نحوه ایجاد SEO در یک محصول

اغلب از من س askedال می شود که چگونه می توان ترافیک ارگانیک را به صورت نمایی رشد داد.

گرچه این یک سوال گسترده است ، اما یک نکته ای که من همیشه مطرح می کنم این است که ترافیک ارگانیک از محصول هر بار بازاریابی محتوا را شکست می دهد.

وقتی مجبور نیستید خودتان محتوا ایجاد کنید ، SEO بسیار بهتر کار می کند.

اما برای کار کردن ، شما باید SEO را در محصول خود ایجاد کنید.

شرکت هایی که این اصل را درک می کنند ، شانس بسیار بالاتری برای رشد ترافیک SEO در مقیاس بالا دارند.

در واقع “ساخت SEO در محصول” به چه معناست؟

به جای این که سئو را به عنوان یک فکر بعدی مطرح کنید و سعی کنید آن را بر روی کالای موجود بچسبانید ، “ساخت سئو در محصول” به معنای توسعه یک محصول با در نظر گرفتن سئو است.

با توجه به اینکه هدف کاربر می تواند برآورده کند.

فکر کردن در مورد محتوا.

تعریف معماری مقیاس پذیر.

محصولاتی که SEO در DNA اصلی آنها وجود دارد ، محتوای مفید و قابل فهرست گذاری را در مقیاس الهام بخش و تولید می کنند.

به طور کلی ، محصولات می توانند “بسته” یا “باز” ​​باشند.

  • محصولات بسته تجربه کاربر را در بسته نگه دارید.
  • محصولات را باز کنید به کاربران اجازه دهید قبل از ثبت نام بخشی از ارزش محصول را تجربه کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همه محصولات نمی توانند بخشی از ارزش خود را نشان دهند.

به عنوان مثال Calendly ، یک برنامه مفید مدیریت تقویم است ، اما هیچ راهی مفید برای قرار دادن بخشی از ارزش اصلی محصول در موتورهای جستجو وجود ندارد.

اگر Calendly می خواهد ترافیک جستجوگرها را جستجو کند ، باید محتوا را خودشان بسازند (که این کار را می کنند). بیشتر ترافیک ارگانیک به وبلاگ آنها می آید (به زیر مراجعه کنید).

Calendly بیشترین بازدیدهای ارگانیک را از طریق وبلاگ خود انجام می دهد.

مثال دیگر Canva است که در ساخت محتوای مفیدی که جستجوگرها را به کاربران با الگوها و راهنماهایی هدایت می کند که از قصد بالا خبر می دهند و افراد را با یک کلیک مستقیم به داخل محصول می فرستند بسیار کار می کند.

نحوه ایجاد سئو در محصول /2021/01/canva-traffic-5ff0b0bab68a2-768x298.png 768w، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2021/01/canva-traffic-5ff0b0bab68a2-480x186.png 480w، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2021/01/canva-traffic-5ff0b0bab68a2-480x186.pt: /cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2021/01/canva-traffic-5ff0b0bab68a2-680x264.png 680w، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2021/01/canva- traffic-5ff0b0bab68a2-1024x398.png 1024w ، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2021/01/canva-traffic-5ff0b0bab68a2.png 1468w

برخی از مدل های کسب و کار به سادگی اجازه ایجاد SEO در محصول را نمی دهند – و این درست است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

چرخه های فروش طولانی ، محصولات “پیشرفته” یا غیر نرم افزاری برای موفقیت لازم نیست که به نرم افزار اعتماد کنند.

اما نکته این است که آنها می توانند به همان اندازه موفق باشند که از SEO استفاده کنند. این فقط یک کتاب بازی متفاوت است.

مقاله پیشنهادی  نحوه استفاده از کلید واژه های منفی در کمپین های جستجوی پرداخت شده

در طرف دیگر محصولاتی مانند Notion ، Trello ، Pinterest ، G2 یا Amazon وجود دارد. این محصولات دارای SEO در DNA خود هستند.

آنها مدلهای تجاری مختلفی دارند اما از SEO بهره می برند تا در مقیاس قابل توجهی رشد کنند.

به عنوان مثال ، نویون و ترلو می توانستند تجربه محصول را بسته کنند. در عوض ، آنها اجازه می دهند تا یادداشت ها ، صفحه ها یا صفحات توسط موتورهای جستجو در معرض دید عمومی و نمایه سازی قرار گیرند.

ترافیک وب برای Trello.com Trello ترافیک ارگانیک را از طریق تابلوها و کارتهای شاخص پذیر هدایت می کند.

چگونه کار می کند؟

هیچ فرآیند ثابتی برای تولید محصولات وجود ندارد ، فقط مجموعه ای از دستورالعمل ها و اصول:

  • به تناسب بازار محصول دست پیدا کنید.
  • چیزی بسازید که یک بازار بزرگ می خواهد.
  • مشکلات واقعی را حل کنید.
  • یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید.

س coreال اصلی که هنگام ایجاد SEO در DNA محصول خود باید از خود بپرسید این است:

چه ویژگی هایی را می توانید در معرض موتورهای جستجو قرار دهید که رضایت کاربر را برآورده می کند؟

اگر بتوانید ارزش یک ویژگی محصول را با نیت مردم در موتورهای جستجو بیان کنید ، چیزی دریافت خواهید کرد!

یک چارچوب مفید برای کشف آنچه که می تواند باشد ، مشاغل انجام شده توسط کلایتون کریستنسن ، استاد سابق دانشگاه هاروارد ، نویسنده و توسعه دهنده نظریه اخلال گرایانه است. طبق گفته موسسه کریستنسن:

“نظریه مشاغل انجام شده چارچوبی برای درک بهتر رفتار مشتری است. در حالی که بازاریابی متداول بر مشخصات جمعیتی بازار یا ویژگی های محصول متمرکز است ، تئوری مشاغل فراتر از مقوله های سطحی می رود تا ابعاد عملکردی ، اجتماعی و احساسی را توضیح دهد که چرا مشتریان انتخاب های خود را انجام می دهند. مردم به سادگی کالاها یا خدمات نمی خرند. آنها آنها را به زندگی خود می کشانند تا پیشرفت کنند. ما این پیشرفت را “شغلی” می خوانیم که آنها سعی می کنند انجام دهند و درک این موضوع دنیایی از امکانات نوآوری را باز می کند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

یک فرآیند 5 مرحله ای برای ایجاد SEO در یک محصول

بر اساس این ایده ، در اینجا یک فرایند پنج مرحله ای برای کمک به شما در ساخت SEO در محصول خود آورده شده است:

1. مشاغل انجام شده را شناسایی کنید

هنگام ساخت SEO در یک محصول ، باید بدانید که مردم برای چه مشاغلی می توانند از آن استفاده کنند ، که بسیار مربوط به مشکل اصلی است که در ابتدا برای حل آن تعیین کرده اید.

مقاله پیشنهادی  آیا PageRank می تواند Playoffs های NHL را پیش بینی کند؟

با این حال ، شما همچنین باید به مشکلات کوچکتر محصول خود بپردازید.

لیستی از تمام این مشکلات تهیه کنید.

2. محتوای محصول را با محتوای قابل انطباق مطابقت دهید

محصول شما نیاز به تولید ، ایجاد یا جمع آوری نوعی از جستجوگران محتوا دارد که می توانند از طریق Google و سایر موتورهای جستجو پیدا کنند.

این اغلب مربوط به ورودی تولید شده توسط کاربر است: بررسی ها ، درمان ها ، پست ها ، تابلوها و غیره

به عنوان مثال ، بررسی ها یا رأی دادن به شما امکان می دهد داده ها را جمع آوری کنید ، آنها را مجسم کنید و در معرض موتورهای جستجو قرار دهید. همچنین می توانید موجودی خود را ایجاد کنید ، مثلاً برای خدمات محلی یا موجودی قابل خرید برای تجارت الکترونیکی.

3. طبقه بندی مقیاس پذیر تعریف کنید

شما باید نحوه طبقه بندی داده ها یا محتوای محصول خود را مشخص کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در این مرحله ، شما معماری منطقی و مقیاس پذیر از دسته ها ، زیر مجموعه ها و نمونه ها یا محصولات ایجاد می کنید. شما می توانید همانطور که شبکه های اجتماعی با هشتگ ها کار می کنند یک معماری مسطح را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد ، این مرحله با معماری محصول شما و نحوه استفاده مردم از قبل تعیین می شود.

4- تصمیم بگیرید که چه میزان از تجربه کاربری را می توانید نشان دهید

ببینید چه مقدار از تجربه کاربری را می توانید به روشی مفید نشان دهید.

شما نمی توانید کل محصول را به رایگان تحویل دهید مگر اینکه از یک مدل تبلیغ استفاده کنید.

هدف در اینجا تبدیل بازدید کنندگان به سیستم ثبت نام با جمع آوری تجربه کامل است.

این یک عمل متعادل کننده است.

5. اعتبار کاربر را تأیید کنید

سرانجام ، شما باید تأیید کنید که محتوای شما قصد کاربر را تأمین می کند.

بررسی کنید آیا کلمات کلیدی مورد نظر شما تقاضای جستجو دارند یا خیر و آیا می توانید مشکلی را که افراد برای حل آن حل می کنند حل کنید.

به عنوان مثال ، تابلوهای Pinterest به مردم الهام می دهند. بررسی های G2 به آنها کمک می کند تا نرم افزار را ارزیابی کنند. الگوهای مفهوم به آنها کمک می کند صفحات خود را شخصی سازی کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همانطور که مشاهده می کنید ، در حال ورود به چارچوب مشاغل کامل هستیم.

اجازه بدهید مثال دیگری بزنم.

مقاله پیشنهادی  3 نکات مربوط به ساختمان برای کمک به دستیابی و به راحتی ردیابی لینک های مرجع

Doordash یک بازار 3 طرفه از مشتریان ، رستوران ها و رانندگان است. از آنجا که مشتریان زنجیره ارزش را شروع می کنند و هیچ کس به دنبال راننده نیست ، نمایه سازی رستوران ها منطقی ترین انتخاب است.

از آنجا که رستوران ها به محلی متصل هستند ، Doordash آنها را بر اساس شهر و نوع رستوران طبقه بندی می کند.

قصد کاربر یافتن نوع خاصی از غذا در مجاورت آن است و یا به دنبال الهام برای اینکه چه چیزی بخورد ، است. طراحی و توسعه محصول آنها از این طریق برای Doordash بسیار خوب نتیجه گرفت.

نمونه داشبورد Doordash؛ صفحات محصول برای قصد کاربر بهینه شده است. صفحات محصول Doordash برای قصد کاربر “نزدیک من” بهینه شده است

الزامات سخت و نرم

هنگام ساخت SEO در یک محصول ، نیازهای سخت و نرم وجود دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بدون تأمین نیازهای سخت ، ترافیک ارگانیک را جذب نخواهید کرد.

شما نیازی به نیازهای نرم ندارید ، اما این شانس شما را برای مقیاس گذاری سریع ترافیک SEO افزایش می دهد.

نیازهای سخت:

  • Google باید بتواند صفحات قابل دسترسی عمومی را ارائه دهد.
  • Google باید بتواند به همه صفحات در معرض دید عمومی دسترسی داشته و آنها را خزنده کند.
  • برای رتبه بندی صفحات ، آنها باید دارای محتوای ارزشمندی باشند: از هر نوع محتوای نازک خودداری کنید.
  • صفحات جستجو نباید نمایه سازی شوند (Google نمی خواهد جستجوگران را به یک صفحه جستجوی دیگر بفرستد).

نیازهای نرم:

  • کاربران باید به نوعی ، خواه ثبت نام در خبرنامه ایمیل یا محصول ، برای ایجاد ارزش تجاری فراتر از قرار گرفتن در معرض نام تجاری ، اقدام به تبدیل آن کنند.
  • در بهترین حالت ، محتوا یا به صورت خودکار یا توسط کاربران (UGC) ایجاد می شود.

این همه چیز در مورد حلقه ها است

هدف از ایجاد SEO در یک محصول ، جذب کاربران جدید از طریق جستجوی ارگانیک است.

اما در اینجا متوقف نمی شود.

همچنین می خواهید آنها برای محصول شما ثبت نام کنند و به محصول شما ارزش افزوده دهند. سپس این امر منجر به محتوای بیشتر و ثبت نام کاربران می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به عبارت دیگر ، شما باید یک حلقه کسب ایجاد کنید.

حلقه های اکتساب که به آنها “چرخ دنده” نیز می گویند ، سیستم های خود تقویت کننده هستند.

به عنوان مثال ، یک کاربر یک تابلوی عمومی Trello ایجاد می کند ، در Google رتبه بندی می کند ، جستجوگران آن را پیدا می کنند ، ثبت نام می کنند و تابلوی خود را راه اندازی می کنند.

برای اندازه گیری موفقیت سئو ، باید از آن نوع دیدگاه جامع به آن نگاه کنیم. این همان چیزی است که من آن را “رشد آلی” می نامم – تقاطع رشد و سئو.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، ژانویه 2021