده و غیر مرتب.

فهرست مرتبشده

قطعه های برجسته لیستول سفارش داده شده.

لیست نامرتب

لیست نا مرتب نمونه های برجسته برجسته شده است. نکته حرفه ای: قطعه های برجسته لیستول از اصطلاحات کلمه کلیدی “How” و “Why” مشتق شده اند. اگر به دنبال دریافت سریعتر قطعه های برجسته هستید ، این موضوعات اصلی شما هستند.

جداول ویژه جدول

حدود 6.3٪ از قطعه های ویژه از نوع Table هستند. آنها به طور متوسط ​​پنج ردیف و دو ستون با 40 تا 45 کلمه دارند.

جدول نمونه های برجسته برجسته شده است. نکته حرفه ای: برای بهینه سازی این نوع قطعه ویژه ، محتوای مربوطه را با استفاده از برچسب های جدول در HTML در قالب جدول علامت گذاری کنید. برخی وسوسه می شوند که برای جداول گرافیک درست کنند ، اما این فرصت را از دست می دهید.

قطعه های ویژه ویدیو

فقط 4.6٪ از قطعه های ویژه از نوع ویدئو هستند که طول آن 6 دقیقه و 35 ثانیه است.

ویدئو نمونه قطعه برجسته است. نکته حرفه ای: اگر مخاطبان شما به شدت محتوای ویدئویی مصرف می کنند ، قطعه ویژه ویدیو راه موفقیت شما است. به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم و tada باشید! شما آنها را دریافت کرده اید.

نحوه بهینه سازی برای قطعه های ویژه

هر زمان که رقیبی را در قطعه های ویژه رتبه بندی می کنید ، باید این یک سوال را در ذهن داشته باشید:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

چگونه می توانم آن قطعه های ویژه را بدزدم و یکی از آنها را برای وب سایت خود تهیه کنم؟

در اینجا نحوه شروع کار آمده است.

1. قطعه های ویژه رقبا را شناسایی کنید

سرقت قطعه های ویژه رقبا کار آسانی نیست.

مقاله پیشنهادی  Google Page Experience Update در اواسط ماه ژوئن از اول موبایل شروع به کار می کند

URL رقبا را در Semrush قرار دهید و به دنبال گروه کلمات کلیدی باشید که صاحب قطعه های ویژه هستند.

رقبای سرقت شده قطعه هایی از Semrush را نشان می دهند.

اکنون ، شما می خواهید:

  • صادرات لیست.
  • آنها را در انواع مختلف قطعه ویژه طبقه بندی کنید.
  • آنها را بر اساس حجم جستجوی بالاتر مرتب کنید.
  • نمره پایین KD را برجسته کنید.
  • و آنها را برای شروع برنامه ریزی جمع کنید.

برای شروع برنامه ریزی ، پیاده سازی و بهینه سازی محتوای خود ، این الگوی تقویم محتوا را کپی کنید.

مثال تقویم محتوا.

فراموش نکنید که برای پیگیری دلیل بهینه سازی صفحه ، عناوین محتوا و نوع قطعه ویژه را در تقویم محتوای خود اضافه کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

2. کلمات کلیدی مربوط به هر محتوای متعلق به FS را جمع آوری کنید

پس از اتمام نهایی موضوعات محتوا ، وقت آن است که کلمات کلیدی موجود در محتوایی را که در حال حاضر دارای قطعه های ویژه است ، شناسایی کنید.

برای دیدن اطلاعات گسترده در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی در قطعه های برجسته ، روی پیکان رو به پایین در Semrush کلیک کنید.

کلید واژه تحقیق برای بهینه سازی قطعه های برجسته.

کلمات کلیدی مرتبط و همچنین س Collectال را جمع آوری کرده و به تقویم محتوای خود اضافه کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

3. منظور جستجوگر را بفهمید

یکی از مهمترین ملاحظات در بهینه سازی برای قطعه های برجسته ، درک هدف جستجو در پشت هر پرسش تحریک کننده است.

سه نوع افراد کلمات کلیدی شما را جستجو می کنند:

  • مشتریان بالقوه.
  • اینفلوئنسرهایی که مشتریان بالقوه شما را ترغیب می کنند از شما خرید کنند.
  • و رقبای شما.

شما می خواهید محتوا را برای دو مورد اول بنویسید. هرکدام در هنگام جستجو اهداف مختلفی دارند ، اما همیشه اطلاعاتی خواهد بود (و وقتی کاربران بخواهند روی آنها کلیک کنند).

از آنجا که فقط یک هدف جستجو برای یک قطعه ویژه وجود داشت ، من فکر کردم که بسته به خواسته آنها ، آنها را در چهار دسته طبقه بندی کنم:

  • جواب مشخص
  • یک پاسخ کوتاه
  • یک مقایسه.
  • یک ویدیو

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

یک پاسخ خاص بگیرید

در اینجا ، پرس و جو جستجوی کاربر سوالی است که نیاز به پاسخ خاصی دارد. این نوع FS CTR کمتری دارد زیرا افراد برای دریافت پاسخ خاصی می آیند و معمولاً نمی خواهند یا نیاز به مطالعه بیشتر دارند.

این نوع FS می تواند در ایجاد برند کمک کند اما بعید است که ترافیک زیادی ایجاد کند.

کلمه کلیدی سوال با هدف جستجو برای دریافت پاسخ خاص. پاسخ مختصری دریافت کنید

در اینجا ، کاربر انتظار دارد که یک پاراگراف یا یک نوع لیست از قطعه ویژه مانند آنچه در بخش انواع بالا نشان داده شده است ، داشته باشد. اگر کاربران بخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند ، روی نتایج کلیک می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این نوع پرسش جستجو هم در CTR و هم در شهرت برند کمک می کند.

مقایسه کنید

این نوع جستجوی جستجو با یک نوع جداول جداول جدول ارائه می شود. محتوای جدول از آنچه Google Featured Snippets می تواند نشان دهد بزرگتر است. بنابراین ، این نوع هدف جستجو به احتمال زیاد CTR را افزایش می دهد.

یک فیلم بگیرید

و سرانجام ، اگر کاربران به دنبال پاسخ های “چگونه” و یک فیلم ضمیمه شده به این پاسخ ها باشند ، حداکثر CTR را دریافت می کند.

انواع مختلف هدف جستجوی اطلاعاتی در پشت پرسش جستجو را بفهمید. آنها مربوط به نوع قطعه های ویژه موجود هستند ، که به شما در برنامه ریزی و بهینه سازی محتوای شما کمک می کنند.

4- تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنید

به Semrush برگردید و ابزار الگوی محتوای SEO آن را باز کنید. کلید واژه یا موضوع محتوای خود را وارد کنید ، مکان مورد نظر را انتخاب کنید و روی دکمه سبز کلیک کنید.

برای برنامه ریزی بهینه سازی محتوا برای قطعه های ویژه ، توصیه های SEO زیر را برای محتوای خود دریافت خواهید کرد.

  • 10 رقبای برتر شما برای کلمات کلیدی هدف تا به شما بفهماند با چه کسانی رقابت خواهید کرد

توصیه های SEO توسط ابزار محتوای SEO.

  • توصیه های اصلی از طرف آنها از نظر آنچه محتوای شما باید داشته باشد ، بک لینک هایی که باید بدست آورد ، خوانایی آن باید داشته باشد و طول متن را برای ارائه هدف و انتظارات کاربر جستجو کنید.

توصیه های کلیدی توسط Semrush.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • پیشنهاداتی در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی هدف بنابراین می توانید از آنها بهتر استفاده کنید.

رقبا تحقیق کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

  • توصیه های اساسی SEO برای جستجوی محتوای خود

توصیه های اساسی SEO.

5- طرح کلی مطالب را ایجاد و به روز کنید

در حال حاضر ، شما دارای عناوین محتوایی ، کلمات کلیدی هدفمند آنها ، نوع قطعه ویژه ، هدف جستجوی آن و مجموعه ای از توصیه های جستجوگرها از قطعه رقبا هستید.

اگر در حال نوشتن محتوای جدید هستید ، باید طرح کلی مطالب را ایجاد کنید. و اگر این قطعه را قبلاً نوشته اید ، ممکن است لازم باشد مطابق تحقیق جمع آوری شده در بالا ، طرح کلی را تغییر دهید.

6. محتوایی بهتر از مسابقه ایجاد کنید

  • اطلاعات اساسی را که کاربران در محتوا انتظار دارند بر اساس پرسش جستجوی کاربر و هدف آن پوشش دهید.
  • با درج داده های آماری ، رسانه های غنی ، مثال ها ، اشاره گرها و غیره ارزش بیشتری نسبت به وبلاگ های رقابتی داشته باشید.
  • برای بهبود قابلیت خوانایی مطالب ، با جملات ساده و کوتاه بنویسید.
  • تمرکز خود را بر محتوای مبتنی بر تحقیق و نه مبتنی بر نظر بگذارید. نقل قول ها به Google کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند.

شما همیشه باید هدف خود را ایجاد بهترین محتوا قرار دهید – یعنی محتوایی که برای سالها ارزش دارد ، مانند قطعه زیر.

مثالی از بهترین مطالب.

7. محتوا را تأیید کنید

پس از آماده شدن محتوا ، بررسی کنید که آیا نیاز شما را برآورده می کند:

  • مخاطبان هدف شما.
  • هدف جستجوی کاربر تعریف شده است.
  • کلمات کلیدی هدفمند
  • پیشنهادات ذکر شده

این بررسی برای اطمینان از اینکه شما در مسیر درستی برای دریافت یک قطعه ویژه هستید بسیار حیاتی است.

8. محتوای خود را برای خوانندگان و موتورهای جستجو سازماندهی کنید

محتوای کاملاً سازمان یافته به راحتی برای کاربران و موتورهای جستجو اسکن ، خوانده و قابل درک است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا مثالی از چگونگی سازماندهی یک محتوا برای ایجاد ساختار خوب در اینجا آورده شده است.

محتوای خود را با برچسب های عنوان تنظیم کنید.

من اخیراً در توییتر در مورد چگونگی تبدیل یک پاراگراف از پاراگراف به یک لیستول فقط با سازماندهی و ایجاد محتوای متناسب با آن توئیت کردم.

9. کلمات کلیدی س Questionال را به عنوان برچسب اضافه کنید

سازماندهی محتوای شما برای دریافت قطعه های برجسته بدون افزودن کلمات کلیدی س questionال به برچسب های عنوان ناقص است.

کلمات کلیدی مربوط به س questionال را با حجم جستجوی بالا انتخاب کنید و آنها را در برچسب های عنوان خود قرار دهید. اکثر قطعه های ویژه ای که در Google مشاهده می کنید ، درست پس از برچسب عنوان شروع می شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به یک مثال زیر نگاه کنید:

برچسب های عنوان در قطعه های ویژه.

عبارت مناسب کلمه کلیدی سوال در جای مناسب می تواند تفاوت ایجاد کند.

10. گرافیک مربوطه را اضافه کنید

گرافیک ها نقش مهمی در داشتن یک قطعه ویژه دارند ، به خصوص برای پاراگراف و قطعه های برجسته از نوع لیستول.

سعی کنید برای بهبود تجربه کاربران و جلوگیری از ظاهر شدن عمومی ، از تصاویر واقعی یا گرافیک های سفارشی به جای تصاویر سهام استفاده کنید.

به همان اندازه که محتوای شما نیاز دارد تصاویر اضافه کنید.

گرافیک مربوطه را اضافه کنید.

11. تاکتیک های SEO را پیاده سازی کنید

محتوای شما برای کاربران آماده است. اکنون باید به Google کمک کنید تا بفهمد صفحه چه چیزی است – و به سرعت.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا چند تاکتیک SEO وجود دارد که برای قطعه های برجسته کار می کنند:

  • ساختار URL کامل: URL های خود را کوتاه ، در حالت ایده آل سه تا چهار کلمه ای نگه دارید.
  • عنوان عنوان: از Coschedule Headline Analyzer و ابزار بهینه سازی قطعه SEOmofo برای ایجاد برچسب جذاب جذاب متناسب با نیازهای پیکسل استفاده کنید.
  • برچسب توضیحات متا: برای استفاده بیشتر از پیکسل های موجود از SEOmofo استفاده کنید و توضیحات متای کاربر محور و کلمات کلیدی خاص را بنویسید تا بالاترین کلیک را داشته باشید.
  • عنوان ها: همانطور که در بالا بحث شد ، از کلمات کلیدی س questionال استفاده کنید.
  • ویژگی های تصویر Alt: برای همه گرافیک ها ، اطمینان حاصل کنید که از متن توصیفی alt برای کمک به Google در درک اینکه تصویر چیست ، استفاده می کنید. بیشتر محتوای با بهترین عملکرد دارای تصاویری با ویژگی های alt است.
  • پیوندهای داخلی: به Google کمک کنید مهمترین صفحات سایت شما را شناسایی کند. اگر به یک قطعه ویژه دست یافتید ، می خواهید از رتبه بندی بهترین صفحات خود با آن پشتیبانی کنید.
  • لینک های خارجی: به Google اطلاع دهید که به کدام سایتهای خارجی اعتماد دارید و اعتبار خود را با نقل قول های خود نشان دهید.
  • برچسب های نشانه گذاری طرحواره: به Google کمک کنید تا صفحه شما را بفهمد و عناصری مانند جداول را تشخیص دهد.
  • پیوند ساختمان: برای کمک به Google در درک اعتبار وب سایت شما پیوند ایجاد کنید.

12. به بهینه سازی محتوای خود ادامه دهید تا زمانی که به یک قطعه ویژه دست پیدا کنید

با استفاده از این فرآیند بهینه سازی برای قطعه های برجسته ، نتایج را در 7 ، 14 و 21 روز بررسی می کنم.

مقاله پیشنهادی  ساخت به روزرسانی الگوریتم

اگر بهبودی در نمایش ها مشاهده کنم ، برای کلیکها بیشتر کار خواهم کرد. حتماً در نمایش ها ، رتبه بندی و CTR در کنسول جستجوی Google و میزان بازدید و مشاهده در Semrush ردیابی کنید.

همچنان محتوای خود را بهینه کنید تا یک قطعه ویژه را ببینید و بتوانید نتایج حاصل از آن را ردیابی کنید ، مانند:

قطعه های ویژه را ردیابی کنید.

خبرهای ویژه برای قطعه های ویژه در سال 2021 چیست؟

اخیراً ، صنعت SEO متوجه دو ویژگی جدید در نتایج جستجوی Google برای قطعه های برجسته شده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

دکمه “این را با صدای بلند بشنو”

وقتی روی این دکمه کلیک می کنید ، محتوا با صدای بلند خوانده می شود در حالی که متن در کنار آن برجسته شده است.

بخش “همچنین در این صفحه پوشش داده شده است”

این بخش در زیر قسمت اصلی قطعه ویژه نشان داده می شود و برچسب های عنوان را که به صفحه خود اضافه کرده اید برمی دارد.

همچنین در این بخش به عنوان مثال بخش آورده شده است.

اکنون دلیل دیگری برای سازماندهی بهتر مطالب خود با استفاده از برچسب های عنوان دارید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سوالات متداول (سوالات متداول) برای Google Snippets ویژه

در اینجا چند مورد از سوالات متداول متداول که از متخصصان سئو می گیرم وجود دارد.

چرا می توان قطعه های برجسته را حذف کرد؟

در صورت قرار دادن قطعه ویژه ، ممکن است توسط Google به طور خودکار یا دستی برداشته شود:

  • محتوای خطرناک
  • اقدامات فریبنده.
  • مطالب آزار دهنده
  • مطالب متنفر.
  • رسانه دستکاری شده.
  • محتوای پزشکی
  • محتوای صریح جنسی.
  • محتوای تروریستی
  • خشونت و خونریزی.
  • زبان مبتذل و فحش.
  • محتوایی که با محتوای متخصصان در زمینه های مدنی ، پزشکی ، علمی و تاریخی مغایرت داشته باشد.

اگر از خط مشی های Google گمراه شوید ، ممکن است قطعه ویژه را گم کنید. مطمئناً ، اگر یک رقیب در پاسخ دادن به این س betterال نیز کار بهتری انجام دهد ، ممکن است آن را از دست بدهید.

آیا قطعات ویژه برای محصولات تجارت الکترونیک یا صفحات دسته موجود است؟

خیر. محصولات تجارت الکترونیکی می توانند با استفاده از Google Shopping و تبلیغات لیست محصولات (PLA) لیست های برجسته را در Google SERP دریافت کنند.

با این حال ، وب سایت های تجارت الکترونیکی همچنان می توانند قطعه های ویژه راهنماها و وبلاگ های خود را در اختیار داشته باشند.

قطعه های ویژه و قطعه های غنی: تفاوت چیست؟

قطعه های ویژه از محتوای صفحه وب برای پاسخ به سeryال کاربر برداشته می شوند ، در حالی که قطعه های غنی یک نتیجه جستجوی ارگانیک پیشرفته هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر در نتیجه جستجوی شما نظراتی به آن ضمیمه شده باشد ، این یک قطعه غنی است. اگر صفحه وب شما با جزئیات بیشتر در مورد موقعیت اول SERP ها اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد ، این یک قطعه ویژه است.

درباره بهینه سازی برای قطعه های غنی در اینجا بیشتر بیاموزید.

اسنیپت های ویژه چگونه کار می کنند؟

برای درک نحوه عملکرد قطعه های برجسته ، بیایید حق ثبت اختراع Google در تولید قطعه بر اساس محتوا را بشکنیم:

قطعه های ویژه چگونه کار می کنند؟ نمودار ثبت اختراع Google 4A How Does Featured Snippets Work? Google Patent Figure 4B

When Google receives a search query, it tries to find the best result to match it. And when Google is ready with the list of search results, it follows the below process to pick up the relevant featured snippet from the top 10 search results:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  1. Identifying the text features within a keyword-based sentence to check its eligibility to rank as a FS.
  2. Determining the break features that would indicate the place where the keyword-based sentence can be truncated on a featured snippet.
  3. Calculating and assigning the snippet score to identify the strength of the snippets.
  4. Selecting the snippet with the highest snippet score.

That’s how Google selects a website for featured snippets and works to provide the relevant information quickly to the users.

Go, Get Your Featured Snippets Now!

Google’s featured snippet format focuses on providing information to the users on its platform itself. However, not all information can be displayed in 40-45 words.

Hence, they can be a great tool to boost your organic traffic.

Use the above guide to own featured snippets and become a thought leader in your industry, giving your brand reputation and organic traffic a boost. If you’ve optimized your site well, conversions will follow!

More Resources:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید


Image Credits

All screenshots taken by author, June 2021