نحوه بررسی محتوای تکراری در طی ممیزی سئو

انواع مختلفی از مطالب محتوا می تواند یک سایت را دچار مشکل کند – از موضوعات محتوای مبتنی بر URL تا محتوای تکراری فیزیکی ، که در واقع از صفحه به صفحه بدون تغییرات زیادی تکرار می شود.

به نظر می رسد که کافی نبوده است ، شما باید سایر مطالب تکراری مخصوص WordPress را برای نگرانی از جمله مطالب تکراری در صفحات محصول و صفحات دسته بندی داشته باشید.

شناسایی مسائل مربوط به محتوای تکراری بخش مهمی از حسابرسی SEO شما است.

در اینجا آنچه شما باید بررسی کنید و نحوه انجام آن را آورده شده است.

مشکلات محتوای تکراری را در سایت خود به سرعت شناسایی کنید

نحوه بررسی

استفاده از ابزار Siteliner.com (ساخته شده توسط Copyscape) می تواند به شما در شناسایی سریع مطالب تکراری در سایت شما کمک کند.

نمایی آسان برای دیدن می دهد که به شما نشان می دهد کدام صفحات درصد مطابقت دارند و کدام صفحات با سایر صفحات مطابقت دارند.

Siteliner - محتوای تکراری

مشخص کنید که کدام صفحات سایت شما در سراسر وب کپی شده اند

نحوه بررسی

  • برای بررسی و مشاهده اینکه صفحات سایت شما در سراسر وب کپی شده است از Copyscape استفاده کنید. Copyscape یکی از ابزارهای استاندارد ممیزی در محافل SEO محسوب می شود. این ابزار با استفاده از عملکرد شاخص خصوصی سرویس حق بیمه آنها می تواند به شما در شناسایی محتوای کپی شده در سایت شما کمک کند.
  • برای پوشش دادن تمام پایه های خود ، فهرست Google را برای کپی ادبی محتوای سایت خود از سراسر وب بررسی کنید. بخشی از متنی را که می خواهید بررسی کنید انتخاب کنید و به سادگی آن را در نوار جستجوی Google کپی / چسباندن کنید. این به شما کمک می کند مواردی را که به سرقت رفته است شناسایی کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

URL ها را برای محتوای تکراری بررسی کنید

شناسایی محتوای تکراری فقط به محتوای متنی موجود در صفحه محدود نمی شود.

بررسی URL هایی که منجر به کپی کردن مطالب می شوند همچنین می تواند مواردی را آشکار سازد که Google هنگام سرد شدن سایت شما دچار سردرگمی زیادی می شوند.

موارد زیر را بررسی و بررسی کنید:

  • به روزرسانی محتوای اخیر چقدر است.
  • بزرگی بروزرسانی های محتوا.
  • روند تاریخی به روزرسانی صفحه

نحوه بررسی

در Screaming Frog ، تمام راه را به راست بروید و یک ستون Last Modified پیدا خواهید کرد. این می تواند به شما کمک کند:

  • میزان بروزرسانی های محتوای اخیر و میزان به روزرسانی مطالب در سایت را تعیین کنید.
  • روندهای تاریخی به روزرسانی های صفحه را توسعه دهید.

اگر با رقیبان خود وسواس دارید ، می توانید هر ماه به دنبال خزیدن بر روی آنها بروید و این داده ها را در دست بگیرید تا مشخص کنید که چه کاری انجام می دهند.

تجزیه و تحلیل و به روزرسانی این داده ها در یک جدول اکسل بسیار ساده خواهد بود و اگر می خواهید ببینید رقبا از نظر توسعه محتوای آنها چه کاری انجام می دهند ، شناسایی و روندهای تاریخی را شناسایی کنید.

این می تواند اطلاعات ارزشمندی باشد.

ScreamingFrog آخرین اصلاح شده

چه چیزی را بررسی کنید

  • محتوای سندیکایی
  • مطالب تکمیلی مفید

درک چگونگی تقسیم بندی محتوا در یک سایت ، یا به نوعی همزمانی ، برای تقسیم محتوای اصلی در سایت از محتوای سندیکای یک سایت مفید است ، به خصوص وقتی که محتوای هماهنگ شده یک ویژگی سایت سنگین است.

این ترفند مخصوصاً برای شناسایی محتوای نازک و ایجاد فیلترهای سفارشی برای یافتن محتوای مکمل مفید مفید است.

کلید واژه برجسته

ترفند فوق برای ایجاد فیلترهای دلخواه همچنین می تواند به شما در شناسایی برجسته کلمات کلیدی کمک کند – جایی که کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه ظاهر می شود.

کلید واژه در برچسب های H1، H2، H3

در Screaming Frog ، روی تب H1 کلیک کرده و به برچسب های H1 ، H2 و H3 نگاهی بیندازید.

همچنین می توانید بر روی تب H2 کلیک کنید. علاوه بر این ، می توانید یک فیلتر دلخواه تنظیم کنید تا برچسب های H3 را در سایت مشخص کنید.

ScreamingFrog - کلمات کلیدی در برچسب های H

چه چیزی را بررسی کنید

  • کلمه کلیدی سفارش کلمه.
  • گرامر و املا.
  • سطح خواندن

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

شناسایی دستورات ضعیف و دستور زبان در سایت شما هنگام حسابرسی سایت ایده آل نیست و می تواند دردناک باشد ، اما انجام این کار قبل از ارسال محتوا گامی خوب در جهت اطمینان از اینکه سایت شما مجری محکم است.

اگر نویسنده حرفه ای نیستید ، از برنامه همینگوی برای ویرایش و نوشتن مطالب خود استفاده کنید.

این می تواند به شناسایی موضوعات اصلی قبل از انتشار کمک کند.

همینگوی برنامه

تعداد پیوندهای برون مرزی

تعداد پیوندهای خروجی در یک صفحه می تواند در عملکرد صفحه اختلال ایجاد کند.

مدتهاست که بهترین روش توسط SEO ها انجام نمی شود که از 100 پیوند در هر صفحه تجاوز نکند.

در حالی که گوگل اظهار داشته است که شرط محدود کردن لینک های خروجی به 100 پیوند در هر صفحه حذف شده است ، ادعاهای متناقضی وجود دارد.

مقاله پیشنهادی  8 اشتباه احمقانه اما مضر در SEO حتی افراد حرفه ای مرتکب می شوند

جان مولر اظهار داشته است که پیوندهای برون مرزی یک عامل رتبه بندی نیستند. کدام است؟

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این کمک می کند تا به مطالعات موردی که توسط دیگران انجام شده است پاسخ دهید:

مطالعه ای توسط RebootOnline.com انجام شده است که با این یکی متناقض است:

“نتایج مشخص است.

پیوندهای مربوط به خروجی به سایتهای معتبر در الگوریتم ها در نظر گرفته شده و تأثیر مثبتی بر رتبه بندی می گذارد. “

متن مهم است ، زیرا 100 پیوند برون مرزی در یک صفحه می تواند از 100 پیوند ناوبری به 100 پیوند باشد که صرفاً در یک مزرعه پیوند قرار دارند.

ایده در اینجا ممیزی از کیفیت آن پیوندها و همچنین کمیت است.

اگر می بینید اتفاق عجیب و غریب از نظر تعداد لینک ها وجود دارد ، بررسی بیشتر در مورد کیفیت و کمیت آنها است.

اگر می خواهید چک پاداش را انجام دهید ، همیشه می توانید این کار را در Screaming Frog بررسی کنید ، اگرچه به طور کلی دیگر نیازی به این کار نیست.

نحوه بررسی

در Screaming Frog ، پس از شناسایی صفحه ای که می خواهید پیوندهای برون مرزی را بررسی کنید ، بر روی URL در پنجره اصلی کلیک کنید ، سپس روی زبانه Outlinks کلیک کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

برگه خروجی

همچنین می توانید بر روی آن کلیک کنید صادرات انبوه> همه پیوندها اگر می خواهید راهی سریع تر برای شناسایی لینک های خروجی در سراسر سایت داشته باشید.

ScreamingFrog - Outletks Export

تعداد پیوندهای داخلی که به صفحه اشاره دارد

برای شناسایی تعداد پیوندهای داخلی به یک صفحه ، بر روی URL در پنجره اصلی Screaming Frog کلیک کنید و سپس روی برگه Inlinks کلیک کنید.

همچنین می توانید روی آن کلیک کنید صادرات انبوه> همه درجها برای شناسایی ورودی های سایت به کلیه صفحات سایت.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

ScreamingFrog - برگه Inlinks

کیفیت پیوندهای داخلی با اشاره به صفحه

با استفاده از سند اکسل صادر شده از مرحله ای که ما پیوندها را به صورت عمده صادر می کنیم ، قضاوت در مورد کیفیت پیوندهای داخلی که به هر صفحه در سایت اشاره می کنند ساده تر است:

گزارش اینلیکس

پیوندهای شکسته

شناسایی پیوندهای شکسته در یک ممیزی SEO می تواند به شما کمک کند صفحاتی را پیدا کنید که در Google به صورت شکسته نشان داده شده اند ، و به شما فرصتی می دهند تا قبل از تبدیل شدن به مشکلات مهم ، آنها را مرتفع کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نحوه بررسی

هنگامی که Screaming Frog خزیدن سایت شما تمام شد ، بر روی زبانه داخلی کلیک کنید ، HTML را از فهرست Filter: dropdown انتخاب کنید و صفحات را بر اساس کد وضعیت مرتب کنید.

مقاله پیشنهادی  مقدمه ای عملی برای یادگیری ماشین برای افراد حرفه ای سئو

این صفحات را به ترتیب نزولی سازماندهی می کند ، بنابراین می توانید تمام صفحات خطا را قبل از زنده ماندن 200 صفحه OK مشاهده کنید.

در این بررسی می خواهیم خطاهای 400 ، 500 خطایی و سایر صفحات را شناسایی کنیم.

برای برخی از پیوندها بسته به متناسب بودن آنها ، می توان 400 خطا را نادیده گرفت و اجازه دهید آنها از فهرست Google خارج شوند ، به خصوص اگر مدت زمان طولانی بوده باشد و شما آنها را در فهرست Google پیدا نکنید.

اما اگر آنها هستند ایندکس شده و مدتی بوده است ، احتمالاً می خواهید آنها را به مقصد مناسب هدایت کنید.

کدهای وضعیت ScreamingFrog

پیوندهای وابسته

اگر هدف از ممیزی شما شناسایی و حذف لینک های وابسته از وب سایت های وابسته به سنگین است ، نکته بعدی راه خوبی برای دنبال کردن است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نحوه بررسی

پیوندهای وابسته تمایل دارند که یک مراجعه کننده یا بخشی از آدرس اینترنتی خود داشته باشند که در بسیاری از وب سایتهای مختلف قابل شناسایی است.

استفاده از فیلتر دلخواه می تواند به شما در یافتن این پیوندها کمک کند.

علاوه بر این ، با استفاده از قالب بندی مشروط در اکسل ، می توانید پیوندهای وابسته را فیلتر کنید و مکانی را که صادرات انبوه از Screaming Frog دارند ، شناسایی کنید.

طول URL

برای شناسایی URL های بیش از 115 کاراکتر در Screaming Frog ، بر روی زبانه URL کلیک کنید ، بر روی Filter کلیک کرده و سپس بر روی Over 115 Character کلیک کنید.

این به شما تمام آدرسهای اینترنتی را در سایت می دهد که بیش از 115 نویسه دارند و می توانند به شما در شناسایی موضوعات با URL های بیش از حد طولانی کمک کنند.

ScreamingFrog URL URL

دسته صفحه

برای مرور سطح بالای دسته بندی صفحات ، شناسایی صفحات برتر سایت از طریق بخش ساختار سایت Screaming Frog ، واقع در سمت راست ابزار عنکبوتی ، مفید است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نحوه بررسی

با استفاده از برگه ساختار سایت می توانید URL های برتر سایت را مشخص کنید ، همچنین دسته هایی که در آن قرار می گیرند. علاوه بر این ، می توانید مشکلات زمان پاسخ صفحه را در برگه زمان پاسخ مشخص کنید.

صفحه ScreamingFrog صفحه


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده