نحوه ایجاد انعطاف پذیری در کمپین های پیوند شما

اگر سال 2020 چیزی را به ما آموخته است ، این است که زندگی به سرعت در حال رسیدن به شماست … و همه چیز تغییر می کند به سرعت.

این در مورد جستجو نیز صادق است.

موتورهای جستجو دائماً الگوریتم های خود را به روز می کنند و روش های برگشت و نمایش نتایج جستجو را تغییر می دهند.

برای موفقیت در جستجو ، باید بتوانید به صورت زیر سازگار شوید:

  • رقبا استراتژیهای تغییر ، ظهور و تغییر را تغییر می دهند.
  • قصد و تغییر رفتار را جستجو کنید (رجوع کنید به: COVID-19).
  • سیگنال های رتبه بندی جستجوی جدید معرفی می شوند و سیگنال های قدیمی مورد تاکید قرار نمی گیرند.
  • تاکتیک های گوناگون توسط موتورهای جستجو منسوخ یا حتی مجازات می شوند.

از آنجا که پیوندها همچنان جزء لاینفک رتبه بندی در نتایج جستجو هستند ، می خواهم به شما نشان دهم چگونه می توانید انعطاف پذیری را در کمپین های پیوند خود ایجاد کنید.

این کار برای اطمینان از کارآمد بودن و به حداکثر رساندن بازده های شما و همچنین پشتیبان گیری از لینک ها و وب سایت شما در آینده است.

برای دستیابی به این انعطاف پذیری ، باید سه جنبه را در نظر بگیرید:

  • نحوه گزارش و نظارت بر پیشرفت.
  • چگونه نمایش داده های جستجوی مورد نظر خود تغییر می کنند و به مرور زمان تکامل می یابند.
  • چگونه می توانید تاکتیکها و استراتژی هایی را که اجرا می کنید متنوع شوید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

بیا شروع کنیم.

1. مکرراً پیشرفت خود را گزارش کنید

اولین قدم برای ایجاد یک کمپین پیوندی سازگار این است که شما درک درستی از پیشرفتی که هر روز ، هفته و ماه انجام می دهید (یا انجام نمی دهید) – این به معنای نظارت و گزارش مکرر است.

خواه داخلی باشید یا یک آژانس ، شخصی را دارید که به آن گزارش دهید.

اولویت بندی این گزارش ها از ابتدا باعث ایجاد عادت های خوبی خواهد شد که در صورت نیاز به استراتژی های محوری به کمپین شما خدمت می کنند.

گزارش های ماهانه یک کار مشترک است زیرا می توانید تعداد ترافیک را در ماه و یک ماه برای پیگیری رشد مقایسه کنید ، اما این تنها معیاری نیست که باید در این گزارش ها بررسی کنید.

می توانید قبل از بروز مشکلات بزرگتر یا منجر به کار ناکارآمد ، صفحات خاصی را که به آنها پیوند می دهید ، تجزیه و تحلیل کنید تا موضوعات احتمالی را مشاهده کنید.

برخی از این موارد عبارتند از:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی: اگرچه رشد ترافیک ارگانیک اغلب هدف اصلی یک پیوند پیوندی است ، اگر شما هیچ حرکتی را در کلمات کلیدی مورد نظر خود مشاهده نمی کنید ، احتمالاً زمان آن است که در استراتژی خود تجدید نظر کنید.
  • نرخ گزاف گویی: اگر نرخ گزاف گویی در صفحه شما همچنان صعود کند ، حتی اگر لینک های با کیفیت بدست بیاورید ، ممکن است صفحه شما نتیجه خوبی برای جستجوگرها نباشد و در نهایت توسط موتورهای جستجو کاهش یابد. دوباره ارزیابی کنید که صفحه شما با جستجوگر چگونه تطبیق می کند ، یا صفحه را مجدداً مجدداً مورد استفاده قرار می دهد یا برای پیوندهای خود صفحه مرتبط تر را هدف قرار می دهد.
  • زمان در صفحه: اگر شاهد کاهش زمان مداوم در صفحه هستید ، ممکن است صفحهای را تبلیغ می کنید که در جهت خلاف روند است و می تواند به دنبال پیدا کردن یک هدف جدید برای پیوند باشد.
  • خروج: اگر تعداد بیشتری از افراد از صفحهای که پیوندهای خود را به آن اختصاص داده اید ، از سایت شما خارج می شوند ، باید لینکهای داخلی خود را مجدداً بررسی کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید بیشتر از مراجعه و ترافیک ارگانیک صفحه هدف خود را در سایت خود بدست آورید.

در کنار نظارت بر این معیارها ، مهم است که به طور منظم مکالمات استراتژیک یا جلساتی را با مشتری یا تیم خود ترتیب دهید.

این جلسات مهم هستند زیرا اهداف می توانند تغییر کنند ، حتی اگر کسب پیوند در حال انجام باشد.

شاید خط جدیدی از تجارت باز شود ، یک رقیب جدید وارد فضای شما شود ، یک بیماری همه گیر سلامتی کره زمین را در پیش می گیرد.

هیچکدام از این موقعیت ها هیچ ارتباطی با استراتژی ایجاد لینک شما ندارند ، اما آنها تأثیر آن را می گذارند ، و شما باید با مشتری یا تیم خود ارتباط مستقیمی برقرار کنید تا در صورت لزوم بتوانید محوری داشته باشید.

2. نظارت بر تغییرات SERP & روند

پیگیری مداوم صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که برای وب سایت شما مهم هستند روش دیگری برای ایجاد انعطاف پذیری در کمپین پیوند شماست.

اکنون ، وقتی می گویم بر این SERP ها نظارت داشته باشید ، منظورم بیش از پیگیری رتبه بندی کلمات کلیدی است.

رتبه بندی کلمات کلیدی مهم است ، البته ، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که می توانید از SERP ها بیاموزید.

یكی از بزرگترین راهكارهایی كه می توانید از نظارت بر تغییرات SERP با گذشت زمان برداشت كنید این است كه موتورهای جستجو چگونه قصد جستجوی این سؤالات را دارند.

به عنوان مثال ، همه گیر COVID-19 هدف جستجو را برای تعداد زیادی از پرس و جوها و حتی صنایع کل تغییر داده است.

مقاله پیشنهادی  چگونه ROI ساختمان را اندازه گیری کنیم

در اینجا تصویری از SERP برای [teaching kids]:

آموزش کودکان Google SERP

در حالی که تغییرات SERP با سرعت بیشتری در طول همه گیری اتفاق افتاد ، با تغییر رفتار جستجو با گذشت زمان ، این تغییرات دائماً رخ می دهند.

با آگاهی از این روند در SERP ها ، پیوند پیوند شما را آگاه می سازد و به شما می گوید چه وقت است که محوریت خود را تغییر دهید یا تمرکز خود را به صفحه دیگری تغییر دهید.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که برای کمک به صفحه خدمات خود برای دستیابی به یک کلمه کلیدی اولویت ، پیوندهایی ایجاد می کنید ، اما متوجه می شوید SERP مربوطه شروع به نشان دادن صفحات اطلاعاتی و مقایسه ای بیشتری می کند.

متأسفانه ، به احتمال زیاد صفحه شما تا کنون در آنجا رتبه بندی نخواهد کرد زیرا با قصد موتور جستجو مناسب برای آن کلید واژه مطابقت ندارد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

دانستن این اطلاعات شما را قادر می سازد تا کارزار خود را تنظیم کنید و زمان و انرژی خود را در جایی دیگر متمرکز کنید که بتوانید مؤثرتر باشید.

با توجه به SERP ها می توانید به شما در برقراری پیوند بیشتر کمک کنید.

اگر دارایی برای پیوندها را تبلیغ می کنید ، باید توجه داشته باشید که چه نوع صفحات برای موضوعات مرتبط رتبه بندی می شوند.

این صفحاتی هستند که با مخاطبی که هدفشان هدف قرار دارد موفق می شوند و می بایست دارایی خود را بعد از بهترین ویژگی های آنها الگوبرداری کنید.

به عنوان مثال ، اگر می بینید که چندین صفحه رتبه بندی دارای فیلم هستند ، منطقی است که با اضافه کردن یک فیلم به صفحه خود ، پیوند آن را بیشتر کنید.

این بینش های SERP به شما کمک می کند جلوتر از منحنی و تغییر حرکت کنید یا در صورت لزوم استراتژی ساخت لینک خود را تقویت کنید.

3. تاکتیک های ساخت لینک خود را متنوع کنید

درست همانطور که متنوع سازی سبد سهام شما به انعطاف پذیری مالی می افزاید ، متنوع سازی تاکتیک های ایجاد لینک شما باعث ایجاد انعطاف پذیری سئو می شود – و هر دو روش خوبی هستند.

دلیل نیاز به تنوع بخشیدن به استراتژی های کسب لینک شما ساده است: Google می تواند به طور کامل فردا یک تاکتیک خاص را نفی کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

آنها تصمیم می گیرند که الگوریتم جستجوی آنها چگونه کار می کند ، و اگر تکنیک خاصی را دستکاری کنند ، می توانند تصمیم بگیرند که برای کم ارزش تر کردن پیوندهای تضمین شده از طریق تاکتیک ، اقدام کنند.

در همان زمان ، هر چیزی که گوگل می گوید باید با متن مناسب تفسیر شود (هشدار اسپویلر: وبلاگ نویسی مهمان هنوز مرده نیست …) به عنوان هر تاکتیک می تواند به طور مؤثر و یا اسپم شود تا جایی که خود را دچار مشکل می کنید.

مقاله پیشنهادی  چگونه می توان استراتژی SEO شرکت خود را برنامه ریزی کرد

همچنین ، شما هرگز نمی دانید که تا زمان شروع کار ، کدام تاکتیکها در یک کارآمدترین مؤثر است.

حتی در آژانس من ، جایی که هزاران پیوند را برای شرکای خود در صدها صنعت ایجاد کرده ایم ، هنوز هم نمی توان پیش بینی کرد که مخاطب چگونه به یک تکنیک معین پاسخ می دهد ، و گاهی اوقات ما باید محوری باشیم.

بنابراین ، شما باید یک استراتژی متنوع را بکار بگیرید که روش های مختلفی را برای تضمین بک لینک ها در بر دارد.

اگر یک تاکتیک نتیجه ای حاصل نمی کند ، آن را در استراتژی خود بپیچانید و روی تکنیکهای سودآورتر تمرکز کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

برخی از تکنیک های ساخت لینک ثابت شامل موارد زیر است:

  • ترویج راهنماهای منابع جامع.
  • کسب لینک از طریق ارسال مهمان.
  • یافتن نام تجاری نامشخص است.
  • تأمین پیوندها از طریق مشارکت جامعه (حمایت مالی ، کمکهای خیرخواهانه ، بورس های تحصیلی و غیره).
  • مشارکت حرفه ای یا تشریفات.
  • دریافت مکان در فهرستهای محلی یا طاقچه ها یا صفحات منبع.
  • و بیشتر.

روشهای مختلفی برای ایجاد پیوندها وجود دارد ، و من به شدت توصیه می کنم راهنمای ایجاد لینک لینک مجله موتور جستجو را برای ایده های بیشتر بررسی کنید.

خوب است که روی یک تاکتیک اولیه که قبلاً با موفقیت در فضای اجرا شده اید ، سرمایه گذاری کنید.

گفته می شود ، شما همیشه باید در مقیاس کوچکتر روش های جایگزین را نیز امتحان کنید تا در صورت اثربخشی بهتر آنها را به راحتی تغییر دهید.

ضبط کردن

همه چیز به سرعت در ساختمان پیوند حرکت می کند.

اگر نمی توانید به همان سرعتی سازگار شوید ، موفق نخواهید شد.

بنابراین ، شما باید از ابتدا انعطاف پذیری را در کمپین های پیوند خود ایجاد کنید.

برای انجام این کار ، شما باید:

  • مرتباً پیشرفت و گزارش را گزارش و نظارت کنید.
  • تجزیه و تحلیل کنید که چگونه جستجوی جستجوهای مورد نظر خود تغییر می کند و با گذشت زمان در حال تکامل است.
  • و تاکتیک ها و استراتژی های کسب لینک خود را متنوع کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

ایجاد لینک به زمان و انرژی کاهش می یابد.

اما اگر یک ساختار مبارزات انتخاباتی چابک ایجاد کنید ، می توانید از آن زمان و انرژی به طور کارآمدتری استفاده کنید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: ایجاد شده توسط نویسنده ، مه 2020
تصویر گرفته شده توسط نویسنده ، مه 2020