نحوه بازیابی کلمات کلیدی از دست رفته SEO و ترافیک ارگانیک

آرون از هند می نویسد:

“چگونه می توانم کلید واژه های از دست رفته و ترافیک ارگانیک خود را بازیابی کنم؟”

سؤال عالی! من قصد دارم به این دو بخش پاسخ دهم.

مورد اول نحوه شناسایی کلمات کلیدی یا صفحاتی است که در جستجوی گوگل قرار گرفته اند و دوم تشخیص مشکل است.

  • چگونه می توان کلمات کلیدی را که رتبه بندی را از دست داده اید یا صفحات در حال یافتن پیدا کنید.
  • راه های تشخیص مشکل.

1. کلمات کلیدی موجود در Google Analytics

در این سناریو ، شما کسی را در تلاش دارید تا بفهمد که کلمات کلیدی در حال ترافیک هستند و نتیجه چیست.

این می تواند نمایش صفحه ، تبدیل ، ترافیک جدید از کلمات کلیدی جدید یا هر KPI دیگر باشد.

شما همچنین صفحاتی دارید که ترافیک را از دست داده اند

این صفحه می تواند هنوز رتبه بندی کند اما یک تنوع کلمه کلیدی کاهش یافته و یک صفحه بزرگ است.

بارهای دیگر به پایان رسید که یک قطعه برجسته را از دست دادید اما هنوز در صفحه اول هستید (و برعکس).

یا نقشه یا بسته محلی اکنون بالاتر از اولین نتیجه ظاهر می شود.

در هر صورت ، من به شما کمک خواهم کرد که کلمات کلیدی را که به صفحه اشاره دارند ، نشان دهید کدام یک از اینها افت کرده و تأثیر بر درآمد / تبدیل را نشان می دهد.

مقاله پیشنهادی  چه چیزی برای صفحات محصول و سئو بهتر است: محتوا یا بک لینک؟

کنسول جستجوی Google و Google Analytics را باز کنید.

  • به Google Analytics بروید و از آن شروع کنید کسب> بررسی اجمالی> جستجوی ارگانیک. انتخاب کنید صفحه فرود اگر در جستجوی تأثیرگذاری در تبدیل هستید ، در مرکز صفحه نمایش خود و سپس مورد تبدیل گزیده از سمت راست به سمت راست آن است.
  • تنظیم کنید ابعاد ثانویه به کسب> منبع.
  • اکنون باید Google را در کنار صفحات نشان دهد و می توانید فقط توسط Google فیلتر کنید.
  • اکنون محدوده تاریخ مورد نظر خود را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید یک دوره مقایسه را انجام دهید.
  • اکنون به کنسول جستجوی Google بروید و به آن بروید عملکرد> صفحات.
  • محدوده تاریخ یا مقایسه تاریخ هایی را که در بالا قرار دارید تنظیم کنید.

در اینجا قسمت جالب است.

  • در Google Analytics ، به دنبال صفحه‌ای باشید که افزایش یافته است و نشانگر افزایش تبدیلها است. اکنون آن را در کنسول جستجوی Google پیدا کنید.
  • روی صفحه در کنسول جستجو کلیک کنید و بر روی برگه query کلیک کنید.
  • اکنون لیستی از کلمات کلیدی و تاریخی که شروع به رتبه بندی برای آنها کرده اید ، دارید. به طور معمول می توانید این موارد را با لیست های موجود در Google Analytics مطابقت دهید و اکنون پاسخ خود را در مورد تبدیل و سود یا ضرر در ترافیک دارید.

نوک پاداش: اگر با انتخاب کادر برای این صفحه و در صفحه مقایسه ، به موقعیت متوسط ​​اضافه کنید ، خواهید دید که کلمات کلیدی به طور خاص در این صفحه قرار گرفتند و می توانید تشخیص دهید زیرا آنها دلیل افزایش یا ضرر هستند.

که منجر به قسمت دوم این پست می شود.

2. تشخیص مشکل

اگر صفحات شما افتاد ، یا کلمات کلیدی خود را گم کردید ، می تواند تعداد موارد دیگری باشد.

برای هر مشکلی هیچ راه حل واحد وجود ندارد و بدون دانستن وب سایت شما و مسئله ای که نمی توانم برای شما پاسخ دهم.

با این حال می توانم با برخی از نقاط شروع به شما کمک کنم.

این سؤالات را در هنگام تشخیص از بین رفتن یا سود ترافیکی سئو از خود بپرسید:

  • آیا ترافیک ناشی از Google News بوده و آیا محتوای شما اکنون قدیمی یا قدیمی است؟
  • پیوندهای به صفحه / وب سایت خود را بررسی کنید. آیا کسی حمله ای انجام داده است؟
  • آیا یک دسته بندی کامل ، کل وب سایت شما یا یک صفحه ترافیک را از دست داده اند؟
    • آیا آن صفحه هنوز کلمات کلیدی دیگری دارد که به آن ترافیک ارسال می کنند؟

    تبلیغات

    ادامه خواندن زیر

  • سرعت صفحه ، تجربه کاربر و محتوای صفحات جدید که عبارات کلیدی اصلی را نشان می دهند چیست؟ آیا می توانید مال خود را بهتر از آنها کنید؟
  • نگاه کنید ببینید وب سایت شما هک شده است و چه تأثیراتی در هک شدن آن داشته است یا خیر.
  • شیوه های بد نیز ممکن است مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، خصوصاً با پیوندها. این موارد شامل استراتژی های ایجاد پیوند بد مانند:
    • شبکه های خصوصی وبلاگ نویسی
    • نشان ها و گواهینامه ها
    • بورس های تحصیلی برای پیوندهای .edu
    • پیوندهای پرداخت شده
    • اجرای سایت از تبلیغات و تبلیغات بنر پیروی کنید
  • آیا فراموش کرده اید که disallow را از robots.txt حذف کنید و / یا به طور تصادفی یک noindex ربات متا را اضافه کنید؟
  • آیا نحوه نمایش نتایج جستجو تغییر کرده است؟ آیا اکنون یک ویدیو در بالا ، یک چرخ فلک محصولات یا یک بسته محلی وجود دارد؟ شما هنوز هم ممکن است در شماره 1 باشید ، اما پایین صفحه است که کسی شما را نمی بیند. اکنون باید انواع رسانه ای بیشتری را بهینه کنید.
مقاله پیشنهادی  4 راه ایده پردازی ایده های محتوایی از ارسال های قدیمی

اگر اطلاعات بیشتری ندارم اینگونه شروع می کنم به عیب یابی.

امیدوارم کمک کند.


ویرایشگررا توجه داشته باشید: پرسیدن یک سئو هست یک هفتگی سئو مشاوره ستون نوشته شده توسط برخی از بخش های برتر صنعت سئو کارشناسان ، که توسط ژورنال موتور جستجو دستی گرفته شده اند. سوالی در مورد سئو؟ فرم ما را پر کنید. ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی # اسکانSEO ببینید!


منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه خواندن زیر